Landhoeve De Buitenman

• : Parkeerplaats

7,2
Wil H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij waren met 4 personen om hier te eten.
Wij hadden niet gereserveerd maar er was plaats genoeg.
We waren ook vrij laat.
De bediening was wat traag het voorgerecht soep en salade was zonder brood bijbesteld maar kwam pas bij het hoofd gerecht.
De beperkte keuze was toch voldoende.
Het hoofdgerecht was goed stoofpotje en vis.
Het nagerecht was ook lekker.
We gaan hier zeker nog een keer naar toe.
Groeten Wil
Het eten was lekker en zeker voldoende.
De prijs is prima in in verhouding.
De plaats is erg mooi.

Het eten was
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Afgelopen zondag 08-05 hier gegeten met de fietsgroep (20 personen in totaal). De ambiance van Landhoeve Buitenman is zeer gezellig en smaakvol. Zestien personen kiezen het Maand menu €21.95
Salade zalm (goed) of Tomatensoep (zeer goed) - Runderstoofpotje met friet en salade (goed en lekker maar niet echt veel) of Vispotje met friet en salade (smaakvol) - Dame Blanche (lekker) of
Koffie/Thee met huisgemaakte lekkernij (verrassend en lekker) 3 personen het 3-GANGEN ASPERGEMENU €21.95 – Aspergesoepje (zeer smaakvol) - Asperges op Brabantse wijze (vers, zo van het land en erg lekker) - Vanille ijs met een asperge in chocolade (apart). Bediening is vriendelijk.
Twee jaar geleden hier ook geweest, kwaliteit is hetzelfde gebleven, dus goed en prijs/kwaliteit klopt.
Masseurs86 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wat een prachtige plek is dit! Heerlijk eten in een mooie boerderij, lekker bij de open haard. Fantastische bieren erbij.
Echter de bediening... Dat is niet altijd om over naar huis te schrijven. Door de jaren al heel wat wisselingen meegemaakt. En niet allemaal met groot succes. Jammer, want dat verdiend deze tent wel!
JoostKelly .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Heerlijke ambiance, geweldige boerderij. Vandaag lekker een stukje gefietst met als eindpunt de buitenman waar we gekozen hebben voor een etagere met een selectie van streekgerechten denk aan diverse kazen, vleeswaren, stoofpotje met lekkere Quadrupel. Zeker een aanrader, ook leuk er is een winkeltje waar je veel lekkers mee naar huis kunt nemen. Wij zeggen ultra lang genieten!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Afgelopen week een aantal keren op bezoek geweest bij deze mooie Landhoeve... wat een genot!
Leuke en gezellige ambiance , prima eten en drinken en een meer dan goede prijs/kwaliteit verhouding!
Hebben een keer voor 16,95 euro het dagmenu genomen (maandag-dinsdag-woensdag) van Runderbouillon vooraf, lekkere frieten met stoofvlees (Rund) en salade als hoofdgerecht en een ijspotje met verse rode vruchtencompote als dessert, uit de kunst allemaal !!! Heerlijk eerlijk en heerlijk eten. Top plek en bediening ....................
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
De theorie is leuk, je bent eko asperge boer met veestapel en je besluit in een omgebouwde traditionele boerderei en schuur om als restaurant je eigen producten te verwerken en op te dienen. Een goed idee en aan de lokatie en de kwaliteit van de gerechten ligt het niet... Waar het mis (en niet een beetje mis maar erg mis) gaat is de logistiek en het horeca vaktechnische inzicht.

Het restaurant telt binnen zo'n 90 couverts en op het terras ongeveer net zoveel en daar is het restaurant en de personele bezetting in het bijzonder absoluut niet op ingericht. Gelukkig was het terras niet bezet vandaag maar het restaurant zat (je zou haast 'jammergenoeg' zeggen) vol. Onze voorgerechten waren voor een asperge restaurant nou niet bijzonder moeilijk: een salade buitenman, een tomatensoep voor de kinderen en de rest aspergesoep. Toch duurde het 5 kwartier (!!!!) voordat het doorkwam. Daarvoor geen brood, en men kwam 1 keer langs voor een drankje... Ook het bestek moesten we om vragen en de vraag om de tomatensoep voor de kinderen over 2 borden te verdelen is in de keuken niet begrepen. Het werd 1 bord met 2 lepeltjes... Niet handig als de kinderen aan verschillende kanten aan van de tafel zitten.

De hoofdgerechten bestonden uit roerbakasperges met biefstukreepjes, biefstuk met asperges en stoofpotjes. Ook weer niet een uitgebreide variatie van keuzes. Sterker nog de stoofpotjes waren het vaste hoofdgerecht dat in het weekmenu werd aangeprijst. Toch duurde ook dit weer ruim 60 minuten voor het er was. Helaas moesten we voor deze keer om ons eten vragen. Ook nu was de kwaliteit op zich goed (al viel de roerbak tegen) maar geeft de wachttijd toch een wat bittere smaak...

Al met al niet de ervaring die het had kunnen zijn, want met de kwaliteit van het eten (als het er eenmaal is), de ambiance en de locatie is er absoluut iets van te maken met wat investering en een beetje goede wil.

Erg jammer.... Leuk idee, slechte uitvoering... In de buurt zijn wat dat betreft een hoop betere opties. (Gelukkig maar)
Mijn excuses. Het personeel geeft aan onze gasten aan, als er een langere wachttijd is, en ook word er in de kaart gevraagd om begrip tijdens dergelijke drukke momenten. Soms is onze keukencapaciteit niet afdoende in overeenstemming met de capaciteit van het restaurant. Omdat dit maar op nog geen 1 of 2% van de momenten is, als er bij ons een piek is zoals gisteravond van 145 eters, vinden wij dit acceptabel. U als professional zou dit moeten kunnen begrijpen. Verder pretenderen wij niet een aspergerestaurant te zijn zoals u beweert, maar is het een boerderijherberg waar nog geen 15 % van onze gasten vooraf reserveert en doen we gewoon ons stinkende best.

Reactie van proever:

We zullen dan wel enorme pech hebben en steeds binnen die 1-2% vallen, want helaas was dit niet de eerste ervaring van deze strekking. Op Koningsdag hebben we een soortgelijke ervaring gehad en omdat we toen dachten dat het misschien een incident was zijn we nu teruggekomen en hebben we vooraf gereserveerd.
Tuurlijk weet ik uit ervaring dat het wel eens drukker kan zijn dan verwacht, maar het is eerste klas hotelschool/horeca vakschool dat je in die situaties je klanten informeert. En dat heeft u en uw personeel nagelaten: niet bij de reservering, niet bij binnenkomst, niet tijdens het wachten. Een opmerking in een menukaart is niet afdoende lijkt me. En als het dan zo druk is dan lijkt het me zeker logisch dat er een eigenaar/manager op de vloer aanwezig is om het te coordineren. We hebben naar de manager gevraagd, maar kregen enkel de opmerking "die is er niet" en een visitekaartje aangereikt.
Excuses als ik uw restaurant met het predikaat "aspergerestaurant" te kort doe. Maar het valt niet te ontkennen dat u middels grote borden langs de weg reclame maakt met de verkoop van eko asperges en met vlees van eigen rund adverteert. Een groot deel van hetgeen wij bestelden (asperges, aspergesoep, stoofpotje) verkoopt u ook kant en klaar in eigen winkel op het terrein. Het punt wat ik probeerde te maken is dan ook dat het geen onverwachte vreemde gerechten voor de keuken zouden moeten zijn.
Tenslotte wil ik nog kwijt dat de omvang van uw keuken natuurlijk een gegeven is, die u met toenemende drukte niet groter kan maken. Maar alleen u als restaurateur heeft wel degelijk invloed op het aantal couverts dat u accepteert. Dat kunt u niet het probleem van betalende en reserverende gasten maken. Mij is altijd geleerd in alle horeca bedrijven waar ik heb gewerkt dat iedere gast met een slechte ervaring er 1 te veel is. Ik begijp dan ook uw opmerking niet dat u het acceptabel vind dat 1-2% dan maar een slechte ervaring heeft als u het niet aan kunt, maar dat is uw goed recht als restaurateur. Net zoals het mijn goed recht is om dat niet acceptabel te vinden en mijn ervaring hierover te delen.
U kunt mijn kritiek ook opvatten als een advies voor verbetering, maar dat is aan u. Ik wens u veel succes en wijsheid toe.
Jacky1959 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
We hebben heerlijk genoten van de carpaccio, een veelvoud van smaken, door het personeel uitvoerig uitgelegd wat er allemaal geserveerd werd. Het hoofdgerecht (kogelbiefstuk) was ook prima van smaak, deze unieke smaak werd door ons gewaardeerd. Het is zeker anders dan de biefstuk van de supermarkt maar ja, dit is dan ook het echte "niet gemanipuleerde" vlees. De groente was overvloedig aanwezig. We hebben genoten van zowel het eten als de service!! Voor herhaling vatbaar ondanks dat we helemaal uit Den Haag komen.
Machella L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Afgelopen avond bij de Buitenman gegeten met vier personen. Dit is behoorlijk tegengevallen.
De locatie was mooi. Je zit er landelijk. Maar de bediening was zeer matig. We leken wel onzichtbaar voor de bediening die overigens wel iets nettere kleding mag krijgen/aantrekken. Diverse malen hebben we moeten vragen of we mochten bestellen. Daardoor moesten we vaak lang wachten tussen de gangen door. Als we een drankje wilden bestellen kwam dit pas na de maaltijd en dan moesten we ook nog vragen of de drankjes nog kwamen. We wilden ook nog een dessert nemen. Maar bestellen was niet mogelijk. De bediening hield zich binnen op. Zelfs voor de rekening moest ik op zoek naar de bediening.
Het eten was verder wel prima. Een carpaccio en preisoep vooraf en het stoofpotje en de Gordon Blue als hoofdgerecht. Bij het voorgerecht moesten we ook vragen om bestek.
Nee, dit is niet voor herhaling vatbaar. Helaas. Want we hadden hoge verwachtingen.
Claar V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Enorm leuke en gezellige zaak. Alleen al voor de sfeer en inrichting gaan we graag hierheen. Gelukkig ook een prima menukaart, ook keuzes voor de kinderen.
Een vorige keer kozen we een heerlijke groentesoep en een uitgebreide salade. Laatste keer had ik de aspergesoep die oké was. Ik had een grote boeren-portie besteld, dat is een bord vol, met een extra broodje met dik gesneden rauwe ham. Dit was erg vet en paste van smaak niet bij de aspergesoep, dat zou beter kunnen. De kroket is altijd erg lekker, en een pannenkoek wordt hier echt vers gemaakt en leuk geserveerd met kleine potjes suiker/stroop erbij. Na afloop via het boerderijwinkeltje naar buiten, waar we altijd wel iets lekkers vinden: gehakt, kroketten, alles van eigen boerderij, leuk!
CarlosFuentes .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Met enige regelmaat vertoef ik bij de Buitenman in Lage Mierde. Lekker gelegen tussen de prachtige natuur is dit een ideale locatie om lekker naar toe te fietsen.

Maar ook in de winter wanneer de openhaard brandt is het er goed toeven.
Vrijwel alle gerechten op de kaart zijn biologisch, met producten van eigen land en eigen dieren.
Met als specialiteit de gerechten gemaakt met asperges tijdens het asperge seizoen.

Mocht je thuis de gerechten op de kaart nog eens willen proberen dan kun je deze kopen in het winkeltje, gelegen naast het restaurant.

Op vrijdag 16 november heb ik er samen met mijn vriendin ook weer heerlijk gegeten. Beiden hadden we de huisgemaakte kroketjes met huisgemaakte frietjes. Wat een delicatessen!
Naast deze overheerlijke kroketjes hadden we beiden een biologisch biertje een Gageleer en een Puur van La Trappe.

Naast het lekker eten draagt de sfeer van de oude pachthoeve van de witheren van Postel enorm bij aan de gezelligheid die deze locatie biedt.
Wat een ambiance en wat een leuke eetgelegenheid.

We komen zeker snel weer!