Lastage

Geldersekade 29 1011 EJ Amsterdam Nederland Kaart
31-207370811

Over het restaurant Lastage

Niet meer dan 30 couverts en een kleine, zeer hoogwaardige kaart waar je zelf de volgorde in kan bepalen. Lastage zit in een voormalige woning aan een Amsterdamse gracht. Genoemd naar de Lastagebuurt, nabij de Wallen, waar het ‘ontlasten’ van de handelsschepen plaatsvond. Het team is bedreven met de pannen, gepassioneerd over wijn, professioneel en hartelijk.

Menuprijzen

Op loopafstand

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:30 tot 21:30 uur

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
In dit gezellige pijpenlaatje worden de sterren van de hemel gekookt. Het eten is goddelijk en ieder gerecht oogt als een schilderijtje. De bediening is deskundig en zeer hartelijk. De wijnkaart biedt een ruime en heerlijke selectie Europese wijnen. Een aanrader, ook voor de verwende liefhebber.
Francky D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Proficiat, een gevestigde waarde in Amsterdam!
Nghia N.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Ik ben naar de restaurant met mijn vrouw. Wij zijn half uur vroeger dus wij hebben de beste zitplaat bij de ram gekozen. De serveersters waren vriendelijk en de gerechten waren hele lekker, de beste is de lam-steak.
Isabelle C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Lastage. Vier gangen waren ook precies goed, niet het gevoel dat je te veel hebt gegeten. Daarnaast heeft de sommelier goede kennis van zaken en hebben we heerlijke wijnen gedronken. Topavond gehad!
monars .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Lastage. We hadden van te voren verteld dat we koolhydraatarm wilden eten en daar hebben ze erg goed rekening mee gehouden. Overlegd, en waar nodig een vervanging geboden. Kleine, maar afwisselende kaart met bijzondere gerechten.
Wijnarrangement was zeer goed! Bijzondere wijnen die echt iets toevoegden aan de gerechten. Vooral de Pommeau bij het kaasbordje was een vondst. Compliment. De kaas was trouwens ook erg goed: goede variatie en alles precies de goede rijpheid.
Prettige sfeer en alles bij elkaar een heerlijke avond gehad.
Cheong-Yin N.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Samen met 4 vrienden uit eten geweest op een vrijdagavond. restaurant zat vol en het was er gezellig druk. gekozen voor 8 gangen diner met bijpassend wijnen. eten was heerlijk, met name de vleesgerechten (buikspek, kalfswang) vond ik vol van smaak. ik kan iedereen aanraden om hier te komen eten.
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Vanavond weer eens een keer terug naar Lastage in Amsterdam.
Dit smalle, maar gezellige, restaurant kent een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Heerlijke gerechten, samen met lekkere wijnen bezorgen je een mooie avond.
Er is keuze uit een combinatie van heerlijke vis- of vleesgerechten waarbij elk gerecht zeer smaakvol is.
Enig puntje van kritiek is de airco. Die geeft regelmatig te koude lucht vrij waardoor het niet altijd lekker zit.
Maar het is zeker een aanrader waarbij je wel op tijd moet reserveren.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het eten was geweldig, subtiele perfecte smaken. Prijs kwaliteit erg goed. Menu flexibel, 4,5 of 6 gangen of het uitgebreide menu, dat uit 8 kleinere gangen van het menu bestaat. Bediening super aardig en attent. Een met veel zorg samengestelde wijnkaart. Wij kozen een wijn die wij niet zo lekker vonden als we dachten en die werd niet in rekening gebracht en geruild voor een andere wijn. Dat vond ik erg aardig want op zich was er niets mis met de wijn. Elk gerecht was een klein feestje, heerlijk brood, perfecte kazen. Leuke locatie in een grachtenpandje.
We gaan er zeker terug.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Een geweldige avond uit! Het eten was heerlijk en de gerechten hebben ons echt verrast. De bediening was subliem en de uitleg over de wijnen was top! Het hele restaurant voelt qua sfeer aan als een gezellige huiskamer, maar de bediening en het eten maakten deze avond om niet snel te vergeten. Chapeau!
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Mooie gerechten, wijnkaart te uitgebreid, open wijnen gaat wel, aardige bediening, kennis van zaken maar alles duurt erg lang. Akoestiek soms hinderlijk zeker als alle tafels bezet zijn. Veel kleine lif lafjes, wel fijn van smaak. Tip: serveer goede, simpele (re) huiswijnen, iets meer volume op de borden en neem extra personeel aan.
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Sterwaardig, heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, kleinschalig geeft huiskamergevoel.... een aanrader
Natasja G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuk charmant restaurant met prima eten. Maar de porties zijn wat klein en weinig onderscheidend. Daarnaast was de bediening niet alert en wat onhandig en zat er veel tijd tussen de gangen. Al met al is het een best duur restaurant met een ster waar je meer van mag verwachten.
Garance1 R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte gerechten, erg goed op smaak. Leuk klein tentje, erg vriendelijke bediening, Goede wijnkaart, bijzondere Sloveense witte wijn.

Het tocht wel af en toe een beetje in de nabijheid van de deur. Eén klein dingetje: dat prikbord met die punaises bij de toiletten kan echt niet op dit niveau, dat moeten ze weghalen.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De gerechten zagen er prachtig uit, sommige smaakcombinaties waren perfect. Bij enkele ingrediënten was de bewerking ten koste gegaan van de smaak, bijvoorbeeld rucola als puree. De amuses en friandises waren geweldig. We voelden ons zeer welkom en we werden echt verwend.
Op de akoestiek viel wel wat aan te merken, maar de sfeer was prima en levendig.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Eerder deze maand met vrienden bij Lastage gegeten. Helaas zijn de specifieke gerechten een beetje weggezakt, maar de algemene indruk was erg goed. Prettig vriendelijke ontvangst, uitstekend menu met telkens 2 keuzes per gang, herinner me een heerlijke aardpeersoep, dito reerug en een aantal erg smakelijke amuses, waarbij ook zelfgemaakte worst, wat volgens mij altijd een goed teken is. Verder viel in het wijnarrangement met name de voorkeur voor Hongaarse wijnen op, die waren overigens prima. We hebben ruim 4 uur gedineerd in Lastage en de prijs-kwaliteitverhouding was prima in orde. Verder ook erg handig als je goed wilt dineren met vrienden die met de trein reizen.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Kwaliteit van eten en van de wijnen was van een zeer goed niveau. Ook de bediening en de sommelière waren uitstekend en droegen er aan bij dat wij een zeer genoeglijke avond bij Lastage hebben doorgebracht.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Uitstekend gegeten, mooie plek, wel erg vol en veel toeristen. Bediening is vriendelijk maar wat plichtmatig. Ik ken het restaurant nog van de start, het neigt nu naar 'tourist only'. En dat is zonde!!!
John F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Zaterdag met een mijn beste vriend hier gedineerd. De locatie evenals het interieur is mooi, stijlvol om hier een avond te vertoeven. Het is dan ook niet verbazend dat het diner voortreffelijk was. De amuses, de visgerechten, evenals de bijpassende wijnen geadviseerd door de sommelier waren geweldig. De gehele entourage alsmede correcte en vriendelijk bediening maakte voor ons de avond onvergetelijk. We vonden het een sensatie en hebben heerlijk gedineerd. Het dessert was adembenemend. Niet eerder zo'n dessert gehad. Dank, het was heel erg goed..!
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Met vrienden hebben we afgelopen weekend gegeten bij Lastage op de Geldersekade in Amsterdam. Hiermee kwam een langgekoesterde wens in vervulling. Al een aantal keer geprobeerd te reserveren, maar steeds te laat en nu was het wel gelukt.
De verwachtingen waren hooggespannen; toch ook vanwege de michelinster. De ontvangst was hartelijk in de kleine en knusse zaak. Bij elkaar slechts 30 couverts in een voormalige woning aan de gracht. Smal en klein, zonder het gevoel te hebben opgesloten te zitten.
De verwachtingen werden volledig waargemaakt. Heerlijke gerechten van de kleine kaart die je zelf naar eigen inzicht en volgorde kunt samenstellen. Wij kozen voor 4 gangen en allevier waren deze prachtig in balans en heerlijk van smaak. Zowel de vis, als het vlees - lam - waren erg lekker. De amuses vooraf smaakten ook prima en in combinatie met het goede ritme, de leuke en ontspannen bediening plus de mooie wijnen maakten ons bezoek aan Lastage zeer geslaagd.
Uiteraard ook in lijn met het niveau geprijst, maar zeker de moeite waard.
Aanrader !
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eten bij Lastage is één groot feest! Fantastisch eten en dito service. Rogier van Dam kookt de sterren van de hemel en Elise Moeskops weet haar passie voor eten en wijnen prachtig over te brengen. Ook de rest van het team is geweldig: proffesioneel en toch losjes en hartelijk, heel prettig. Gekozen voor vier gerechten, de makreel van de barbecue, de rode mul, het Beemster lam en toe kaas. Alles even verfijnd, mooie intense smaken en een prachtige en zorgvuldige presentatie. Één van onze tafelgenoten koos de velouté van witte asperge als extra gang. De overige tafelgenoten kregen toen ook een klein kopje van deze heerlijke soep. Heel attent! Over de kazen kan ik nog steeds lyrisch worden. Ik heb Elise een selectie van pittige soorten laten maken en haar keuze was helemaal raak! De bijpassende wijnen waren stuk voor stuk prachtig en lieten de gerechten nog beter tot hun recht komen. Het heerlijke brood werd steeds aangevuld. Lastage zit in een mooi oud pand en het interieur is zeer sfeervol. Wij zaten op een leuke plek met zicht op de keuken. Mooi om te zien hoe hard en met passie er in de keuken gewerkt werd. Kortom, eten bij Lastage is een culinaire belevenis waar ik met zeer veel genoegen op terugkijk.