Landgoed Huize Glory

Elzenlaan 2 1865 BM Bergen aan Zee Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Landgoed Huize Glory

Paul V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Vanmiddag hier geluncht. We kozen voor een tafel binnen waarbij we nog konden genieten van het overweldigende uitzicht op de duinen en de zee. Wij bestelden 2 twaalfuurtjes, een uitsmijter gerookte zalm en een uitsmijter kaas. Het bestellen bij de gezellige en vlotte ober die het erg druk had ging niet helemaal goed maatvoerde zonder problemen snel en adequaat herteld. Het eten was prima maar niet bijzonder. De sfeer, mooie locatie en vrolijke ober maakten echter veel, zo niet alles, goed. Ook hier komen we zeker terug voor koffie op het terras.
Mrrvdh .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op aanraden van een vriendin op een zaterdagavond om 19h gereserveerd bij Huize Glory. Zij was hier een week geleden geweest en was erg enthousiast.
Bij aankomst werd je niet ontvangen door het personeel. Prima, dan zoek ik ze zelf wel op en geef ik aan dat ik gereserveerd heb. Het is rustig zie ik. Een zacht stemmetje zegt mij dat ik daar
bij het raam kan zitten. Aankleden is oké, wat verouderd maar niet verkeerd. Minpunt dat er niet een klein muziekje op de achtergond speelt waardoor het ontzettend stil is en daardoor ongemakkelijk wordt om tegen elkaar te praten aangezien de medegasten je letterlijk kunnen horen en andersom.
Menu wordt uitgedeeld en er wordt gevraagd wat we willen drinken. Bestelling doorgeven en drinken wordt gebracht. Glazen krijgen we op een stapel geserveerd en blijken vies te zijn. Niet heel netjes dus. Vervolgens wordt er een broodje gebracht met een soort van aoli. Brood is hard en droog en op de aoli zit een velletje. Na 5 min komt de serveerster vertellen dat 2 van de 3 hoofdgerechten niet aanwezig zijn. Heel raar aangezien het rustig was en ik gereserveerd had. Ik maak daarom het besluit om ergens anders te gaan eten en vraag om de rekening van de drankjes en het broodje. Ik word verbaast aangekeken. Na 5 min komt de kok (gok ik) en geeft aan dat hij nog wel iets in elkaar kan flansen naast dat ene hoofdgerecht wat nog wel aanwezig is. Nou ik was er helaas al klaar mee en ben weggegaan. Al met al een teleurstelling.
Hobbykok020 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We hebben 3 nachten geslapen in het Hotel en 2 avonden gegeten in het restaurant. Het was een rustige week met weinig gasten. Beide keren hebben we heerlijk gegeten. De porties waren niet te weinig zoals in sterrenrestaurants, maar ook niet te groot zoals in veel restaurants. De opmaak was mooi en de gerechten goed afgestemd. De prijzen waren ook prima te doen gezien de prima kwaliteit. De bediening was zowel zakelijk als vriendelijk. Vragen naar de gerechten werden na info ingewonnen bij de kok keurig beatwoord.
Jossie R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
We waren blij verrast toen we het schitterende terras betraden. Wat tegenviel was dat we niet werden welkom geheten (ook al zag het personeel ons arriveren). Hebben een half uur moeten wachten op de kaart. Toen weer een half uur gewacht om de bestelling door te geven. Er waren vijf tafels bezet, niet vreselijk druk lijkt me.
Toen ons diner eindelijk werd geserveerd was dit fantastisch!! Nog nooit zo'n lekkere steak tartare geproefd!
Wel weer jammer dat de bediening niet van tevoren had vermeld dat de groene asperges die bij de gebakken coquilles zouden zitten, werden vervangen door bimi..
De garnituur bij ons hoofdgerecht werd ons wel beloofd, maar is nooit geserveerd. We hebben zelf het gratis kopje koffie van het huis moeten suggereren.
Abominabele bediening. Maar fantastisch eten en een prachtig uitzicht!
Beste Jossie2,

Hartelijk dank voor uw reactie naar aanleiding van uw diner bij ons.

Wij streven ernaar onze gasten qua eten/drinken, locatie en service een fijne ervaring te bezorgen. Wij vinden het dan ook fijn om van u te vernemen dat u heeft genoten van het eten en de locatie.
Wij vinden het erg spijtig te vernemen dat uw ervaring wat betreft de service onvoldoende was. Uiteraard streven wij ernaar dat ook die ervaring subliem is. Wij bieden u daarvoor onze excuses aan en moedigen u aan contact met ons op te nemen om persoonlijk met u de situatie te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Het team van Huize Glory
Damoontje .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Vanavond bij huize Glory gegeten. Het voorgerecht was een proeverijtje voor twee, met carpaccio en rosbief wat uiteindelijk hetzelfde bleek, wat garnaaltjes en lekker mosterdsoepje. Het was heel simpel. Als hoofdgrecht de entrecote die ik rare besteld had maar die rose was en zo taai dat ik er na twee stukken mee ophield. Alles ook geheel zoutloos gebakken. De bouillabaise die de andere tafelgenoot nam was redelijk ook niet meer dan dat. Mijn dochter had pasta met bolognaisesaus ook dat was volkomen zoutloos en smakeloos en bovendien steenkoud. De serveerster nam t terug en beloofde nieuwe. Echter toen t terug kwam op tafel leek t opgebakken te zijn in een koekenpan. Mijn dochter is vegetarier en er was dus voor haar niets te eten. De pastasaus was wel op verzoek zonder vlees gemaakt. De desserts zien er allemaal hetzelfde uit. Wat een feestavond had moeten worden ivm verjaardag werd een regelrechte teleurstelling. De serveerster loste het netjes op maar wij komen hier nooit meer. De locatie is mooi, de entree armoedig, de tafels idem dito. Hoog stay okay gehalte met een prijs kwaliteitsverhouding die totaal uit balans is. Jammer
Beste heer, mevrouw,

U hebt voor een bijzondere gelegenheid, namelijk een verjaardag, gekozen om in ons restaurant te komen eten. Daarmee geeft u uw vertrouwen aan ons en rekent u op een succesvolle viering van de verjaardag. Met name omdat dit een bijzondere gelegenheid is, is het erg begrijpelijk dat, wanneer uw ervaring in ons restaurant anders is dan verwacht, u uitermate teleurgesteld bent.

In eerste plaats onze welgemeende excuses dat deze bijzondere gelegenheid, voor u een teleurstelling is geworden. Dat is uiteraard precies het tegenovergestelde van wat wij beogen en nastreven. Ik wil u ervan verzekeren dat wij intern hebben onderzocht waarom op deze avond de ervaring zo is geweest als u beschrijft en daar actie op hebben uitgevoerd.

Graag nodig ik u uit om contact met ons op nemen en willen wij u een tegemoetkoming bieden. Daarmee hopen wij op een ervaring, die u de eerdere ervaring als sneeuw voor de zon doet vergeten.

Met vriendelijke groet,

Landgoed Huize Glory
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Heerlijk proef gegeten. Hertenbiefstuk en een vegaschotel als hoofdmaal . Op verzoek werd een nagerecht op maat gemaakt. Wij komen hier binnenkort met 20 familieleden graag eten
Sven C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Naar aanleiding van de goede recensies op Iens vanavond bij Landgoed Huize Glory gereserveerd en gegeten. De locatie op zich is inderdaad erg mooi, bovenop de duin. Het restaurant bestaat pas 3 jaar. Wij zaten buiten vanwege het prima weer maar de inrichting binnen laat wat te wensen over. En dat terwijl het pas 3 jaar draait.
Het eten is ok en m'n het 3 gangen menu had n goede prijs/kwaliteit verhouding maar het was niet top. Bijkomende sla was bijvoorbeeld oud en het chocolade trio bestond voor 1/3 uit een oude bonbon.
Bediening was vlot en vriendelijk. Daar niks op aan te merken.
Dit restaurant heeft veel potentie maar er wordt nog niet het maximale uit gehaald.
SwartN .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Wat een verrassing om via de kleine entree het grote mooie stijlvolle restaurant te betreden, om vervolgens op het terras met uniek uitzicht te belanden.
Wel vreemd dat we hierbij niet ontvangen werden.
We zijn maar lekker gaan zitten op een loungeset.
Terwijl we van een drankje en het uitzicht genoten werd onze tafel opgemaakt.
De romige gepofte knoflooksoep was lekker.
We hadden sliptong welke erg lekker waren.
En we hadden zeebaars met gamba's, allebei erg lekker maar had van mij niet in een gerecht gehoeven.
Dan heb ik liever de hele vis op mijn bord i.p.v. de filets met gamba's.
De creme brulee was lekker maar het sorbetijs mag wat mij betreft van de kaart.
Het eten was wel lekker maar prijstechnisch gezien iets aan de hoge kant.
Maar dit zal ook met de bijzonder mooie lokatie te maken hebben.

Al met al hebben wij een fijne avond gehad.

Puntjes van verbetering:
onderhoud aan het terras.
bestek controleren voordat het op tafel komt (vuil)
de bovenzijde van creme brulee hoort een knapperig laagje te zijn.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Huize Glory is echt een verborgen pareltje, waarom komen hier niet meer mensen eten? Op vrijdagavond 3 tafels bezet. Het eten is heerlijk (kabeljauw en slibtongetjes) met seizoensgroenten. Met zeeuitzicht heerlijk genieten van lekker eten dat een prima prijs/kwaliteitsverhouding heeft. De bediening is vriendelijk en correct en de kok kwam even langs de tafel. De lokatie is schitterend, een monumentaal pand waar bij de inrichting rekening mee is gehouden. Verder is het landgoed tevens een hotel. Zeker een restaurant om eens te bezoeken!
Edelman46 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Een bijzondere lokatie, liggend op het hoogste duin in Bergen aan Zee in een rijksmonument, waarin vroeger het Bio vakantieoord was gevestigd. Perfect om eerst een heerlijke strand-/duinwandeling te maken en dan de energie weer wat aan te vullen met heerlijk eten (hertenbiefstuk en een Dame Blanche met eindelijk echte gesmolten chocolade) in een informele en nostalgische sfeer! Gewoon kraanwater op tafel is geen probleem (gelukkig).
Martha V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Mooi restaurant. We aten er met z'n tweeën. Het hele restaurant was leeg. Toch sfeervol. Overal waxinelichtjes aan . Gedempt licht en op het terras buitenlantaarns aan. Vriendelijke bediening.
Het eten was top! De kok had het met liefde bereid. Knoflooksoep vooraf. Hoofdgerecht : Zelfgerookte zalm, op de huid gebakken zeebaars en grote garnalen. Dat alles op een bedje van heerlijk knapperige groenten. Als nagerecht een huisgemaakt cake met een bolletje ijs en slagroom.
De kok heeft ons vol enthousiasme verteld hoe hij de gerechten had gemaakt. Hij gebruikt alleen verse producten. Voor herhaling vatbaar!
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
We hebben hier 2 dagen achter elkaar gegeten, alhoewel we dat niet van plan waren. Het eten is fantastisch klaargemaakt. Mijn vrouw had een perfecte vleesspies met het beste stuk rundvlees dat ik ooit geproefd heb. Lekker mals, precies juist van gaarheid,maar met een lekkere "korst". Beiden hadden we daarvoor een heerlijke knoflooksoep geproefd, de toon was daarmee gezet. Ik had een vis assorti met heerlijke zalm, licht gezoet en ook perfect klaargemaakt, met een prima witvis (ik eet pas sinds een half jaar echt vis, dus ik ken de soorten niet). De smaken van alle gerechten zijn heel eerlijk, wel verfijnd maar toch proefbaar. Erbij worden heerlijke frieten, gebakken aardappelen, en een simpele salade met lekkere saus geserveerd. Een prima chef kok naar onze mening, die het in Delft ook heel goed zou doen. De 9 voor het eten is daar een uiting van; hij zou wat ons betreft in het rijtje van Delftse toprestaurants thuispassen. Wij komen hier heel graag terug.
Koen E.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Prachtig weer om te fietsen naar Bergen aan Zee. De stranden begonnen al redelijk vol te raken, maar ons doel was de toren van Huize Glory. Een klimmetje naar boven en daar word je overvallen door de rust van de natuur.
Aan de achterkant is het terras en kan je natuurlijk ook even binnen kijken in dit mooie gebouw. Er ligt nog wel wat werk, maar de locatie hebben ze alvast binnen.
Qua lunch, niet veel gekkigheid. Broodjes, 3 salades en wat uitsmijters. Wij kozen voor de geitenkaassalade. Een flinke portie sla met een appelazijn, zoete appelpartjes, komkommer, tomaat en een mooi stukje lauwwarme geitenkaas op een stukje stokbrood. Niet slecht en ook niet fantastisch.
Na het eten hebben we even van het gewelidige uitzicht genoten in het torentje van Huize Glory... Als het kan, zeker even doen!
Romy R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Prachtige locatie! Landhuis op een heuvel met aan weerszijden bos. Je kijkt uit op de zee. Heerlijk vertoeven op het terras (wijn en borrelhapjes), maar ook binnen is het fijn zitten. Erg leuk en vriendelijk personeel.
Als voorgerecht heerlijke gepofte knoflooksoep. Als hoofdgerecht hadden we ossenhaas, die ook lekker bereid was. Fijn dat je er verschillende bijgerechten bij kreeg: groenten, salade, gekruide aardappeltjes en friet. Lekker toetje met chocoladevariaties.