Las Tapas

Dinsdag t/m Zondag 15:00 - 22:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wij kennen het restaurant al wat langer. Gerechten zijn veelal het zelfde weinig verandering of iets nieuws. Sfeer aangenaam en de bediening is in orde. Wachttijden tussen de gerechten is nogal eens te lang maar de kwaliteit is goed. De manager leid echt alles in goede banen en bij het afrekenen is altijd een kleine snaps als toegift.
Mira K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Vanavond met zijn vier heerlijk gegeten. Het was super net als alle andere keren. Een echte aanrader en winst voor Lelystad.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Entree was veelbelovend,de zaak ziet er subliem uit. De eerste 4 tapas voor 2 personen waren dik in orde maar naar mate er meer tapas op tafel kwamen werd de kwaliteit steeds minder. We waren met twee en hadden voor het onbeperkt tapas menu gekozen.jammer van de kwaliteit. Bediening was prima kan menig restaurant nog iets van leren. Terugkomen ? Gezien de ligging en entourage zeker van de zomer voor een biertje op het terras.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gezellig tapas restaurant hebben hier vaker gegeten deze kaar ging er 2 x iets verkeerd eten wat wij niet besteld hadden . Maar weer keurig opgelost. Personeel is niet opdringerig en je kunt eten zolang je wil dus geen tijdslimiet. Echt een aanrader.
Mart V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
We hebben een fijne avond gehad op het terras van Las Tapas. Fijne locatie aan de haven en bovendien goed bereikbaar per auto (ruime parkeergarage).

De tapas hebben een goede prijs-kwaliteit verhouding. Er is een ruime keuze. De tapas zijn niet uitzonderlijk origineel, maar ook zeker niet saai. Mijn lievelingstapas waren de kleine gefrituurde visjes en de kleine groene paprikaatjes. Alsof je echt in Spanje bent! De salade, olijven en kroketjes vond ik minder geslaagde tapas, die waren wat saai.

Het bedienend personeel is erg jong, maar ook erg sympathiek! Ze helpen je snel, zijn geduldig en geven goed advies over de tapas. Het concept van all-you-can-eat werkt hier erg goed. Je bestelt per persoon twee tapas, wat ruim voldoende is, aangezien de bediening ook snel weer bij je komt voor het opnemen van de bestelling voor de volgende ronde. Er geldt geen maximum aantal rondes. Wij waren met zijn drieën en dat is een perfect aantal om de tapas met elkaar te delen, aangezien je van veel tapas drie dingen krijgt, zoals drie spiesjes, etc.
Shalia .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Afgelopen vrijdag hebben we hier gegeten in het begin kwam de bediening erg traag op gang een aantal van het bedienend personeel stond liever te hangen dan iets te doen en toen wij op het punt stonden om eigenlijk te vertrekken kwam er een hele aardige serveerster die ons voluit van alles vertelde en ineens werd bij iedereen de bestelling opgenomen en we werden echt super vlot bediend zo'n iemand is echt een aanwinst voor de zaak.Maar het bovenste gedeelte die konden lang wachten op hun bestelling.Wel was er ook nog een jongen in de bediening die liep ook voor 2 en was ook erg vriendelijk.Het eten was wat minder het is niet wat wij van echte tapas gewend zijn wat smaak betreft en de hapjes waren ook heel erg simpel en best wel vet .Het restaurant zelf zag er wel gezellig uit maar het eten vond ik zijn geld niet waard ik zal hier dus ook geen tweede keer meer eten
Babette D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Een gezellig restaurant waar je lekkere tapas kunt eten. Ondanks dat het niet heel druk was, moesten we aan het begin erg lang op de gerechten wachten. Dit werd later op de avond beter.
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
We hebben hier onbeperkt tapas geprobeerd, waarvan de kwaliteit wisselend was. Aangezien we nog al wat gewend zijn viel dit een beetje tegen. De bediening van de eigenaar is gezellig te noemen, echter wij hebben meerdere malen geprobeerd één bepaald gerecht twee keer te bestellen, hetgeen niet gelukt is. De wijn is een aanrader en ook op het terras is het heerlijk toeven.
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Afgelopen woensdag hier met z'n tweeën wezen eten. Laat ik met het positieve beginnen.
Het is een gezellig restaurant met een hele mooie ligging zo vlak aan het water. Dus ook op het terras zit je heerlijk.

De bediening is prima. Leuke bedrijfsleider die "het" heeft voor de horeca. Ditzelfde geldt voor het meisje wat ons bediende. Leuke vlotte meid.

Wat minder positief is vond ik de tapa's. Heel erg zout en niet erg geweldig qua smaak, de meeste tapa's smaakten vlak. Ook de knoflook in diverse tapa's vond ik echt overdone terwijl ik toch echt wel een liefhebber ben van knoflook. Het brood wat je krijgt is wel echt lekker evenals het toetje, een bakje churro's.

Rond een uur of zeven kreeg het restaurant te maken met een, niet verwachte, drukke aanloop van gasten die niet hadden gereserveerd. Dit konden wij ook merken toen we wel heel erg lang moesten wachten op de vierde ronde. De niet verwachtte drukte werd goed opgelost door het optrommelen van een extra kok.

De drankjes zijn naar verhouding behoorlijk prijzig waardoor de prijs van 21,50 voor het onbeperkt tapa's eten behoorlijk opgeschroefd wordt.

Kortom een gewoon aardig restaurant waar je je geen buil aan kunt vallen mits je er niet teveel van verwacht.
NoParanoia .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Afgelopen zondag bij Las Tapas in Lelystad gegeten. Positief: Mooi restaurant, fijne ambiance. Goede service en gastvrijheid. Ruime keuze aan lekkere hapjes. Met een gezelschap kozen we voor de onbeperkte tapas. Het eten, de keuze en de kwaliteit van de tapas was goed.

Wellicht een negatief puntje: per ronde mochten 2 gerechtjes p.p. besteld worden.
We hebben eerder bij tapasrestaurants gegeten maar we vonden de 2 porties/gerechtjes bij dit restaurant wel aan de kleine kant. Nou zijn het natuurlijk tapas, en zijn grote porties ook niet goed. Maar naar onze mening mocht het net wat meer zijn, of dan misschien 3 gerechtjes per ronde.
De reden waarom:
Een ronde tapas eten was nu met 5/10 minuten klaar. Dan wachten, opnieuw bestellen en wachten op de volgende ronde duurde gemiddeld 15/20 minuten (beinvloedt door drukte in het restaurant). Hoewel er geen tijdslimiet is en je onbeperkt tapas mag eten mag je er op deze manier wel de hele avond voor uittrekken voordat je genoeg gegeten hebt. De bediening hield het overigens wel goed in de gaten en kwam keurig na elke ronde de volgende ronde opnemen. Maar zodoende werd het wel een lange zit met langer wachten op eten dan eten zelf.
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Sinds de opening begin 2014 eten wij geregeld bij Las Tapas. De ambiance is altijd uitstekend en de tapas erg lekker. De laatste keer werden we erg verrast door een nieuw toetje op de kaart:
Pera con calabres y jarabe de Jerez oftewel Peer met blauwe kaas en sherrysiroop. Hemels!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Las Tapas is een sfeervol restaurant die wij met z'n tweetjes bezochten. Bij onze binnenkomst om 18.30 uur werden wij direct welkom geheten en naar onze gereserveerde plaats gebracht. Wij begonnen met een glaasje rode port. Het portglas was jammer genoeg maar voor 1/4 gevuld maar smaakte wel prima. Wij besloten onbeperkt Tapas te gaan eten (21,50 euro) en bestelden ieder 2 gerechtjes met een fles vino tinto de casa Rioja uit 2012 (19,75 euro). Wij kregen dit al vlot binnen 15 minuten opgediend met een mandje stokbrood en knoflookboter (Pan con All i oli) van de zaak. Al gauw stroomde de zaak vol met nieuwe gasten wat in het begin akoestisch gezien (gehoord) een geluidversterkend effect gaf omdat de stenen vloer/plafond/muur dit versterkt. Maar als bijna alles bijna vol is valt dit effect geheel weg. Misschien zou een houten vloer een meer dempend geluid kunnen creëren want de achtergrond muziek was nauwelijks te horen. De open keuken, sfeer en het volgens ons gastvrije en vrolijke personeel gaven ons een gevoel alsof wij in een Tapasrestaurant van Barcelona zaten. Wij hebben in totaal 4 x 2 gerechtjes ieder besteld waar je niet te lang op hoefde te wachten. Regelmatig kwam de serveerster vragen of alles naar wens was of dat wij nog iets wilde drinken/eten. Alles bij elkaar een geslaagd etentje dat wij op korte termijn nog eens over komen doen.
Wanneke .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Heerlijk tapas gegeten met 6 volwassenen en 2 kids. Genoten op het terras met lekkere wijn en een grote variatie aan tapas. Voor ieder wat lekkers. Iedereen was tevreden en verrast. We hebben jaren in Spanje gewoond en zijn best kritisch, maar dit was toppie!
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Vanwege de wisselende recensies gingen wij op een mooie vrijdagavond met gemengde gevoelens richting Las Tapas. Het restaurant ligt aan een toplocatie met een prachtig uitzicht over het water. Ook hadden we vroeg gereserveerd (17:15) omdat ik van verschillende mensen had gehoord dat als het eenmaal druk is er lange wachttijden zijn totdat je je eten krijgt.
We kozen voor het onbeperkt tapas eten voor 21,50 p.p. De tapas afzonderlijk vind ik behoorlijk prijzig.

We hebben diverse tapas gegeten die van echt heel lekker tot mwoah waren. In positieve zin zijn blijven hangen de pasteitjes met tonijn, de gefrituurde visjes en gepelde gamba's in knoflookolie. De eerste keer dat we brood kregen was dit niet erg vers. Daarna nog twee keer brood besteld en toen was het heerlijk knapperig en vers. Ook werden de gerechten snel gebracht. Een aantal tapas waren erg hoog op smaak, eigenlijk te zout. De hoeveelheden per tapas is prima
De bediening was in orde. De aardige blonde serveerster kwam regelmatig vragen of het smaakte en of we bij wilden bestellen (bij onbeperkt wil het in restaurants nog wel eens gebeuren dat ze je “vergeten”).

Naarmate het drukker werd kreeg de bediening meer moeite, ik zag dat warme tapas lang stonden bij de keuken om weggebracht te worden. Gelukkig hebben wij daar totaal geen hinder van ondervonden. Als afsluiter hebben we nog crema Catalana gegeten en die was in verhouding met de prijs niet erg bijzonder en niet voor herhaling vatbaar. Dit zou ook eigenlijk als tapa op de kaart moeten staan.

Conclusie, over het algemeen lekker gegeten en prettig dat je als je wil de hele avond kunt blijven zitten en genieten van de tapas. M.i. zou de bediening nog beter geïnstrueerd/ingewerkt moeten worden zodat e.e.a. ook soepel loopt als het druk is.
Skephon .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Vriendelijke bediening, met de manager die erbovenuit stak met zijn jovialiteit. Heerlijke terrasje voor in het zonnetje en ook binnen een leuke inrichting. Het eten was prima, hier en daar wel iets te zout en klein beetje aan de prijzige kant. Aanrader om lekker te borrelen tijdens een warme dag!
Kouer .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Een nieuw restaurant in Lelystad op een mooie lokatie.
Interieur sfeervol met leuke Spaanse elementen. Kaart uitgebreid en onbeperkt eten is een prima concept voor een zeer aanvaardbare prijs. Eigenaar is enthousiast en zorgt samen met zijn personeel dat het de gasten aan niets ontbreekt. De tapas gerechten smaken prima. Heb nog niet alles geproefd maar ga er zeker vaker eten.
Arend-jan .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Gereserveerd via internet. Vriendelijke ontvangst en goede bediening. Prachtig interieur met leisteen wanden en white wash eiken meubelen. Zeer sfeervol en gezellig. Besloten om onbeperkt tapas te eten zodat we alles konden kiezen wat we lekker vonden. 1e gerechtje was een variatie van mooie Spaanse gedroogde worsten daarna heerlijke gamba's in knoflook olie, leuk opgediend in authentieke bruine schaaltjes. Alle gerechten goed warm en zeer snelle bediening.
Keuze uit vlees, vis en vegetarische gerechtjes. Je ziet aan alles dat de koks dit met liefde bereiden
Kortom een echte aanrader en wij gaan hier absoluut vaker eten.
BertJan-1 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Vandaag heerlijk Tapas gegeten. Goede kaart en de Sangria is zeker een aanrader. Qua gerecht zijn de geitenkaas kroketjes, de gamba en de asperges met ham een rader.
Vriendelijk personeel en voordat we weg gingen nog een likeur gekregen. Wij komen zeker nog een keer terug.
Eveline H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Vandaag 26 april voor het eerst wezen eten bij restaurant las tapas.Binnen een verzorgde indruk mooi restaurant, goede tapas alleen het uitserveren liet naar onze mening te lang op zich wachten.Als je twee gerechtjes besteld is het toch niet zo moeilijk om deze samen te serveren.Wat ik echt slecht vond is dat je voor een kan gewoon kraanwater met wat schijfjes citroen 1,50 moet betalen.
Dorien55 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Gister voor het eerst gegeten bij Las Tapas. Omdat de reviews nogal wisselend waren, waren we toch wel wat angstig hoe het zou zijn. Nou het was erg heerlijk! En de bediening was prima! Ze waren erg vriendelijk en deden echt hun best om het iedereen naar de zin te maken. Wat je wel merkte was toen het echt helemaal vol zat dat het inderdaad wat langer duurde voordat alles kwam. Maar het eten was echt heerlijk! Wij hebben al vaker Tapaz in verschillende restaurants gegeten, maar de kwaliteit was echt een van de beste. Wat de kaart nog completer zou maken is een paar frisse gerechten zoals gevulde pepadew erbij. Ook is na zo`n heerlijke maaltijd voor degene die liever ijs hebben als iets anders, een heerlijk frisse ijscoupe zoals meloen of mango citroen heel lekker. Lekkerder dan de standaard aardbeien vanille en chocoladeijs. Maar dit is maar een tip van iemand die heerlijk gegeten heeft en denkt dat dit nog een extra toevoeging zou zijn.