Landhotel Diever

Groningerweg 6 7981 LA Diever Nederland Kaart

Over het restaurant Landhotel Diever

Met Drentse streekproducten

Voor echte Drentse streekproducten kan je terecht bij Landhotel Diever. Naast rust en ruimte staat het Landhotel ook bekend om haar gastvrijheid en (h)eerlijke producten. Zit je na het eten goed vol en heb je geen zin meer om weg te gaan? Blijf dan lekker slapen, want het hotel biedt ook kamers aan die grenzen aan het restaurant!

Meer informatie over restaurant Landhotel Diever

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 08:00 - 10:00

Jouw recensie over het restaurant Landhotel Diever

Kelvin C.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Eten was erg lekker. Met culinair arrangement was het een driegangenmenu menu met keuze hoofdgerecht, vlees of vis. Bediening was erg gastvrij. Decor mag is leuk.
Micha J.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Leuk sfeervol restaurant met lekkere streekgerechten.
Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken was dat parkeerterreinen voor deze zaterdagavond te klein was.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Formule van het verrassingsmenu bleek veranderd. Niet meer proeven van meerdere voor- en nagerechten, maar een gewoon menu wat je niet zelf hebt uitgekozen. Dat vonden wij jammer. Schotels zijn fraai opgemaakt, maar het voor- en hoofdgerecht dat wij kregen vonden wij niet heel smaakvol. Dessert was wel heerlijk.
L En H K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Het restaurant is schitterend; erg vriendelijk en keurig personeel met verstand van zaken. Koks en eten geweldig. Een aanrader voor kersen die van sfeer, gezelligheid en heerlijk eten houd.
Helga J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Super lekker gegeten. Mooie sfeervolle locatie. Lekker onthaasten dus niet mopperen als je bord iets langer op tafel blijft staan. Zeer vriendelijke bediening! Men heeft ons zelfs geholpen met onze terugreis naar de nabij gelegen camping omdat dit vanwege het noodweer op de fiets niet meer lukte. Ook heerlijk voor koffie of lunch in een prachtige tuin.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Wij vinden het een aanrader, goed eten, goede prijs kwaliteit verhouding, mooie landelijke locatie en prima bediening.
Gertjan W.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Mooie streekproducten, alles heerlijk vers en goed bereid. Een gepassioneerde kok en vriendelijke bediening.
De tafel van Willem V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Voor 4 personen de porties van bijgerechten veel te weinig (voor 2 personen denk ik voldoende)
Baukje O.
Het eten was heerlijk . We vonden de bijgerechten aan de karige kant voor vier personen. Dat gold ook voor het nagerecht de eigengemaakte advocaat konden we niet vinden! Ze waren vergeten de borden voor te verwarmen.
Maar we hebben een leuke avond gehad.
lotte D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
We werden in de watten gelegd. Mooi pianospel en er werd goed meegedacht over een vergeten diner cheque. Vriendelijke bediening. Heerlijk eten.
Folkert M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Aardige bediening, rustige sfeer. Op zich goede ingrediënten, maar het lukte de keuken niet goed om er een goede smaak aan te geven.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Verfijnde smaken bij Landhotel Diever. Ik koos voor het vegetarische verrassingsmenu. Heerlijke combinaties en goede porties. Niet te groot, niet te klein. Klein minpuntje; het bedienend personeel had weinig verstand van wijn en de gerechten zelf.
IrisTake .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
3-gangen Verrassingsmenu's: 1 x vis, 1 x vlees, 1 x vegetarisch. Weinig verrassend. Alle voorgerechten hetzelfde: Merkwaardige carpaccio van knolraap. Wel heel mooi dun gesneden. Verder een heel gewoon vlees - en visgerecht, niets verrassend aan. Het vegetarische gerecht was nog het beste. In ieder geval met zorg en fantasie gemaakt. Smaken van alles vlak en oninteressant, zoutloos. Het leek alsof de verrassing was wat de kok nog over had in zijn koeling na een heel drukke dag.
Het dessert: rommelig. Teveel verschillende smaken door elkaar. Goed sinaasappelijs.
Bediening: goed. Wel veel tijd tussen de gerechten, terwijl het erg rustig was in het restaurant.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Landhotel Diever. Veel keuze, een prachtige amuse, verrassende gerechten die geweldig smaken, verse ingrediënten, een warme sfeer en bijzonder prettige ambiance. Absoluut een aanrader! Wij komen zeker snel terug!
M.Hugenholtz H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
verrassende combinaties. heerlijke smaak, alles vers.veel variatie als je er vaak eet. bijzondere vegetarische gerechten.
subRosa .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Op 1 januari 2017 gingen wij vanaf de camping hier eten. Door de locals werd het als 'duur' beschreven, maar wij uit de Randstad vonden dat wel meevallen. Het restaurant is heel fraai ingericht, alleen hadden wij een tafeltje pal naast een echtpaar waarvan de man erg hoestte. We namen het menu, ik vroeg of het vlees zonder paddestoelen kon, maar die lagen gewoon op mijn bord. Geen amuse, wel enorme bellen wijn, na 2 glazen was ik aangeschoten. Het eten was niet erg bijzonder, maar er lagen wel (weinig) lekkere groenten op mijn bord. Het toetje was teleurstellend, een bakje van nep chocolade met cranberry compote en het ijs was heerlijk maar kwam van de ijsfabriek. En slagroom uit een spuitbus, nouja! Gelukkig had ik mijn eigen Opinel mes meegenomen om de biefstuk te snijden. Waarom krijg je in restaurants toch van die nare botte messen? Er werd heerlijk piano gespeeld, dat was echt een dikke plus! Toen we weggingen had het gesneeuwd....mooi!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Tijdens 2e kerstavond een bovengemiddelde avond gehad qua eten. Dit lag in de lijn der verwachting. De amuse en de warme gerechten waren prima op orde. Bij het koude voorgerecht, het pallet, ontbrak het toch wat aan samenhang. Het dessert had een verrassende wending met een sausje met o.a. blauwschimmelkaas, deze kaas had wat minder prominent mogen zijn, dit is natuurlijk ook een smaakkwestie.

Zoals gezegd, qua eten prima op orde. Dit valt niet te zeggen van de bediening. Ze leken er pas kort te werken, waren daarom wellicht zo gespannen. Het ontbrak ze daarnaast aan kennis van het eten en wijn. Met deze bediening doet het restaurant zichzelf tekort.
Vicky V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijke kaart, leuke entourage aan het grote bos. Zeer gastvrij in de natuur. De gerechten zijn verfrissend, gezonde keuzes genoeg, fantastische tosti's uit de pan.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op een warme septemberdag gegeten op het gezellige terras van het Landhotel. Het was blijkbaar drukker dan gepland, want de bediening liep de benen onder het lijf vandaan. Misschien dat we daardoor iets langer moesten wachten, maar we voelden ons ondanks dat erg welkom. Het viel ons op dat gastvrouw Lisa veel persoonlijke aandacht aan alle gasten gaf. We hebben prima gegeten, hoewel de bietentartaar met markreelmousse wel wat meer makreel had mogen bevatten. Verder was alles prima in orde. Ook de wijn was heerlijk.
Tot slot nog een opmerking. Als we de hele avond een leuke gastvrouw aan tafel hebben gehad, is het een beetje vreemd dat ze plotseling is verdwenen als wij gaan betalen. Ik had het plezierig gevonden als ze even gedag had gezegd, voor ze vertrok.
rick.bouwens .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Onlangs een hapje gegeten in Landhotel Diever. Ik denk dat het bij 1 keer zal blijven en dat is jammer. Het is prachtig gelegen nabij het bos/ natuurgebied en het hotel als restaurant stralen een charme en ambiance uit met een moderne sfeer.

De kaart was vooral aangepast voor hotelgasten. Het dagmenu was zeer beperkt qua keuze en qua smaak. Je had ook het Shakespearemenu, wat als tegenhanger dan een uitkomst kan bieden. Bediening was wat rommelig. De eigenaresse speelde tegelijkertijd niet onverdienstelijk piano. De gerechten waren helaas wat mager qua volume. Wij zijn geen grote eters, maar een vegetarische gerecht beperken tot 1 wrap gesneden in 3 stukjes met wat blaadjes groen vindt ik geen hoofdgerecht. Daarbij was de smaak heel vlak en ik weet pompoen smaakt niet altijd vlak. Kreeftkoekjes bleken garnalenbitterballetjes, het gerecht met kip was gortdroog. De bijgerechten gebakken aardappeltjes en salade konden we wel bijbestellen melde de bediening, die wellicht merkte aan onze reactie dat het wel erg weinig was. Zou de kok een dagje vrij hebben? We zagen de eigenaresse daarentegen buiten met 2 afgeladen volle borden het terras aflopen. Een groter contrast was er op dat moment niet toen wij naar onze borden keken.

Het dessert was besteld, maar pas na een half uur vernamen wij van de bediening dat de keuze van een aantal disgenoten niet meer voorradig was. Ze somde nog wel even heel snel op wat er nog wel was. We kregen wel nog koffie/ thee van het huis voor de gang van zaken, maar daar hadden we geen trek meer in.

Jammer, want sfeer heeft het hotel zeker, aan de ligging ligt het niet. Het personeel deed haar best, maar was onervaren en wat bedeesd. Niet voor herhaling vatbaar helaas.
Mira N.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Zeer vriendelijke bediening... maar in dit fijne restaurant je hond mee nemen. Zeer fijn voor of na een heerlijke wandeling met je trouwe 4 voeter in een mooie omgeving.
Eten was heel goed. Zeker de moeite waard