Las Tapas

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Las Tapas

De lekkerste Spaanse delicatessen

De passie voor koken en de voorliefde voor verse en natuurlijke ingrediënten zit ze bij dit restaurant in de genen. Al 15 jaar lang, proef je bij Las Tapas de traditionele smaken van de Spaanse keuken. Je wordt hier verwend met een veelheid aan zuidelijke delicatessen, zoals: gambas ajillo, calamaris, pollo loco en mejillones. Sla ook zeker de huisgemaakte sangria niet over, want die maakt jouw mediterrane avondje compleet!

Meer informatie over restaurant Las Tapas

Jouw recensie over het restaurant Las Tapas

Renee V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Lekkere sangria, lekker eten en goede bediening. Ik kom zeker weer een keer terug.
Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Zaterdagavond voor het eerst een bezoek gebracht aan Las Tapas. Alleen het benedendeel van het restaurant was open, daardoor leek het erg klein maar wel gezellig. De bediening stuurde bij de welkomsuitleg aan op een proeverij van populaire tapas. Wij kozen in plaats daarvan voor vrije keuze van de kaart. Het eten werd op bestelling gemaakt en gespreid uitgeserveerd. Het smaakte ons prima. De patatas bravas niet speciaal (miste wat kruiden), de biefstuk op tortilla erg lekker.
De eigenaar was erg enthousiast en aanwezig. Duidelijk was dat het hem erg aangaat wat er in zijn zaak gebeurd. Hij ging van tafel naar tafel en had ook duidelijk invloed op wat er aan de bar en in de keuken gebeurde.
Joriekeotter .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Wij gingen met z'n twee eten bij Las Tapas met een gift for you kaart. Deze was €19 euro waard en werd van de eind rekening afgeschreven. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaar; een enthousiaste en vriendelijke man.
Als eten kozen we een tapas proeverij van 2 gangen voor €22,95 p.p. Dit vonden we als student al een flink prijsje maar omdat we de giftforyou hadden deden we het toch. Hierbij bestelden we ook een fles witte wijn.
De eerste gang van de tapas proeverij bestond uit een bakje salade, een gefrituurd geitenkaasje, vier mini wraps waarvan 2 met zalm en 2 met tapenade en inktvis ringen. Het was lekker, maar niet heel speciaal. De tapenade op de mini wrap was huisgemaakt en dat viel te proeven; heel lekker. Het was een lekker proeverijtje maar we hadden zeker nog honger.
De tweede ronde waren hoofdgerechten die bestond uit 6 kipkluifjes, 4 lamsvlees stokjes, een bakje champignons in knoflook en 4 gehaktballetjes in rode saus en een klein bakje patat. Opnieuw was het wel lekker, maar niet heel speciaal en zelfs een beetje aan de weinige kant. De patatjes waren bijvoorbeeld voor 1 persoon. Hierbij zat een bakje huisgemaakt alioli maar daar dipte je 1 patat in en het was op. Bij een proeverij voor die prijs verwachtte ik ook gewoon wat meer en wat specialere tapas in plaats van de basic taoas. De gehaktballetjes in tomaten saus smaakten ons niet, dus die hebben we laten staan.
Uiteindelijk waren we in totaal €63 euro kwijt met zijn 2 en met de bon eraf €44. Dit komt uit op €22 per persoon met fooi erbij ongeveer €25 euro. Dit vonden we als student wel heel duur, vooral als we keken naar de prijs kwaliteit verhouding, vonden wij het aan de dure kant en niet voor herhaling vatbaar.
Lenny D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
We werden vriendelijk ontvangen. Er heerste een vrolijke ongedwongen sfeer. We voelden ons welkom. Het eten was prima en genoeg. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Kortom een echte aanrader.
Lenny D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
We werden vriendelijk ontvangen. Er heerste een vrolijke ongedwongen sfeer. Het eten was prima. Goede afstemming van de gerechten. Vegetarisch én vlees. We voelden ons zeer welkom. Kortom een echte aanrader. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Was erg gezellig. Gastvrij ontvangen door de eigenaar
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk gegeten! Gezellige en gemoedelijke sfeer, bediening aardig en eten vers en lekker.
Nynke V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Het wachten duurde soms wel lang. Vooral op de eerste bestelling voor drankjes na binnenkomst. Het brood als vooraf kwam na de eerste gang. Brood was ook bouwer nodig want met drie gangen van die lekkere hapjes zit je wel vol.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We komen al enkele jaren bij Las Tapas. We hebben er op zich prima gegeten, maar daalt de plek wel steeds verder op onze favorieten lijst. Enkele jaren geleden kwam al de opmerking dat de kaart zou worden vernieuwd. Vandaag de dag is er echter nog niks veranderd. Het flesje wijn wat we besteld hadden werd op tafel gezet met een paar glazen gestapeld ernaast? Ik verwacht bij Las Tapas niet dat de hele wijn etiquette netjes wordt doorlopen, maar het inschenken van een eerste glaasje mag je toch wel verwachten. Kortom, de energie lijkt er een beetje uit te zijn. Jammer.
Pietje P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Erg lekkere en afwisselende tapas gegeten (tapas for two menu). Ook de vegetarische tapas waren erg goed. Bediening was vriendelijk maar het was wat rommelig. Al met al zeker een aanrader.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heel gezellige sfeer, prettige bediening, lekker eten. Heel goed bevallen!
Jettie N.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Lekker gegeten. Ook voor onze vegetarische gast werd het AH menu aangepast. Wel nadat we hadden aangegeven dat garnalen toch ook écht dieren zijn. Maar er kwam een vervangend gerecht! Keurig. En op de notenallergie van onze dochter (amandelen op het toetje) werd ook positief gereageerd. Zij kreeg ijs zonder nootjes. Al met al een hele gezellige avond gehad!
reginavanderstraeten .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
bediening chaotisch, gerechten bij verkeerde tafel.
waren al met eerste gang bezig, toen we nog eens onze drankjes kregen.
kregen xl menu, er was niets xl's aan. zeer kleine porties.
ook nagerecht stelde niet veel voor, 3 bolletjes ijs en een schaaltje creme brulee, moesten we wel met z'n tweeen delen.
kun je beter naar de lachende koe gaan, grotere portie's en inclusief drankjes en stukken goedkoper
j.dumas .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
plezierig en hartelijk ontvangst, sfeervol gelegenheid, eten smaakvol en voldoende. Gelegen in een leuk druk straatje. Zeker de moeite waard voor een volgend bezoek.
Dick E.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Simpele gerechtjes. Dit Kun je thuis ook eenvoudig maken... voor een snel hapje prima maar om echt even uit eten te gaan kijken wij volgende keer verder...
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Al zo'n 10 jaar kom ik bij Las Tapas. Helaas is het achteruit gegaan.
De kaart zou steeds maar vernieuwd worden, maar is nog steeds dezelfde met doorgestreepte gerechtjes ertussen.
Het brood wat je ooit kreeg als voorgerecht, moet je nu bestellen en is een kleine portie met een nog kleiner bakje aioli. Eten smaakt over het algemeen trouwens goed hoor.
Gister kreeg ik door een misverstand gevulde champignons ipv tomaten, op zich geen probleem, ware het niet dat de keuken weigerde dit terug te nemen. Het was namelijk 'mijn schuld'. Erg onprofessioneel.
Ik vind het jammer dat dit eens zo leuke plekje zo achteruit is gegaan. Ik sla de komende tijd wel even over.
Mieke D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het eten was prima, maar zeker niet verrassend of bijzonder. De bediening leek er niet veel zin in te hebben. Het was niet duur.
Dk1977 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Tegenvaller. Kwamen om 19:00, maar zaal zat vol, alleen beneden was open want serveerster was alleen. Half uurtje later was er wel plek. Om half 8 aangeschoven. Lamskoteletjes bleken na bestellen op. Toen we om 21:00 een nagerecht wilden bestellen, bleek dat niet te kunnen omdat de keuken al dicht was. Die sloot om 20:30 bleek bij het afrekenen. Toen we zeiden dat we dat graag bij binnenkomst hadden willen horen, reageerde serveerster lakoniek. Geen excuses of wat dan ook. Vervelende situatie. Wij waren niet gaan eten als we geweten hadden dat de keuken al binnen een uur na aankomst zou sluiten. Deze tijd (20:30 uur) is in een stad als Leeuwarden wel erg vroeg vinden wij.
Ploegstra .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Goed eten en meer dan voldoende, vriendelijke bediening en de service is uitstekend! Een hele fijne avond gehad met vrienden.
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
We werden hartelijk ontvangen, de bediening was prima, evenals het eten. Op het eind moesten we ons haasten omdat de film bijna begon, het toetje kwam toen met spoed op tafel, onze gastvrouw was zeer attent. Geslaagde avond!