Landgoed Ehzerwold

- Ontbijt 08:00 - 10:00
7,1
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisteravond ingecheckt en we werden geholpen door een zeer vriendelijke receptionist.
De kamer was zeer eenvoudig. Bedden schoon. Handdoeken lagen niet in de -sobere- badkamer maar in het slaapgedeelte, dus dat was even zoeken met natte handen na het toiletgebruik. Geen zeep in de badkamer, wel doucheschuim en een plastic badmuts. Dus handen na toiletgebruik doe je met water en de eerste keer zonder handdoek. Nog even de bar opgezocht nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet. Het publiek is voor 90% ouder dan 65 jaar. Het personeel daarentegen is allemaal rond de 20 jaar. Dus zin in een praatje hebben ze niet. Er wordt geen oogcontact gemaakt. Alles wordt robotachtig afgehandeld en meer woorden dan nodig worden er niet vuil gemaakt. Misschien mag je dat jonge mensen niet kwalijk nemen, hoewel ik denk als je in de horeca werkt dat je soms zelfs vriendelijkheid mag faken als het niet van nature in je zit. De hotelkamers zijn gehorig, je hoort constant deuren op je heen dichtvallen. De bedden zijn prima, mijn man vond zijn matras wel erg hard. Het ontbijtbuffet de volgende morgen was goed. Volop keuze, zelf eitje bakken behoort tot de mogelijkheden. Veel soorten broodjes, brood en croissants. Jammer dat de jus d'orange niet vers was maar goedkoop spul uit een pak.
Persoonlijk zou ik hier niet terug gaan, zei het niet dat wij nog een bon voor twee personen hebben liggen.....dus we zien wel of we deze nog verzilveren.
Edda .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het ontbijt en de lunch die we in dit mooie hotel nuttigden waren beiden erg smakelijk en erg goed in prijs kwaliteit verhouding, daarom besloten we ook de avondmaaltijd hier te nemen. Het 3 gangen menu in buffet-vorm was onder de maat voor de prijs van €27,50. Vlees was taai, bijgerechten waren lauw, salade smakeloos en we moesten wachten op de hoofdgerechten die telkens op waren (Pinkster-drukte?). Het toetje, de hangop, was erg lekker maar ook daarop moesten we wachten. Service voor de drankjes kwam laat dus we waren al bijna met het toetje bezig voor ons eerste drankje werd bezorgd.
FrederikusFranciscus .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Wij hebben 2 nachten verbleven op deze schitterende locatie.
Het hoofdgebouw is een oud sanatorium wat een geweldige stap terug in de tijd is, niet negatief bedoeld maar echt heel erg leuk zelfs de kruidentuintjes zijn er terug te vinden.
Kamers in de moderenere bijgebouwen zijn gewoon goed en niets op aan te merken.
s'ochtends een ontbijtbuffet waar voor ieder wat wils te vinden is, eieren zelf bakken met spek als je dit wilt, echt top.
Minpunt is het dinerbuffet... natte salades en hoofdgerechten waar geen smaak of kraak aan te bevinden is, prijs kwaliteit is totaal uit balans, bestel je er zoals wij deden nog een fles wijn erbij dan heb je na het afrekenen een toch wat zure smaak in de mond...... of was dat nou van het buffet? Vreemd is de reactie van het personeel als je dit benoemd er wordt niet gevraagd wat er dan mis is met het eten en vermelden dat ze alleen maar positieve reacties krijgen.
Grappig dat je dan de volgende avond dezelfde hotelgasten elders aantreft om te dineren.
Ook een minpuntje is het bedienend personeel, op de vele na die hun best doen zijn er ook een aantal die er een kunst van gemaakt hebben om ieder contact met gasten te vermijden en meteen hun hoofd omdraaien als je contact zoekt.
Klinkt allemaal een beetje negatief maar het is een plekje waar wij nog weleens terug zullen keren maar dan alleen als slapende en ontbijtende hotelgasten.

Jeannette54 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Via Vakantieveilingen kwamen wij hier 2e paasdag aan.

Het buffet in dinervorm vonden wij tegen vallen voor 27,50 euro. Voorgerechten zoals salades waren vrij nat. Hoofdgerechten vonden wij niet smakelijk, het leek wel of ieder hoofdgerecht hetzelfde smaakte, heel vreemd. De nagerechten zagen er met zorg uit en waren heerlijk.
Tip: Misschien net zoveel aandacht aan de voorgerechten en hoofdgerechten schenken als aan de nagerechten.

Ontbijtbuffet zag er goed en gevarieerd uit en smaakte heerlijk.

Aandachtspunt: dinerbuffet

Adriaan156 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
We kozen voor de rundercarpacio de hamburger en een nagerecht van rode bosvruchten. Door een blessure van mijn partner hebben we op de kamer gegeten, wat normaliter niet tot de service behoort. De gerechten zagen er zeer smakelijk uit. Het smaakte zeer goed.
Ook het ontbijtbuffet was heel goed, gevarieerd en smakelijk.
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We wisten dat het zelfbediening was, toch beviel ons dit niet goed O. A. door de manier van presenteren. Grote bakken, met name de hoofdgerechten zagen er niet aantrekkelijk uit. De stukken procureur waren wat rare hompen die aangebrand leken maar wel lekker waren. Zalm zag er ook uitgedroogd uit en de wildstoofpot was een onbestemde smurrie die veel te zout was. Kerriesoep goed, kipbouillon ook veel te zout en nauwelijks kip. De salades daarentegen waren mooi.opgemaakt en smaakten heerlijk. Zou goed zijn als de obers de gebruikte borden weg zouden halen als je niet aan tafel zat.
Diner tussen 6 en 8 Hoofdgerechten v.a. 1/2 7.
Volgende keer als we hier overnachten gaan we hier niet meer eten, te duur voor wat je krijgt. Onbijt buffet was wel goed
We zaten in de serre met uitzicht op het landgoed en kerstboom. Niks mis mee.
Adleeuw .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Buffet, dus van bediening merkje vrij weinig. Maar ze waren er wanneer nodig en ze waren vriendelijk. Gebouw is op zich wel apart, maar de eetzaal vrij sfeerloos. Eten is niet slecht, maar ook niet echt spannend.
Eric N.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Een oud ietwat statig hotel. Straalt de sfeer uit van de jaren 50. Was vroeger ook een sanatorium voor TBC-patienten. Een zeer vriendelijke receptie. Hotel bestaat uit een receptie, restaurant en 2 grote oude bijgebouwen. Moest naar buiten om naar het bijgebouw te gaan waar de slaapkamers waren. En toevallig regende het natuurlijke pijpestelen. Mooie ruime kamers. Fris en schoon. Goede LED TV....helaas geen koelkastje of zo of een waterkoker om zelf thee te maken, dus de avond was zonder iets te drinken of te snoepen. Goed voor de lijn en een reden om vroeg naar bed te gaan ! Badkamer was schoon en netjes. Je kon gebruik maken van lekkere shampoo en zeep van het huis. Schone badhanddoeken. Lekkere bedden. Een beetje luidruchtig als de voordeur dichtslaat van het bijgebouw waar je logeert. Gelukkig een lift. Je kan buiten tafeltennissen, schaken, jeu de boules spelen en zitten op de bankjes....als je het algengroen weghaalt. Dat is jaren geleden gedaan leek het wel. Mooie groene omgeving, perfect voor wandelaars. Het ochtendbuffet was heerlijk overdadig. Heerlijke roombotercroissants, veel soorten broodbeleg, gekookte eieren en de mogelijkheid om zelf eieren te bakken met spek. Heerlijke jus d'orange en multivit. En zo kan ik doorgaan. Is wel vreemd om zo'n hotel te vinden tussen de landerijen en bossen, ver van de bewoonde wereld. Het is er wel stikdonker 's-avonds want alle wegen zijn onverlicht. Dus het enige wat verlicht is is het hotel. Maar al met al, een leuk hotel als uitvalsbasis voor een verdere verkenning van deze provincie. Bedankt vakantie-veiling !
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Twee nachten gelogeerd. Een fraai landgoed, vanouds een sanatorium zoals ons werd verteld. Vriendelijk ontvangen door de receptie. Hoofdgebouw bestaat uit zalen en restaurant/ontbijtzaal. Twee grote bijgebouwen met royale hotelkamers en goede bedden. Uitstekend ontbijtbuffet met royale keus uit brood, beleg en fruit. Leuk is het oude fornuis, waar je zelf eieren kan bakken. Royale lounge waar je s-avonds in alle rust kan zitten of bijkomen van een heerlijke fietstocht in de omgeving. Wij hebben geen gebruik gemaakt van het dinerbuffet, dat sprak ons niet zo aan. Schijnbaar geldt dat voor meer mensen, want in omliggende restaurants bleken heel wat hotelgasten te zitten, die de voorkeur gaven aan a la carte dineren. Misschien een goede tip voor Ehzerwold deze keus toe te voegen aan het restaurant
Corncrake .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Tussen 18.00 en 20.00 hebben wij bij Ehzerwold gebruik gemaakt van het dinerbuffet. Fijn als je ergens logeert en je hoeft niet meer naar huis te rijden. De meeste tafeltjes waren bezet en dit is meestal een goed teken. Eerst maar eens een rondje buffet gedaan. Diverse broden, vers gesneden salades. De hoofdgerechten stonden nog niet klaar. Prima!! Eerst zelf een frisse salade samengesteld. Wat dressing en olie er overheen. Heerlijk. Een stukje brood met kruidenboter erbij. Op het menu stond onder andere een kerriesoep met een tint van gember. Eigenlijk wilde ik de soep overslaan, maar deze combinatie kende ik niet dus een klein kopje genomen. Bijzonder! Mijn vrouw nam een in de oven gegaarde kabeljauw met een kruidenkorst en een tagliatelle met een pestoroomsaus. Ze heeft gesmuld! Ik nam een procureursteak met truffelsaus, witlof met ham en kaas en aardappelkroketjes. Een procureursteak??? , ik had er nog nooit van gehoord en ook nog nooit gegeten. Het blijkt een stuk vlees van het varken te zijn en wel uit de nek. Het was supermals en met de saus een delicatesse. ( Ik heb toch nog maar een tweede stukje genomen) dit keer met wat rabarber. De rabarber was geen succes. Ik denk dat de kok was uitgeschoten met de kaneellepel. Door de overdadige kaneel was de frisheid van de rabarber verdwenen. Jammer.
Dan het dessertbuffet. Dit bestond uit individuele desserts, kleine moussetaartjes met vruchtensmaken prachtig opgemaakt met bijbehorend fruit. Erg lekker, ik merkte wel dat onze medegasten dit ook vonden.
De rode en witte huiswijn waren prima.
Kortom we hebben uitstekend gegeten zeker voor de prijs van 27,50 pp.
Het decor was goed en de bediening was uitstekend.
Fitzjings .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Een heerlijk weekend doorgebracht. Een 3-gangen diner buffet. Ruime keus en goed van smaak. Alleen jammer van de vliegen - dat maakt het wat minder smaakvol. .
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Viergangen diner buffet met ruime keus uit twee soorten soep, salades en rauwkost, vlees en vis met seizoensgroenten, frites en/of aardappelen, en individuele desserts na. Voor € 27,50 pp, kinderen betalen een kleiner prijsje. Prima huiswijn per glas of fles, of iets van de wijnkaart. Zeer vriendelijke bediening in gemoedelijk familiehotel. Reserveren is handig!
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Om op tijd te zijn voor een Jacht proef met honden, een overnachting geboekt met ontbijt, laat Ik beginnen met het terras en de bestelde drankjes, biertje E 2.50 Glas witte wijn E3.25, redelijke prijzen, bediening kan iets scherper zijn door het terras beter in de gaten te houden, en nieuwe gasten sneller te spotten, na de drankjes 2 X plate service besteld,prijs rond de E14.50 per plate. dat kan tot 1800, daarna gaat het buffet gebeuren open, niet zo mijn ding. 1 X kogel biefstuk met verse salade en Friet, en 1 X spare ribs, de portioneerring is prima, niet zuinig en de friet komt op tafel in kleine frituur mandjes, leuke vinding, de pepersaus bij de biefstuk was flauw en de gemarineerde spare ribs zijn goed gegaard, maar daar is alles mee gezegd, niet op smaak en van een marinade was niets te herkennen, of het moet de vingerhoed aan BBQ saus zijn in een potje, de Chef houdt van veilig koken zonder uitschieters, met een beetje meer lef tilt hij de keuken uit naar gewenste nivo, het ontbijt in buffet stijl, is prima te doen, standaard niet meer dan dat, maar ziet er goed uit en is vers, op de juices na dan.
Het Hotel is prachtig, een oud sanatorium in een bouwstijl van begin 1900 en de omringende tuinen en oude bomen maken het tot een plaatje.
Georgette T.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Vriendelijke en behulpzame bediening! Decor eetzaal iets gedateerd, maar het buffet gedeelte zeer modern en netjes!Wij boekten het oudejaars arrangement. Het koude buffet was keurig op tijd. Vele keuzes uit heerlijke salades, vol smaak en versheid.
De mosterdsoep was echt heerlijk alsmede de spiraalpasta salade. De verhouding van de ingrediënten was in balans, waarbij niets de overhand had. Het warme buffet kwam ook keurig op tijd.Keuze uit kogelbiefstuk, een varkensrollade met truffel saus ( waarbij gelukkig de truffel niet de overhand had en dus perfect in balans !! super goed gedaan chef). Verder zalmstukjes in een roomsaus met nog groenten erbij, was ook heerlijk. De bloemkool en broccoli vonden wij te hard, waarbij de bloemkool zoet smaakte, dat was gewoon even jammer. Verder nog frites en aardappels gratiné. De desserts waren zeer vrolijk van kleur met mooi vers fruit erbij. Het smaakte alles bij elkaar zeer goed. Het ontbijtbuffet had minimaal 10-12 verschillende broodsoorten. Ruime keuze uit beleg, je kon zelf je eitje ook bakken op een schattig kookstel, super leuk bedacht. Verder ook veel keuze uit fruit, en alles zeer vers en goed verzorgd. Een prima ambiance!
Schrijfmap .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Prijs kwaliteit is absoluut niet in evenwicht.

Eten is smakeloos (bijv soep), kip niet goed gebakken, satesaus was net water (dun en smakeloos) , patatjes lauw .

Alleen dessert was wel ok

Zou hier niet weer gaan eten, zeker niet voor 27,50 euro, echt afzetterij

Bediening laat vieze borden op tafel staan, er wordt niet gevraagd of alles naar wens is (en of je nogwat te drinken wilt)

Kortom, echt geen aanrader!!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Uitstekend dinerbuffet voor een zeer redelijke prijs. Ruime keus uit de gerechten, zowel voorgerechten, hoofdgerecht als nagerecht. Zeer vriendelijke bediening. Decor wat minder.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Het diner is in de vorm van een buffet. Een keer was de kwaliteit goed. Een varkenshaasje met brie. De andere keer had de biefstuk waarschijnlijk al te lang gelegen. Hij was erg droog. het buffet begint om 18.00 u. Wij kwamen om 18.30u. Het slabuffet en de aardappelkroketjes waren wel prima. De desserts staan klaar op bordjes. Het is wel ver lopen in het grote restaurant. Je moet dan nog met je volle bord van een klein trapje af. Voor diverse oudere mensen niet zo geschikt.
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Hotel, restaurant Landgoed Ehzerwold, Almen.

Fietsgroep 12 personen verblijf in dit Hotel pinksterweekend 7 en 8 juni. Prachtig omgeving, vele mooie fietsroutes. Hotel ligt mooi en rustig. Ontbijtbuffet is goed en uitgebreid. Het avondeten bestaat uit een dinerbuffet welke bestaand uit 2 soorten soep, een grote diversiteit aan salades, 3 soorten vlees / vis, diverse soorten aardappels, pasta, rijst en groentes. En als afsluiter is er een dessertbuffet van individuele desserts.
Beide avonden uitstekend gegeten en alles werd snel en voldoende bijgevuld.
Personeel is zeer gastvrij en vriendelijk, wij komen zeker hier terug voor een heerlijke weekend uit.

Deon .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Prachtige omgeving, mooi ingericht restaurant.
De bediening was uiterst traag (wel vriendelijk), na een half uur de vraag wilt u wat drinken.
Na de bestelling eindeloos wachten.
De lunch was matig, het smaakte als oud brood en heel lang wachten.
Niet voor herhaling vatbaar, zeker niet met genodigde gasten.
Rinus E.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Wij logeerden enkele dagen in het prachtig gelegen hotel Ehzerwold en reserveerden voor een avond een tafel voor het diner dat in een lopende buffet wordt aangeboden. Aangezien wij geen vlees eten en partner ook nog zoutloos moet eten vroegen wij of zij daar rekening mee wilden houden. Dat heeft de keuken naar volle tevredenheid gedaan, wij kregen het smakelijke hoofdgerecht aan tafel uitgeserveerd. Geweldig !