Landhotel Diever

Groningerweg 6 7981 LA Diever Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Landhotel Diever

Met Drentse streekproducten

Voor echte Drentse streekproducten kan je terecht bij Landhotel Diever. Naast rust en ruimte staat het Landhotel ook bekend om haar gastvrijheid en (h)eerlijke producten. Zit je na het eten goed vol en heb je geen zin meer om weg te gaan? Blijf dan lekker slapen, want het hotel biedt ook kamers aan die grenzen aan het restaurant!

Meer informatie over restaurant Landhotel Diever

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 08:00 - 10:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
De tafel van Willem V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Voor 4 personen de porties van bijgerechten veel te weinig (voor 2 personen denk ik voldoende)
Baukje O.
Het eten was heerlijk . We vonden de bijgerechten aan de karige kant voor vier personen. Dat gold ook voor het nagerecht de eigengemaakte advocaat konden we niet vinden! Ze waren vergeten de borden voor te verwarmen.
Maar we hebben een leuke avond gehad.
lotte D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
We werden in de watten gelegd. Mooi pianospel en er werd goed meegedacht over een vergeten diner cheque. Vriendelijke bediening. Heerlijk eten.
Folkert M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Aardige bediening, rustige sfeer. Op zich goede ingrediënten, maar het lukte de keuken niet goed om er een goede smaak aan te geven.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Verfijnde smaken bij Landhotel Diever. Ik koos voor het vegetarische verrassingsmenu. Heerlijke combinaties en goede porties. Niet te groot, niet te klein. Klein minpuntje; het bedienend personeel had weinig verstand van wijn en de gerechten zelf.
IrisTake .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
3-gangen Verrassingsmenu's: 1 x vis, 1 x vlees, 1 x vegetarisch. Weinig verrassend. Alle voorgerechten hetzelfde: Merkwaardige carpaccio van knolraap. Wel heel mooi dun gesneden. Verder een heel gewoon vlees - en visgerecht, niets verrassend aan. Het vegetarische gerecht was nog het beste. In ieder geval met zorg en fantasie gemaakt. Smaken van alles vlak en oninteressant, zoutloos. Het leek alsof de verrassing was wat de kok nog over had in zijn koeling na een heel drukke dag.
Het dessert: rommelig. Teveel verschillende smaken door elkaar. Goed sinaasappelijs.
Bediening: goed. Wel veel tijd tussen de gerechten, terwijl het erg rustig was in het restaurant.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Landhotel Diever. Veel keuze, een prachtige amuse, verrassende gerechten die geweldig smaken, verse ingrediënten, een warme sfeer en bijzonder prettige ambiance. Absoluut een aanrader! Wij komen zeker snel terug!
M.Hugenholtz H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
verrassende combinaties. heerlijke smaak, alles vers.veel variatie als je er vaak eet. bijzondere vegetarische gerechten.
subRosa .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Op 1 januari 2017 gingen wij vanaf de camping hier eten. Door de locals werd het als 'duur' beschreven, maar wij uit de Randstad vonden dat wel meevallen. Het restaurant is heel fraai ingericht, alleen hadden wij een tafeltje pal naast een echtpaar waarvan de man erg hoestte. We namen het menu, ik vroeg of het vlees zonder paddestoelen kon, maar die lagen gewoon op mijn bord. Geen amuse, wel enorme bellen wijn, na 2 glazen was ik aangeschoten. Het eten was niet erg bijzonder, maar er lagen wel (weinig) lekkere groenten op mijn bord. Het toetje was teleurstellend, een bakje van nep chocolade met cranberry compote en het ijs was heerlijk maar kwam van de ijsfabriek. En slagroom uit een spuitbus, nouja! Gelukkig had ik mijn eigen Opinel mes meegenomen om de biefstuk te snijden. Waarom krijg je in restaurants toch van die nare botte messen? Er werd heerlijk piano gespeeld, dat was echt een dikke plus! Toen we weggingen had het gesneeuwd....mooi!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Tijdens 2e kerstavond een bovengemiddelde avond gehad qua eten. Dit lag in de lijn der verwachting. De amuse en de warme gerechten waren prima op orde. Bij het koude voorgerecht, het pallet, ontbrak het toch wat aan samenhang. Het dessert had een verrassende wending met een sausje met o.a. blauwschimmelkaas, deze kaas had wat minder prominent mogen zijn, dit is natuurlijk ook een smaakkwestie.

Zoals gezegd, qua eten prima op orde. Dit valt niet te zeggen van de bediening. Ze leken er pas kort te werken, waren daarom wellicht zo gespannen. Het ontbrak ze daarnaast aan kennis van het eten en wijn. Met deze bediening doet het restaurant zichzelf tekort.
Vicky V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijke kaart, leuke entourage aan het grote bos. Zeer gastvrij in de natuur. De gerechten zijn verfrissend, gezonde keuzes genoeg, fantastische tosti's uit de pan.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op een warme septemberdag gegeten op het gezellige terras van het Landhotel. Het was blijkbaar drukker dan gepland, want de bediening liep de benen onder het lijf vandaan. Misschien dat we daardoor iets langer moesten wachten, maar we voelden ons ondanks dat erg welkom. Het viel ons op dat gastvrouw Lisa veel persoonlijke aandacht aan alle gasten gaf. We hebben prima gegeten, hoewel de bietentartaar met markreelmousse wel wat meer makreel had mogen bevatten. Verder was alles prima in orde. Ook de wijn was heerlijk.
Tot slot nog een opmerking. Als we de hele avond een leuke gastvrouw aan tafel hebben gehad, is het een beetje vreemd dat ze plotseling is verdwenen als wij gaan betalen. Ik had het plezierig gevonden als ze even gedag had gezegd, voor ze vertrok.
rick.bouwens .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Onlangs een hapje gegeten in Landhotel Diever. Ik denk dat het bij 1 keer zal blijven en dat is jammer. Het is prachtig gelegen nabij het bos/ natuurgebied en het hotel als restaurant stralen een charme en ambiance uit met een moderne sfeer.

De kaart was vooral aangepast voor hotelgasten. Het dagmenu was zeer beperkt qua keuze en qua smaak. Je had ook het Shakespearemenu, wat als tegenhanger dan een uitkomst kan bieden. Bediening was wat rommelig. De eigenaresse speelde tegelijkertijd niet onverdienstelijk piano. De gerechten waren helaas wat mager qua volume. Wij zijn geen grote eters, maar een vegetarische gerecht beperken tot 1 wrap gesneden in 3 stukjes met wat blaadjes groen vindt ik geen hoofdgerecht. Daarbij was de smaak heel vlak en ik weet pompoen smaakt niet altijd vlak. Kreeftkoekjes bleken garnalenbitterballetjes, het gerecht met kip was gortdroog. De bijgerechten gebakken aardappeltjes en salade konden we wel bijbestellen melde de bediening, die wellicht merkte aan onze reactie dat het wel erg weinig was. Zou de kok een dagje vrij hebben? We zagen de eigenaresse daarentegen buiten met 2 afgeladen volle borden het terras aflopen. Een groter contrast was er op dat moment niet toen wij naar onze borden keken.

Het dessert was besteld, maar pas na een half uur vernamen wij van de bediening dat de keuze van een aantal disgenoten niet meer voorradig was. Ze somde nog wel even heel snel op wat er nog wel was. We kregen wel nog koffie/ thee van het huis voor de gang van zaken, maar daar hadden we geen trek meer in.

Jammer, want sfeer heeft het hotel zeker, aan de ligging ligt het niet. Het personeel deed haar best, maar was onervaren en wat bedeesd. Niet voor herhaling vatbaar helaas.
Mira N.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Zeer vriendelijke bediening... maar in dit fijne restaurant je hond mee nemen. Zeer fijn voor of na een heerlijke wandeling met je trouwe 4 voeter in een mooie omgeving.
Eten was heel goed. Zeker de moeite waard
j.p.f.vanderveer .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Op de Groningerweg even de brandnetels wegmaaien, dan is het bordje Landhotel Dieve beter te zien.
We hebben lekker gegeten in een prettige sfeer. Voor een grotere eter is het portie net iets te klein.
De natuurlijke begroeiing op de daken van de huisjes doet erg natuurlijk aan.
Dank voor uw recensie! Ik heb gelijk de brandnetels weggehaald, goede tip! De grote eter mag kosteloos bijgerechten bijbestellen. Ik hoop dat u die gehad heeft! Groeten Lisa Landhotel Diever
mcdh .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vanavond gegeten bij het prachtig gelegen en ingerichte Landhotel Diever. We hebben hier wel vaker gegeten en vorige keren tevreden. Daarnaast is er regelmatig een nieuwe kaart, wat het nog leuker maakt om terug te komen.

We hadden niet gereserveerd en zoals verwacht, in de meivakantie, zat het vol. We mochten wachten tot er een tafeltje vrij kwam. Binnen een kwartier zaten we al aan tafel. Snelle service (van een jonge bediening die het goed deed. Mag ook gezegd worden, want volgens mij doen ze heel hard hun best)!

We namen eerst een voorgerecht. Salade met kikkererwten en geitenkaas en de Noord Afrikaanse linzensoep. De soep had van mij wel wat pittiger gemogen, maar dat is een kwestie van smaak. De stukjes mango waren een lekkere aanvulling bij de soep.
Als hoofdgerecht kozen we de ossehaaspuntjes en lamsnek. Beide erg lekker! Bijgerechten waren ook lekker (goed gebakken aardappeltjes) en werden netjes aangevuld.

We komen zeker nog een keer terug!
Marjolein T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met zijn vieren. Vriendelijke bediening, pianomuziek. Nog steeds een fijne sfeer. Ik heb hier jaren geleden gegeten met mijn vader en zijn vrouw die vaste klant waren.
gertjanbom .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
3 Ganges verrasingsmenu voorgerecht met kervel soep hoofdgerecht met lamsvlees toe citroenijs en griesmeel. Prima gegeten vriendelijke bediening fijne sfeer in het restaurant en de eigenares die piano speelde tijdens het Eten.

Een aanrader.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Perfecte keuken. Mooie ambiance en heel vriendelijke bediening. Super, we hebben er heerlijk gegeten en komen zeker nog eens terug
D H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Borden mooi opgemaakt, vriendelijke bediening, gastvrij ontvangst en heel lekker gegeten. Ook erg fijn dat de hond mee naar binnen mag na een wandeling in het bos!
rocco5623 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
We hebben er lekker ge eten en de service was ook goed Jammer was dat het eten en dan vooral tussen het hoofd gerecht en nagerecht was te snel achter elkaar. Heb dit ook aangegeven. De bediening pakte dit redelijk netjes op .Verder was het goed