Meer informatie over restaurant Landgoed Ekenstein

Voordelig
Erg kort
A K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Op Landgoed Ekenstein heb ik met mijn vriendin een heerlijk weekend beleeft. Het personeel was zeer kundig en aardig, het eten was fantastisch, de wijn paste uitstekend bij het eten en de bediening was perfect. Een absolute aanrader, ook vanwege de prachtige omgeving en het monumentale pand.
Anke K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Kiezen wat wij het lekkerst vonden is moeilijk ,de soep tomaten en aspergesoep waren heerlijk maar ook zo mooi opgediend het oog wil ook wat.
En het brood daarbij goed verzorgd. Een zalm taartje heerlijk van smaak mooi op het bord.
Hoofdgerecht heerlijk varkensvlees zo zacht en gevogelte .
Nagerecht gebak met ijs en ijs met bramen aardbeien bosbessen een prachtige berg met vruchten! Voor de kok echt een dikke 10!
Leontine A.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Prachtig landgoed, ademt rust, schoonheid, klasse uit met het authentieke gevoel wat past bij het decor, sfeer en uitstraling van het geheel.
Alsof je even van adel bent, en de tijd van nu,,,,,ver weg is!
Ademloos genieten van elk vertrek, met een uitkijk uit elk raam wat aanblik geeft op de prachtige tuin en omgeving!
Heerlijk gegeten, vijf gangen, de aspergesoep was delicaat van smaak en de entrecote was goed en vol, sappig van smaak!
Ook de bediening, was er op het juiste moment, en gaf je de nodige privacy,,,,
Zodat je werkelijk kon genieten van zowel het eten van zowel de prachtige ridderzaal waar ik zat.
Kaarsen die branden, gedijt licht van de kroonluchter en een ademloos uitzicht op de tuin en het weidse van de omgeving.
Kortom,,, fantastisch, heb mij werkelijk een beetje koninklijk gevoeld door dit alles
Groetjes Leontine adriaanse
Mwilting .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
We hebben hier gegeten met de groupon-actie voor een high soup: 3 soepen met luxe belegde broodjes. Het eten was heerlijk en voldoende. De geadviseerde drankjes goed passend. Een koopje dus, deze actie. De entourage is mooi, alleen wat ons betreft had er wel wat meer aandacht aan bijvoorbeeld de glasbewassung en schilderwerk mogen worden besteed. Het personeel is vriendelijk en correct. Naar onze mening kwamen ze echter wat uitgeblust over.
JackWest .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Na een familie bezoek in de buurt hebben wij onze vrienden uitgenodigd voor een etentje op Ekenstein. Geen vreemd adres voor ons.
Via een Groupon actie hadden wij een 5 gangen menu besproken. En zoals de vorige keren was het wederom voortreffelijk. De gerechten zagen er werkelijk om te smullen uit. Gerookte zalm, mooie kabeljauw en bij het hoofdgerecht een Weckpot met stoofvlees. Heerlijk gegeten. En natuurlijk fantastische bediening.
Cobi En Jan S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Via groupon een weekend geboekt met 1 diner en 1 high tea.
Wij vonden het diner niet zo geweldig, bloemkoolsoep flauw van smaak, hoofdgerecht vis, mijn man kreeg 2grote stukken en ik 2kleine stukjes hele rare verdeling, schaaltje sla was meer komkommer als wat anders.
Nagerecht 3Kleine stukjes sinaasappel kwarktaart?? Oid.
Heel jammer en hebben de andere dagen in de buurt ( veel lekkerder) gegeten.
Vandalen2012 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Helemaal uit Roswinkel voor het eerst gegeten bij Ekenstein. Wel met een Groupon bon.
Prachtige Borg met een mooie uitstraling. Mag hier een daar wel een likje verf.
Mooie opgemaakte borden (plaatjes), goed op smaak.
Leuke bediening.
We komen zeker weer terug.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben vanavond genoten van een 5 gangen diner welke we via Groupon hadden gekocht. Voor de helft van de normale prijs genoten van deze 5 gangen! Voorgerecht van rode biet en makreel, venkelsoep, tussengerecht van zwezerik, heerlijk malse ossenhaas en sukade en tot slot een heerlijk sinaasappel nagerecht. Bediening was vriendelijk, ietwat gereserveerd. Locatie was echt prachtig hoewel het interieur wel wat gemoderniseerd zou mogen worden.
Harma P.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Erg gastvrij en heerlijk gedineerd. Een rustgevende sfeer en zeer prettige bediening. De inrichting is erg smaakvol en grotendeels authentiek (18 e eeuws), een prachtig landgoed.
Trijn B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Gister heerlijk gegeten bij Landgoed Ekenstein. Alles heeft ons heerlijk gesmaakt. Ook de bediening was geweldig! Het lekkerste was het toetje! Iets van chocola met slagroom heerlijk! Ook de truffels die we bij de koffie kregen waren eigenlijk te lekker!
We komen zeker nog een keer terug.
Carl1970 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ietwat oubollig sfeer met een zweem van vergane glorie, word ruim goed gemaakt door de fantastische bediening en uitmuntende keuken. Lekker….waar blijf je.
E.J. R.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
In een sfeervol, nostalgisch en karakteristiek landgoed genoten van een heerlijk viergangendiner met wijnarrangement. Ruimte genoeg in het restaurant, je zit niet, zoals tegenwoordig in veel nieuwe restaurants zo ongeveer op schoot bij de mensen naast je.
De gerechten passen uitstekend bij elkaar, de wijnen niet minder. Vooraf aten we zeetong met bietjes, wat een heerlijke combinatie was. De broccolisoep die volgde was ook super. Het hoofdgerecht was wildzwijn met haricot verts. Ook verrukkelijk. Het sinaasappeldesert paste goed bij de andere gerechten en was een heerlijke verrassing. En allemaal prachtig gepresenteerd op je bord. De bediening is hoffelijk, vriendelijk en geeft persoonlijke aandacht, ook al had het personeel genoeg te doen. Het geheel ademde rust en ruimte uit, daar hou ik van. Als een landheer genieten op dit landgoed.
Gelukkig viel ook de rekening alleszins mee. Dit is nu typisch zo'n stijlvol restaurant waar ik graag nog eens terug kom.
Wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Lekker gegeten tegen redelijke prijzen in een werkelijk prachtige verledentijd-ambiance met ietsiepietsie vergane glorie. Een prachtzaak.
Je waant je de keizer zelf aan tafel en de bediening was echt heel vriendelijk en perfekt !
Als we weer in Groningen zijn gaan we nog eens.
Dejong-graaff .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Een familie weekend na Ezinge om 18.30 aangekomen op het landgoed.
Van tevoren een vijfgangen diner met wijn arrangement en overnachting met ontbijt geboekt. Goede ontvangst door de ober Christiaan. Een echtpaar mocht voor de zelfde prijs in de bruidsuite overnachten.
In het gezelschap was een vegatarier. Menu werd ter plekke geregeld voor gerecht werd zalmsalade. Om 19.30 aan tafel tot 22.30.
Bijzonder goede bediening. De twee junior koks hadden het rijk alleen en konden zonder hun chef zich uitleven. In een woord geweldig. Van een perfectbereide snoekbaars tot en met het desert van chokolade. Met daarbij heerlijke wijnen. De beide koks lieten hun gezicht zien. Entourage bijzonder sfeervol. Ontbijt geweldig. Kortom een geweldige aanrader met een goede prijs kwaliteit verhouding. Zaterdag 18 oktober 2014. Familie de Jong-Graaff
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Ik was voor een weekje in Appingedam voor m'n werk. Probeerde de dag voor mijn bezoek al te dineren, maar alles was vol, congres of zo. Vandaag ook bijna vol, volgens de agenda, toch nog net kunnen boeken voor 1 persoon.
Tafel in de nieuw-Gothische zaal. Bijna leeg, naast mij 2 of 3 tafels bezet. Zoveel afzeggingen??
Voorgerecht van Nagelhout (staat in de Ark van de Smaak van Slowfood). Veel (kruid)nagel in het Nagelholt, de garnituur met wat groene asperge en een beetje wat zoete dressing was eigenlijk overbodig, meer is soms minder.
De frieten bij de rib-eye waren heerlijk, garnituurtje met o.m. gegrilde mais ook goed, maar de rib-eye zelf was iets te doorbakken en droog naar mijn smaak.
Erbij een Chileense Carmenère met veel cassis, zelfs met geur van zwartebessenblad dat je tussen de vingers wrijft (probeer maar eens). Nooit stoven er zoveel zwarte bessen uit een glas wijn! Whow!
Als dessert een bordje kazen. Allemaal mooi op rijpheid en smaak. Jammer dat de bediening mij dacht te moeten vertellen dat de gorgonzola wel roquefort zou zijn. Is alle blauwschimmel roquefort, nee toch.
Joketoxopeus .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Het hotel c.q. restaurant ligt in een prachtige entourage. Het restaurant is klassiek en warm ingericht. Het personeel is vriendelijk en attent. De tournados was heel mals. De ham geserveerd bij de asperges was van prima kwaliteit. Kortom een aanrader.
Richard Leeuwenhart .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Heerlijk gegeten. Garnituur was alleen erg karig. Wijnkaart is goed en te betalen. + Gratis Karaf water wordt, zonder erom te vragen, op tafel gezet. Service.... Mwao. Soms te lang afwezig maar er was een bruiloftsfeest aan de gang en ik heb het idee dat de bediening daar nodig was. Decor: origineel en verrassend en mooi.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Vanuit het westen neergedaald in deze rustige omgeving en wat een prachtige locatie. Bezieling en passie in het eten en dat proef je met allemaal verse producten. Heerlijk gegeten.
Allersma .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Onmiddellijk verraadt de bemanning in de keuken hun bezieling en passie voor het culinaire vak. Soep is zoals soep behoort te zijn met uitsluitend verse producten. Vervolgens een maaltijdsalade met verse vis, je weet niet wat je proeft en welke verrassingen op het bord liggen. De huiswijn is heerlijk koel en past perfect erbij. Het culinaire avontuur is even afwisselend als de prachtige omgeving waarin het landgoed is gelegen. Daarbij de vriendelijke ontvangst en service zoals het hoort. De kok geeft nog een geheim prijs bij het dessert, zijn eigengemaakte patisserie! Terwijl ik er over schrijf, wens ik mij zelf toe zeer binnenkort weer van deze culinaire fascinatie te genieten in een prachtig stukje Groningerland.
JackWest .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Naar enige jaren niet meer op Ekenstein te zijn geweest, moet ik zeggen dat het ons zeer goed is bevallen. Een hartelijke welkom. Prachtige ruime kamer met een fantastische uitzicht over het park.
Nadat wij s'middags heerlijk op het terras ons aperitief genuttigd hadden, werden wij s 'avonds heerlijk verwent door de Chef-kok die hoogst persoonlijk aan tafel het menu met ons besprak.
Eigen gerookte zalm die aan tafel werd gesneden, als tussengerecht gevulde inktvis met tongschar. En als hoofdgerecht lam.
Nu moet ik zeggen dat ik veel en vaak lam eet, maar zoals deze werd bereid was werkelijk voortreffelijk, lekker rosé, groningse asperges en een boterzachte saus. Als dessert een sublieme chocoladetaart die van binnen nog lekker zacht en vloeibaar was.
Na een heerlijke nachtrust hebben we genoten van het ontbijt en de hangende keukens van Appingedam.
Als ik dan toch één min puntje zou moeten geven, waren het toch de "kraaien" die het Landgoed bevolken. Maar voor de rest zeker het aanraden waard. Zeker tot een volgende keer.