Lastage

Geldersekade 29 1011 EJ Amsterdam Nederland Kaart
31-207370811
Dit pijpenla restaurant op de Wallen is zo’n restaurant dat het al sinds 2010 bijzonder goed doet. Zo goed zelfs dat ze al in 2011 een Michelinster kregen. Wanneer ik chef-patron Rogier van Dam vraag naar zijn geheim vertelt hij mij dat hij het hem er waarschijnlijk in zit dat hij helemaal nooit bezig is geweest met het koken voor een ster (hij kookte hiervoor bij restaurant De Posthoorn en kreeg ook daar een ster). Hij kookt gewoon waar hij zelf van houdt en heeft een restaurant opgezet waar hij zelf zou willen eten; met fijne stoelen, goede wijnen en een prettige ongedwongen sfeer. En dat werkt blijkbaar als een zonnetje. Het restaurant is knus ingericht en op de kaart staan twaalf Franse gerechten met een moderne twist en hier en daar een Aziatisch tintje. Uit het aanbod van gerechten kun je je eigen menu samenstellen waarbij je zelf bepaalt in welke volgorde de gerechten op tafel komen.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de Epoisses Nu in brioche als je van kazen houdt. Hij wordt serveert met kweepeer, eendenlever en muscovado suiker. Dit is een hele smakelijke manier om je diner af te sluiten.

Over het restaurant Lastage

Niet meer dan 30 couverts en een kleine, zeer hoogwaardige kaart waar je zelf de volgorde in kan bepalen. Lastage zit in een voormalige woning aan een Amsterdamse gracht. Genoemd naar de Lastagebuurt, nabij de Wallen, waar het ‘ontlasten’ van de handelsschepen plaatsvond. Het team is bedreven met de pannen, gepassioneerd over wijn, professioneel en hartelijk.

Menuprijzen

Op loopafstand

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:30 tot 21:30 uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,6

Jouw recensie over het restaurant Lastage

Maria V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Geweldige avond gehad met familie. Lastage heeft een gezellige huiskamersfeer. Het personeel is zeer oplettend en de gerechten zijn heel mooi en evenwichtig samengesteld. Compliment voor de kok. Enige minpuntje: het geluid van het gezelschap achter ons was erg hard.
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Voortreffelijke kwaliteit. Ontspannen en vrolijke ontvangst, die in balans was met de professionaliteit. De omvang van het restaurant is klein en aangenaam. De wijnen waren voortreffelijk tegen aanvaardbare prijzen, hoewel de wijnkaart ook mogelijkheden biedt helemaal `los te gaan`.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Het vws voortreffelijk, behalve dat de akoestiek zeer te wensen overlaat. Een paar geluiddempemnde platen aan het plafond of iets dergelijk, zou al wonderen doen.
carodeswart .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
vriendelijke ontvangst, heerlijke gerechten, mooi gedoseerd en een kordate en uiterst vriendelijke bediening.
wij komen hier graag weer terug
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Heerlijk gegeten. Geen op of aanmerkingen
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
uitstekend gegeten met een zeer klantvriendelijke bediening
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Zoals altijd ook nu weer heerlijk gegeten met bijpassend wijnarrangement. Wat hoger prijskaartje, maar dit is het meer dan waard!! Zeker voor herhaling vatbaar.
Jan Willem M.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
We hebben een fantastische avond gehad! Prettige uitleg van de gerechten, ook voor onze jonge tafelgenoot.
Mooie presentatie, erg gezellige sfeer.
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Heerlijk gegeten. Bediening is zeer vriendelijk en kundig. Wijnarrangement was top! Het was niet de eerste keer hier en zeker ook niet de laatste.
Nancy F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Airco had absoluut geen invloed links boven in het restaurant.
Het was er vreselijk warm, maar het eten en drinken maakten een hoop goed.
Ans B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Mijn man en ik eten hier gemiddeld 2 x per jaar. Het is altijd een feestje. Een aanrader vind ik het kiezen van een wijnarrangement bij de gangen.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Restaurant ligt goed centraal en bediening was vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.
Antoinette C.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Wederom top avond. Geweldige keuken en bediening! Super!
Chantal G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten bij Lastage.
Lekkere gerechten, mooi opgemaakte borden.
Leuke bediening, wij komen hier zeker terug.
Jef N.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Een mooi klein restaurant met geweldige gerechten, goede bediening en mooie wijnen.
Merwin B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Verrassende gerechten en vriendelijke bediening. Mooie en uitgebreide wijnkaart. Avondvullend en voor herhaling vatbaar.
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Fantastisch!
W.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Ik heb bij wachttijd 'redelijk' opgegeven omdat de optie 'precies goed' ontbrak. Over de gerechten zou ik nog willen toevoegen dat de creativiteit van de chef-kok Rogier mij iedere keer weer verrast. Het wijnarrangement was dit keer beter dan ooit en komt in de buurt van de beste restaurants op dit gebied die ik ken. Voor mij zou een tweede ster voor Rogier zeker meer dan terecht zijn.
Michael G.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Mijn vriendin en ik hebben hier eergisteren gegeten. Wij gingen voor een 4 gangen menu en bestelden voor iedere gang iets anders dan de ander zodat we met elkaar bijna alles konden proeven.. Het was werkelijk fantastisch. Makreel, bloedworst en kreeft, lam, heilbot, dessert, echt heel goed. Verder waren de (huis)wijnen ook voortreffelijk.
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
down to earth restaurant in het centrum met fantastisch eten, prettige bediening, terecht een m ster, wij gaan snel weer.