oude boteringestraat, Groningen, Netherlands 9712 Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Land van Kokanje

Het Land van Kokanje is een Middeleeuwse benaming voor een sprookje dat wij kennen als Luilekkerland. En dat is precies wat wij hier runnen. Een Luilekkerland.
Je kan hier lunchen, dineren, vergaderen, borrelen of een kop koffie met huisgemaakt gebak bestellen.
We hebben ook twee zalen die je kan boeken voor groepen.
Dat zijn de klassieke bovenzaal en onze bar Bubbels die zich aan de achterzijde bevindt.
Bar Bubbels heeft aan de achterzijde een eigen ingang, maar je kan ook gewoon via de voordeur binnen lopen als je wilt.
Loop even binnen of reserveer meteen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Land van Kokanje

• Kom je met de auto?
    Tussen de vismarkt en de Grote markt in.

Maandag t/m Zaterdag

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Shows - Optredens , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Land van Kokanje

Gerard N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Simpele plates besteld. De kwaliteit
was prima. Gewoon krijgen wat je verwacht. Houd wel aandacht voor de frites. Te vet.
Beste Gerard N,

Bedankt voor uw recensie.
We zijn stapsgewijs ons kaart aan het veranderen, zodat we naast de simpele plates ook meer exclusieve gerechten gaan serveren. Zo proberen we voor ieder wat wils te kunnen serveren.
En we hebben deze week een nieuwe friet test met het team. Het blijft helaas onze achilleshiel. Bedankt voor de feedback en graag tot zien.

Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het eten is aardig, niet meer dan dat. De drie soorten rode wijn die ze serveren (tempranillo, merlot en malbec) zijn alle drie erg dun van smaak. De heren zijn vriendelijk, de meeste dames ook. Kaasplank is een tegenvaller, vier soorten kaas die je in de supermarkt ook kan halen, niets bijzonders dus. Voor ons geen herhaling waard. Wel een mooi pand. Geen handdoeken of werkende dispenser in herentoilet.
Beste Rinco E,

Bedankt voor uw feedback. Stapsgewijs maken we het verschil in ons menu groter tussen aardige standaard gerechten en wat meer exclusiviteit. Dit is voor ons lastig omdat we proberen voor student met een budget en voor mensen die verrast willen worden zowel in de middag als de avond een evenwicht zoeken in het menu. Jammer dat u onze 3 openwijnen dun van smaak vond, smaken zijn erg persoonlijk. Wellicht als u met een groter gezelschap bent kunt u een kaartwijn proberen. We hebben voor elke openwijn een sterkere variant. We werken met een vast opslag dus de kaartwijnen zijn prima te betalen.
Het kaasplankje passen we deze week aan. Bedankt voor de tip.
De toiletten controleren 3x per dag, kan net gebeuren dat het op is, u heeft het vast gemeld.

Bedankt voor de opmerking over het personeel en het pand.

Toch graag tot een volgende keer. U zult verbetering zien.

Marian O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Leuke sfeer en vriendelijk personeel. Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker terug, de 'Dutch Weedburger' (vegan) is mijn favoriet!
Beste Marian O,

Bedankt voor uw positieve bericht.
Fijn om te lezen.
Graag tot een volgende keer.

Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Laatst hier gegeten met 7 personen. Heerlijke carpaccio en gerookte zalm gehad. Voortreffelijke burgers vooral de Dutch weedburger was erg lekker. De huisgemaakte desserts waren super. Ook complimenten aan de vriendelijke bediening!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Timo B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ik heb vaker gegeten bij land van kokanje en wordt zelden teleurgesteld! Personeel is erg bekwaam en vriendelijk, eten is goed en de prijzen portomonee vriendelijk! Gaan zou ik zeggen!
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Borrel de Luxe hier besteed.Op een klein bordje lagen 3 stukjes stokbrood, 3 stukjes Zalm en 4 Inktvisringetjes op een bedje met verlepte Sla en 2 stukjes Tomaat. Veel te karig voor 2 personen voor wat ervoor betaald is.Jammer.......Gemiste kans gezien de ligging in deze mooie stad.
Arjen & Rennie
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Nadat een ander restaurant ons vergeten waren of naja de reservering op een andere dag hadden gezet, waren wij op zoek naar een restaurant en zodoende hebben wij vanavond met een groep collega's (14 personen) bij jullie gegeten.

Geweldig dat wij op het laatste moment welkom waren en zelfs van de kaart konden eten. Dit kan toch niet zomaar overal en zeker op maandag is het lastig omdat veel zaken gesloten zijn. Zeer gastvrij, top personeel en service. Het eten was ook zeer smakelijk!

Misschien wel iets aan het meubilair doen... Enkele stoelen zijn wel behoorlijk af. Ofwel versleten of wat doorgezakt.

Al met al echt een aanrader en deze recentie is meer als 'verdient'. Complimenten! Dank voor een gezellige avond.
LautjeTautje .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Vroeger was Land van Kokanje een van de weinige "gewone" restaurants in Groningen waar je als vegetariër/veganist goed terecht kon en regelmatig kon genieten van lekkere en creatieve gerechten. Helaas is de kaart nu veranderd en is het vega aanbod erg verslechterd. Er worden nu alleen nog hoofdgerechten in de categorie "alwéér iets met kaas" aangeboden (kaasfondue, lasagne en stamppot). Ik had zelf maar voor de stamppot met rucola en zoete aardappel gekozen, waarbij ze de kaas voor mij hadden weggelaten (dat kon gelukkig dan weer wel). Hier stuitte ik op een culinaire doodzonde: de schil van de zoete aardappel zat nog in de stamppot. Het geheel was niet meer dan wat geprakte zoete aardappel met wat sliertjes rucola er doorheen. Vrij smaakloos. Voor 14.50 vond ik dat erg aan de prijs. Erbij nog wat groentes op een schaaltje (waartussen ook een stuk quiche met zalm; niet handig voor de vegetariërs om dit op een bord groente te leggen). Kortom: als vegetariër/veganist ga ik hier voortaan niet meer heen. Jammer, want je kunt toch altijd leuk zitten daar bij Land van Kokanje.
eddy G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Samen met mijn dochter heerlijk geluncht. De herfstsalade zag er verzorgd uit en smaakte prima. Ze kreeg hierbij knisperend vers gebakken stukjes bruin brood. Mijn clubsandwich met kip en o.a serranoham was ook lekker. De sandwich was gemaakt van witbrood een keuze voor bruinbrood had ik nog beter gevonden. Wij komen zeker nog een keer weer terug.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Eergisteren ben ik samen met mijn moeder wezen eten bij Land van Kokanje. We hadden om 6 uur gereserveerd, maar kwamen pas rond kwart voor 7 aan. Daar werd geen probleem van gemaakt. Het eten is biologisch en dat maakt het extra lekker. Ik had als voorgerecht tomatensoep, als hoofdgerecht broodje hamburger met friet en salade en als nagerecht hang-op van boeren yoghurt. De bediening ging ook heel vlot. Alleen in het begin toen we iets te drinken besteld hadden, werd het niet gebracht. Daar was iets mis gegaan en dat werd direct gecorrigeerd. Ook hadden kreeg ik een verkeerd hoofdgerecht geserveerd, maar toen hoefde ik niet lang te wachten op het juiste gerecht. Het enige waar ik mij wel aan stoor is dat de muziek naar mijn idee wat te hard staat en dat de sfeer in het restaurant behoorlijk luidruchtig is.
man-van-glas .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Goed gegeten! Leuke kaart met diverse hoofd items en vandaaruit gerechten gemaakt. Vooral de huisgerookte zalm met bietjes en kalfsjus. Een aanrader! lekker, mooie ambiance en attente dames in de bediening.
Wij zijn er snel weer.
MeatLove .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijk gegeten, Ze hebben net een nieuwe kaart waar geen index meer is van voor/hoofd en nagerechten maar ingedeeld per ingrediënt.
Dus kip, rund, ei en herfst groenten.
De entrecote was heerlijk mals en lekker gerookt.
Ook de zelf gesneden friet was top.
Daarnaast serveren ze zelf gebakken brood met heerlijke smeersels.
Wij komen weer!
MarthavanVeen .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Laatst heerlijk wezen lunchen. Prachtig pand en leuke locatie. De salade was goed op smaak. Leuke en vlotte bediening. Diner ga ik binnenkort eens proberen want kaart lijkt leuk.
DinerTest1 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
we aten vanavond bij land van kokanje omdat het overal vol was. op iens las ik een aantal negatieve recencies en in het restaurant was het erg leeg. volstrekt onterecht want we zaten er heerlijk rustig, de jonge vrouw met paardenstaart die ons bediende was super en het eten was prima. de kaart is wat saai, niet echt verrassend, maar wat de kok op tafel zet is lekker.
Mercedes D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Uiterst teleurstellend. Wij namen met zijn tweeën het verrassings menu wat zou bestaan uit 3 gangen plus stokbrood met pesto en (kruiden)boter.

Om te beginnen hadden ze onze reservering niet doorgegeven en was de service slecht. Wisselende bediening en geen kennis van zaken.

Het brood met pesto en (kruiden) boter bestond uit brood met roomboter en groene pesto alleen maar bestaand uit olijfolie. Daarnaast was het ook erg weinig.

Het voorgerecht was een kleine proeverij van gerechtjes. Het was niet lekker. Ook werd er alcohol in gebruikt wat wij niet prettig vonden.

Het hoofdgerecht (zalm) zag er erg mooi uit. Helaas was de zalm vrij droog en smaakte de couscous erbij wederom weer alleen naar olijfolie. Niet lekker.

Het nagerecht was weer een kleine proeverij met ook weer veel gebruik van alcohol, kersenijs dat niet naar ijs smaakte en ontzettend zuur was en de rest vonden we ook niet bepaald lekker. Van alles hebben we denk ik 1/3 gegeten. Erg jammer zeker met het feit dat we hiervoor exclusief de drankjes 70euro betaalde!!! Het is duidelijk, eens en nooit meer voor ons.
elizabethheeneman .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Lekker geluncht. Goede soep. Brood en lekkere sandwich. Prima koffie en huiswijn. Attente bediening. Maar weer een restaurant dat bij IENS staat accepteert Amex maar in de praktijk niet. Jammer.
Maaicob .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We gingen lunchen en kregen lauwe latte machiato en een ijskoude wrap met geroosterde groenten. Toen we de bediening op de ijskoude wrap aanspraken, is deze weer meegenomen en met advocado en sla in de magnetron geschoven en vervolgens weer geserveerd. Niet te eten. Toen we de aanvankelijk vriendelijke serveerster daar op aanspraken ging die alleen in de verdediging, het lag aan ons.
Edwin W.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Eten was rond uit slecht, we hadden eerst beide tartaar besteld. Deze was gewoon bruin van kleur en de pezen zaten er nog in, hoofd gerecht had ik gekozen voor de zalm en mijn vriendin voor de biefstuk. De biefstuk was redelijk de zalm veel te droog kortom een slechte ervaring wij komen hier niet meer!
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wij zijn met ons bedrijfsuitje gaan eten bij het land van Kokanje. Wij vonden het eten niet alleen erg lekker, maar de hele ervaring er omheen was fantastisch. Denk hierbij aan de bijpassende wijnen, bieren en cocktails. Ook met de dieetwensen van één van onze collega's is goed rekening gehouden.