Latour (Grand Hotel Huis ter Duin)

Kon. Astrid Boulevard 5 2202 Noordwijk Nederland Kaart

Over het restaurant Latour (Grand Hotel Huis ter Duin)

Voorgeproefd en geinspireerd

Bij Restaurant Latour aan de Noordwijkse duinen krijg je eten en drinken op maat. Chef-kok Marcel van Lier en gastheer Stan Kerckhoffs hebben alles voorgeproefd. Keukenprins Marcel van Lier heeft de hele wereld afgereisd voor de lekkerste gerechten. Die inspiratie brengt hij naar de zee en zand van de duinen. Sommelier Stan Kerckhoffs zorgt dat u een bijpassend wijntje drinkt.

Meer informatie over restaurant Latour (Grand Hotel Huis ter Duin)

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Zondag en Maandag gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18.00
Lunch op aanvraag

9,2

Jouw recensie over het restaurant Latour (Grand Hotel Huis ter Duin)

Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Erg mooi en klassiek gestyld restaurant. Heerlijk rustige sfeer. Mooie gerechten en smaken. Wijnen goed bijpassend. Alleen t welkom verliep niet helemaal soepel vond mijn gezelschap en dat kwam door licht populair taal gebruik. Verder niets op aan te merken.
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Het restaurant is gevestigd in een van Noordwijk's befaamde hotel "Huis ter Duin". Zo vaak rij ik er voorbij en van buiten stelt het vijf sterren hotel niet veel voor. Nu helemaal niet met de werkzaamheden aan de voorkant. Maar oordeel nooit alleen van buiten en dat geldt voor alles in het leven. Éenmaal binnen straalt het de glans uit van een Grand Hotel in ieder opzicht. En wow, wat staat daar in de hal. Het opmerkelijke boek van het Museum Rijks " http://rijksmastersofthegoldenage.com/limited-edition ". Graag bladeren met witte handschoenen, die er bijliggen. Als wij niet in Leiden zouden wonen, dan wist ik al een hotel voor een weekend aan zee. Maar wij zijn hier om de gerechten van Restaurant Latour , bekroond met een Michelinster, te proeven. Wij hadden pas een week van tevoren geboekt. De zaterdag was vol, maar voor deze vrijdagavond kregen wij nog een tafel. Een mooie plaats aan het raam met uitzicht op zee. Geweldig, bij een glas Sauvignon blanc van Iona, de zon achter de horizon te zien verdwijnen. Bij ons aperitief, de witte wijn, kregen wij ook de eerste hapjes om te proeven. Heel leuk en lekker. Ieder amuse is een klein gedicht, dat voor ons nooit hoefde te eindigen. Bravo! Wij gingen voor het Menu Latour in 7 gangen (89,50 p.p.). Als drankbegeleiding wilden wij voor de eerste twee gangen een bijpassend glas witte wijn en verder verzochten wij de sommelier een fles rode wijn tot 70.- Euro, die bij de gerechten past, uit te kiezen. Goede keuzes van Maître Stan Kerckhoffs, waarvan de sherry met 15 procent alcohol voor de tweede gang niet echt in smaak viel. Maar als men op avontuur uit is, moet je daarmee dealen. De fles rode wijn (60.-) kwam uit Spanje van de druif Bobal, die heerlijk bij de gerechten paste. Het menu zelf was fantastisch - hoogwaardige produkten, creatief bereid en een belevenis. Prachtig ook het mooie serviesgoed. Ieder gang met een ander bord en passend bij het gerecht. Het serviceteam, dat uit drie personen bestond, werkt professioneel en is zorgzaam tegenover te gast. Veel mensen zullen denken, dat het in een restaurant van dit type hotel, heel stijf toe en afstandelijk toe gaat. Maar het tegenover gestelde is waar. De sfeer was licht en losjes. Als je gewoon in een mooi overhemd en spijkerbroek wil eten kan dit prima. Net als iemand in een pak zou willen eten. Afsluitend willen wij zeggen, dat Latour een vol restaurant verdient. En niet alleen op zaterdagavond. De gerechten zijn zeker een Michelinster waard. Als men ziet, wat voor moeite de keuken in alle gerechten, amuses en Petit fours steekt, dan is de prijs van het menu zeker gerechtvaardigd en geen cent te duur. Helaas hadden wij wel een rekening voor het plat water van 13 Euro zonder dat ons gevraagd werd of wij het water arrangement wilden. Ik moet toch beter op de rekening kijken en dan navragen. Helaas is dat gewoon niet uit de horeca weg te krijgen, dat veel te dure water. Maar ook met dit minpunt kunnen wij Restaurant Latour iedereen aanraden. Hier is het verschil te zien, waarom andere hoogwaardige restaurants geen ster hebben en deze wel. De rekening voor twee personen was inklusief koffie/thee en een glas cognac 330.- Euro - niets tegen te zeggen. Uitstekende gerechten, uitzonderlijke grondstoffen en nauwkeurig vakmanschap
André T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
De vijf gangen menu waren lekker en verfijnd van smaak. Alleen 1 gerecht was voor mij iets minder. Vriendelijke bediening en sfeer met stijl. Alleen de clown schilderijen was iets minder.
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dit is waar Michelin voor staat. Klassiek Frans zoals het hoort. Keurige bediening met kennis van zaken, af en toe wel wat strak. Zeer uitgebreide wijnkaart, tevens voor een schappelijke prijs. Staat een aantal bijzondere wijnen op. Het decor mag dan door andere recensenten als gedateerd worden beschouwd, naar mijn mening past dit in het plaatje. Van vergane glorie is geen sprake, de vitrage, het zilverwerk, porselein, glaswerk en linnen zijn allemaal van hoge kwaliteit en dat is goed te zien.
Het eten is geweldig, nette porties, mooie compositie en goed gebruik van verschillende structuren. Zeker een bezoek waard, kijk niet naar het geld laat u soigneren zoals het hoort.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben enorm genoten van onze avond in dit restaurant. Een geweldig verrassingsmenu van zeven gangen, waarbij elk gerecht weer een tongstrelend geheel was van lekkere smaken. De sfeer en inrichting in het restaurant zijn fantastisch, een oase van rust en weelde. We voelden ons echt volledig in de watten gelegd door de gastvrije en kundige gastheren en -vrouwen. Een onvergetelijke ervaring die wij zeker nog eens herhalen.
F. H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Amuses, voorgerecht waren voortreffelijk! Hoofdgerecht Varkenswang was ook uitstekend. Runderlende was niet mals. Het personeel reageerde niet als wij dit meldden. Heel jammer en dit stimuleert niet om weer naar Latour te gaan.
Dico V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We hadden samen met vrienden afgesproken om een avond te gaan genieten, dit werd helemaal waar gemaakt de gerechten waren zeer verfijnd. Wijnen waren zowel mooi passend en in balans, alsmede ook verassend. Het aan tal amuse hapjes was overweldigend. De gastheren en dames hebben de kunst begrepen van het er zijn als je ze nodig hebt.

Kortom een super ervaring.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk 7 gangen diner gedaan met een wijnarrangement. Wij hebben de sommelier een uitdaging gegeven aangezien wij niet van witte wijn houden dus verzocht om alleen rode te serveren. Na wat tegen sputteren en trachten om ons dan een aantal keren dezelfde rode wijn te schenken want dat past dan beter bij het gerecht, vertelden wij hem dat we dat geen goed idee vonden en heeft hij daarna zich van een goede kant laten zien en ons diverse lekkere rode wijnen geschonken. Bravo. Het eten was ook zeer aangenaam, een aantal amuses en zeker een aanrader. Het restaurant zelf mag wel een vernieuwing of in ieder geval dat ouderwetse tapijt eruit want dat is iets wat je in een casino in Las Vegas ziet.
Stef B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Gisterenavond à la carte gegeten bij Latour, Grand Hotel Huis ter Duin. De eetruimte was ruim, vrij stil, en voor mij als minpunt, vrij oubollig. Het mag wel wat moderner. Ook het servies (messen) zou wel aan een upgrade toe zijn. Maar dan het eten. Helaas alleen tijd voor een apperitief, hoofdgerecht met een dessert en koffie. Op de kaart stonden spannende gerechten (orgaanvlees, fazant, griet). Uiteindelijk viel de keus op reerug. Na 2 kleine doch smakelijke hapjes van het huis, kwam de reerug ter tafel. Heerlijk stukjes vlees, supermals, begeleid met plakje bloedworst. De bloedworst was lekker. Het gerecht had spanning, lekkere jus, een zalfje en een krakje. Erg lekker. Het kaasplankje was goed, kaas op temperatuur met een oude Alkmaarse kaas erbij. Alsmede een compote van mango. Al met al erg lekker gegeten, goede service die de stemming aanvoelt en een half flesje Barolo erbij. De wijn wordt voorgeproefd, de uitleg is leuk, zeker als je doorvraagt, dan wordt de sommelier helemaal enthousiast. Zeer goed, minpuntjes, € 13 voor 2 flessen water of € 30 voor 2 glaasjes champagne vind ik wat overdreven.
Henk U.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Afgelopen maandag hier gegeten. De amuse vond ik een afknapper: in tempura gefrituurde garnaal, beetje sushirijst en wat mayonaise. Goed klaar gemaakt, maar een amuse moet ook laten zien wat je als kok allemaal kan. Dit was niet bijzonder, een goede leerling doet dit zo. Voorgerecht ceviche van zalm, krabsalade op een ring van ananas. Goed klaargemaakt, maar niet echt spectaculaire combinatie van smaken. Bij mijn tafelgenote zat er een stukje schaal in de salade en dat hoort op dit niveau gewoon niet. Hoofdgerecht was heel goed, steen schol met een laagje parmesaan, mossels en langoustine. Erg lekker. Nagerecht een combinatie van framboos (mousse, ijs, pudding). Goed op smaak, niet te zoet maar wel erg zwaar. Bonbons bij de koffie waren ook niet bijzonder.

Bediening was gewoon precies goed. De eetzaal vond ik te groot en daardoor sfeerloos.

Kortom, goed gegeten maar zeker niet extreem bijzonder. Met twee personen waren we ongeveer 190 euro kwijt. Dat is heel stevig aan de prijs voor het gebodene.
Kayleigh D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
In één woord: perfect! Heerlijk gegeten en gedronken, een absolute aanrader. Alles klopte. Wij komen zeker nog eens terug.
Proever648 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Met dank aan de restaurantweek bij dit restaurant gegeten. Na een vriendelijk onthaal nemen wij plaats aan een heerlijk ruime tafel (voor 2 personen). Ook werd vooraf het menu doorgenomen (wij kozen ervoor om ons te laten verrassen) en de mogelijkheid om een vierde gang te nemen. De gerechten waren heerlijk, en tussen elke gang mochten we ook nog genieten van een prachtige amuse.

Bediening was erg vriendelijk en ongedwongen, wij zullen hier dan ook zeker nog een keer terugkomen.
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Op 7 februari 2015 hebben wij voortreffelijk gegeten; de smaken waren perfect gebalanceerd. De keuken is innoverend en boeiend wat een interessant contrast geeft met het authentieke interieur en tafellinnen van vervlogen tijden. De service was uitmuntend en het personeel vriendelijk en professioneel. In het wijnarrangement werden de glazen tijdig bijgeschonken zonder daar kinderachtig over te doen op de rekening. Hetzelfde kan niet worden gezegd over het water; helaas werd daar €13 voor gerekend, wat toch eigenlijk niet verwacht mag worden voor veredeld kraanwater. Wij willen de keuken en het personeel complimenteren met een fantastisch product! We hebben genoten en hopen gauw weer te mogen genieten van de schitterende creaties uit de keuken en de gastvrijheid en deskundigheid van het personeel.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Het hotel Huis ter Duin is een beetje vergane glorie moet nodig opgeknapt worden. We hadden veel verwacht van dit sterrenrestaurant maar het viel ons tegen. Het was niet slecht eten maar de smaken zijn niet bijzonder, geen smaakexplosie of iets dergelijks wat je toch wel verwacht in een sterren restaurant, gewoon een beetje vlak. Het aankomen met een champagne kar is ook een beetje over de top waardoor je het gevoel krijgt (als je nooit champagne drinkt) dat je daar niet thuis hoort. Prijs kwaliteit verhouding is niet redelijk je kunt in andere restaurants beter eten tegen een betere prijs. We vinden het geen ster waard.
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Fantastische avond gehad bij Latour. We, mijn dierbare en ik, hadden het restaurantweekmenu en het restaurant maakte er een vrijwel perfecte avond van. Drie geweldige amuses (eigenlijk vier, want er kwam ook nog een prachtige dessertamuse tussendoor).
Heel fraai opgemaakt en deskundig uitgeserveerd en goed toegelicht, ook het wijnarrangement werd deskundig besproken en ook zo nu en dan bijgeschonken. Ook uit de karaf kraanwater werd steeds bijgeschonken. Ook het (deels spelt)brood werd, als je dat wilde, steeds aangevuld.
De smaakcombinaties waren zowel subtiel als soms gedurfd, absoluut van topsterrenniveau. Het meervoud geeft onze mening wel weer.
Het enige wat ons opviel was dat het vlees van het hoofdgerecht. entrecote, kwalitatief wat minder was, wat zenig.
Het kaasplateau stond niet op de kaart en werd ter plekke bedacht door de bediening en afgestemd op de onze - verschillende - smaak. We hadden dus twee heel verschillende plateaus met maar een overlappende kaas! En er kwam ook nog een heel speciale wijn, speciaal uit de kelder gehaald, bij die bij beide smaakpaletten paste. Meesterschap dus.
Conclusie is dat Latour op een fantastisch niveau kookt met allerlei kleine en verfijnde smaakexplosies en dat de geroutineerde bediening geweldig inspeelt op wat de gasten wensen.
Marloes W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Geweldige avond gehad bij Latour. Chique restaurant. Prachtig zeezicht, goede bediening. Heerlijke en mooie gerechten, passende en verrassende wijnen. Echt een feest.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Heerlijk gegeten op een zaterdagavond gedurende weekend weg in Noordwijk. Mooie gerechten, wat veel amuses wellicht, maar heerlijke smaken. Dit gecombineerd met een rustige tafelschikking en een vriendelijke en attente bediening maakte het tot een topavond die werd afgesloten met een prachtige zonsondergang. Wellicht dus tip om tafeltje bij het raam te reserveren indien mogelijk.
Elite .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Top restaurant, prima keuken, ook vegetarisch. Prima bediening. Kunnen ook grote groepen gemakkelijk aan. Gevarieerd menu.
Amanda D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Inmiddels alweer 2 weken voorbij maar wilde toch nog mijn complimenten maken voor dit restaurant. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en naar een tafeltje bij het raam begeleid, met uitzicht op het strand. Heel mooi!
Vervolgens kwam er een mooie champagne kar met mooie verschillende champagnes.
Champagne vind ik altijd wel heerlijk als aperitief dus we kozen dan ook voor een lekker flesje. De glazen werden ruim op tijd bijgeschonken. Zelfde geldt voor het water, geen lege glazen voor ons. Top =)
We begonnen met een amuse wat een soort nieuw style salade waldorf was. De appel in dit gerechtje was van sorbet. erg verfrissend en leuk bedacht.
Daarna kregen we nog een pre amuse, die ook weer heerlijk smaakte.
We waren op de actie van de restaurantweek afgekomen. We hebben deze met een 4e gang uitgebreid. De gerechten zagen er prachtig uit en de smaken waren voortreffelijk. Na het hoofdegerecht nog een pre dessert voordat het echte" dessert kwam. Bestaande uit chocolade en caramel structuren. Daar maak je me sowieso al blij mee! Maar ook dit smaakte heerlijk!
Normaal nemen we ook nog een lekker kopje thee. Maar mijn buikje was echt helemaal gevuld! Super heerlijk gegeten! Top bediening, Vriendelijk en zeer beleefd. Maar dit alles ook met een lach. Niet dat hele stijve! Gewoon prima!!
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Weer een heerlijke kerst gehad in Hotel Huis ter Duin en wederom verrukkelijk gegeten bij Restaurant Latour. Het personeel is altijd erg vriendelijk en het eten heerlijk. De kok had weer een fantastisch menu samengesteld met veel veel uiteenlopende gerechten, die toch goed op elkaar aansloten. Ik vier mijn kerst hier graag weer!