Land van Wale

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Land van Wale

Dick M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Ik zie een aantal tienen bij eerdere beoordelingen, dat zou moeten betekenen dat dit 'the place to be' is. Daar ben ik het niet echt mee eens.
De kwaliteit van de gerechten is redelijk, maar de sla vertoonde al bruine randjes en mijn biefstuk was slechts de helft van de afmeting van die van mijn collega.
Daarbij was er sprake van een grote hoeveelheid myoglobine ("bloed") uit de biefstuk.
Bij goed temperen en rusten na het bakken zou dat niet moeten.
Het personeel is vriendelijk maar wel wat slordig of vergeetachtig.
Zo werd een besteld wijntje vergeten en moest ik vragen om bestek bij mijn dessert.
Maar het vervelendste van de avond vond ik de zeer lange wachttijden.
We hadden speciaal vroeg gereserveerd omdat één van de collega's nog een afspraak had, maar ondanks dat is ze voor het nagerecht weggegaan omdat ze anders te laat zou zijn.
Er zijn dus wat verbeterpunten, maar die zijn met wat aandacht, training en betere timing makkelijk op te lossen.
Wie weet geef ik daarna ook een tien..........
Jacco S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Het land van Wale is een restaurant naar mn hart. Bij binnenkomst wordt je hartelijk verwelkomt door een jong enthousiast team in een goed ogende zaak. De dames wezen ons op hun shared dining concept. Een kaart vol heerlijk kleine gerechten. Waarbij je onbeperkt kan genieten wat het land van Wale te bieden heeft. Het was allemaal niet mis, heerlijke vis, vlees en vegetarische gerechten en als afsluiting kleurrijke smaakvolle desserts waarbij bij mij de panacotta en de zelfgemaakte kokosmakroon erg in de smaak viel. Wat ons erg beviel was de tijd en aandacht welke de medewerkers ons gaven. We kregen hierdoor echt het gevoel dat ze ons een fijne avond wilde bezorgen. Dit is goed gelukt en ik kan dan ook zeggen " hier kom ik heel graag terug!".
de neus .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Super leuke tent
Geweldig gegeten uit de keuze share dining
Top bediening , geweldige entourage , heerlijk gegeten.
En dat in de hoeksche waard
???? Een aanwinst voor Heinenoord en omstreken.

Een aanrader
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Wat een leuk restaurant! Gelegen in het oude dorpscentrum van Heinenoord, vlak bij de kerk en het streekmuseum. Ook binnen sfeervolle met ongedwongen inrichting, ruime opzet.
De bediening is vriendelijk en attent, nooit te lang hoeven wachten op aandacht.
We hebben gekozen voor 'shared dining' voor 2 personen: onbeperkt aantal 'gangen', waarbij we beide per gang 2 verschillende gerechtjes mochten kiezen. Je krijgt dan een kleine variant, om lekker te proeven. Uitgebreide kaart met veel klassieke gerechten zoals bruscetta, vitello tonato, falafel, samosa, gnocci, carpaccio, bospaddestoelen-truffelsoep, salades, sliptong, tonijnsteak, garnalen, beefsate, rumpsteak, bavette, eendenborst, burgertjes en nog veel meer. Ook lekkere desserts: aardbeien, panacotta, kokosmakroon, tiramisu, cheesecake.
Veel kunnen proeven voor een nette prijs.
Christine D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk en voldoende gegeten!
Sfeer was super. Bediening was erg behulpzaam bij t kiezen van mijn gerecht. Ook de toetjes waren uitmuntend! Wij gaan zeker nog een keer terug komen .
Martine M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Afgelopen vrijdag heeft 't Land van Wale voor ruim 50 man het avondeten op locatie verzorgd. Voor een prima prijs was er ruim voldoende en heerlijk eten. Het was uitstekend verzorgd en ik kan dit iedereen aanraden.
Later op de avond hadden ze ook nog voor 50 mensen hapjes verzorgd en ook hier was iedereen tevreden over.
Plonie E.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Bediening leuk en vriendelijk
M. J. V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten. Goede prijs. Vriendelijke en goede bediening. Gezellige inrichting. Geen lange wachttijd. Toppie.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wat een leuke zaak! Jong enthousiast team, wat vol energie zit. Gezellige sfeer voor een heerlijke lunch of diner. Makkelijk hap of uitgebreid, maakt niet uit, je voelt je welkom.
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk geluncht met mijn vriendinnen.het was ook geen probleem om gezell ook g een poos na te tafelen.
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een gezellig restaurant met vriendelijke bediening.
Een uitgebreide kaart en een extra wildkaart met heerlijke gerechten.
De moeite waard om daar lekker te gaan eten!
Reserveren is noodzakelijk .
M. J. V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Gezellige ruimte. Dus toppie.
Pieta D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Te snel het eten na elkaar zelfs nog gevraagd om even te wachten drie gangen en toch binnen 2 uur buiten vind ik geen avondje uit jammer hoor eten perfect maar niet voor herhaling vatbaar wegens de snelheid personeel erg vriendelijk
H. G. W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wij wilden gebruik maken van een AHrestaurantkaart, deze werd niet geaccepteerd.
Dit terwijl wij van mening waren dat vanwege deze kaart reservering moest plaatsvinden
via IENS.
H T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Geen commentaar
bordjeleeg .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bordjeleeg en tafelgenoot gingen op zaterdag 6 augustus naar het sfeervolle restaurant Land van Wale in het schilderachtige Heinenoord. We werden zeer gastvrij ontvangen. Gedurende de hele avond wisten de gastvrouwen op het juiste moment te vragen of we nog wat wilden drinken en/of alles naar wens was en de gerechten kwamen op het juiste moment op tafel. De droge fruitige witte wijn en plankje brood met vers waldkornbrood en kruidenboter met twee soorten tapenades (5 euro) bracht ons in de juiste stemming. De quiche van huisgemaakte geitenkaas (8 euro) en de rundercarpaccio (10 euro) tilden onze smaak naar een hoger niveau. We genoten van de heerlijk gekruide en malse lamsrack (lamsvlees aan het bot, 25 euro) en tafelgenoot van de malse zeebaarsfilet (20 euro). Helemaal top zijn de huisgemaakte frietjes van bataat (zoete aardappel) met truffelmayonaise die we volgens de kaart extra erbij konden bestellen (3 euro extra). Wat Bordjeleeg betreft mag de gewone friet standaard worden vervangen door de bataat, zo lekker is dat. Een klein verbeterpuntje is dat met de standaard erbij geserveerde friet de balans doorslaat; twee grote bakken friet met twee soorten mayo is voor ons net iets teveel van het goede.

Als dessert nam Bordjeleeg een huisgemaakte stukje brownietaart (8 euro), dat smaakte prima, doch ietwat zwaar na de lamsrack. Tafelgenoot had aan de drie bolletjes ijs met slagroom (4 euro) een heerlijk nagerecht. Bij de koffie een smakelijke huisgemaakte kletskop met pinda’s. Verrassend is een rondgang van de chefkok om zijn gasten te vragen of alles naar wens was geweest. Zoveel positieve aandacht van een chef voor zijn gasten heeft Bordjeleeg niet vaak meegemaakt (chapeau!).

Het Land van Wale is het beslist waard om voor om te rijden. Reserveren is een must. We komen graag nog eens terug.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Mooie schone zaak met leuke bediening, voorgerechten waren lekker
de hoofdgerechten ver onder de maat, wat we ook misten was een peper en zout stel.
Voor 4 gerechten grote kom sla meer niet
tp.joosse .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten.
Sfeervol en gastvrij. Vriendelijk en niet te formeel.
We komen graag nog eens terug.
Leuk dat de wijnkaart binnenkort uitgebreid wordt met natuurlijke wijnen.
Tasted-BY-Frank .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Al tweemaal lekker gegeten bij het Land van Wale. De planken met streekproducten vooraf zijn goed samengesteld en de hoofdgerechten hebben een verrassende twist. Vooral de Gamba's in knoflook heb ik ontzettend van genoten, omdat dit anders dan in veel restaurants aangepakt werd. De burgers zijn ook prima te eten. Een goede bierkaart geeft een mooie aanvulling, de wijnen probeer ik de volgende keer eens uit.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Zojuist gegeten bij dit restaurant, heerlijk gegeten. Alles wat lekker en zag er goed uit. Bij het decor/ de inrichting kreeg je een beetje een huiskamer gevoel. Elke gang was heerlijk en ook een heerlijke wijn. We gaan nagenoeg nooit uiteten in de Hoeksche Waard doordat we ons niet bewust zijn van goede restaurants, maar dit is er zeker één waar we nog eens terug komen! Top.