Over restaurant Las Rosas

Spanje meets Zwolle

Waar Spaanse passie en Zwolse gezelligheid samen smelten... Dat vind je bij Las Rosas waar ze authentieke Mediterrane gerechtjes (pollo, manchego, tostado) serveren als borrelhapje, lunch of heerlijk diner met van alles wat. Jong en oud is welkom voor een betaalbaar avondje uit. Er is een aparte bovenzaal die afgehuurd kan worden voor (zakelijke) bijeenkomsten.

Meer informatie over restaurant Las Rosas

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Arlène V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het begon slecht. We werden naar onze tafel gebracht en onze jassen werden aangenomen, maar voordat ze weer bij ons kwamen om een drankje op te nemen en uitleg te geven waren we al weer 20 minuten verder. Ik vind dit niet kunnen! Verder was het eten wel prima en was de rest van de avond ook wel goed.
Melody R.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Op zaterdag hier heerlijk gegeten. Mijn man en ik hadden het onbeperkt arrangement. Elk gerechtje was echt super lekker. We hebben er heerlijk de tijd voor genomen en hebben het maar t/m de 3de gang gehaald. Toen zaten we echt vol. De bediening, met name Esther, was ook super, heel erg vriendelijk, vrolijk en vakkundig. Een betere avond om ons 7 jarig huwelijk te vieren hadden we niet kunnen wensen! Jammer dat we in Den Haag wonen anders zouden we echt heel veel vaker gaan...
Alexandra1980 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Bij binnenkomst stonden we niet op de lijst terwijl we wel een bevestiging vh restaurant hadden ontvangen over de reservering. We kregen een tafel toegewezen maar na een paar minuten werden we gevraagd om naar een ander (minder leuk) tafeltje te gaan. Heel stom, want de tafel waar we zaten bleef de gehele avond vrij (net als een soortgelijk ander tafeltje). De bediening is slecht. Ze gooien het bestek op tafel ipv dat ze het naast ieders bord persoonlijk leggen. Ook moesten we meerdere keren vragen of de tafel afgeruimd mocht worden. Het is niet gezellig om zolang naar vieze borden en lege glazen te kijken. Ook dan nog namen ze niet alle vieze glazen mee maar slechts een deel. Er bleef altijd afwas liggen. Wat ook irritatie wekt is dat de bediening met oortjes werken, dus als je iets vraagt gaan ze het ipv zelf oplossen doorgeven aan hun collega, die dan niet of pas laat komt. Het eten is op zich prima maar niks springt eruit. Het brood was te hard en niet lekker. Al met al een erg teleurstellende avond. Zeker het geld niet waard.
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Op 30 juli voor de 2x deze maand wezen eten was weer top. Vind het erg leuk dat er live muziek is door die man komt je echt in de juiste sfeer. Eten is heerlijk en prijs kwaliteit is uitstekend. De bediening is zeer vriendelijk correct en netjes. Ik kom hier graag en zou het ook echt aanbevelen.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Op vrijdag 22 juli, tijdens een weekend-trip Zwolle, hier in de avonduren gaan eten. Het was heel goed weer en ontzettend druk. Ik had tevoren gereserveerd en mocht buiten een plaatje uitzoeken. Het terras bestaat uit veelal lounge banken en alhier een leuk plekje uitgezocht. de bediening informeerde wat ik wilde drinken en gaf aan dat het verstandig was niet teveel gerechtjes tegelijk te bestellen, omdat het erg druk was. Dit was ook niet mijn bedoeling, want als je alleen tapas gaat eten kun je beter steeds een gerechtje tegelijk bestellen. Ik wilde er toch een lange avond van maken en genieten van de sfeer dus dat zat wel goed. Om te beginnen een lekker koel glas rosé wijn en als starter gekozen voor Pan tostado con Tomate (ovengeroosterd brood met tomaten/olie/uit/knoflook tapenade). Een erg smakelijk en lekker gerecht als opener. Vervolgens gekozen voor Gamba's Gigantes (4 reuzengamba's in knoflook met verse peterselie). Om je vingers bij af te likken letterlijk en figuurlijk. Als tussengerecht(je) gekozen voor Datiles con Bacon (dadels met spek). Lekker gerechtje en heel goed van smaak. Tenslotte nog gekozen voor de Vaca Valencia oftewel Gebakken malse ossenhaaspuntjes met alioli. Lekker malse puntjes, meer dan voldoende en heerlijk van smaak. Een toetje was iets teveel van het goede dus dat heb ik niet meer genomen. Gedurende de avond werd er nog live Spaanse muziek gespeeld buiten door een Spaanse meneer en dit zorgde voor de ultieme avond uit. De prijs was ook zeer goed in verhouding tot de gerechten en absoluut top hoe het personeel al die verschillende tafeltjes en het vrijwel volle terras een hele avond in een goed tempo kon voorzien van spijs en drank. Zeker een aanrader voor een leuke avond uit en voor herhaling vatbaar!
Lynn T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Drukke zomeravond, eerste ronde kwam vrij vlot. de 2e ronde vrij lang op moeten wachten terwijl het toen een stuk rustiger was. Spareribs supermals maar zit totaal geen smaak aan en de grote brokken chocolade bij de crêpe kun je niks mee. Te groot en te hard zodat je het niet samen met de crêpe kan eten.
Johan G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Op een enorm drukke avond heerlijk met vrienden bij Las Rosas gegeten. Goei bediening en leuk contact. Eten was prima en de sfeer was top, wat wil je nog meer op zo'n avond ?
Sita V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Lekker gegeten op een drukke avond, de zaak zat vol en toch was er veel persoonlijk contact met bediening. Vakkundige, vriendelijk twintigers die goede adviezen gaven m.b.t het eten. Zelden zo lekkere tapas gegeten ook! Complimenten aan Las Rosas!
Nicola T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een dagje Zwolle met een vriendin. Eigenlijk hadden we zin in Aziatisch maar dat restaurant was dicht. Sowieso moest er een glaasje wijn bij de lunch gedronken worden, dus bij Las Rosas zaten we helemaal goed. De Sauvignon Blanc was lekker koud en de tapas 10 out of 10. Brood met bruschetta, gefrituurde calamariringen en mosselen met veel knoflook. Wij willen terug!! Vriendelijke service en nogmaals complimenten aan de chef van deze Supertaster (fussy, fussy).
Louisa591 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hadden gereserveerd en een kleine 2 uur de tijd omdat we later andere dingen gingen doen. Twee van ons wilden onbeperkt menu, de andere niet. Dat kon niet. De hele tafel moest onbeperkt kiezen. 'Omdat die ene dan misschien stiekem zou mee-eten van de andere menu's' werd als reden gegeven. Dus óf allemaal onbeperkt, waardoor 1 zou moeten betalen voor eten dat niet gegeten werd, óf elke portie apart bestellen, waardoor 2 misschien duurder uit waren dan met onbeperkt. Nogal star. In case of: Wat zou het uitmaken mocht iemand überhaupt al op het idee komen om een hapje mee te eten van de onbeperkt, wat zou dat voor Las Rosas uitmaken, het eten is dan toch evengoed betaald? Nog vreemder was dat, toen we aangaven ergens anders heen te gaan, de bediening vroeg of we dachten ergens anders goedkoper uit te zijn? Daar gaat het niet om. Het gaat erom, dat je denkt gezellig uit eten te gaan en dan voor zo'n keuze komt. Ik had het gevoel dat de anderen mij er op aan zouden kunnen kijken dat ik alleen een salade wilde en een klein hapje, en zij daardoor niet konden kiezen voor onbeperkt, andersom ook. Erg vervelend. Toen we weg wilden gaan, kwam de bediening terug dat het wél kon. Uiteindelijk maar gedaan gezien de beperkte tijd die we nog hadden. Maar (omdat het druk was?) duurde het meer dan 3 kwartier vóór de 1e gang werd geserveerd. Als je het op hebt mag je opnieuw bestellen. Dat lukt met moeite nog 1x voor de onbeperkt, waardoor we bijna te laat kwamen, en maar 2 gangen konden eten. Jammer, want je betaalt voor onbeperkt. Het was qua akoestiek ook niet fijn waar we zaten, erg lawaaierig. Hopelijk op andere plekken in het restaurant beter, maar wij konden de bediening en elkaar nauwelijks verstaan. Veel harde materialen, geen gordijnen, dus alles echoot rond.
Franne-Jelske A.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
De bediening was goed. Ze hadden goede kennis over het eten, drinken en mensen. Enige (kleine) minpuntje vond ik de vegetarische mogelijkheden. Maar wat er te verkrijgen was, was heerlijk. Mijn tafelgenoten aten wel vlees en vis, en hebben zich tegoed gedaan aan al het lekkers van de kaart. Prijs/kwaliteit is goed!
Petra T.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten , het menu waar je onbeperkt kon bestellen
Erg vriendelijke bediening, die ons het consept netjes hebben uitgelegd.
We hebben een erg leuke avond gehad!!
Juriaantje .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Geweldig restaurant en voor iedereen toegankelijk. De hoffelijkheid spat van het personeel af. Zij weten hoe het hoort in de horeca. De inrichting is erg gezellig en straalt warmte uit.
Maxime_oosterhof .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Echt heerlijk gedineerd bij Las Rosas. Wij maakten gebruik van de try out all you can eat, dus de tapas waren iets kleiner van portie, maar dat kwam juist goed uit, want zo konden we alles proberen. Super lekkere gerechten, alleen zonde van het paneermeel laagje op de lamsrack, was zonder dat perfect geweest. Bediening was ook erg vriendelijk en de sfeer was gezellig. Wij komen zeker terug!
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Vanwege coeliakie gegeten van de niet-glutenkaart. Ontzettend veel keuze. Eten was heerlijk en de service uitmuntend. Complimenten gegeven voor het glutenvrije brood, kreeg de naam van het brood en twee sneetjes mee naar huis. Echte aanrader!!
We waren met twee kinderen, ook voorheb genoeg keuze en alle ruimte om kind te zijn
Marielhozee .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Erg gezellig eetcafé, de entourage is echt top. Er is een uitgebreide kaart met allerlei tapas. De tapas smaakten heerlijk en er was ook ruim voldoende. Kom hier zeker nog eens terug.
Ludou .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Wat een geweldige bediening! En een leuke sfeer! Van het zomer doen we het zeker over! Bedankt voor de top avond!
MCM8 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Samen met mijn vriendin hier een avondje tapas gegeten. We hebben geen gebruik gemaakt van de menu's want deze werd ons niet aangeboden ( bij alle andere gasten wel). De tapas die wij gehad hebben (oa.Tortilla, Serano, gehaktballetjes, kip, ossenhaas en de desserts) vielen wel erg in de smaak al waren de porties wel groot (mandje brood was een heel stokbrood). Qua sfeer vond ik het wel heel erg rumoerig. Voor het voeren van een gesprek was voorover over tafel leunen nodig. Houd hier rekening mee als je een romantisch dinner gepland hebt.
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Ondanks dat we op vrijdag avond niet gereserveerd hadden toch een mooi plekje met zn drieën. Besloten voor het onbeperkt gerechten bestellen te gaan. Goede keuze! Veel variatie en het eten wordt snel geserveerd. Ga niet voor de huiswijn maar neem die van een tientje duurder, zul je geen spijt van hebben. Huiswijn wat zurig. Veel keuze uit desserts. De champignonnen soep is rijkelijk gevuld en goed van smaak, aanrader! Ook de pittige gehaktballetjes zijn goed op smaak en met een pittige saus. Je moet hier niet op de calorieen hoeven letten! Komen zeker terug.
Phijnproever .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Goed gegeten bij Las Rosas. We werden geholpen door een vriendelijke ober die, volgens mij, precies door had wat er allemaal gebeurde op zijn werkvloer. Hij groette mensen goed en hielp ondertussen ook nog andere gasten.

We hebben niet uitgebreid gegeten, maar wat we hebben gegeten was erg smakelijk, maar lijkt veel op andere restaurants van dezelfde categorie. Ook vond ik dat er erg veel knoflook bij de gerechten zat. Een gerecht met veel knoflook is niet erg, maa het zat wel bij een grote hoeveelheid gerechten.