Land van Wale

Hofweg 1 3274 BK Heinenoord Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Land van Wale

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk geluncht met mijn vriendinnen.het was ook geen probleem om gezell ook g een poos na te tafelen.
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een gezellig restaurant met vriendelijke bediening.
Een uitgebreide kaart en een extra wildkaart met heerlijke gerechten.
De moeite waard om daar lekker te gaan eten!
Reserveren is noodzakelijk .
M. J. V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Gezellige ruimte. Dus toppie.
Pieta D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
H. G. W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wij wilden gebruik maken van een AHrestaurantkaart, deze werd niet geaccepteerd.
Dit terwijl wij van mening waren dat vanwege deze kaart reservering moest plaatsvinden
via IENS.
H T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Geen commentaar
Bordjeleeg .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bordjeleeg en tafelgenoot gingen op zaterdag 6 augustus naar het sfeervolle restaurant Land van Wale in het schilderachtige Heinenoord. We werden zeer gastvrij ontvangen. Gedurende de hele avond wisten de gastvrouwen op het juiste moment te vragen of we nog wat wilden drinken en/of alles naar wens was en de gerechten kwamen op het juiste moment op tafel. De droge fruitige witte wijn en plankje brood met vers waldkornbrood en kruidenboter met twee soorten tapenades (5 euro) bracht ons in de juiste stemming. De quiche van huisgemaakte geitenkaas (8 euro) en de rundercarpaccio (10 euro) tilden onze smaak naar een hoger niveau. We genoten van de heerlijk gekruide en malse lamsrack (lamsvlees aan het bot, 25 euro) en tafelgenoot van de malse zeebaarsfilet (20 euro). Helemaal top zijn de huisgemaakte frietjes van bataat (zoete aardappel) met truffelmayonaise die we volgens de kaart extra erbij konden bestellen (3 euro extra). Wat Bordjeleeg betreft mag de gewone friet standaard worden vervangen door de bataat, zo lekker is dat. Een klein verbeterpuntje is dat met de standaard erbij geserveerde friet de balans doorslaat; twee grote bakken friet met twee soorten mayo is voor ons net iets teveel van het goede.

Als dessert nam Bordjeleeg een huisgemaakte stukje brownietaart (8 euro), dat smaakte prima, doch ietwat zwaar na de lamsrack. Tafelgenoot had aan de drie bolletjes ijs met slagroom (4 euro) een heerlijk nagerecht. Bij de koffie een smakelijke huisgemaakte kletskop met pinda’s. Verrassend is een rondgang van de chefkok om zijn gasten te vragen of alles naar wens was geweest. Zoveel positieve aandacht van een chef voor zijn gasten heeft Bordjeleeg niet vaak meegemaakt (chapeau!).

Het Land van Wale is het beslist waard om voor om te rijden. Reserveren is een must. We komen graag nog eens terug.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Mooie schone zaak met leuke bediening, voorgerechten waren lekker
de hoofdgerechten ver onder de maat, wat we ook misten was een peper en zout stel.
Voor 4 gerechten grote kom sla meer niet
Tp.joosse .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten.
Sfeervol en gastvrij. Vriendelijk en niet te formeel.
We komen graag nog eens terug.
Leuk dat de wijnkaart binnenkort uitgebreid wordt met natuurlijke wijnen.
Tasted-BY-Frank .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Al tweemaal lekker gegeten bij het Land van Wale. De planken met streekproducten vooraf zijn goed samengesteld en de hoofdgerechten hebben een verrassende twist. Vooral de Gamba's in knoflook heb ik ontzettend van genoten, omdat dit anders dan in veel restaurants aangepakt werd. De burgers zijn ook prima te eten. Een goede bierkaart geeft een mooie aanvulling, de wijnen probeer ik de volgende keer eens uit.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Zojuist gegeten bij dit restaurant, heerlijk gegeten. Alles wat lekker en zag er goed uit. Bij het decor/ de inrichting kreeg je een beetje een huiskamer gevoel. Elke gang was heerlijk en ook een heerlijke wijn. We gaan nagenoeg nooit uiteten in de Hoeksche Waard doordat we ons niet bewust zijn van goede restaurants, maar dit is er zeker één waar we nog eens terug komen! Top.
Charlene B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Geweldig leuk en gezellig restaurant met een gemotiveerde eigenaar! Al twee keer gedineerd en één keer geluncht. Heb al mogen proeven van de hamburger, carpaccio, garnalen met groenten, broodje tonijn en broodje kip. Het zijn allemaal aanraders! Hele relaxte sfeer en open keuken, waardoor je echt ontspannen kan eten. De chef is ook erg vriendelijk en maakt vaak na de grootste drukte een ronde om te vragen bij de klanten hoe ze het vonden. Ook een leuke locatie trouwens om te borrelen op vrijdagavond.
GJK01 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Leuk een nieuwe zaak in de Hoeksche Waard. Na binnenkomst aan tafel in een wel erg fel verlicht deel van het restaurant. Na 3 kwartier kwam het broodplankje om "mee te beginnen" ....
Uiteindelijk vanaf binnenkomst 2 uur en 20 minuten gewacht op de hoofdgerechten de aanvankelijke trek was inmiddels wel wat verdwenen. Na het hoofdgerecht afgerekend. Een naar verhouding flinke rekening (zonder nagerecht en koffie). Land van Wale willen jullie bestaansrecht hebben dan zal er hier echt iets moeten veranderen.
Ukiah44 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Mooie zaak geworden die helemaal vol zat. Bij binnenkomst bleek onze naam "kwijt" te zijn op de reserveringenlijst terwijl hij er wel op stond. Vreemd verhaal, maar uiteindelijk wel een tafel gekregen.

De bediening was over het algemeen erg onervaren. Diverse meisjes hebben ons bediend, maar bij allemaal gingen er diverse dingen fout. Van het opnemen van de bestelling en later terug komen om te vragen wat we ook alweer hadden besteld, tot het niet of slechts deels uitserveren van drankjes, niet weten wat er in gerechten zat en ga maar door.

Echter, het eten was zeer smakelijk en de opmaak van de borden mooi.
Vooraf de Caesar Salad, die mij niet aan een echte amerikaanse ceasar salad deed denken qua sla en smaak, maar wel heel lekker. Vooral de croutons en bacon.
Als hoofdgerecht de prime rib. Kort gezegd.. perfect stuk vlees! Lekker groot en goed gebakken! Aanrader, bestel de zoete aardappel friet als bijgerecht. Geen idee of ze nou vers gesneden waren, maar ze smaakten heerlijk. (We hadden een extra bakje bijbesteld en dit duurde nogal lang waarop de bediening liet weten dat ze op waren en er een nieuwe zak moest worden bijgehaald)

Wellicht over een aantal maanden nog eens terug gaan in de hoop dat alles net wat soepeler verloopt. Maar voor wat betreft de keuken, deze hoeft niet te veranderen!
Goedenmorgen, erg fijn dat het allemaal gesmaakt heeft!
Erg jammer om te horen dat de service iets minder was, we zijn er druk mee bezig om alles op orde te krijgen, iedereen in de bediening werkt er nog maar 4 weken (sinds we open zijn).
We proberen de puntjes op de i te zetten en hopen dat als u de volgende keer terug komt ook over de bediening zeer te spreken bent.
Helaas heeft dit wat tijd nodig in een nieuw restaurant.

Wij hopen dat u volgende keer volledig tevreden de deur uit gaat.
Hartelijk bedankt voor uw recensie en wij wensen u een hele fijne dag !

Met vriendelijke groet,
Jeroen van der Sluis
Restaurant 't Land van Wale

Reactie van proever:

Hartelijk dank voor de reactie!

Uiteraard is hier alle begrip voor! Vandaar dat wij in de toekomst zeker terug komen. Het eten was namelijk heerlijk!

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor uw begrip !
We zullen er alles aan doen om u volgende keer een fantastische avond te bezorgen!

GabrielleStephanie .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij 't Land van Wale in Heinenoord. Als voorgerecht gekozen voor de rundercarpaccio. Deze was erg lekker, vooral in combinatie met de truffelmayonaise. Ook het hoofdgerecht, de Black Angus Burger ''Italian'', is naar mijn mening een echte aanrader. Als dessert heb ik gekozen voor de Pannacotta. Deze wordt normaal gesproken geserveerd met een mango coulis. Het was geen probleem voor de keuken om dit te vervangen voor een framboos-gember topping. Al met al dus erg tevreden. Ook de bediening was zeer vriendelijk en professioneel. Een echte aanrader!
Anja H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Prima restaurant met veel aandacht voor de producten. Mooie wijn en een groot assortiment bier. Eten was voortreffelijk, maar ook het totaal plaatje in prima. Dit blijkt uit de keuze van eetgerei en bijvoorbeeld de servetten ( niet zo'n lullig papieren vodje). Zeker voor herhaling vatbaar!
Hartelijk bedankt voor uw recensie ! we stellen het zeer op prijs en vinden het erg fijn dat alles naar wens was !
Marlon S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Angus burger Italien met lekker mals vlees en de diverse smaken (mozzerela, saus enz) komen goed overeen. Eindigen met een fluweel zachte panne cotta is een aanrader ;)
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Zondag 14 feb. Met de familie gegeten bij het land van wale. We begonnen met een overheerlijk broodplankje met smeersels, nog nooit zo lekker brood op. Erna had ik de carpaccio die was ook erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de eendenborst, mijn lievelings stukje vlees. En die was echt heerlijk. En niet te vergeten ze hebben een hele uitgebreiden bierkaart.(wijnkaart is ook uitgebreid) dessert heb ik zelf niet genomen maar de rest wel. Die vonden het ook super lekker. Als afsluiter van de avond hebben we nog een lekkere koffie op. Al met al een aanrader en hier gaan wij vaker eten.
Isabelle D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Tijdens de eerste avond, 14 februari, heerlijk wezen eten. Het eten was verrassend, vers & lekker! Op het eten hebben we echt niets aan te merken. We werden goed geholpen, maar merkten wel dat sommig bedienend personeel weinig horeca ervaring had (wat overigens voor de eerste avond niet gek is). Twee weken later nogmaals gegeten bij 't Land van Wale & weer heerlijk gegeten. Bediening was deze keer goed. Wij komen zeker nog een keer terug.