Landgoed De Oude Schouw

Oudeschouw 6 8491 MP Akkrum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Landgoed De Oude Schouw

7,1
Rob_Mackaay .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Gezellige ontvangst door patron/cuisinier Bram van den Akker en zijn lieftallige vrouw Hillie. Genoeglijk gepraat met een glas lekkere rode wijn (en een vers geperste sinaasappelsap). Romantisch aan tafel gezeten in de serre. De schemering over het kanaal genoten. Bram had een prachtig stuk longhaas voor ons bereid: werkelijk het overheerlijkste deel van het rund. Gegaard als "draadjesvlees" in een lekkere eigen jus. En ouderwetse hete bliksem erbij (stamppotje van aardappelen en zoete appelen). Twee soorten warme groenten: boontjes en spruitjes. Heerlijk beetgaar en een geweldige smaak, zoals je die thuis niet maakt. Nog een kopje koffie toe met een prima stukje gebak, eigengemaakt door gastvrouw Hillie. Wat ga je daarna weer voldaan naar huis!
Me1 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
-kruidenboter zag er ontdooid (met de magnetron) uit (?)
- voorgerecht minimaal... carpaccio met een vreemd sausje.
- hoofdgerechten: 1 snoekbaars die in de saus dreef. Smaakte opzich wel. Docoratieloos. Bijgerechten: spinazie dreef in vreemd groenig sausje. Echt niet lekker. Slap eitje er over. Aardappeltjes uit de oven in slap sausje, smaakte redelijk.
Sate goreng: vlees smaakvol, maar droog. Rest v bord vol gegooid met kroepoek. Opgewarmde bami.

We hebben maar geen toetje genomen...

Prijs voorgerechten 14, 95. Hoofdgerechten 27,95. Veel te duur voor kwaliteit v het eten.

Bediening was vriendelijk.

Het uitzicht heeft de avond gemaakt.

Petra B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Al bijna vijftien jaar komen wij minimaal een keer per jaar een weekend naar de Oude Schouw. Okee, het hotel kan wel wat onderhoud gebruiken, maar de gastvrijheid van Bram en Hilly, de ongedwongen sfeer en het heerlijke eten maken dat meer dan goed.
Wij bestellen allang niet meer van de kaart maar laten ons graag verrassen door de culinaire hoogstandjes van Bram.
Onze absolute favoriet is de eendenlever, perfect bereid en lekker veel!
Alles is vers en puur en dat proef je. Ik kijk nu alweer uit naar volgend jaar.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een hotel-restaurant waar de laatste 20 jaar niets aan gedaan is. Gelukkig niet in de keuken kunnen kijken. De stoofpotjes (rendang en Thais) zijn op zich goed, maar de eerste de beste Indiër maakt het minimaal even goed voor de helft van de prijs of minder. De bijgerechten waren zeer eenvoudig. Het vegetarische eten (keuze uit 1 gerecht met gnocchi) was matig en gaf de indruk uit een pakje te komen. De bediening op het terras was prima, maar alles duurde wel lang met maar een paar tafeltjes bezet. Zeker 3 kwartier gewacht. Binnen is alles oud, bruin en niet erg schoon. Een afrader om binnen te eten. Daar komt bij, dat in de lounge gewoon gerookt werd. Een sigaar nog wel met een doordringende geur.
Het uitzicht op het terras op de kruising van de Boarne en het Margrietkanaal is fenominaal. Spijtig is, dat dat het enige is waar de eigenaren geen invloed op hebben.
jhperfors .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Een prachtige zonnige windloze avond. Mooi uitzicht vanaf het terras over het water. Een prachtijge plek. Het eten (thais runsvlees en rendang) was heerlijk vol van smaak. Lekkere bijpassende nassi/kruidige aardappelen/spinazie gerechten. Echt lekker. We moesten zeker wel even op het eten wachten maar dat werd ons van te voren netjes verteld. Binnen is het pand oud en kan het zeker een flinke opknapbeurt gebruiken.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Voor een lunch op het terras gezeten. Super uitzicht op druk kruispunt op het water. het was niet druk, maar je wacht een eeuwigheid op je eten. Dit was niet incidenteel, vorig jaar dezelfde ervaring. het hotel/restaurant ziet er slecht onderhouden uit. Met zo'n locatie zit je met goed personeel en wat schilder- en verbouwwerk op rozen. Nu moet je het hebben van mooi weer en het uitzicht.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Op een prachtige lokatie, met een prachtig terras. Het lijkt er echter op dat de eigenaar en het personeel het echt opgegeven hebben om er nog iets van te maken. Zeer vervallen en vergane glorie. Binnen is het oud en donker ingericht, alsof je zo jaren terug in de tijd gaat. De toiletten zijn smerig en oud en zouden ook vervangen moeten worden.
Een drankje of wat eten op het terras (terwijl er nog geen 10 tafeltjes zaten) duurt enorm lang (ca. 30 minuten wachten op je drankje en 60 minuten wachten op je eten). Lunch is prijzig, maar dat zou niets uitmaken als het eten goed is. Ik had overheerlijke garnalen kroketjes met gerookte zalm en waddenzee garnalen. De salade erbij was nat en drassig op een hoopje gegooid waardoor het leek dat de salade oud was. Dat was wellicht niet zo? De gerookte zalm en garnalen waren ook heerlijk, maar hier ontbrak duidelijk iets. Een lekker sausje zoals cocktailsaus, honing mosterd saus of iets dergelijks. Bij navraag bij de bediening of men wellicht een sausje had, kwam de medewerkster (pas na 20 minuten!) terug met de mededeling dat de kok NIETS had! Geen sausje of iets anders. Wellicht had de kok het te druk met de 10 tafeltjes (waarvan slechts de helft iets te eten bestelde....), maar desnoods was mayonaise al prima geweest. Jammer, het geeft blijk van onwil om een gast tevreden te stellen.
felicity .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Wij werden hier heel gastvrij ontvangen: alles bleek in overleg mogelijk! Wij werden verrast met speciale menu`s speciaal voor ons bedacht, ingekocht en bereid! De keuken was voortreffelijk, met kennis en liefde gemaakte gerechten; de service was bijzonder gastvrij; de locatie uniek! We hadden een goede kamer met schitterend uitzicht over het water, ruime badkamer. Dit hotel/restaurant is enig in zijn soort en een omweg meer dan waard! Bovendien prijs/kwaliteit zeer gunstig!