Landhotel Diever

Groningerweg 6 7981 LA Diever Nederland Kaart

Over restaurant Landhotel Diever

Met Drentse streekproducten

Voor echte Drentse streekproducten kan je terecht bij Landhotel Diever. Naast rust en ruimte staat het Landhotel ook bekend om haar gastvrijheid en (h)eerlijke producten. Zit je na het eten goed vol en heb je geen zin meer om weg te gaan? Blijf dan lekker slapen, want het hotel biedt ook kamers aan die grenzen aan het restaurant!

Meer informatie over restaurant Landhotel Diever

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 08:00 - 10:00

Vicky V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijke kaart, leuke entourage aan het grote bos. Zeer gastvrij in de natuur. De gerechten zijn verfrissend, gezonde keuzes genoeg, fantastische tosti's uit de pan.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op een warme septemberdag gegeten op het gezellige terras van het Landhotel. Het was blijkbaar drukker dan gepland, want de bediening liep de benen onder het lijf vandaan. Misschien dat we daardoor iets langer moesten wachten, maar we voelden ons ondanks dat erg welkom. Het viel ons op dat gastvrouw Lisa veel persoonlijke aandacht aan alle gasten gaf. We hebben prima gegeten, hoewel de bietentartaar met markreelmousse wel wat meer makreel had mogen bevatten. Verder was alles prima in orde. Ook de wijn was heerlijk.
Tot slot nog een opmerking. Als we de hele avond een leuke gastvrouw aan tafel hebben gehad, is het een beetje vreemd dat ze plotseling is verdwenen als wij gaan betalen. Ik had het plezierig gevonden als ze even gedag had gezegd, voor ze vertrok.
Rick.bouwens .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Onlangs een hapje gegeten in Landhotel Diever. Ik denk dat het bij 1 keer zal blijven en dat is jammer. Het is prachtig gelegen nabij het bos/ natuurgebied en het hotel als restaurant stralen een charme en ambiance uit met een moderne sfeer.

De kaart was vooral aangepast voor hotelgasten. Het dagmenu was zeer beperkt qua keuze en qua smaak. Je had ook het Shakespearemenu, wat als tegenhanger dan een uitkomst kan bieden. Bediening was wat rommelig. De eigenaresse speelde tegelijkertijd niet onverdienstelijk piano. De gerechten waren helaas wat mager qua volume. Wij zijn geen grote eters, maar een vegetarische gerecht beperken tot 1 wrap gesneden in 3 stukjes met wat blaadjes groen vindt ik geen hoofdgerecht. Daarbij was de smaak heel vlak en ik weet pompoen smaakt niet altijd vlak. Kreeftkoekjes bleken garnalenbitterballetjes, het gerecht met kip was gortdroog. De bijgerechten gebakken aardappeltjes en salade konden we wel bijbestellen melde de bediening, die wellicht merkte aan onze reactie dat het wel erg weinig was. Zou de kok een dagje vrij hebben? We zagen de eigenaresse daarentegen buiten met 2 afgeladen volle borden het terras aflopen. Een groter contrast was er op dat moment niet toen wij naar onze borden keken.

Het dessert was besteld, maar pas na een half uur vernamen wij van de bediening dat de keuze van een aantal disgenoten niet meer voorradig was. Ze somde nog wel even heel snel op wat er nog wel was. We kregen wel nog koffie/ thee van het huis voor de gang van zaken, maar daar hadden we geen trek meer in.

Jammer, want sfeer heeft het hotel zeker, aan de ligging ligt het niet. Het personeel deed haar best, maar was onervaren en wat bedeesd. Niet voor herhaling vatbaar helaas.
Mira N.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Zeer vriendelijke bediening... maar in dit fijne restaurant je hond mee nemen. Zeer fijn voor of na een heerlijke wandeling met je trouwe 4 voeter in een mooie omgeving.
Eten was heel goed. Zeker de moeite waard
J.p.f.vanderveer .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Op de Groningerweg even de brandnetels wegmaaien, dan is het bordje Landhotel Dieve beter te zien.
We hebben lekker gegeten in een prettige sfeer. Voor een grotere eter is het portie net iets te klein.
De natuurlijke begroeiing op de daken van de huisjes doet erg natuurlijk aan.
Dank voor uw recensie! Ik heb gelijk de brandnetels weggehaald, goede tip! De grote eter mag kosteloos bijgerechten bijbestellen. Ik hoop dat u die gehad heeft! Groeten Lisa Landhotel Diever
Mcdh .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vanavond gegeten bij het prachtig gelegen en ingerichte Landhotel Diever. We hebben hier wel vaker gegeten en vorige keren tevreden. Daarnaast is er regelmatig een nieuwe kaart, wat het nog leuker maakt om terug te komen.

We hadden niet gereserveerd en zoals verwacht, in de meivakantie, zat het vol. We mochten wachten tot er een tafeltje vrij kwam. Binnen een kwartier zaten we al aan tafel. Snelle service (van een jonge bediening die het goed deed. Mag ook gezegd worden, want volgens mij doen ze heel hard hun best)!

We namen eerst een voorgerecht. Salade met kikkererwten en geitenkaas en de Noord Afrikaanse linzensoep. De soep had van mij wel wat pittiger gemogen, maar dat is een kwestie van smaak. De stukjes mango waren een lekkere aanvulling bij de soep.
Als hoofdgerecht kozen we de ossehaaspuntjes en lamsnek. Beide erg lekker! Bijgerechten waren ook lekker (goed gebakken aardappeltjes) en werden netjes aangevuld.

We komen zeker nog een keer terug!
Marjolein T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met zijn vieren. Vriendelijke bediening, pianomuziek. Nog steeds een fijne sfeer. Ik heb hier jaren geleden gegeten met mijn vader en zijn vrouw die vaste klant waren.
Gertjanbom .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
3 Ganges verrasingsmenu voorgerecht met kervel soep hoofdgerecht met lamsvlees toe citroenijs en griesmeel. Prima gegeten vriendelijke bediening fijne sfeer in het restaurant en de eigenares die piano speelde tijdens het Eten.

Een aanrader.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Perfecte keuken. Mooie ambiance en heel vriendelijke bediening. Super, we hebben er heerlijk gegeten en komen zeker nog eens terug
D H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Borden mooi opgemaakt, vriendelijke bediening, gastvrij ontvangst en heel lekker gegeten. Ook erg fijn dat de hond mee naar binnen mag na een wandeling in het bos!
Rocco5623 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
We hebben er lekker ge eten en de service was ook goed Jammer was dat het eten en dan vooral tussen het hoofd gerecht en nagerecht was te snel achter elkaar. Heb dit ook aangegeven. De bediening pakte dit redelijk netjes op .Verder was het goed
Arnout R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Geweldige plek om te eten heerlijke friszure meloenballetjes(trouvaille), perfecte bloemkool en broccoli, heerlijke creme brulee vergezeld van fijne biologische wijn. Goede bediening. Jammer dat ik de eigenaresse niet heb horen spelen, maar ik kom terug. AJ
Ciska Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Wij hadden het verrassingsmenu 4 gangen met kaasplankje. Na een werkelijk heerlijke "amuse" van gemarineerde champignons volgde een lekkere salade. Hoofdgerecht nog een beetje rosé varkenshaas en wild: vol smaak. Kaasplankje met verrassende kazen uit de omgeving: heerlijk. Dessert lekker en goed verzorgd. Goed bijpassende rode wijn voor schappelijke prijs.
Joop W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
heeerlijke plek om te eten, veel sfeer, mooie live muziek (piano), aardige wijnen en een zeer correcte bediening, alleen het eten was niet goed, het zag er aardig uit, maar wel wat overdadig opgetuigd, maar het vlees was koud en taai, jammer
Dag Yob, spijtig van het vlees! Dat is niet onze norm…. De bediening kon zich van zaterdag geen klacht herinneren. Heeft u het kenbaar gemaakt? We hadden het graag ter plekke opgelost, maar als u het aandurft om weer te komen, maken we alsnog iets goed. Bedankt namens de bediening voor uw complimenten aan hen! Groeten van de pianiste
Yvonnemarja .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Dit hotel/restaurant ligt aan de rand van een bos op een prachtige locatie dus het begint al goed. Als je binnen komt wordt je erg vriendelijk ontvangen, ook binnen ziet het er prachtig uit, alles is landelijk gehouden tot aan de fototentoonstelling toe die in de hotelgangen hangt. De menukaart is verrassend en het eten is erg smakelijk en wordt prachtig opgediend. Ze proberen zoveel mogelijk pure producten en producten uit de streek en de tijd van het jaar te gebruiken, ook veel vergeten groenten zoals gele biet en pastinaak. De bediening is prettig en als het kan speelt de eigenaresse tijden het diner een mooi stukje piano op de vleugel die in het restaurant staat. Al met al een zeer geslaagd avondje uit!
Sanshines .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Hier heerlijk met zn 2en gegeten! Prachtige locatie, mooie omgeving en zeer hondvriendelijk! Het restaurant heeft in het midden een grote vleugel staan wat een juweeltje! Ontvangst was prettig en ondanks een vol restaurant een mooi plekje gekregen en snel geholpen. Gekozen voor het verassing menu en we waren zeer blij verrast! Komen absoluut weer terug!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Enkele dagen overnacht in Landhotel Diever en daar telkens heerlijk gegeten. Vooral het 3-gangen verrassingsmenu was bijzonder lekker en met als aangename laatste verrassing van de avond een glaasje "eigen" likeur. Een leuk hotel en goed restaurant in een heel mooie omgeving waar mens en dier (honden zijn hier meer dan welkom) heerlijk kunnen genieten.
Mooie locatie, vriendelijke mensen, lekker eten en goede kamers; een plek om naar terug te gaan.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Eindelijk weer terug in dit leuke (land)hotel in Diever, voordat we naar de Shakespeare voorstelling gingen. We kwamen vroeg omdat we op tijd weg moesten naar het theater. Het ontvangst ging daarom lekker soepel en konden nog voor de verrassingsmenu kiezen en alles op tijd redden. De 3 gangen menu was goed en met fijne gerechten. De tartaar van rode biet en makreel, de snoekbaars met piccalilly, de verrassingsdessert. Leuke, mooie, gerechten die gewoon lekker waren. Prima bio huiswijn. Gewoon goed, zeker tegen zeer nette prijzen.
Dat met het pianospel van de gastvrouw, een prima bediening, in een warme setting in de hofstede, maakte de avond een succes!
Hier komen we zeker weer terug!
Alice Z.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Afgelopen zaterdag gegeten bij het Landhotel. Vooraf gereserveerd en besproken dat het de viering van het behalen van de bachelor van onze dochter betrof en ook haar 21ste verjaardag.
Hier werd echter gedurende de avond geen enkele aandacht door het personeel (dat overig aan de jonge kant was) aan geschonken.
De ontvangst was niet erg hartelijk (heel jong personeelslid).
Het diner was heerlijk, maar de bijlagen erg pover.
Ook is er geen enkele persoonlijke aandacht door de eigenaresse en ook bij vertrek geen interesse, kortom: goed eten, maar we werden er zoals een eerdere recensent al schreef, niet blij van!
Het geheel gaf ons niet het gevoel een avondje uit te zijn!
Wat ontzettend lullig van ons dat we uw dubbele feestelijke gelegenheid zijn vergeten.
We hebben meerdere vormen om iemand te verrassen, er stond zelfs iets klaar en toch zijn we het vergeten ….. Leeftijden van personeel spelen daar geen enkele rol in! Had gewoon goed moeten zijn. Onze oprechte excuses hiervoor.
Wij nodigen u van harte uit als u weer iets te vieren heeft. Of u dan wilt refereren aan deze IENS correspondentie. Dan gaan we pogen uw verwachtingen meer dan waar te maken inclusief grotere porties bijgerechten. Mensen kunnen bij ons altijd bijbestellen, dat hadden we beter moeten aangeven. Dan komt het royaler over dan hoe het nu overkwam.
Alsnog gefeliciteerd met uw dochters verjaardag en bachelor.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Prachtige locatie: je kijkt uit over de weilanden, op het terras is het meer dan aangenaam vertoeven. We aten met een groep en hadden daarom een speciaal menu: iedereen saté. Een smaakvolle pindasaus met echte pinda's, vlees was mals en goed gegaard. Friet, salade en groente werden op tafel gezet voor een ieder, prima bereid, maar helaas veel te weinig voor de groep waar we mee waren. Op verzoek kregen we nog wat extra frieten. De 7 voor het eten was een 8 geweest als er voldoende was geserveerd.
De bediening bestond uit vriendelijke, maar hele jonge dames.
Kortom: een alleraardigste eetlocatie, kwalitatief goed, in ons geval mocht het een beetje meer zijn, maar zeker een bezoek waard als u in de buurt bent!
Bedankt voor uw recensie! We maken het wat meer, ik vrees dat het een verkeerde inschatting was… we willen zeker niet bekend staan om kleine porties. Dank voor zowel uw complimenten als feedback!