Lastage

Geldersekade 29 1011 EJ Amsterdam Nederland Kaart
31-207370811

Over het restaurant Lastage

Niet meer dan 30 couverts en een kleine, zeer hoogwaardige kaart waar je zelf de volgorde in kan bepalen. Lastage zit in een voormalige woning aan een Amsterdamse gracht. Genoemd naar de Lastagebuurt, nabij de Wallen, waar het ‘ontlasten’ van de handelsschepen plaatsvond. Het team is bedreven met de pannen, gepassioneerd over wijn, professioneel en hartelijk.

Menuprijzen

Meer informatie over restaurant Lastage

Op loopafstand

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:30 tot 21:30 uur

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Een geweldige avond uit! Het eten was heerlijk en de gerechten hebben ons echt verrast. De bediening was subliem en de uitleg over de wijnen was top! Het hele restaurant voelt qua sfeer aan als een gezellige huiskamer, maar de bediening en het eten maakten deze avond om niet snel te vergeten. Chapeau!
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Mooie gerechten, wijnkaart te uitgebreid, open wijnen gaat wel, aardige bediening, kennis van zaken maar alles duurt erg lang. Akoestiek soms hinderlijk zeker als alle tafels bezet zijn. Veel kleine lif lafjes, wel fijn van smaak. Tip: serveer goede, simpele (re) huiswijnen, iets meer volume op de borden en neem extra personeel aan.
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Sterwaardig, heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, kleinschalig geeft huiskamergevoel.... een aanrader
Natasja G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuk charmant restaurant met prima eten. Maar de porties zijn wat klein en weinig onderscheidend. Daarnaast was de bediening niet alert en wat onhandig en zat er veel tijd tussen de gangen. Al met al is het een best duur restaurant met een ster waar je meer van mag verwachten.
Garance1 R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte gerechten, erg goed op smaak. Leuk klein tentje, erg vriendelijke bediening, Goede wijnkaart, bijzondere Sloveense witte wijn.

Het tocht wel af en toe een beetje in de nabijheid van de deur. Eén klein dingetje: dat prikbord met die punaises bij de toiletten kan echt niet op dit niveau, dat moeten ze weghalen.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De gerechten zagen er prachtig uit, sommige smaakcombinaties waren perfect. Bij enkele ingrediënten was de bewerking ten koste gegaan van de smaak, bijvoorbeeld rucola als puree. De amuses en friandises waren geweldig. We voelden ons zeer welkom en we werden echt verwend.
Op de akoestiek viel wel wat aan te merken, maar de sfeer was prima en levendig.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Eerder deze maand met vrienden bij Lastage gegeten. Helaas zijn de specifieke gerechten een beetje weggezakt, maar de algemene indruk was erg goed. Prettig vriendelijke ontvangst, uitstekend menu met telkens 2 keuzes per gang, herinner me een heerlijke aardpeersoep, dito reerug en een aantal erg smakelijke amuses, waarbij ook zelfgemaakte worst, wat volgens mij altijd een goed teken is. Verder viel in het wijnarrangement met name de voorkeur voor Hongaarse wijnen op, die waren overigens prima. We hebben ruim 4 uur gedineerd in Lastage en de prijs-kwaliteitverhouding was prima in orde. Verder ook erg handig als je goed wilt dineren met vrienden die met de trein reizen.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Kwaliteit van eten en van de wijnen was van een zeer goed niveau. Ook de bediening en de sommelière waren uitstekend en droegen er aan bij dat wij een zeer genoeglijke avond bij Lastage hebben doorgebracht.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Uitstekend gegeten, mooie plek, wel erg vol en veel toeristen. Bediening is vriendelijk maar wat plichtmatig. Ik ken het restaurant nog van de start, het neigt nu naar 'tourist only'. En dat is zonde!!!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Zaterdag met een mijn beste vriend hier gedineerd. De locatie evenals het interieur is mooi, stijlvol om hier een avond te vertoeven. Het is dan ook niet verbazend dat het diner voortreffelijk was. De amuses, de visgerechten, evenals de bijpassende wijnen geadviseerd door de sommelier waren geweldig. De gehele entourage alsmede correcte en vriendelijk bediening maakte voor ons de avond onvergetelijk. We vonden het een sensatie en hebben heerlijk gedineerd. Het dessert was adembenemend. Niet eerder zo'n dessert gehad. Dank, het was heel erg goed..!
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Met vrienden hebben we afgelopen weekend gegeten bij Lastage op de Geldersekade in Amsterdam. Hiermee kwam een langgekoesterde wens in vervulling. Al een aantal keer geprobeerd te reserveren, maar steeds te laat en nu was het wel gelukt.
De verwachtingen waren hooggespannen; toch ook vanwege de michelinster. De ontvangst was hartelijk in de kleine en knusse zaak. Bij elkaar slechts 30 couverts in een voormalige woning aan de gracht. Smal en klein, zonder het gevoel te hebben opgesloten te zitten.
De verwachtingen werden volledig waargemaakt. Heerlijke gerechten van de kleine kaart die je zelf naar eigen inzicht en volgorde kunt samenstellen. Wij kozen voor 4 gangen en allevier waren deze prachtig in balans en heerlijk van smaak. Zowel de vis, als het vlees - lam - waren erg lekker. De amuses vooraf smaakten ook prima en in combinatie met het goede ritme, de leuke en ontspannen bediening plus de mooie wijnen maakten ons bezoek aan Lastage zeer geslaagd.
Uiteraard ook in lijn met het niveau geprijst, maar zeker de moeite waard.
Aanrader !
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eten bij Lastage is één groot feest! Fantastisch eten en dito service. Rogier van Dam kookt de sterren van de hemel en Elise Moeskops weet haar passie voor eten en wijnen prachtig over te brengen. Ook de rest van het team is geweldig: proffesioneel en toch losjes en hartelijk, heel prettig. Gekozen voor vier gerechten, de makreel van de barbecue, de rode mul, het Beemster lam en toe kaas. Alles even verfijnd, mooie intense smaken en een prachtige en zorgvuldige presentatie. Één van onze tafelgenoten koos de velouté van witte asperge als extra gang. De overige tafelgenoten kregen toen ook een klein kopje van deze heerlijke soep. Heel attent! Over de kazen kan ik nog steeds lyrisch worden. Ik heb Elise een selectie van pittige soorten laten maken en haar keuze was helemaal raak! De bijpassende wijnen waren stuk voor stuk prachtig en lieten de gerechten nog beter tot hun recht komen. Het heerlijke brood werd steeds aangevuld. Lastage zit in een mooi oud pand en het interieur is zeer sfeervol. Wij zaten op een leuke plek met zicht op de keuken. Mooi om te zien hoe hard en met passie er in de keuken gewerkt werd. Kortom, eten bij Lastage is een culinaire belevenis waar ik met zeer veel genoegen op terugkijk.
Henk234 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Werkelijk fantastisch gegeten bij Lastage! Ze hebben hun reputatie dubbel en dwars waar gemaakt. Gekozen voor het 4 gangen menu met wijnarrangement. Eerst begonnen met een prachtige Spaanse bubbel en wat aardige, maar misschien iets te simpele, amuses. Daarna begon het spektakel. Vooraf had ik ceviche van skrei met aardappelsalade; deze was werkelijk verrukkelijk en het glas Albarino wat hierbij geserveerd werd sloot perfect aan. De tussengang van rode mul vond ik persoonlijk het minst spannend, echter was dit nog steeds een goed gerecht met een mooie wijnparing. Het hoofdgerecht was van geweldige kwaliteit, een mooi stuk varkensvlees tot perfectie gebakken met een prachtige rode wijn. Ook het dessert was van uitzonderlijke klasse (dessertamuse was tevens ook erg lekker); een mokkataart met heerlijk ijs. De wijnpairing hierbij was de matigste van de avond, door de relatief lichte zoetheid van de dessertwijn en het zoetere dessert hield ik alleen maar zuren over in de afdronk van de wijn. Niet heel storend maar dit kon beter. Service was ontspannen, vriendelijk en adequaat. Uiteindelijk 210 euro kwijt voor 2 personen wat schappelijk is voor de geboden kwaliteit, alleen 4,75 voor een kop koffie vind ik te duur maar het blijft een zaak met een michelinster. Ik kom zeker terug!
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen verwachten op een culinair avondje uit met mijn fijnproevende, kieskeurige zoon. We hebben genoten van alle creaties en leuke amuses. Kortom verwend. Leuk dat kok Rogier van Dam nog even tijd had voor een praatje aan onze tafel. Het restaurant zat vol. De kalfswang was overigens het hoogtepunt!
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Prima gegeten, al hadden we misschien iets teveel verwacht door de ster. Het restaurant is klein, maar gezellig. De bediening is aardig. We hadden een wijnarrangement genomen (fijne wijnen), maar tot TWEE keer toe was de fles leeg bij onze laatste tafelgenoot (we waren met vijf personen) en zat die vervolgens met een half glas. Er werd vervolgens geen nieuwe fles opengemaakt- wat natuurlijk ook vervelend is bij een halfvolle zaak- maar dit kan echt niet! Zeker niet voor de prijzen die er gevraagd worden. Toen ik er iets van zei, werd er natuurlijk ontkend. Een grove fout en respectloos naar je betalende gasten toe. Daarnaast zaten we we aan een tafel die aan de open keuken grensde (je kunt de gehele keuken inkijken omdat het in het souterrain is); dat was op het begin leuk omdat je kunt kijken hoe alles bereid wordt, maar tegen het einde van de avond kwam het bier bij de koks tevoorschijn, kwam er een vriend langs in de keuken die lekker mee ging drinken en werd er al lekker schoongemaakt en dit allemaal vol voor onze ogen. Tussendoor werd ons dessert nog klaargemaakt. Ik begrijp dat ook het personeel naar huis wil na een lange dag, maar dit staat wel erg ongastvrij.

Conclusie dus: prima eten -al hebben we beter gegeten in andere (ster)restaurants, voor dezelfde prijs- maar slechte indruk.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Specifiek gevraagd om het tafeltje dat uitzicht geeft op de keuken, heel interessant. Het restaurant is een beetje aan de kleine kant maar knus. Niet echt een Michellin inrichting hoewel ik ook niet precies weet wat dat zou moeten zijn. Het is allemaal behoorlijk basic. We gingen voor de 'vlucht door de kaart', inclu wijn. Toch wel de beste keuze om het restaurant te kunnen beoordelen. De aanloop was goed, kleine hapjes, leuke smaak combinaties, prachtige mondvermaakjes. Het hoofdgerecht viel mij een beetje tegen, wellicht omdat ik het gevoel had dat we naar iets grandioos toe werkte. Het was een prima avond, wel behoorlijk aan de prijs en als ik weer voor een ster restaurant zou gaan (en ruim € 300 budget voor twee personen had te besteden), dan zou ik voor een ander restaurant gaan....
Heugten .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Het restaurant zat vol waardoor het erg rumoerig was en ik mijn vriend niet goed kon verstaan. Gerechten waren heerlijk doch eenvoudig. Bij de tweede amuse had ik nog een hapje te gaan die echter door de bediening niet gezien was en weg was mijn bord! We hebben 1,5u tussen het voor en hoofdgerecht moeten wachten terwijl de eerste gerechten erg snel achter elkaar kwamen.
Egbert J.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Heerlijk gegeten vooral de zeeduivellever met kreeft was erg verrassend en heerlijk. Attente bediening en dank aan Valerie! Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
De eerste keer bij Lastage. Hier gegeten met eerste kerstdag, er was een vast menu. Hierbij kozen we voor het bijpassende wijnarrangement. De amuse waren oesters, deze waren bestrooid met erg veel zout en erg veel uitjes. Verder was het eten prima, misschien had ik er meer van verwacht of het kwam omdat het een vast kerstmenu was... De gerechten waren absoluut niet slecht, maar niet erg bijzonder. Geen bijzondere gerechten, smaken of ingrediënten. Het kalf en de garnaal met tomatensoep waren erg lekker. De rest was prima, maar sprong er wat mij betreft niet bovenuit. Zeker in vergelijk met andere sterrenrestaurants.
De wijnen waren geweldig. Allemaal goed bij de gerechten passend en de bediening kon er veel over vertellen. De bediening was verder erg vriendelijk.
Het decor: gezellige huiskamersfeer met weinig tafels, echter wel erg lawaaiig.
tineke V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Zaterdagavond hier mijn verjaardag gevierd. Lang niet niet gegeten maar het is nog net zo lekker als ik me herinner. Mooie gin tonics vooraf met wat kleine amuse hapjes. Die ik overigens het minst spannend van de hele avond vond. Wij gingen voor 4 gangen met wijn arrangement. Allen kozen we voor tonijn carpaccio en dat was een prima keuze. De soepjes geweldig, misschien iets zout de waterkers maar ik houd er van. Daarna gebakken zwezerik ook top. Wel moet gezegd dat er bij het tussengerecht gekozen kan worden uit 2 orgaan gerechten en daar is lang niet iedereen dol op. Maar het was geen enkel probleem om het kreeftgerecht (super lekker) om te bouwen en de lever weg te laten. De eend daarna was niet top, de bijgerechten wel. Kazen en nagerecht echt heerlijk. De uitleg bij de diverse wijnen was erg plezierig. Genoeg informatie om het leuk te vinden maar geen oeverloos verhaal. Voor mij sprong de rode Bulgaar bij de eend eruit. Ook werd royaal af en toe nog even bijgevuld. Super vriendelijke bediening. Absolute aanrader, ster wat ons betreft terecht gehouden en prima prijs / kwaliteit.