Over restaurant Langendijk

Sfeervol familierestaurant

Restaurant Langendijk is gelegen in het Oosten van Amsterdam en is een gezellig familierestaurant. Het restaurant is elke dag open, dus je kan er elke dag terecht voor een hapje en een drankje.

Ook het interieur van dit restaurant is bijzonder gezellig en levert een zeer huiselijke sfeer. Gasten voelen zich onmiddellijk thuis wanneer ze dit restaurant binnenkomen.

Het restaurant heeft ook een zonnig terras waar gasten kunnen genieten van het zonnetje.

Meer informatie over restaurant Langendijk

Voordelig
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Lekker gegeten, goede sfeer. Het werd wel erg druk nadat brouwerij t ij sloot. Meer personeel en iets minder luide muziek was fijn geweest. Heel goed terras buiten. Ik ga wel terugkomen, ivm leuke sfeer.
Carina M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Wij komen al vele jaren bij Langendijk. Het terras is prachtig mooi gelegen naast molen "de Gooijer", en er valt altijd wat leuks te zien op het water. Sinds ze de tapas (zo'n 3 jaar geleden) hebben vervangen door burgers hebben wij hier niet meer gegeten, alleen wat gedronken. Maar er staan nu ook aantrekkelijke salades op het menu, dus komaan, weer eens gegeten bij Langendijk. De Ceasarsalad kreeg een 10! Een enorm grote portie, zeer rijk gevuld met twee gepocheerde eieren, veel kip, en een heerlijke dressing. Degene die het besteld had was hongerig en dus zeer in zn nopjes. Ikzelf had de salade met geitenkaas en gepofte biet. Heerlijk, maar een beduidend kleinere portie. Een stukje brood bij de salades had overigens best gemogen.
De bediening bij Langendijk is wisselend. De ene keer goed, vriendelijk en snel, de andere keer een ramp. Vandaag was een rampdag. Een zeer vriendelijke serveerster die geen Nederlands sprak, maar ons Engels ook niet goed verstond, en een onvriendelijke serveerster, die oudere mensen belerend en minachtend benadert. Verder was de bediening vandaag uitermate traag, moesten we zelf om bestek vragen, en werden er drankjes vergeten. Maar zoals gezegd, dit verschilt bij Langendijk per keer. Vaak zat is de bediening helemaal top.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Simpele niet al te dure kaart met best veel variatie, gewoon lekker gegeten, niet heel bijzonder maar voor de prijs meer dan prima. Ruime selectie bijzondere bieren. Leuke aankleding maar in de winterkou op sommige plekken bijzonder tochtig, en de wc's ronduit steenkoud.
Ines2010 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Vooruit; nog een recensie! Ik kom hier al jaren (vooral vanwege de enorm knappe bediening) met heel veel plezier, maar sinds kort kom ik hier ook voor de pindasoep!!!!! Wat lekker zeg, Mayron! Ga zo door! Tot volgende week woensdag borreldag!
Maximeboer .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Op vrijdag heerlijk met de kinderen gegeten en gedronken bij Langedijk. Iedereen aan de burgers, erg smaakvol en lekker wel wat aan de prijzige kant. Desalniettemin wareen de kindere happy en ik ook want we zaten de hele dag in de zon. Vriendelijk personeel en mooie locatie.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Hier gisteren geborreld en gegeten met een aantal collega's. Als de zon schijnt is het een geweldige plek, en gelukkig minder druk dan de naastgelegen brouwerij (Het IJ). De service is ook echt top! Ik at de Blue Moon burger, die was lekker gemaakt met blauwe kaas, maar die kaas was niet te overheersend. De Groene salade van mijn collega was eenvoudig. Hier kom ik zeker terug.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Het is vlakbij m'n huis en ik was er al 's een paar geweest voor een drankje en de heerlijke worteltaart, dus dit keer ook maar 's het avondeten uitproberen. Het was beter dan ik had verwacht, ik vond het (vegetarische) eten erg lekker! Prijs helemaal OK en het terras is prima!
StotdeW .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Hier gegeten na een middagje speciaalbier drinken bij brouwerij 't IJ, en hoe! Veel verwacht je niet van een eetcafé, maar dit was een superervaring. Vriendelijke, attente bediening (dame die net was begonnen ;) ), comfortabel interieur, en dan het eten: de Tournedos met babyspinazie en rosti was verrukkelijk! Echt een aanrader.

Ik ga hier zeker nog een keer terug komen.
Almelo .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Wij kozen Langendijk omdat we het kenden van een eerder bezoek. Wat viel de spijskaart ons nu tegen. We kozen de falafel-burger. Ronduit een mislukking, melige hap met slap wit broodje.
De verse jus was wel lekker, maar we komen hier niet weer; ondanks de prettige bediening en de mooie lokatie. Anke
Joseph L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Wat verwacht je van een eetcafé? De diamanthaas (ook wel jodenhaas genoemd) in bordelaisesaus met aardappel en groente was bovenverwachting mals en lekker bereid. Sterker, in tijden niet zo'n smakelijke biefstuk gegeten. En ook op de groente en aardappel viel niets aan te merken. Kortom, een eetcafé dat menig restaurant naar de kroon steekt, en dat voor een schappelijke prijs. Daarbij is het terras van Langendijk ook bepaald geen straf en doet de bediening haar uiterste best, met een vriendelijkheid die in Amsterdam geen vanzelfsprekendheid is.
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Eigenlijk gingen we naar Langendijk omdat ik er ooit heerlijke saté had gegeten en we hier wel zin in hadden op een mooie vrijdagavond met avondzonnetje. Want het terras is echt super! En we hadden een fijn plekje gevonden. Na bestuderen van de kaart stond de saté niet er niet meer op en is Langendijk tegenwoordig met name een 'burger bar'. Wij hadden daar niet echt zin in, ondanks dat deze er bijzonder goed uitzagen op tafel bij andere gasten. We kozen daarom voor fajita's voor 2. En dan met kip en met rund. Op het zicht zag alles er goed uit. Flinke portie! Maar waarom kip en rund door elkaar gemengd op één plancha en niet op twee aparte? Nu moest mijn tafelgenoot het rund er tussenuit vissen. En waarom die overmaat aan saaie kip kruiden van de slager, die echt niet lekker smaken, en zeker niet icm met rund? En waarom kant en klare gemalen kaas? En waarom dille in de zure room? We snapten er niets van. Wel van de guacamole! Die was superlekker. Kortom dit gerecht kan veel beter en lekkerder met simpele aanpassingen. Verder niets te klagen hoor, maar we waren vooral verbaasd waarom de chef dit (Mexicaanse) gerecht op deze manier op tafel zet. Volgende keer toch maar een burger proberen. Of saté?
KarelvanDuren .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Hier met de lunch gegeten, leuk vriendelijk tentje. Had een uitsmijter die gewoon goed was. De bediening was ook vriendelijke en het uitzicht is heel mooi.
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Mijn bezoek aan Amsterdam begonnen met een lunch bij Langendijk. Het was een complete verrassing. het zonnetje scheen aardig dus ik ben op het terras gaan zitten. vriendelijke bediening, leuke sfeer. Ik bestelde een sandwich met kip/ guacamole . wat een smaak explosie (er zaten ook nog nacho's bij). Al met al een goed smakelijk/ betaalbaar begin van mijn verblijf in Amsterdam
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
Heel gezellig en prettig restaurantje - altijd fijn om zoiets in de buurt te hebben!
Met z'n drieën heerlijk Faijitas kip/vlees gegeten en dat maakte het nog gezelliger.
Prima witte huiswijn, veel bieren op de de tap.
En een uitstekende en attente bediening.
Beetje lawaaierig, dat wel.
Phin T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Top tent, attente blije bediening, lekker biefstuk, sigaretjes op klassiek schoteltjemet dekentje buiten, tot snel weer!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Ik kom al een aantal jaren met enige regelmaat in Langendijk. De keuken is de laatste tijd duidelijk verbeterd. Met name de lunch, vind ik echt uitstekend.
Hamburgers, (maar dat is persoonlijke smaak) is niet zo aan mij besteed. Voor weinig geld hebben ze een daghap.
Ze schenken een aantal open wijnen en wel 12 soorten bier op de tap.
Op zondagmiddag altijd levende muziek.
Zomers een geweldig terras met een steiger waar helaas Waternet je bekeurt als je daar liggen gaat.
De bediening is uitstekend. Kortom een tent waar je gezellig verblijven kan.
Jolandavdb .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Inmiddels twee keer gegeten bij Langendijk. Heerlijk relaxte tent met ontzettend attent personeel (zonder opdringerig te zijn) en niet onbelangrijk, heerlijke happen op de kaart. Bonuspunt: het lekkere lounge-hoekje aan de bar!
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Relaxte welkome sfeer en dito bediening, behulpzaam en aardig. "Excellent burgers" zegt mijn kritische Amerikaanse vrouw die je kunt kiezen een serieuze burgerkaart. "Knus en zonder pretenties" zoals wouterboon zegt. En smakelijk bier, van de buren (IJ Brouwerij) en de andere gangbare bijzondere bieren op tap. Aanrader.
Willemijn P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Het vriendelijke en gastvrije personeel van Langendijk ontvangt je met open armen op de knusse bankjes op het terras. Lekkere wijnen en meerdere lekkere (speciaal) biertjes op de tap. Heerlijke hamburgers op de kaart en bovendien 's Avonds een sfeervol plekje buiten om neer te ploffen op zitzakken tussen de kaarsjes onder de terrasverwarmer! Aanrader!
Wouterboon .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Eigenlijk is Langendijk het perfecte eetcafé. Knus en zonder pretenties. Tenminste, ze hebben een heuse hamburger kaart. Dus als je een meat lover bent, ben je hier sowieso goed. En de prijs/kwaliteit is royaal. Vooral de Amerikanen die een kiekje komen nemen van de IJ Brouwerij molen naast de deur, zullen blij verrast zijn met de ruime porties. Al met al, een hele fijne tent dus.