Le 4 Stagioni

Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Terras
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het was een mooie zomeravond en we zaten op het gezellige terras. De menukaart biedt een grote keus aan antipasti, pastagerechten en (veel) pizza's. Hoofdgerechten (secondi) staan niet op de kaart maar op het dagelijks wisselende bord worden er wel 3 vermeld. We kozen voor een pizza Baita, een witte pizza met mozzarella, rauwe ham, salsiccia, stracchino (een zachte koeienmelk), radicchio en olijven. Als tweede een pizza Cafoncella, een klassieker met mozzarella, rauwe ham, parmigiano, cherrytomaatjes en rucola. Beide pizza's waren goed belegd, de bodem was dun en knapperig aan de randen. Tot besluit 2 uitstekende espresso's. De bediening was vriendelijk en correct. Ook het prijsniveau is alleszins redelijk.
Rennys .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Het eten was echt Italiaans en goed, wij waren met een tafel van 6 en waren allemaal verrast over de onvriendelijke service! Jammer want dat was altijd veel beter en vriendelijker.
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Prima locatie om te eten voordat je naar het Concertgebouw gaat. Wees wel op tijd, want het is enorm druk met gezinnen met kinderen. Eten en bediening zijn matig. Pizza's worden gereserveerd op kindertemperatuur (lauw tot koud) en er kroop bij mij een vliegje uit de sla. Tegen twee mensen in de bediening gezegd, niks mee gedaan,
Inge T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten, snelle, en vriendelijke bediening. Geweldig mooie entourage. Ooit een slagerij geweest en details zijn behouden gebleven. Heel mooi.
Niet duur voor de kwaliteit van eten.
Fijnproevertje54 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Le 4 Stagioni is een sfeervol restaurant te midden van Oud Zuid. Dit doet vermoeden dat het ook een duur restaurant is, maar integendeel: voor erg schappelijke prijzen kun je hier ontzettend lekker eten. Ik ben hier de afgelopen tijd meerdere malen geweest en de specials van het bord hebben mij telkens weer verrast: goed gebalanceerde gerechten, gewoon no nonsense goed eten. Lekker biertje van de tap, en de huiswijn is ook lekker. De service geef ik een acht, omdat ze soms wat haastig overkwamen. Het decor (een oude slagerij) vind ik persoonlijk schitterend.
Aanrader: eet de bizarra, een bizar lekkere pizza! Een tiramisu toe en je komt hier vast nog eens terug.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten met z'n tweetjes. Het is altijd een feest om de gastvrouw aan het werk te zien, kinderen gaan voor alles dus zijn ook in groten getale aanwezig zeker vroeger op de avond. Het eten is prima pizza canfoncella onovertroffen en een daggerecht van gegrilde tonijn pizzaiola perfect. Bediening verder goed en de inrichting sfeervol.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Le4Stagioni is gewoon goed. Wij waren er op een vrijdagavond en dachten dat het om een uur of zes, half 7 wel niet zo druk zou zijn. Het tegendeel was waar. Het is duidelijk een restaurant voor gezinnen met kinderen en die waren er dan ook volop. Het halfuur wachten bleek slechts een kwartier en we kregen een tamelijk rustig plekje-voor-twee.
We kwamen er speciaal voor de pizza en werden dan ook niet teleurgesteld: lekker dun en knapperig met een prima 'beleg' van tomatensaus, gebakken mozzarela, aubergine met olijfolie er extra op. Mijn disgenoot had een zgn. witte pizza (zonder tomatensaus) met mozzarella, worst, olijven. We waren (weer) erg voldaan. Het was het wachten waard.

De bediening was voldoende attent, zeker als je de drukte in aanmerking neemt. We werden goed geholpen.

Het decor vinden wij leuk. Ik denk dat er ooit een slager zat. Originele interieur van de winkel is intact gelaten: de tegels aan de muur, de koelruimte bij de bar. De harde stoeltjes zijn niet prettig om lang te tafelen, maar met alleen een pizza was dat voor ons ook niet zo van belang.

Conclusie: leuk echt Italiaans restaurantje, geschikt voor gezinnen met jonge kinderen.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Voor een bezoek aan het concertgebouw hier gegeten. Heerlijk gevulde pasta met zeevruchten gehad, erg goed op smaak. Het typisch Italiaanse dessert was gewoon goed. Daarnaast was de wijn, Siciliaanse Regaleali, erg lekker. De bediening was vriendelijk, zonder reserveren toch nog plek voor ons gemaakt, decor in een oude slagerij was ook gaaf.
Jose R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Prima pizza, heb slechter gehad, maar ook beter! Beetje karig belegd op de al niet heel grote pizza. Had nog wel trek nadat ik de pizza had opgegeten. Leuke tegels op de muur, maar tafels erg dicht op elkaar.
Thieng-Uun .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Een heel leuk authentiek italiaans restaurant. Gezellige entourage maar wel lawaaiig als het helemaal vol zit. Vroeg komen dus want je kan niet reserveren onder de 5 personen. Het eten is superlekker. Mijn tafelgenoot en ik hadden de antipasti voor 2. Heel lekker, allemaal verschillende hapjes. Daarna kozen we de tonijn en ravioli met avocadovulling en gerookte zalm. Als dessert een chocolademousetaart. Echt heerlijk! Heel tevreden de deur uitgegaan. (Je moet je jas op de kapstok hangen, er waren mensen die daar moeite mee hebben..... vind ik raar, doe je thuis toch ook!)
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Ik heb hier een pizza margharita en een spaghetti pomedori gegeten. Het eten was echt prima en dat al helemaal voor de prijs die men betaalt. Service kon attenter en het decor vind ik persoonlijk helemaal niks. De stoelen zijn hard, ik houd niet van tegels en het is te klein en knus voor mij.
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Ik heb hier een heerlijke tonijnpizza gegeten! De huiswijn was prima, we hebben een flesje besteld. Als dessert heb ik de tiramisu genomen, hij is goed en ik heb van mijn avond genoten. De bediening was top, sfeer was goed! Vrij klein en knus precies waar ik van houd. Ik vind het een beetje vreemd dat mensen over dit restaurant schrijven: "het eten is geweldig" om vervolgens een 7 als cijfer te geven voor het eten.
Nathan K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Kom hier regelmatig en het eten valt nooit tegen. Al veel pizza restaurants in Amsterdam geprobeerd, maar deze pizza's steken er toch boven uit! Vooral de pizza met pikante salami is een aanrader!
Wel altijd vol met schreeuwende kinderen, maar dat hebben We er wel altijd voorover. Service verschilt vaak, maar de gerechten maken dat weer helemaal goed
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Kom hier al jaren en is altijd weer een belevenis. Veel kinderen hier, de eigenaresse is hier ook gek mee. Eten is van uitstekende kwaliteit en lekker. Bediening is erg wisselend, maar kan altijd beter.
YvdL .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Op een doordeweekse maandag was het een zeer gezellige, typisch Italiaanse drukte in dit prachtige restaurantje. De sfeer was ontspannen en het personeel zeer vrolijk en vriendelijk. De maaltijd die we begonnen met een simpele schiacciata, werd gevolgd door een heerlijke ravioli repieni di avocado in salsa di limone con slalommen affumicato die romig en vol van smaak was. Mijn partner genoot van de linguine allo scoglio 'blanco' met een prachtige zilte smaak. Het geheel kwam in de tiramisu tot een hoogtepunt.
Kortom een geweldige aanrader voor liefhebbers van de Italiaanse keuken.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Zoals al beschreven in eerdere recensies, veel gezinnen drukte! De jas niet over de stoel (want dan kan ie omvallen), maar in een wel erg leuke ruimte achter in de zaak. Mooi voormalig slagerspand. Wat lang moeten wachten voor in de zaak, voordat we geholpen werden (er was wel al plek zat). Ik nam de pizza 4 formaggi; die viel tegen, weinig onderscheid te proeven tussen de verschillende kazen, erg machtig (maar goed dat is kaas ook). Wat meegegeten van de pizza van mijn tafelgenoot, die was lekker. Tiramisu was heerlijk. Bediening kan alerter.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Prima Italiaans restaurant. Gezellig en goed. Rustig pleintje in Amsterdam op loopafstand van Van Baerlestraat. We hebben heerlijk gegeten met 8 personen. Pizza met verse groenten, lekkere risotto en goede entrecote. Een aanrader
David D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Na lange tijd toch hier weer eens aangeschoven, wel na 20.00 want anders rennen de kinderen de zaak door. De eigenaresse lijkt misschien wat nors, maar is extreem vriendelijk en wijst ons snel een tafeltje aan.

We hadden niet veel tijd (oppas), dus redelijk snel besteld. Voortje (pizza bianco), hoofd (zij: kabeljauw, ik pizza) smaakte perfect. De pizza's bij 4 stagioni zijn echt fantastisch (in vergelijking tot andere pizzerias in Amsterdam). Voor nog geen 60,- waren we klaar (toch nog een dessert; Tiramisu). Om weer vaker terug te komen, na 20.00 dus :)
Anne-Marie H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Kom hier al jaren en vind het altijd top! Het is een gezellige/drukke/rumoerige pizzaria met, vind ik, de lekkerste pizza van Amsterdam. Wij komen altijd wat later, want als je er vroeg bent zijn er wel erg veel kinderen.
De eigenaresse is temperamentvol, maar dat moet je niet verkeerd opvatten, het is een schat!
In de zomer ook altijd fijn om op het pleintje met een glas wijn even te wachten op een tafel (want het is altijd druk en reserveren kan niet)

Mark R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
We wilden een echt Italiaanse maaltijd en kregen die. De antipasto 4 jaargetijden bestond uit vier goed gevulde bordjes: varkensvlees, vis, olijven met kaas, gegrilde groenten - van alles meerdere soorten, lekker, alleen een beetje te veel citroen bij de (lauwe) calamaris, gamba's en mosselen. Linguini met zeevruchten was uitstekend: veel schaaldieren! Ook de risotto met bospaddestoelen viel in de smaak. De toetjes waren nog beter: eigen tiramisù (grote portie) en de eigen cheesecake. De espresso was zo lekker, dat ik 'm thuis niet meer durf te zetten. Het was gezellig, maar toen de zaak voller werd, was het lawaai wel hinderlijk (daarom een 5). Bediening was vriendelijk en oplettend. De Italiaanse eigenaresse had temperament: ik mag dat wel, maar ik kan me voorstellen dat ze voor anderen onvriendelijk overkomt.