oude boteringestraat, Groningen, Netherlands 9712 Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Land van Kokanje

Het Land van Kokanje is een Middeleeuwse benaming voor een sprookje dat wij kennen als Luilekkerland. En dat is precies wat wij hier runnen. Een Luilekkerland.
Je kan hier lunchen, dineren, vergaderen, borrelen of een kop koffie met huisgemaakt gebak bestellen.
We hebben ook twee zalen die je kan boeken voor groepen.
Dat zijn de klassieke bovenzaal en onze bar Bubbels die zich aan de achterzijde bevindt.
Bar Bubbels heeft aan de achterzijde een eigen ingang, maar je kan ook gewoon via de voordeur binnen lopen als je wilt.
Loop even binnen of reserveer meteen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Land van Kokanje

• Kom je met de auto?
    Tussen de vismarkt en de Grote markt in.

Maandag t/m Zaterdag

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Land van Kokanje

bobomeg .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Een vette onvoldoende voor dit restaurant: qua kwaliteit, qua service en qua eerlijkheid.

Mijn echtgenoot bestelde een coq au vin, mijn zoon een tournados en ik een bavet. Deze was op en dat werd daarom de schelvis. De coq au vin en de schelvis waren beiden beneden niveau, maar het verhaal over de tournados slaat alles!
Mijn zoon bestelde een tournados, gebakken met peper en zout. Uitdrukkelijk zei hij: geen saus. En ook niet apart. En tot slot zei hij, medium, maar dus geen saus! Toen de biefstuk arriveerde lag bovenop wél saus. Mijn zoon gaf dit aan en het vlees werd na enige aarzeling meegenomen. Binnen 5 minuten was het bord terug. Voor kenners... de biefstuk was afgespoeld en daarna nog even opgepiept in de oven. Bij de eerste hap was dit ook duidelijk. De serveerster gaf aan, dat dit kwam omdat het vlees in dezelfde pan als eerst was gebakken (RIL !), maar nam het bord uiteindelijk mee. Mijn zoon kreeg een keuze: of de bavet (maar deze was op, toch?) of een nieuwe tournados, maar deze zou dan wel 20 minuten nodig hebben. Mijn zoon koos voor de tournados, zonder saus dus, met peper en zout gebakken. Binnen 10 minuten kwam zijn nieuwe bord met de boodschap "vlees gebraden met beetje peper en zout...". Helaas! Het vlees was een bieflap en geen tournados. En dat werd door mijn zoon ook aangegeven. Dat klopt zei de dame, maar anders duurde het te lang....!
Hoewel 3 drankjes van onze rekening werden geschrapt, hebben wij een rare nasmaak van het bezoek aan dit restaurant.
Hartstikke jammer, want het restaurant ligt op en prima locatie, maar met een kok die er zo met de pet naar gooit kan dit restaurant nooit iets worden!
Wij komen er voorlopig dan ook NIET meer.
Johnnyboy22 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
We zijn hier vaak geweest omdat we zeker zijn van de kwaliteit en goede service. Nu viel het echter tegen en dan met name de bediening. We moesten een uur wachten op ons hoofdgerecht. Er werd wel excuses aangeboden, maar niet een tegenprestatie aangeboden, bijvoorbeeld een drankje als genoegdoening.
Toen het hoofdgerecht arriveerde moesten we heel lang wachten op de mayonaise, uiteindelijk zelf aan een collega gevraagd. Toen we haar er later op aanspraken kreeg we niet de indruk dat ze inzag dat ze een steekje had laten vallen, kortom: geen gastvrije bediening wat je verwacht voor een restaurant als dit.
Het eten was bij wisselvallig. De bietenkroket was heerlijk! De groente als bijgerecht te simpel en de bavette was karig bedeelt in de jus.
De risotto was lekker, maar geen smaakbom die je verwacht in een restaurant.
Onze conclusie was dat we hier voorlopig niet meer heen gaan.
Hilco S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Vanavond genoten van een bijzonder verrassend diner in het Land van Kokanje. Mooie opmaak van de borden en bovendien zeer smakelijke gerechten. We zullen snel weer eens terug komen!
Theo I.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Goede prijs/kwaliteit verhouding, lekker eten, goede bediening, wat wil je nog meer? We hadden de proeverij en die was leuk gevarieerd en lekker!
Pauline S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Veel zijn we niet tevreden over:: 1. Serveerster kent niet alle gerechten die op de kaart staan. 2. We hebben te lang moeten wachten op ons eten. 3. Eten was niet heet genoeg, saus lauw en garnituur ook. 4. Glas wijn is half vol. Serveerster moet glas verplicht tot streepje schenken. En voelt zich daar zich daar zichtbaar ongemakkelijk over. 5. Glaasje wijn van het huis ter compensatie voor het lange wachten is ok. 6. Op mijn voorstel om lekker toetje te maken ter compensatie voor het lauwe eten, krijg ik te horen dat we 50% korting krijgen. 7. De patat moet je extra voor betalen en hoort niet bij garnituur. Kortom, het is ons een raadsel dat Land van Kokanje de titel van beste restaurant van Groningen heeft gekregen. Volgens mij bespaart de eigenaar op de verkeerde dingen. We hebben een leuke avond gehad en de serveerster was heel lief. Zij kan het ook niet helpen dat ze wijn tot een streepje moet inschenken Beetje gênant in een restaurant. Land van Kruidenier.
Gerard N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Simpele plates besteld. De kwaliteit
was prima. Gewoon krijgen wat je verwacht. Houd wel aandacht voor de frites. Te vet.
Beste Gerard N,

Bedankt voor uw recensie.
We zijn stapsgewijs ons kaart aan het veranderen, zodat we naast de simpele plates ook meer exclusieve gerechten gaan serveren. Zo proberen we voor ieder wat wils te kunnen serveren.
En we hebben deze week een nieuwe friet test met het team. Het blijft helaas onze achilleshiel. Bedankt voor de feedback en graag tot zien.

Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het eten is aardig, niet meer dan dat. De drie soorten rode wijn die ze serveren (tempranillo, merlot en malbec) zijn alle drie erg dun van smaak. De heren zijn vriendelijk, de meeste dames ook. Kaasplank is een tegenvaller, vier soorten kaas die je in de supermarkt ook kan halen, niets bijzonders dus. Voor ons geen herhaling waard. Wel een mooi pand. Geen handdoeken of werkende dispenser in herentoilet.
Beste Rinco E,

Bedankt voor uw feedback. Stapsgewijs maken we het verschil in ons menu groter tussen aardige standaard gerechten en wat meer exclusiviteit. Dit is voor ons lastig omdat we proberen voor student met een budget en voor mensen die verrast willen worden zowel in de middag als de avond een evenwicht zoeken in het menu. Jammer dat u onze 3 openwijnen dun van smaak vond, smaken zijn erg persoonlijk. Wellicht als u met een groter gezelschap bent kunt u een kaartwijn proberen. We hebben voor elke openwijn een sterkere variant. We werken met een vast opslag dus de kaartwijnen zijn prima te betalen.
Het kaasplankje passen we deze week aan. Bedankt voor de tip.
De toiletten controleren 3x per dag, kan net gebeuren dat het op is, u heeft het vast gemeld.

Bedankt voor de opmerking over het personeel en het pand.

Toch graag tot een volgende keer. U zult verbetering zien.

Marian O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Leuke sfeer en vriendelijk personeel. Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker terug, de 'Dutch Weedburger' (vegan) is mijn favoriet!
Beste Marian O,

Bedankt voor uw positieve bericht.
Fijn om te lezen.
Graag tot een volgende keer.

Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Laatst hier gegeten met 7 personen. Heerlijke carpaccio en gerookte zalm gehad. Voortreffelijke burgers vooral de Dutch weedburger was erg lekker. De huisgemaakte desserts waren super. Ook complimenten aan de vriendelijke bediening!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Timo B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ik heb vaker gegeten bij land van kokanje en wordt zelden teleurgesteld! Personeel is erg bekwaam en vriendelijk, eten is goed en de prijzen portomonee vriendelijk! Gaan zou ik zeggen!
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Borrel de Luxe hier besteed.Op een klein bordje lagen 3 stukjes stokbrood, 3 stukjes Zalm en 4 Inktvisringetjes op een bedje met verlepte Sla en 2 stukjes Tomaat. Veel te karig voor 2 personen voor wat ervoor betaald is.Jammer.......Gemiste kans gezien de ligging in deze mooie stad.
Arjen & Rennie
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Nadat een ander restaurant ons vergeten waren of naja de reservering op een andere dag hadden gezet, waren wij op zoek naar een restaurant en zodoende hebben wij vanavond met een groep collega's (14 personen) bij jullie gegeten.

Geweldig dat wij op het laatste moment welkom waren en zelfs van de kaart konden eten. Dit kan toch niet zomaar overal en zeker op maandag is het lastig omdat veel zaken gesloten zijn. Zeer gastvrij, top personeel en service. Het eten was ook zeer smakelijk!

Misschien wel iets aan het meubilair doen... Enkele stoelen zijn wel behoorlijk af. Ofwel versleten of wat doorgezakt.

Al met al echt een aanrader en deze recentie is meer als 'verdient'. Complimenten! Dank voor een gezellige avond.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Vroeger was Land van Kokanje een van de weinige "gewone" restaurants in Groningen waar je als vegetariër/veganist goed terecht kon en regelmatig kon genieten van lekkere en creatieve gerechten. Helaas is de kaart nu veranderd en is het vega aanbod erg verslechterd. Er worden nu alleen nog hoofdgerechten in de categorie "alwéér iets met kaas" aangeboden (kaasfondue, lasagne en stamppot). Ik had zelf maar voor de stamppot met rucola en zoete aardappel gekozen, waarbij ze de kaas voor mij hadden weggelaten (dat kon gelukkig dan weer wel). Hier stuitte ik op een culinaire doodzonde: de schil van de zoete aardappel zat nog in de stamppot. Het geheel was niet meer dan wat geprakte zoete aardappel met wat sliertjes rucola er doorheen. Vrij smaakloos. Voor 14.50 vond ik dat erg aan de prijs. Erbij nog wat groentes op een schaaltje (waartussen ook een stuk quiche met zalm; niet handig voor de vegetariërs om dit op een bord groente te leggen). Kortom: als vegetariër/veganist ga ik hier voortaan niet meer heen. Jammer, want je kunt toch altijd leuk zitten daar bij Land van Kokanje.
eddy G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Samen met mijn dochter heerlijk geluncht. De herfstsalade zag er verzorgd uit en smaakte prima. Ze kreeg hierbij knisperend vers gebakken stukjes bruin brood. Mijn clubsandwich met kip en o.a serranoham was ook lekker. De sandwich was gemaakt van witbrood een keuze voor bruinbrood had ik nog beter gevonden. Wij komen zeker nog een keer weer terug.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Eergisteren ben ik samen met mijn moeder wezen eten bij Land van Kokanje. We hadden om 6 uur gereserveerd, maar kwamen pas rond kwart voor 7 aan. Daar werd geen probleem van gemaakt. Het eten is biologisch en dat maakt het extra lekker. Ik had als voorgerecht tomatensoep, als hoofdgerecht broodje hamburger met friet en salade en als nagerecht hang-op van boeren yoghurt. De bediening ging ook heel vlot. Alleen in het begin toen we iets te drinken besteld hadden, werd het niet gebracht. Daar was iets mis gegaan en dat werd direct gecorrigeerd. Ook hadden kreeg ik een verkeerd hoofdgerecht geserveerd, maar toen hoefde ik niet lang te wachten op het juiste gerecht. Het enige waar ik mij wel aan stoor is dat de muziek naar mijn idee wat te hard staat en dat de sfeer in het restaurant behoorlijk luidruchtig is.
man-van-glas .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Goed gegeten! Leuke kaart met diverse hoofd items en vandaaruit gerechten gemaakt. Vooral de huisgerookte zalm met bietjes en kalfsjus. Een aanrader! lekker, mooie ambiance en attente dames in de bediening.
Wij zijn er snel weer.
MeatLove .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijk gegeten, Ze hebben net een nieuwe kaart waar geen index meer is van voor/hoofd en nagerechten maar ingedeeld per ingrediënt.
Dus kip, rund, ei en herfst groenten.
De entrecote was heerlijk mals en lekker gerookt.
Ook de zelf gesneden friet was top.
Daarnaast serveren ze zelf gebakken brood met heerlijke smeersels.
Wij komen weer!
MarthavanVeen .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Laatst heerlijk wezen lunchen. Prachtig pand en leuke locatie. De salade was goed op smaak. Leuke en vlotte bediening. Diner ga ik binnenkort eens proberen want kaart lijkt leuk.
DinerTest1 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
we aten vanavond bij land van kokanje omdat het overal vol was. op iens las ik een aantal negatieve recencies en in het restaurant was het erg leeg. volstrekt onterecht want we zaten er heerlijk rustig, de jonge vrouw met paardenstaart die ons bediende was super en het eten was prima. de kaart is wat saai, niet echt verrassend, maar wat de kok op tafel zet is lekker.