Land van Kokanje

oude boteringestraat, Groningen, Netherlands 9712 Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Land van Kokanje

Het Land van Kokanje is een Middeleeuwse benaming voor een sprookje dat wij kennen als Luilekkerland. En dat is precies wat wij hier runnen. Een Luilekkerland.
Je kan hier lunchen, dineren, vergaderen, borrelen of een kop koffie met huisgemaakt gebak bestellen.
We hebben ook twee zalen die je kan boeken voor groepen.
Dat zijn de klassieke bovenzaal en onze bar Bubbels die zich aan de achterzijde bevindt.
Bar Bubbels heeft aan de achterzijde een eigen ingang, maar je kan ook gewoon via de voordeur binnen lopen als je wilt.
Loop even binnen of reserveer meteen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Land van Kokanje

• Kom je met de auto?
    Tussen de vismarkt en de Grote markt in.

Maandag t/m Zaterdag

• Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Shows - Optredens , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Eergisteren ben ik samen met mijn moeder wezen eten bij Land van Kokanje. We hadden om 6 uur gereserveerd, maar kwamen pas rond kwart voor 7 aan. Daar werd geen probleem van gemaakt. Het eten is biologisch en dat maakt het extra lekker. Ik had als voorgerecht tomatensoep, als hoofdgerecht broodje hamburger met friet en salade en als nagerecht hang-op van boeren yoghurt. De bediening ging ook heel vlot. Alleen in het begin toen we iets te drinken besteld hadden, werd het niet gebracht. Daar was iets mis gegaan en dat werd direct gecorrigeerd. Ook hadden kreeg ik een verkeerd hoofdgerecht geserveerd, maar toen hoefde ik niet lang te wachten op het juiste gerecht. Het enige waar ik mij wel aan stoor is dat de muziek naar mijn idee wat te hard staat en dat de sfeer in het restaurant behoorlijk luidruchtig is.
Man-van-glas .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Goed gegeten! Leuke kaart met diverse hoofd items en vandaaruit gerechten gemaakt. Vooral de huisgerookte zalm met bietjes en kalfsjus. Een aanrader! lekker, mooie ambiance en attente dames in de bediening.
Wij zijn er snel weer.
MeatLove .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijk gegeten, Ze hebben net een nieuwe kaart waar geen index meer is van voor/hoofd en nagerechten maar ingedeeld per ingrediënt.
Dus kip, rund, ei en herfst groenten.
De entrecote was heerlijk mals en lekker gerookt.
Ook de zelf gesneden friet was top.
Daarnaast serveren ze zelf gebakken brood met heerlijke smeersels.
Wij komen weer!
MarthavanVeen .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Laatst heerlijk wezen lunchen. Prachtig pand en leuke locatie. De salade was goed op smaak. Leuke en vlotte bediening. Diner ga ik binnenkort eens proberen want kaart lijkt leuk.
DinerTest1 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
we aten vanavond bij land van kokanje omdat het overal vol was. op iens las ik een aantal negatieve recencies en in het restaurant was het erg leeg. volstrekt onterecht want we zaten er heerlijk rustig, de jonge vrouw met paardenstaart die ons bediende was super en het eten was prima. de kaart is wat saai, niet echt verrassend, maar wat de kok op tafel zet is lekker.
Mercedes D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Uiterst teleurstellend. Wij namen met zijn tweeën het verrassings menu wat zou bestaan uit 3 gangen plus stokbrood met pesto en (kruiden)boter.

Om te beginnen hadden ze onze reservering niet doorgegeven en was de service slecht. Wisselende bediening en geen kennis van zaken.

Het brood met pesto en (kruiden) boter bestond uit brood met roomboter en groene pesto alleen maar bestaand uit olijfolie. Daarnaast was het ook erg weinig.

Het voorgerecht was een kleine proeverij van gerechtjes. Het was niet lekker. Ook werd er alcohol in gebruikt wat wij niet prettig vonden.

Het hoofdgerecht (zalm) zag er erg mooi uit. Helaas was de zalm vrij droog en smaakte de couscous erbij wederom weer alleen naar olijfolie. Niet lekker.

Het nagerecht was weer een kleine proeverij met ook weer veel gebruik van alcohol, kersenijs dat niet naar ijs smaakte en ontzettend zuur was en de rest vonden we ook niet bepaald lekker. Van alles hebben we denk ik 1/3 gegeten. Erg jammer zeker met het feit dat we hiervoor exclusief de drankjes 70euro betaalde!!! Het is duidelijk, eens en nooit meer voor ons.
Elizabethheeneman .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Lekker geluncht. Goede soep. Brood en lekkere sandwich. Prima koffie en huiswijn. Attente bediening. Maar weer een restaurant dat bij IENS staat accepteert Amex maar in de praktijk niet. Jammer.
Maaicob .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We gingen lunchen en kregen lauwe latte machiato en een ijskoude wrap met geroosterde groenten. Toen we de bediening op de ijskoude wrap aanspraken, is deze weer meegenomen en met advocado en sla in de magnetron geschoven en vervolgens weer geserveerd. Niet te eten. Toen we de aanvankelijk vriendelijke serveerster daar op aanspraken ging die alleen in de verdediging, het lag aan ons.
Edwin W.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Eten was rond uit slecht, we hadden eerst beide tartaar besteld. Deze was gewoon bruin van kleur en de pezen zaten er nog in, hoofd gerecht had ik gekozen voor de zalm en mijn vriendin voor de biefstuk. De biefstuk was redelijk de zalm veel te droog kortom een slechte ervaring wij komen hier niet meer!
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wij zijn met ons bedrijfsuitje gaan eten bij het land van Kokanje. Wij vonden het eten niet alleen erg lekker, maar de hele ervaring er omheen was fantastisch. Denk hierbij aan de bijpassende wijnen, bieren en cocktails. Ook met de dieetwensen van één van onze collega's is goed rekening gehouden.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Prima en zeer aardige bediening. De tournedos was precies goed evenals de bijlages.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk uitgebreid wezen tafelen bij het Land van Kokanje. De tournedos en ribeye waren uitstekende kwaliteit, de prijs was zeker gerechtvaardigd. Personeel (vrij jong) komt soms wat onzeker over, maar dat is eigenlijk niet nodig want ze kunnen het best wel. Wij komen hier zeker terug.
DeFijnproefer .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen zaterdag zijn we met 5 vriendinnen hier wezen eten. Dit is een bekend adres waar we vroeger ook al kwamen. De keuken en de service waren altijd prima. Dit keer was het bezoek een enorme teleurstelling. De porties waren extreem klein (kaasfondue opgediend in een uitgehold brood zonder groente en broodjes om erin te dopen, zalm met wel erg weinig pasta, vis met als groente slechts twee asperges). Verder werd een minisalade geserveerd waar wij het met vijf personen mee moesten doen. Dat was nog tot daar aan toe. Bij het afrekenen werd ook nog een drankje teveel inrekening gebracht. Toen we daar iets van zeiden werden we niet serieus genomen; de fout lag bij ons. Tijdens de maaltijd werd ons gevraagd of alles naar wens was. Toen we aangaven dat we de porties wel erg minimalistisch vonden werd daar niets mee gedaan. Erg jammer dat dit adres niet meer kan tippen aan wat het vroeger is geweest.
G-Dog .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Hier weer eens een keer gegeten tijdens de vegetarische week.
Met zijn vieren gekozen voor het 3 gangen proeverij menu met bijpassende wijnen voor.
De voor en na gerechten waren heel divers, vers en prachtig gepresenteerd. Het enthousiasme van de bediening over de wijnen gaf extra plezier aan tafel.
Ben vergeten wat mijn tafelgenoten gegeten hebben, maar mijn risotto heeft verder niemand mogen proeven. Een klassieker in wording (hoop ik)
Zeker snel op herhaling.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Eerder kon je hier altijd een superfijne clubsandwich bestellen maar helaas hebben ze wat bezuinigd en niet op de juiste dingen. Zo zaten er vroeg plukjes kip tussen en lekkere knapperige bacon. Wij mochten het nu doen met plakjes kipfilet en gebakken bacon van gisteren leek het wel. De smaak was ok maar absoluut niet wat ik van ze gewend ben. Zo jammer binnenkort nog maar eens proberen en hopen dat het dan beter is. En anders moet ik toch op zoek naar een andere plek voor een fijne clubsandwich
Cyl .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Sinds jaren weer eens een keer hier gegeten. Helaas dat doen we niet weer. De porties zijn wel heel klein geworden, en de prijs is niet naar beneden gegaan. Toch wel heel jammer want ik kwam hier altijd met veel plezier.
Timo B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Heerlijk geluncht! ideale plek om tijdens een dagje Groningen even te stoppen en verwend te worden! Ik had het Gronings grof volkoren met kip, een aanrader! Ga er snel nog een keer heen om het diner uit te proberen! Erg vriendelijke bediening ook overigens!
Jantesa .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Dit was ons lievelingsrestaurant. Helaas...nu niet meer. Brood was verbrand. De portir vis van minn partner was beschamend klein, 2 ministukjes vis voor 23 euro. Mijn tournedos (liefhebber) waar paddestoelen bij zou moeten zitten (feitelijk wat kreukelige champignons, wortel en courgette) was zo smakeloos! Een homp pezig vlees. Daar betaal je dan 24,50 voor. Als bijgerecht kregen we droge patat en een bakje kale, gewone sla. Zonder dressing en met 1 plakje komkommer en een augurk. We zouden nieuwe sla krijgen maar die kwam niet. Zo ontzettend jammer, wij klagen niet snel maar dit was echt onder de maat...bediening was aardig en begripvol. Dat wel, maar voor ons geen land van kokanje meer :-(
Beste, L. S.,

Bedankt, voor de recensie, voor de 9 voor het decor, de 6 voor service (ondanks fouten van onze kant) en helaas de 2 voor het gedeeltelijk gratis eten. Jammer dat u het zo heeft ervaren.

Als restaurant reageren wij meestal niet op recensies, omdat uiteraard iedereen vrij staat zijn eigen mening te hebben en deze te ventileren op een voor haar passende wijze.
In dit geval maken we een uitzondering, omdat we er graag wat informatie aan toe willen voegen die u in onze ogen van belang kunnen zijn om een goed beeld te houden.
U noemt het brood verbrand, wij noemen het Foccaccia ingesmeerd met kruidenboter van de grill, er van uitgaande dat deze niet verbrand is. Dan zouden we het niet uitserveren.
De vis die uw partner heeft gegeten was tarbot, dit is een vis die als filet geserveerd wordt en inderdaad prijzig is.
Uw tournedos, die u niet heeft hoeven te betalen, heeft de chef nog geproefd en prima bevonden. Uiteraard kunt u als liefhebber daar anders over denken, maar van de 64 tournedos die we afgelopen week hebben verkocht hebben we over 63 geen klachten gehad. We werken al tijden met het zelfde vlees van : Lebouille, http://www.lebouille.eu/ , dit is de eerste keer dat het omschreven is als homp pezig vlees. Dat de gerechten niet naar wens waren, dat kan, dat het met de prijs te maken heeft, deze is van te voren bekend en nogmaals u heeft het niet hoeven betalen.
Wat wij paddenstoelen noemen, te weten, oesterzwam en kastanje paddenstoelen noemt u champignons. Sinds de opening hebben wij nog nooit een champignon in de keuken gehad, dit gebruiken wij niet.
De friet die u droog noemt, ook deze klacht hebben we nog nooit gehoord, in tegendeel juist veel complimenten, is van Lamb Weston. (Private Reserve Frites - 9mm - zak 2,5 kilo
Met de authentieke, natuurlijke aardappelsmaak komen de Private Reserve®-frites met grote regelmaat als winnaar uit de bus tijdens smaaktesten. Tijdens productie wordt een klein beetje zout toegevoegd , om de volle aardappel smaak goed tot zijn recht…)
Wat betreft de dressing op de salade heeft u helemaal gelijk, deze waren ze inderdaad vergeten. De plakjes komkommer en augurk tellen wij niet, ik weet zeker dat er in de nieuwe salade die we in de consternatie vergeten zijn te brengen meer dan 1 plakje te vinden zou zijn geweest. Onze excuses. Het team was van slag dat u ook geen nieuwe tournedos of iets anders wilde eten bij uw frieten. Uw partner had zeker een nieuwe salade bij de tarbot moeten hebben.
Samengevat:

Aangezien u niet vaak klaagt en wij en onze andere gasten zich voor het grootste deel niet in uw ervaring kunnen vinden, gaan wij er van uit dat het een incident was.

Desalniettemin onze excuses en succes met het vinden van een nieuw lievelingsrestaurant.

Met vriendelijke groet,

Team Land van Kokanje

Reactie van proever:

Best team Land van Kokanje,
Ik snap dat u wilt reageren, mijn recensie is alles behalve positief. Graag wil ik ook nog van de gelegenheid gebruik maken om te reageren.
Wij hebben meerdere keren naar volle tevredenheid uw Foccaccia gegeten. Deze keer waren de randen echt zwart.
Tarbot is inderdaad prijzig, maar we schrokken gewoon van de kleine portie.
Excuus dat ik een kastanjechampignon aanzag voor een witte champignon. Overigens zat er geen oesterzwam bij. Het garnituur onder de vis en de tournedos was overigens exact hetzelfde.
De tournedos zal van goede kwaliteit geweest zijn, maar ik heb nog nooit een tournedos gehad die zo smaakte. Gelukkig heeft u verder nooit klachten over de tournedos, ik hoop oprecht dat er verder geen klachten komen.
U zegt dat ik gedeeltelijk gratis heb gegeten, ik heb 2 happen van de tournedos gehad, meer niet. Verder alleen een paar (naar mijn mening heel gewone) frietjes; er was geen sla meer immers. Ik kreeg een nieuwe tournedos aangeboden, zeker, maar hoofdzakelijk door -van tevoren aangekondigd- tijdgebrek kon ik dit niet aannemen.
Wij waren en zijn gewoon enorm teleurgesteld. Sorry dat uw team van slag was, waren wij ook.
En wij hoeven geen nieuw lievelingsrestaurant, uw restaurant was dit gewoon van nature.
Groet,
Jantesa.
JBek .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Afgelopen week hier met vrienden wezen eten! Het was echt heerlijk.
Het pand van binnen ziet er mooi uit, bediening is vriendelijk, attent en is zeer behulpzaam.
Ze hebben sinds kort een nieuwe burgerkaart, dus we zijn gelijk voor de burgers gegaan. We hebben de kalfsburger, visburger en kokaburger gehad. Deze waren erg lekker! We hebben alle 3 nog een dessert genomen. Cheesecake, en 2 keer een grand dessert! De dessert zagen er mooi uit en waren heerlijk. We hebben een gezellige avond gehad. We komen zeker nog een keer terug! Land van Kokanje is een aanrader!
Thales W.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Afgelopen week bij het Land van Kokanje gegeten met zn 4'en. We werden vriendelijke ontvangen in een heerlijke ambiance. We kozen voor de proeverij van voorgerechten, als voorgerecht voor 4. Een soort tapas schaal met allerlei lekkernijen. Een feestje! Als hoofd zijn we allemaal voor één van de weekspecials gegaan. Allemaal heel verrassend. En net even dat beetje extra. Leuke nieuwkomer. Als nagerecht uiteraard het grand dessert. Prachtig mooi bord om heerlijk van te smullen. Kokanje is er zeker op vooruit gegaan sinds het nieuwe team. Komen er snell weer!