Landhotel - restaurant Legemeer

Legemeersterweg 1A 8527 DS Legemeer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Landhotel - restaurant Legemeer

Hendriks59 H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
De ontvangst was prima, keuze van het eten was zeer beperkt met AH kaart.
Door de vliegenplaag moest je snel eten.
Bezoekers niet voor herhaling vatbaar.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
De uitstraling van het landhotel doet in eerste instantie wat schrikken. Strak en sfeerloos zoals je wel vaker bij ketens ziet. De ontvangst is echter plezierig. We konden de eerste gangen van ons menu buiten op het terras geserveerd krijgen. De bediening is attent en snel. De maaltijd zelf is gewoon goed, smaakvol zonder overdreven pretenties.
skroef .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Meerdere keren hier gegeten.
Het eten is altijd prima en de bediening vriendelijk.
Pinksteravond was het niet druk en toch hebben wij ons prima vermaakt.
adrievanes .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Vriendelijk ontvangst en bediening. De gerechten werden erg mooi opgemaakt en smaakten erg lekker!
We hebben genoten van de voor ons nieuwe gerechten, zoals bijvoorbeeld het nagerecht van basilicum parfait.
Alle gerechten waren heerlijk! We hebben een super avond gehad! Jammer dat we er 130 km vandaan wonen, anders zouden we er zeker vaker eten! Groot compliment voor de kok!
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De bediening is nog groen maar wel netjes maar de onervarenheid stoort
Het keuken personeel denkt met rare composities indruk te kunnen maken maar
het eten slaat nergens op
De gazpacho is niet fris en koud zoals bedoeld maar is romig gemaakt bovendien geserveerd
in een hoog glas die je door de lage stoelen niet kan uitlepelen maar moet drinken
Het tussen gerecht 1 asperge met een rolletje zalm in tempura gefrituurd is vettig en smakeloos
Het vleesgerecht (klein) was wel goed te eten. Een grote zak frites erbij wat je bij deze gelegenheid
niet zou verwachten maar eerder bij een eet cafe.
Vervolgens was het dessert een wortelparfait een smakeloze aanfluiting
Het kleine glaasje witte wijn (die overigens prima smaakte) bij het tussen gerecht bevatte 3 teugen
Na een opmerking hierover werd bij het hoofdgerecht een glas rode wijn (ook prima van smaak)
geschonken waarvan de inhoud 4 x groter was.
Naar aanleiding van mijn opmerking dat ik 1 glas witte wijn niet ging betalen werd deze
van de rekening afgehouden.
Voor ons geen diner meer bij een Hampshire hotel.
Veel gebakken lucht
Ja V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eten was goed, bediening vriendelijk. Toch net wat kleine dingen die beter kunnen. In deze chique ambiance hadden wij verwacht dat de wijn voorgeproefd zou kunnen worden. Broodjes werden pas gebracht toen we het voorgerecht al bijna op hadden. Na het voorgerecht werd direct het hoofdgerecht geserveerd, hier had wel wat tijd tussen mogen zitten. Jammer dat er een stukje uit een bord mistte, dit hoort niet. Het eten was wel erg lekker maar had iets warmer gekund. Hoeveelheid was prima. Bediening was vriendelijk maar iets te formeel. Ondanks de kleine omissies was het de moeite waard en voor herhaling vatbaar.
shift4ward .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Voor de tweede keer gegeten bij dit restaurant.
Tov de eerste ervaring deze keer geen ontvangst bij binnenkomst maar dat vonden wij geen probleem we wisten de kapstok (garderobe in dichte kast; keurige oplossing) en het restaurant te vinden. Er was wat meer levendigheid door aanwezigheid van een groot gezelschap in de andere eetzaal wat positief uitwerkt op de algehele sfeer.

We mochten zelf een tafeltje uitzoeken (+) wij kozen voor een plek dichtbij de open keuken, maar al snel zijn we verhuisd naar een plek iets verder van de keuken omdat de geur van chemische (schoonmaak)middelen nogal overheerste. De keukenbrigade was bezig onderdelen van de afzuiging schoon te maken; de afwasmachine draaide op volle toeren. Beetje vreemde keus voor moment van schoonmaak: de gerechten voor de reeds aanwezige gasten werden nl tegelijkertijd bereid.
Verder weg van de keuken hebben wij de chemische geur toch de gehele avond nog geroken; dat vonden wij niet prettig tijdens het dineren. Dit hebben we aangegeven en de bediening gaf toe dat dit niet zo'n goed moment was om te gaan schoonmaken en dat dit in de toekomst niet weer zal gebeuren.

Verder zagen de gerechten er weer erg mooi en kleurrijk uit en smaakten ook erg goed!
De tijdsduur tussen de gerechten was deze keer een stuk langer dan de vorige keer maar dat deerde ons niet; wij houden wel van lang tafelen.

Door het langere wachten en omdat we er voor de tweede maal waren hebben we een aantal tips die de beleving wat aangenamer kunnen maken:
- viltjes onder de stoelpoten: dan maakt het schuiven niet zo'n lawaai
- ook zou het prettiger dineren en comfortabeler zitten zijn als de stoelen dichter aan de tafel geschoven kunnen worden; dit kan ook opgelost door een dik kussen in de rug te plaatsen: nu zit je nl erg ver van de tafel als je de rugleuning wilt benutten.
-door verlichting in de tuin aan te brengen kijk je niet in zo'n enorm donker gat.

Resumerend;
Prettige, warme en gezellige ambiance, ruime keus aan gerechten en drankjes, verfijnde smaak en mooie opmaak van de borden.
shift4ward .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Geweldige avond gehad! Zeer hartelijke ontvangst en service. Prettige bediening en prachtige en tevens smaakvolle gerechten. Het overtrof onze verwachting! Absoluut de moeite waard. Komen graag ook eens bij daglicht de omgeving bekijken.
Aveline S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We kwamen op een relatief stille winterse avond en ondanks dat er niet veel gasten waren, was het toch knus. De gastheer was erg vriendelijk en de kok had er duidelijk zin in. We hebben heerlijk gegeten. Kleine porties, maar het was voldoende. We komen zeker terug!
hannah.sarah.13 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Het eten was goed, vrij kleine porties, maar voor ons precies genoeg. Het waren wel tamelijk standaard ingrediënten (b.v een gewone aardappelsalade als amuse). Door de opmaak van de borden, waar de kok veel werk van had gemaakt, oogde het als een hoger niveau. De ruimte, waar wij zaten leek op een standaard eetkamer, vloerbedekking en gewone tafels (die wel weer heel netjes gedekt waren). De herrie van een gezelschap in de ruimte ernaast stoorde ons nogal. De tussendeur werd op verzoek deels dicht gedaan, wat wel wat hielp, maar niet afdoende. Ook de grote aluminium afzuigpijp/airco, die zonder afwerking door de ruimte liep, maakte de totale indruk onverzorgd en slordig. Dit moet toch eenvoudig op te lossen zijn. Prettig was de rekening, die vrij laag uitviel. Al met al een aardig restaurant om op doorreis eens te eten, maar geen echte hoogvlieger.
Ltcmrolsma R.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wát gezellig, sfeervol, heerlijke stoelen om te zitten, onontbeerlijk voor avond tafelen. En het eten vonden wij, 4 personen, verrassend goed! Voor herhaling vatbaar!
Ida K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
WE HEBBEN ERG GENOTEN VAN DE HEERLIJKHEDEN DIE ZE ONS HEBBEN VOORGEZET.
VOOR HERHALING VATBAAR, WAT WE ZEKER DOEN.
BEDANKT ALLEMAAL.
edeveling .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij het Landhotel.
Stoofschotel en het culinaire dineer.
Prima bediening, erg gastvrij en vriendelijk.
Aan te raden.
Luxe gerechten.
floris86 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Fantastisch gedineerd! Mooie opmaak, heerlijke combinaties en sfeervolle ambiance. Een echte aanrader. Naast het restaurant is ook het hotel aan te bevelen. Dus! Boek er gezellig een overnachting bij, kun je nóg meer van de heerlijke wijnen genieten ;-)
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Eten en decor prima, vol lof.
Echter de service was slecht, wij hadden met 4 personen het AH menu.
We werden bij aanvang keurig ingelicht hoe dat werkte en wat dat kostte.
Echter bij de afrekening bleek dat totaal anders te zijn.
Toen we probeerden daar wat over te zeggen, stuitte dat op enorme weerstand bij de werknemers van het restaurant en zeker bij een mannelijk leidinggevende
Kortom wij hadden het verkeerd begrepen en de werknemers van het restaurant hadden geen fout gemaakt.
Erger nog, we hadden toch korting gekregen, daarmee konden we het doen.

Jammer van een leuke avond om zo te moeten vertrekken.

Podium .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Prachtige omgeving en heel gastvrij. Wel last gehad van muggen maar die kun je in zo'n omgeving misschien niet tegen houden. Toch eens proberen hiervoor een oplossing te zoeken.
Rivella25 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016

Op 16 augustus hebben wij heerlijk gegeten bij Landhotel-restaurant te Legemeer.
De bediening was vriendelijk en attent. Het eten was goed, alleen de groenten waren sober en beperkt. De Belgische patatjes waren wat melig en matig knapperig. Dessert heerlijk, en ook het voorgerecht was speciaal. Wij hebben genoten.
Wat opviel aan het interieur was dat er zowel binnen als buiten met zorg aandacht aan was besteed, alléén in het tapijt in de salon zaten vlekken.
PeterOv .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Uitstekend gegeten in gezellige sfeer. Leuke drukke avond, waarin personeel en vooral de koks , in kleine open keuken, hard moesten werken. Green egg bleek kleine "black basterd" te zijn, maar smaak van gamba's en vlees was er zeker niet minder om. Bediening vriendelijk, culinair menu aan de kleine kant wat gerechten betreft, maar in totaal een ruime voldoende. Gelukkig stond de Brunello uit 2008 nog op de wijnkaart, was helaas de laatste.
wkreijger01 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Menukaart met ruime keuze. Mooie smakelijke gerechten, fraai gepresenteerd. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Gerdien S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Heerlijk gegeten aan mooi gedekte tafel en zeer vriendelijke bediening. Zeetong goed bereid, Vlaamse frieten knapperig gebakken en sla lekker aangemaakt. Voorgerechten en desserts ook prima.