Latour (Grand Hotel Huis ter Duin)

Kon. Astrid Boulevard 5 2202 Noordwijk Nederland Kaart

Over restaurant Latour (Grand Hotel Huis ter Duin)

Voorgeproefd en geinspireerd

Bij Restaurant Latour aan de Noordwijkse duinen krijg je eten en drinken op maat. Chef-kok Marcel van Lier en gastheer Stan Kerckhoffs hebben alles voorgeproefd. Keukenprins Marcel van Lier heeft de hele wereld afgereisd voor de lekkerste gerechten. Die inspiratie brengt hij naar de zee en zand van de duinen. Sommelier Stan Kerckhoffs zorgt dat u een bijpassend wijntje drinkt.

Meer informatie over restaurant Latour (Grand Hotel Huis ter Duin)

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Zondag en Maandag gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18.00
Lunch op aanvraag

• Engels gesproken , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
André T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dit is waar Michelin voor staat. Klassiek Frans zoals het hoort. Keurige bediening met kennis van zaken, af en toe wel wat strak. Zeer uitgebreide wijnkaart, tevens voor een schappelijke prijs. Staat een aantal bijzondere wijnen op. Het decor mag dan door andere recensenten als gedateerd worden beschouwd, naar mijn mening past dit in het plaatje. Van vergane glorie is geen sprake, de vitrage, het zilverwerk, porselein, glaswerk en linnen zijn allemaal van hoge kwaliteit en dat is goed te zien.
Het eten is geweldig, nette porties, mooie compositie en goed gebruik van verschillende structuren. Zeker een bezoek waard, kijk niet naar het geld laat u soigneren zoals het hoort.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben enorm genoten van onze avond in dit restaurant. Een geweldig verrassingsmenu van zeven gangen, waarbij elk gerecht weer een tongstrelend geheel was van lekkere smaken. De sfeer en inrichting in het restaurant zijn fantastisch, een oase van rust en weelde. We voelden ons echt volledig in de watten gelegd door de gastvrije en kundige gastheren en -vrouwen. Een onvergetelijke ervaring die wij zeker nog eens herhalen.
F. H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Amuses, voorgerecht waren voortreffelijk! Hoofdgerecht Varkenswang was ook uitstekend. Runderlende was niet mals. Het personeel reageerde niet als wij dit meldden. Heel jammer en dit stimuleert niet om weer naar Latour te gaan.
Dico V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We hadden samen met vrienden afgesproken om een avond te gaan genieten, dit werd helemaal waar gemaakt de gerechten waren zeer verfijnd. Wijnen waren zowel mooi passend en in balans, alsmede ook verassend. Het aan tal amuse hapjes was overweldigend. De gastheren en dames hebben de kunst begrepen van het er zijn als je ze nodig hebt.

Kortom een super ervaring.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk 7 gangen diner gedaan met een wijnarrangement. Wij hebben de sommelier een uitdaging gegeven aangezien wij niet van witte wijn houden dus verzocht om alleen rode te serveren. Na wat tegen sputteren en trachten om ons dan een aantal keren dezelfde rode wijn te schenken want dat past dan beter bij het gerecht, vertelden wij hem dat we dat geen goed idee vonden en heeft hij daarna zich van een goede kant laten zien en ons diverse lekkere rode wijnen geschonken. Bravo. Het eten was ook zeer aangenaam, een aantal amuses en zeker een aanrader. Het restaurant zelf mag wel een vernieuwing of in ieder geval dat ouderwetse tapijt eruit want dat is iets wat je in een casino in Las Vegas ziet.
Stef B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Gisterenavond à la carte gegeten bij Latour, Grand Hotel Huis ter Duin. De eetruimte was ruim, vrij stil, en voor mij als minpunt, vrij oubollig. Het mag wel wat moderner. Ook het servies (messen) zou wel aan een upgrade toe zijn. Maar dan het eten. Helaas alleen tijd voor een apperitief, hoofdgerecht met een dessert en koffie. Op de kaart stonden spannende gerechten (orgaanvlees, fazant, griet). Uiteindelijk viel de keus op reerug. Na 2 kleine doch smakelijke hapjes van het huis, kwam de reerug ter tafel. Heerlijk stukjes vlees, supermals, begeleid met plakje bloedworst. De bloedworst was lekker. Het gerecht had spanning, lekkere jus, een zalfje en een krakje. Erg lekker. Het kaasplankje was goed, kaas op temperatuur met een oude Alkmaarse kaas erbij. Alsmede een compote van mango. Al met al erg lekker gegeten, goede service die de stemming aanvoelt en een half flesje Barolo erbij. De wijn wordt voorgeproefd, de uitleg is leuk, zeker als je doorvraagt, dan wordt de sommelier helemaal enthousiast. Zeer goed, minpuntjes, € 13 voor 2 flessen water of € 30 voor 2 glaasjes champagne vind ik wat overdreven.
Henk U.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Afgelopen maandag hier gegeten. De amuse vond ik een afknapper: in tempura gefrituurde garnaal, beetje sushirijst en wat mayonaise. Goed klaar gemaakt, maar een amuse moet ook laten zien wat je als kok allemaal kan. Dit was niet bijzonder, een goede leerling doet dit zo. Voorgerecht ceviche van zalm, krabsalade op een ring van ananas. Goed klaargemaakt, maar niet echt spectaculaire combinatie van smaken. Bij mijn tafelgenote zat er een stukje schaal in de salade en dat hoort op dit niveau gewoon niet. Hoofdgerecht was heel goed, steen schol met een laagje parmesaan, mossels en langoustine. Erg lekker. Nagerecht een combinatie van framboos (mousse, ijs, pudding). Goed op smaak, niet te zoet maar wel erg zwaar. Bonbons bij de koffie waren ook niet bijzonder.

Bediening was gewoon precies goed. De eetzaal vond ik te groot en daardoor sfeerloos.

Kortom, goed gegeten maar zeker niet extreem bijzonder. Met twee personen waren we ongeveer 190 euro kwijt. Dat is heel stevig aan de prijs voor het gebodene.
Kayleigh D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
In één woord: perfect! Heerlijk gegeten en gedronken, een absolute aanrader. Alles klopte. Wij komen zeker nog eens terug.
Proever648 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Met dank aan de restaurantweek bij dit restaurant gegeten. Na een vriendelijk onthaal nemen wij plaats aan een heerlijk ruime tafel (voor 2 personen). Ook werd vooraf het menu doorgenomen (wij kozen ervoor om ons te laten verrassen) en de mogelijkheid om een vierde gang te nemen. De gerechten waren heerlijk, en tussen elke gang mochten we ook nog genieten van een prachtige amuse.

Bediening was erg vriendelijk en ongedwongen, wij zullen hier dan ook zeker nog een keer terugkomen.
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Op 7 februari 2015 hebben wij voortreffelijk gegeten; de smaken waren perfect gebalanceerd. De keuken is innoverend en boeiend wat een interessant contrast geeft met het authentieke interieur en tafellinnen van vervlogen tijden. De service was uitmuntend en het personeel vriendelijk en professioneel. In het wijnarrangement werden de glazen tijdig bijgeschonken zonder daar kinderachtig over te doen op de rekening. Hetzelfde kan niet worden gezegd over het water; helaas werd daar €13 voor gerekend, wat toch eigenlijk niet verwacht mag worden voor veredeld kraanwater. Wij willen de keuken en het personeel complimenteren met een fantastisch product! We hebben genoten en hopen gauw weer te mogen genieten van de schitterende creaties uit de keuken en de gastvrijheid en deskundigheid van het personeel.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Het hotel Huis ter Duin is een beetje vergane glorie moet nodig opgeknapt worden. We hadden veel verwacht van dit sterrenrestaurant maar het viel ons tegen. Het was niet slecht eten maar de smaken zijn niet bijzonder, geen smaakexplosie of iets dergelijks wat je toch wel verwacht in een sterren restaurant, gewoon een beetje vlak. Het aankomen met een champagne kar is ook een beetje over de top waardoor je het gevoel krijgt (als je nooit champagne drinkt) dat je daar niet thuis hoort. Prijs kwaliteit verhouding is niet redelijk je kunt in andere restaurants beter eten tegen een betere prijs. We vinden het geen ster waard.
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Fantastische avond gehad bij Latour. We, mijn dierbare en ik, hadden het restaurantweekmenu en het restaurant maakte er een vrijwel perfecte avond van. Drie geweldige amuses (eigenlijk vier, want er kwam ook nog een prachtige dessertamuse tussendoor).
Heel fraai opgemaakt en deskundig uitgeserveerd en goed toegelicht, ook het wijnarrangement werd deskundig besproken en ook zo nu en dan bijgeschonken. Ook uit de karaf kraanwater werd steeds bijgeschonken. Ook het (deels spelt)brood werd, als je dat wilde, steeds aangevuld.
De smaakcombinaties waren zowel subtiel als soms gedurfd, absoluut van topsterrenniveau. Het meervoud geeft onze mening wel weer.
Het enige wat ons opviel was dat het vlees van het hoofdgerecht. entrecote, kwalitatief wat minder was, wat zenig.
Het kaasplateau stond niet op de kaart en werd ter plekke bedacht door de bediening en afgestemd op de onze - verschillende - smaak. We hadden dus twee heel verschillende plateaus met maar een overlappende kaas! En er kwam ook nog een heel speciale wijn, speciaal uit de kelder gehaald, bij die bij beide smaakpaletten paste. Meesterschap dus.
Conclusie is dat Latour op een fantastisch niveau kookt met allerlei kleine en verfijnde smaakexplosies en dat de geroutineerde bediening geweldig inspeelt op wat de gasten wensen.
Marloes W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Geweldige avond gehad bij Latour. Chique restaurant. Prachtig zeezicht, goede bediening. Heerlijke en mooie gerechten, passende en verrassende wijnen. Echt een feest.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Heerlijk gegeten op een zaterdagavond gedurende weekend weg in Noordwijk. Mooie gerechten, wat veel amuses wellicht, maar heerlijke smaken. Dit gecombineerd met een rustige tafelschikking en een vriendelijke en attente bediening maakte het tot een topavond die werd afgesloten met een prachtige zonsondergang. Wellicht dus tip om tafeltje bij het raam te reserveren indien mogelijk.
Elite .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Top restaurant, prima keuken, ook vegetarisch. Prima bediening. Kunnen ook grote groepen gemakkelijk aan. Gevarieerd menu.
Amanda D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Inmiddels alweer 2 weken voorbij maar wilde toch nog mijn complimenten maken voor dit restaurant. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en naar een tafeltje bij het raam begeleid, met uitzicht op het strand. Heel mooi!
Vervolgens kwam er een mooie champagne kar met mooie verschillende champagnes.
Champagne vind ik altijd wel heerlijk als aperitief dus we kozen dan ook voor een lekker flesje. De glazen werden ruim op tijd bijgeschonken. Zelfde geldt voor het water, geen lege glazen voor ons. Top =)
We begonnen met een amuse wat een soort nieuw style salade waldorf was. De appel in dit gerechtje was van sorbet. erg verfrissend en leuk bedacht.
Daarna kregen we nog een pre amuse, die ook weer heerlijk smaakte.
We waren op de actie van de restaurantweek afgekomen. We hebben deze met een 4e gang uitgebreid. De gerechten zagen er prachtig uit en de smaken waren voortreffelijk. Na het hoofdegerecht nog een pre dessert voordat het echte" dessert kwam. Bestaande uit chocolade en caramel structuren. Daar maak je me sowieso al blij mee! Maar ook dit smaakte heerlijk!
Normaal nemen we ook nog een lekker kopje thee. Maar mijn buikje was echt helemaal gevuld! Super heerlijk gegeten! Top bediening, Vriendelijk en zeer beleefd. Maar dit alles ook met een lach. Niet dat hele stijve! Gewoon prima!!
C R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Weer een heerlijke kerst gehad in Hotel Huis ter Duin en wederom verrukkelijk gegeten bij Restaurant Latour. Het personeel is altijd erg vriendelijk en het eten heerlijk. De kok had weer een fantastisch menu samengesteld met veel veel uiteenlopende gerechten, die toch goed op elkaar aansloten. Ik vier mijn kerst hier graag weer!
Cosmas .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Genieten bij Latour

De goede sfeer door kerstversiering en kamer met uitzicht op zee bracht ons, Thea, Marijcke, Joost en Cas direct in de goede stemming, na een klein drankje in de bar werden wij bij Latour ontvangen door een vriendelijke ober en de pianomuziek van een goede pianist. Aan tafel gezeten werden wij verrast door de sommelier die ons namens Hein en Alies een glas Champagne Ruinart aanbood.
De1e Amuse van topinamboer met kwartelei lieten wij ons goed smaken en werd gevolgd door trekdrop met Mascarpone, kaviaar van peen een inktvis amuse en als afsluiting een prachtige rundertartaar. We kozen à la card de coquille & eendenlever, 2x de zwezerik & paling en ik de zalm & varken; mooi combi’s van vlees met vis en zeer smaakvol met de Vouvray sec ‘Clos du Bourg’2010, Huet. Ondertussen speelde de pianist en konden wij rustig genieten en praten. Als hoofdgerecht werd 3 x voor de fazant (heerlijk mals, niet droog) & ganzenlever gekozen en ik koos voor de kreeft & kalf dit vergezeld van een door Latour zelf geïmporteerde Volnay 2009, E. Dupas, Volnay is de vrouwelijke wijn van de Côte de Beaune. Na het pre-dessert kozen wij 3 x voor het toetje en 1 x voor de kaas en in overleg met de sommelier werd gekozen voor een zoete Italiaanse rosé Colle del Ré 1998. We ronden dit magnifieke diner af met koffie, een Pêch de Vigne, een cognac en een Armagnac 1975. We hebben goed geslapen en ook het ontbijt was boven de norm.
M_P .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Fantastische keuken, met een hele capabele chef. Dit merk je als je het "verrassingsmenu" neemt en je laat leiden door zijn inspirerende gerechten. Ook een bijzonder getalenteerde sommelier die zijn vak uitstekend verstaat. De Sancerre staat in ons geheugen gegrift! Wij komen hier elk jaar terug, en elk jaar is de kwaliteit weer even hoog. Overigens zou ik het aanraden om het bezoek aan Latour te combineren met een verblijf in het hotel!