Landgoed De Uitkijk

Hellendoornsebergweg 8 7447 PA Hellendoorn Nederland Kaart

Over restaurant Landgoed De Uitkijk

De waarde van kwaliteit

Dit landgoed vind je aan de rand van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug, op de grens met Twente. Een eeuw geleden was de rietgedekte villa nog een theehuis met een uitkijktoren, maar nu een hotel-restaurant. De seizoensgebonden kaart is kostbaar naar de hoge kwaliteit van de gerechten. Kleurrijk en comfortabel is het binnen of geniet blij en vrij op het terras!

Meer informatie over restaurant Landgoed De Uitkijk

Maandag t/m Zaterdag 07:00 - 23:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00
- Ontbijt 07:30 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
Niccc .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als je in het woordenboek op zoek gaat naar een klantvriendelijk, servicegericht en warm hartelijk hotel/restaurant, dan moet je bij landgoed de Uitkijk in Helledoorn uitkomen! Moeilijke keuze in het menu? Dan passen we dat toch aan, zodat ik het best van 2 keuzes heb. Warme belangstelling aan tafel, echte interesse! Een aanrader midden in de bossen!
ThomW .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De Uitkijk vind ik het beste restaurant in de wijde omtrek. Zeer goed en professioneel personeel, correct en gastvrij, maar ook het eten is geweldig. Tot het laatste blaadje garnering is er aandacht aan geschonken en het smaakt fenomenaal. Helemaal niets op aan te merken!
Art L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vanavond ons laten verwennen en een heerlijk vijfgangen-verrassingsmenu genoten met bijpassende wijnen. Ook de vegetarier onder ons vond haar gerechten heerlijk. Oa gegeten: gerookte heilbot met kaviaar, zalige truffelsoep, kalfsvlees met appeltjes, reebout en mandarijnenijs. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Gastvrij ontvangen. Ongedwongen gezellige sfeer. Sfeervol interieur. We komen vast nog wel een keertje terug.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Gedurende een weekendje Overijssel hier in dit mooi gelegen restaurant genoten van een fantastisch vijfgangen diner. Alles (gerookte paling, MRIJ-rund, lendesteak en de malse tournedos Rossini) smaakte voortreffelijk. Topper voor ons was het tussengerecht Epoisses, een gesmolten Franse kaas met truffel e.d.; een echte aanrader! De bediening heeft humor en is vriendelijk. De witte Spaanse huiswijn bleek een goede keuze. We sloten af met een koffie afterdinner.
Elise B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteravond hebben wij met vrienden gegeten bij de Uitkijk. Telkens weer genieten wij van deze prachtige plek. We hebben heerlijk gegeten en genoten van een mooi wijnarrangement. Top!

Enige minpunt: wij hadden specifiek op de veranda gereserveerd. Bij aankomst bleek dat dit niet goed was doorgegeven. We hebben alsnog buiten kunnen eten, maar niet op de verwarmde veranda. Door fysieke beperking van een van ons konden we daardoor minder lang buiten blijven zitten en zijn we minder lang gebleven. Volgende keer beter!
Mil D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We wonen in Den Haag en komen minstens 1x per jaar een weekje genieten en fietsen in en om Ommen vanwege de mooie omgeving.
En dan gaan we altijd een keer eten bij De Uitkijk in Hellendoorn.

Heerlijk eten! Gerechten zijn niet groot, maar zien er mooi uit en smaken heerlijk.

En dan natuurlijk de mooie ligging, de aardige en vlotte bediening en het fijne terras!
Dank voor uw komst en leuke reactie
Clpas .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We kozen het 5 gangen menu waarbij de grootte van de gerechten aangepast kon worden. We namen elk twee voorgerechten waarvan de combi 3 verschillende gerechtjes met watermeloen en de lamspastrami verrukkelijk waren. Het tussengerecht; kwartelbouillon met kwartel en een gepocheerd eitje was licht en toch krachtig van smaak. Aan de andete kant van de tafel werd genoten van krokant gebakken zwezerik. Mijn hoofdgetecht was een geweldige smaakcombinatie: zeebaars met beurre blanc waarbij witlof met vanille en een hint van sinaasappel werd geserveerd. De verschillende smaken combineerden erg goed. De tafelgenoot nam een black angus steak die zeer mals en precies goed gegaard was. Als dessert hadden we beiden de kersenparfait met whisky, amarene kersen en gekarameliseerde amandelen. Goddelijk!
We sloten af met een aangeklede espresso dwz met likeurtje en bonbons. Alle gangen zagen er bijzonder mooi uit, waren goed van proportie en iedere keer een bijzondere smaakbeleving. Op de veranda met terrasverwarming kun je ook als het weer wat minder is goed zitten. De bediening had kennis van de produkten en was vriendelijk en attent.
Hartelijk dank voor uw komst naar Landgoed De Uitkijk en uw lovende woorden.
Me70 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Verrassend uitmuntend! Prachtige locatie in de natuur, fraai terras dat in de namiddag in de schaduw ligt. Smaakvol ingerichte eetzaal met comfortabel meubilair. Vlotte en opgewekte bediening met veel gevoel voor service. De gerechten waren voortreffelijk en met net voldoende tussentijd opgediend. De porties zijn niet groot, voor ons voldoende maar voor grote eters misschien iets te weinig. Wij hebben een bijzonder smaakvolle avond gehad en ervan genoten.
Dank voor uw komst en de enthousiaste reactie
Emjuma .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prima sfeer en bediening! Prachtig gelegen. We konden buiten op het overdekte terras eten op een zwoele zomeravond met een buitje.
De zwezerik was heerlijk. De aanbevolen wijnen waren uitstekend.
Loes G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We hebben gisterenavond heerlijk gedineerd, de ontvangst was vriendelijk. We waren met 5 personen waar er drie uit Vlaardingen kwamen. Het was een lust voor oog hoe de borden waren opgemaakt en de smaken waren voortreffelijk .De bediening heel vriendelijk compliment.
Min puntje was de patat en dressing erg weinig voor vijf personen zelfs na nog en extra bijbestellingen weinig. Verder hebben we genoten.

Vriendelijke gretig L. Groenendijk en Fam. De Gelder uit Vlaardingen.
Antoinette E.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het was heerlijk! Beginnend met een hele gevarieerde proeverij van voorgerechten, borden prachtig gedecoreerd met blaadjes, sauslijntjes. Gewoon een feest om naar te kijken en daarna op te eten. Een koninklijke behandeling voor een 'gewone' prijs!
Jhgwinters .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
We hebben werkelijk heerlijk gegeten, de (geadviseerde) wijnen waren uitstekend en de bediening was zeer voorkomend. In een woord: top!
Ook hadden we 1 overnachting, maar dat was minder prettig. We hadden kamer 35 en het was er erg warm. Je kon weliswaar de ventilator aanzetten, maar dat is niet zo fijn pal boven je bed. Er zat een raam met hor, maar dat was boven de keuken en had je de geuren in je kamer en bij het andere raam (boven de entree vh hotel, dus veel lawaai van in- en uitgaand bezoek) was de hor kapot. Omdat het zo warm was toch maar dat raam open, maar daarmee kwamen de muggen binnen met gevolg dat we 's nachts op muggenjacht waren en de volgende ochtend desondanks toch fiks gestoken waren.
Blijft overeind dat het diner geweldig was, maar 'n volgende keer vragen we om een andere kamer.
Erlin V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Onlangs fantastisch gegeten bij de Uitkijk in een ongedwongen sfeer op een prachtige locatie. De ontvangst door de gastheer en door de bediening hebben wij als zeer plezierig ervaren. Het eten was verrukkelijk.De diverse smaken die op een geweldige manier samenkomen is een kunst die door de keuken top wordt uitgevoerd. Dikke pluim voor de chef kok. De chef kok kwam ook nog even aan onze tafel wat wij erg leuk vonden. Tot ziens.Erlin en Linda.
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
De Uitkijk ligt wat verscholen in de bossen, maar biedt een fraai uitzicht. Helaas was het zomer 2016, dus konden we vanwege het weer niet op het terras plaatsnemen, waarvoor we van plan zijn nog eens een keer speciaal terug te komen! Maar binnen was het ook goed toeven, ruime eetzaal, keurig gedekte tafels, een bescheiden muziekje op de achtergrond en een vriendelijke en deskundige bediening. Wat wil een mens nog meer? We kozen het voor- en hoofdgerecht van het dagmenu en hadden daar gen spijt van, uitstekend. Evenals de witte huiswijn. Zoals gezegd, hier gaan we nog eens naartoe, jammer alleen dat het wat uit onze buurt ligt.
RiessenseMug .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Laten we afspreken dat het onderstaande onder ons blijft, want het moet natuurlijk niet te druk worden.
Wij hebben in een prachtige omgeving heerlijk gegeten en gedronken. Zoals wel vaker - als het echt lekker is - zijn je ogen groter dan je maag.
Binnen 1 week waren wij al terug, want je kunt ook alleen het hoofdgerecht (in ons geval asperges) bestellen. De service, vriendelijkheid en de kwaliteit zijn net zo goed. En dat vinden wij echt grote klasse.
Tot dat de rekening: valt mee, is gewoon netjes.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
tweede keer in een half jaar dat ik hier heb mogen eten. Dit keer drie gangen ala carte. Voorgerecht carpaccio maar nu van entrecote. Lekker, voldoende en smaakvol. Alleen jammer da de parmezaan iets te grote stukken zijn.
Hoofdgerecht asperges met ham en bechamelsaus. Een klassieke topper die goed is bereid en geserveerd. Twijfel zelf of ik bij deze klassieker een verrassing van een knappertje ofiets dergelijks had gewild of toch gewoon de standaard uitvoering.
Dessert ananas op drie verschillende wijze bereid begreep ik niet helemaal. De als carpaccio gesneden ananas was door deze vorm taai van structuur. Jammer want de bedoeling was goed.

Al met al, ondanks mijn kritiek, een goede maaltijd en zeker waar voor je geld. Eigenlijk aanbeveling waardig vandaar de hoge cijfers.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Weer eens lekker gegeten, mooie porties en als plaatjes opgemaakte gerechten. Ik zou me kunnen voorstellen dat mensen met een hele grote maag het wat weinig vinden, maar het gaat ons veel meer om het oog en de smaak, want wanneer heb je nu echt honger.
Het voorgerecht van gerookte eendenborst met couscous was goed, hoewel de eendenborst wel iets meer smaak mocht hebben. Mijn partner had asperges met gerookte paling en was uiterst tevreden. De roodbaars met zoete zuurkool als hoofdgerecht was perfect, in het bijzonder de mooie zoete smaak van de zuurkool.
De crème brullée met een bolletje vanille ijs en een espresso waren heel goed om een lekkere maaltijd af te sluiten.
Koosnaam .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Gisteravond (tweede paasdag) met vier personen heerlijk gegeten bij De Uitkijk. Het eten was heel goed alleen erg weinig. Na het driegangenmenu hadden ik en mijn gasten nog veel trek.

De vorige keer dat ik hier at, was met een vriendin (zie vorige recensie). Toen was de hoeveelheid wel goed, na het hoofdgerecht hadden we al genoeg gehad maar omdat alles zo lekker was namen we ook een nagerecht.

De serveerster deed het overigens uitstekend. Zo wist ze bijvoorbeeld precies wie wat dronk en wie wat bestelde. De gangen volgden elkaar wel snel op, misschien iets te snel.
Dank voor uw reactie en fijn dat u aangeeft op welke punten we kunnen verbeteren. We zullen dit met de keuken bespreken.
Niccc .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Bediening in restaurant: attent, alert, vriendelijk en blij met feedback
Service in hotel: top, hartelijk en servicegericht
Keuken: stereaardig!!!
Kortom: een juweeltje in de bossen, we komen van de zomer graag terug
Pedro666 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
bij een overnachting in 'de uitkijk' hoort zeker ook 'borrelen' en 'dineren'. zo gezegd, zo gedaan. en dat viel voorwaar niet tegen. bij de bijzonder sfeer- en smaakvol ingerichte algemene ruimten van dit met 100% boszicht uitgeruste hotel-restaurant hoort een diepere kennismaking met dit etablissement.
de lounge is door de uitbater gezellig ingericht met fakkelend vuur en een zorgvuldig gekozen klassieke decoratie. onder het toeziend oog van willem van oranje kun je in de stemming komen voor het diner, dat een zaal verder wordt geserveerd.
het menu biedt of a la carte of de keuze uit twee of meerdere gangen. wij kozen voor de tweegangen. met een heerlijk wijntje en een flesje bronwater kwamen deze voortreffelijk smakende en uitstekend opgemaakte gangen op de tafel. vooraf genoot mijn tafelpartner van een prachtig opgemaakte zwarte quinoa, gecombineerd met onder andere shitake, bleekselderij, pompoen, komkommer. ik koos een pate van parelhoen met eendelever. beiden een zeer smakelijke en fraaie voordis.
als hoofdgerecht passeerden op beide borden een black angus tournedos. een uitstekend stukje vlees, exact medium bereid, geserveerd met heerlijke frites en heerlijke garnering. eea afgesloten met een likeurtje voor de haard.
de bediening was buitengewoon correct, attent en vriendelijk. je voelt je hier echt zeer gewaardeerd gast. complimenten aan het gehele personeel!
Bedankt voor de leuke reactie en complimenten. We kijken er naar uit om u de volgende keer weer te mogen verwelkomen.