Landhotel Diever

Groningerweg 6 7981 LA Diever Nederland Kaart

Over het restaurant Landhotel Diever

Met Drentse streekproducten

Voor echte Drentse streekproducten kan je terecht bij Landhotel Diever. Naast rust en ruimte staat het Landhotel ook bekend om haar gastvrijheid en (h)eerlijke producten. Zit je na het eten goed vol en heb je geen zin meer om weg te gaan? Blijf dan lekker slapen, want het hotel biedt ook kamers aan die grenzen aan het restaurant!

Meer informatie over restaurant Landhotel Diever

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 08:00 - 10:00

Jouw recensie over het restaurant Landhotel Diever

Karin B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Het eten is goed. Met enkele bijzondere gerechten en met lokale producten. Vriendelijke bediening. Er gingen een paar dingen mis op het organisatorische vlak in de keuken. Één van de hoofdgerechten was teveel afgekoeld, de friet was vergeten en beiden kwamen pas toen mijn disgenoot al bijna klaar met eten was, en bij een voorgerecht was een deel van het gerecht vergeten. Men maakte het goed met koffie van het huis. Al met al toch een fijne avond met lekker eten.
Felix V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Wij hadden gereserveerd voor 4 personen. Koele ontvangst, enkele minuten gewacht voordat onze binnenkomst om 17:15 uur opgemerkt werd. Tafel werd ongeïnteresseerd aangewezen in een ongezellige uithoek van het restaurant, vlakbij de deur van de ingang. Deze deur werd bij herhaling (ook door het personeel) open gelaten waardoor een koude lucht vanuit de ontvangstruimte ons tegemoet kwam (het sneeuwde). Ondanks aangeven, dat wij op tijd (om 19:00 uur) naar het Shakespeare theater zouden willen vertrekken was de wachttijd voor de gerechten van het 3-gangen menu te lang: een kwartier voor ons noodgedwongen vertrek verscheen het hoofdgerecht pas op tafel. Bediening (na wisseling van de wacht) was vriendelijk en correct. Hoewel de porties wat klein waren, is de kwaliteit van de gerechten prima. Een beetje meer aandacht en gastvrijheid zou deze zaak op een hoger niveau tillen.
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het regionale is een echte aanrader;het proberen waard. Alleen de kaas bij het voorgerecht is behoorlijk scherp
Kelvin C.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Eten was erg lekker. Met culinair arrangement was het een driegangenmenu menu met keuze hoofdgerecht, vlees of vis. Bediening was erg gastvrij. Decor mag is leuk.
sweetheart .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Met familie gegeten. Ontvangst was prima. Eerste drankje was ook vlot geserveerd. Kaart ziet er goed uit en er is voor ieder iets lekker te vinden. We zitten echter een beetje achter in de zaak, waardoor het nog vrij jonge personeel ons steeds over het hoofd ziet. Na een kwartier zwaaien besluit in zelf maar bij de bar te vragen of we nog wat mogen drinken. we zijn inmidels 1,5 uur verder. De gerechten zijn prima op smaak vlees is mooi gebakken. garnituur echter slaat de plank een beetje mis. 3 minibakjes met aardappel, praktisch rauwe broccoli en wat salade die meer uit pitten bestaat dan uit sla is echt voor 6 man te weinig. We bestellen nog een keer bij, maar uiteindelijk kan het niet veel mensen bekoren. Het dessert is overheerlijk, met name de bietenbavarois is een aangename afwisseling op de zoete gerechten. We hebben een leuke avond gehad en met een paar kleine aandachtspuntjes heeft dit restaurant veel potentie.
Micha J.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Leuk sfeervol restaurant met lekkere streekgerechten.
Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken was dat parkeerterreinen voor deze zaterdagavond te klein was.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Formule van het verrassingsmenu bleek veranderd. Niet meer proeven van meerdere voor- en nagerechten, maar een gewoon menu wat je niet zelf hebt uitgekozen. Dat vonden wij jammer. Schotels zijn fraai opgemaakt, maar het voor- en hoofdgerecht dat wij kregen vonden wij niet heel smaakvol. Dessert was wel heerlijk.
L En H K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Het restaurant is schitterend; erg vriendelijk en keurig personeel met verstand van zaken. Koks en eten geweldig. Een aanrader voor kersen die van sfeer, gezelligheid en heerlijk eten houd.
Helga J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Super lekker gegeten. Mooie sfeervolle locatie. Lekker onthaasten dus niet mopperen als je bord iets langer op tafel blijft staan. Zeer vriendelijke bediening! Men heeft ons zelfs geholpen met onze terugreis naar de nabij gelegen camping omdat dit vanwege het noodweer op de fiets niet meer lukte. Ook heerlijk voor koffie of lunch in een prachtige tuin.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Wij vinden het een aanrader, goed eten, goede prijs kwaliteit verhouding, mooie landelijke locatie en prima bediening.
Gertjan W.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Mooie streekproducten, alles heerlijk vers en goed bereid. Een gepassioneerde kok en vriendelijke bediening.
De tafel van Willem V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Voor 4 personen de porties van bijgerechten veel te weinig (voor 2 personen denk ik voldoende)
Baukje O.
Het eten was heerlijk . We vonden de bijgerechten aan de karige kant voor vier personen. Dat gold ook voor het nagerecht de eigengemaakte advocaat konden we niet vinden! Ze waren vergeten de borden voor te verwarmen.
Maar we hebben een leuke avond gehad.
lotte D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
We werden in de watten gelegd. Mooi pianospel en er werd goed meegedacht over een vergeten diner cheque. Vriendelijke bediening. Heerlijk eten.
Folkert M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Aardige bediening, rustige sfeer. Op zich goede ingrediënten, maar het lukte de keuken niet goed om er een goede smaak aan te geven.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Verfijnde smaken bij Landhotel Diever. Ik koos voor het vegetarische verrassingsmenu. Heerlijke combinaties en goede porties. Niet te groot, niet te klein. Klein minpuntje; het bedienend personeel had weinig verstand van wijn en de gerechten zelf.
IrisTake .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
3-gangen Verrassingsmenu's: 1 x vis, 1 x vlees, 1 x vegetarisch. Weinig verrassend. Alle voorgerechten hetzelfde: Merkwaardige carpaccio van knolraap. Wel heel mooi dun gesneden. Verder een heel gewoon vlees - en visgerecht, niets verrassend aan. Het vegetarische gerecht was nog het beste. In ieder geval met zorg en fantasie gemaakt. Smaken van alles vlak en oninteressant, zoutloos. Het leek alsof de verrassing was wat de kok nog over had in zijn koeling na een heel drukke dag.
Het dessert: rommelig. Teveel verschillende smaken door elkaar. Goed sinaasappelijs.
Bediening: goed. Wel veel tijd tussen de gerechten, terwijl het erg rustig was in het restaurant.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Landhotel Diever. Veel keuze, een prachtige amuse, verrassende gerechten die geweldig smaken, verse ingrediënten, een warme sfeer en bijzonder prettige ambiance. Absoluut een aanrader! Wij komen zeker snel terug!
M.Hugenholtz H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
verrassende combinaties. heerlijke smaak, alles vers.veel variatie als je er vaak eet. bijzondere vegetarische gerechten.
subRosa .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Op 1 januari 2017 gingen wij vanaf de camping hier eten. Door de locals werd het als 'duur' beschreven, maar wij uit de Randstad vonden dat wel meevallen. Het restaurant is heel fraai ingericht, alleen hadden wij een tafeltje pal naast een echtpaar waarvan de man erg hoestte. We namen het menu, ik vroeg of het vlees zonder paddestoelen kon, maar die lagen gewoon op mijn bord. Geen amuse, wel enorme bellen wijn, na 2 glazen was ik aangeschoten. Het eten was niet erg bijzonder, maar er lagen wel (weinig) lekkere groenten op mijn bord. Het toetje was teleurstellend, een bakje van nep chocolade met cranberry compote en het ijs was heerlijk maar kwam van de ijsfabriek. En slagroom uit een spuitbus, nouja! Gelukkig had ik mijn eigen Opinel mes meegenomen om de biefstuk te snijden. Waarom krijg je in restaurants toch van die nare botte messen? Er werd heerlijk piano gespeeld, dat was echt een dikke plus! Toen we weggingen had het gesneeuwd....mooi!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Tijdens 2e kerstavond een bovengemiddelde avond gehad qua eten. Dit lag in de lijn der verwachting. De amuse en de warme gerechten waren prima op orde. Bij het koude voorgerecht, het pallet, ontbrak het toch wat aan samenhang. Het dessert had een verrassende wending met een sausje met o.a. blauwschimmelkaas, deze kaas had wat minder prominent mogen zijn, dit is natuurlijk ook een smaakkwestie.

Zoals gezegd, qua eten prima op orde. Dit valt niet te zeggen van de bediening. Ze leken er pas kort te werken, waren daarom wellicht zo gespannen. Het ontbrak ze daarnaast aan kennis van het eten en wijn. Met deze bediening doet het restaurant zichzelf tekort.