LantarenVenster

6,4
6,8
Ditaversteeg .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Vanmiddag laat voor de lunch neer gestreken. Gekozen voor de hamburger, was altijd erg lekker. Recept is nu aangepast, bovenop de hamburger ligt een flinke schijf geitenkaas. Aan de andere kant liggen plakjes bacon. Dit maakt het geheel zeer vet en zwaar te verteren. Een schaaltje koolsalade erbij, waar geen kraak of smaak aan zat. Zo vanuit de fabriek het schaaltje in. De bediening zat niet mee en had er ook geen zin in. Liepen verveeld en lusteloos rond of waren met elkaar in gesprek. Er was zeker geen aandacht voor de gasten. Jammer, maar dit totaal plaatje maakt dat wij er niet meer komen eten. Voldoende andere keus in de buurt. Dita en Nelleke
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ondanks de mindere recensies hadden ook wij hier een prima ervaring. Mijn salade met makreel was niet bijzonder maar wel rijk gevuld. Mijn vriend had de eend en die was erg lekker. Locatie is lekker levendig en de bediening was heel goed: vriendelijk, snel en rekening houdend met de aanvangstijd van onze film.
Jb_nl .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Doe dit absoluut niet! Blijf hier weg! Ik heb laatst opnieuw een poging gewaagd en dat had ik beter niet kunnen doen. Als je honger hebt: ga liever bij één van de vele restaurantjes hier vlakbij eten en bespaar je deze ramp!

Allereerst kregen we een hele waslijst opgelepeld van wat er allemaal niet meer was: hoezo verkeerde inkoop?! Ten tweede hebben ze de flexibiliteit van een loden door voor wat betreft het vervangen van ingrediënten omdat bepaalde zaken al voor gemaakt zijn... Ten derde: de prijs-kwaliteitverhouding. Ze vragen absurd hoge prijzen voor een simpel soepje en een tosti. Alleen al daarom een 1 waard op gebied van eten. Bovendien gebruiken ze stug brood dat niet geschikt is voor een tosti en komt het geheel nogal macrobiotisch over.

Alleen de inrichting is wel aardig (maar wel een beetje een grote onpersoonlijke ruimte) evenals het uitzicht, maar daar kan je ook van genieten voor de film zonder hier eerst te lunchen, dus lunch of eet hier a.u.b. niet en bespaar je dit.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
LantarenVenster altijd leuk. Prima ambiance. Eten niet speciaal, maar voor een bioscoop/theater niet onaardig. Wijn ook aardig. Bediening wat te amicaal.
Helaas beroerde film.
Gezelschap prima.
Nvtoepassing .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Ik maar 1 keer gegeten in Lantaren Venster en mijn ervaringen waren toch goed.
Misschien dat het na een 2e of 3e keer anders wordt ?
Ik heb de scholfilet genomen voor 13 Euro en een glas wijn erbij.
Het eten was goed en de bediening verliep ook goed.
Maar goed, mensen die meerdere keren wat minder goede ervaringen hebben gehad met het restaurant van Lantaren Venster, kunnen er misschien een beter oordeel over geven.
Cor B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Voor de film even een 'hapje' doen, zo was het idee. Film was top, maar het eten een absolute flop. Ik beperk me maar bij hetgeen ik at, hoewel mijn tafeldame ook weinig lekker heeft gegeten - om het aardig te zeggen. Hamburger met gebakken rozenval aardappeltjes en bijbehorende salade; valt weinig aan te verprutsen zou je zeggen. Klef broodje waar kraak noch smaak aan te beleven viel en dit staat dan eigenlijk model voor de rest. Hamburger van gebakken karton, slappe sla, uitgebleekte tomaat die te vroeg de kas heeft verlaten. De aardappeltjes daarentegen hadden weer veel te lang in welke pan dan ook gelegen. Brrr is eigenlijk de gemeenschappelijke deler van deze aanfluiting. Echt een schande om dit te presenteren. En dan de prijs € 13,50! Daar kun je elders in de stad toch voor veel minder vele malen smakelijker hamburgers voor eten. En uiteraard bedoel ik dan niet dat schotse ding. Slotwoord betreft de bediening. Die leken er allemaal voor de eerste keer te werken. Corenwijn verstaan ze als orenwijn en die hadden ze niet. Corenwijn evenmin. Doe dan maar een oude jenever, vroeg ik daarop. Met niet veel later het bericht dat die op is. Op, in een café!? Tja. Daar gaan we nimmer meer eten of drinken. Dan alleen maar film.
Renateneetje .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Vandaag geluncht bij Lantarenvenster. Erg stijlvolle sfeer. Ik had een zuurdesem-broodje met oude kaas, erg lekker. We hebben nog geen 5 minuten hoeven wachten op ons eten. Aardig personeel.
Diederik H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Prachtige bioscoop, leuk terras. Helaas is eten echt onder de maat.
Eenvoudig menu, wat je ook verwacht, maar eten was gewoon echt niet goed.
Mexicaanse burrito leek op een droge magnetronmaaltijd (met guacemole dat uit een supermarktpotje leek te komen), de Lantarenvenster Burger zwaar doorbakken en zonder enige smaak. Erg jammer, want je verwacht bij deze mooie tent/locatie toch wat beters. Ik verwacht geen haute cuisine, maar met de inspiratieloze menukaart (burgers, burritos, pasta met pesto,etc.) en de slechte bereiding hiervan is er echt veel ruimte om dit te verbeteren. Zonde!

Service was prima, vrolijke meisjes die hun best doen. Niks op aan te merken.
Jos G P N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vóór de film even wat eten. Dat was ons idee [en zo zal 't velen gaan in LV]. De moderne, ruime inrichting spreekt ons altijd aan, de leestafel [de laatste tijd wat minder voorzien] is goed om zo nodig de tijd te doden. Bij goed weer is het buiten goed toeven, met weids zicht op de haven [waar zich nooit een bootje in bevindt].
We namen beiden de LV Burger ad € 13. 't Gebruikelijke, relatief smakeloze witte broodje met een uitstekend smakende burger en ditjes en datjes erbij. Resp. 'n glas prima Rioja Crianza en 'n veel mindere Malbec. Samen één citroentaartje [lekker, maar machtig] en espresso toe.
Eigenlijk allemaal niet veel en niets bijzonders. De totaalprijs -incl. 'n fooi- van € 48 is dan eigenlijk aan de hoge kant.
De bediening was niet zeer snel en wel af en toe 'n tikkie té popie jopie, dus kan beter.
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Hartverwarmende films en leuke concerten bij LV Rotterdam. Was de keuken ook maar zo. Wij informeerden naar de special van de dag. De gastheer vertelde dat het Moussaka betreft maar helaas reeds op. Dan maar 2x kip burrito en 1 x hamburger met tomatensalsa. Simpele gerechten waar de keukenbrigade meer dan een half uur over moet doen. Maar wat krijg je dan op je bord, een smakeloze wrap met een brei van kaas, een paar stukjes kip, mais en een industriële saus. Dit heeft werkelijk niets meer met koken te maken. Hebben deze heren in koksbuis nog enige passie en liefde voor hun vak? Dit is vulling en zeker geen voeding. Na twee hapjes mijn ongenoegen geuit tegen de gastheer. "Ik zal het direct doorgeven" was zijn reactie en hij komt terug met de mededeling dat er een kopje koffie ter compensatie mag komen. Een klacht is een cadeautje beste mensen. Had het op een goede manier opgelost en we waren met een goed gevoel naar het concert gegaan. Nu met een kater en de aanbeveling naar komende bezoekers om maar beter elders te gaan eten voor de film of concert bij LV Rotterdam
Exclusiva .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
We zijn hier voor een zakelijke lunch geweest. Door het mooie weer was het terras buiten aardig vol dus bleven we binnen. We hadden beiden een salade met geitenkaas. De smaak was lekker en de portie groot. Heel goed geschikt voor het nuttigen van kleine gerechten in een ongedwongen ambiance.
Jane7 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Hier gegeten voor we naar de film gingen. Extra vroeg gegaan omdat je niet kunt reserveren. Maar goed ook, want na ons werd het vol en zaten mensen te wachten op een tafel terwijl de film al bijna begon.
Wij hadden een soep vooraf, die wel lekker was maar er zat verder geen stukje brood of zo bij. Verder had ik zalm met een smaakvolle stampot. Op zich wel lekker, maar ook erg weinig.
De bediening was niet erg prettig, niet klantgericht. Erg lang wachten en erg vaak proberen de aandacht te trekken van iemand die langskomt en die dat dan ook vaak negeerde.
De ruimte is wel prettig, met mooi uitzicht aan het water.
Volgende keer toch maar ergens in de stad eten voor we naar de film gaan.
Maanman .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Gisteren weer eens een hapje gegeten na een late middagfilm. We kozen beiden voor de kipfilet met oestersaus. Standaard werd bij dit gerecht een stukje aardappeltaart geserveerd. Ik had meer zin in patat en het enige wat LV serveert, wat daar bij in de buurt komt zijn de gegrilde Rosevalaardappelpartjes in de schil. We waren benieuwd of ik het ene bijgerecht voor het andere mocht vervangen, zonder extra kosten, want LV restaurant is niet altijd even flexibel. Het mocht!
Na de bestelling gingen we even een sigaretje roken, wat we ook meldden aan een medewerker. Het bestek lag al op tafel en mijn jas bleef liggen. Tot onze verbazing zat er een ander koppel op ons fijne plekje bij het raam, toen we terugkwamen. Een overijverige medewerker had mijn jas weggehaald en het bestek. De ene helft van het stel wat er inmiddels zat, maakte een hoop stampij en voor ons was het ook niet leuk. Toch konden wij na wat gesoebat en excuses van LV alsnog plaatsnemen aan 'ons' tafeltje.
De kipfilet was prima van smaak net als de saus met wat stukjes groente, zoals paprika, ui e.d. Ook de gegrilde gekruide rosevalaardappeltjes zijn altijd heerlijk. Jammer dat ik tot 3 keer toe om mayonaise moest vragen. Ik vind ook altijd dat er wel iets meer groente bij het gerecht kan, maar op zich waren we zeer tevreden over de smaak en 13 euro voor het gerecht vinden we een mooie prijs. Ook het uitzicht over het water, de gezelligheid binnen, (als er voldoende mensen zitten) zijn top.
Zoals gemeld gaat het niet altijd helemaal goed met de service en de bediening. Halverwege kwam een medewerker nog even vragen of alles naar wens was, wat hij oprecht leek te menen. Ook toen we weggingen maakte hij nog even een praatje, o.a. over het 'tafelincident'. Door het aardige praatje op het eind, stijgt het servicecijfer toch nog naar een 7. Eind goed, al goed.

Angela L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Af en toe eten wij bij L/V, vaak niet eens in combinatie met een film. Het eten is er lekker, simpel, vers en betaalbaar. Ze hebben zelfs een uitgebreide lijst met allergenen in de gerechten en zijn in de keuken zeer flexibel.
Enige minpuntje is dat de bediening niet altijd even snel is. Regelmatig zitten wij lang te wachten terwijl er toch bediening rondloopt dat in het luchtledige kijkt ipv op de tafels.
Ook vind ik de gewone huiswijnen (dus die ze standaard schenken als je om wijntje vraagt) niet lekker, vooral de rose is gewoon onsmakelijk.
A B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Trappen we er weer in... even wat eten voor de de film. De eerste keer was ergens vorig jaar, toen ik sukadelapje kreeg dat onder de gril gelegen had of zo. Teruggestuurd. Daarna een smakeloze burrito. En woensdag rauwe kip en 'nasi' met sate.

Er is echt iets mis met de keuken hier. Liefdeloos gepruts.

Aan de bediening ligt het overigens niet, aardige mensen. En het blijft een fantastische locatie.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Op een zonnige middag met een vriendin geluncht. Heerlijk terras en sympathieke bediening heeft speciaal tafeltje voor ons uit elkaar geschoven voor een plekje in de zon. Voldoende keuze op de kaart, ik nam de burger en mijn vriendin het 12-uurtje. Verzorgde presentatie en heerlijke smaak. Ik kom zeker een keertje terug!
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Voor de voorstelling besloten om even een hapje te eten. De kaart is beperkt maar de kwaliteit van de gerechten is prima. In een vrij rap tempo worden de gerechten uitgeserveerd door een vriendelijk medewerkster. Kijkend naar de prijs – kwaliteitverhouding is dit een prima optie.
Marcel010 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Prima restaurant voor een snelle maaltijd icm de gelijknamige bioscoop. Bediening kan iets vlotter maar wel vriendelijk en attent. Verse Pappardelle pasta is prima, met verse kruiden, buffel mozzarella, tomaat en lekkere pesto goed gevuld.
Fred G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
We wilden graag wat eten voor het optreden van Cristina Branco en João Paulo Esteves da Silva. Niettegenstaande de drukte lukte dat vrij snel.Mijn vrouw genoot van de Mexicaanse burrito en daarna de kersenclafoutis. Ik nam de parelhoen met rodekool ,gevolgd door het huisgemaakt ijs .De Chardonnay-Viognier en de Rioja smaakten ook goed. Prima avondje !
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Voorafgaand aan een concert in Lantaren/Venster een tafeltje weten te bemachtigen in dit drukke etablissement. Aangezien we weinig tijd hadden en niet uitgebreid wilden dineren kozen wij, een gezelschap bestaande uit 5 personen, voor respectievelijk de falafelburger (lekker), rundvleesburger (oké) en de burrito (prima). Het eten stond snel op tafel, de bediening was goed, maar ik kan niet zeggen dat ik hier nog een keer ga eten. De burgers waren op zich smakelijk, maar vrij prijzig (€12,50) en voor zien van 7 partjes vette aardappel. Ee kleine salade vergezelde onze gerechten.
Conclusie: niet slecht, maar ook niet bijzonder.