Meer informatie over restaurant Land en Zeezicht

Zaterdag en Zondag 09:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Met 6 personen hier heerlijk gelunched, zowel de pompoen als Thaise curry soep waren erg lekker, maar ook de hamburger als de panini waren goed. Ze schenken heerlijke huiswijn, zowel de rode als de witte en het uitzicht op de haven is natuurlijk uniek.
Basvanbaarsen .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We - een vriendin en ik - hebben vanavond heerlijk gegeten bij Land en Zeezicht. Mijn vriendin heeft een lactose-intolerantie. Dat heeft ze al langer en we ondervinden daardoor nog wel eens wat problemen bij de keuzes van de lokatie. Niet altijd wordt het als serieus genomen. Vanavond was zeer opvallend dat de aandacht hiervoor zo groot was, en er echt zorg werd geuit. Toen ik complimenterend vroeg of de dame van de bediening misschien dezelfde ervaring heeft, kregen we het geruststellende antwoord dat zij het normaal vond met zij met de mensen in de keuken wel zorg had voor de lactose vrije uitvoering van de gerechten, zodat wij lekker moesten kunnen genieten van het eten en de entourage. Écht fantastisch en voor ons geruststellend genoeg. We hebben echt genoten. Bedankt.
Joke J.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het is alweer een poosje geleden, hartje zomer, maar ik wil toch nog steeds graag mijn reactie kwijt op zomaar een visje eten op Marken. Fietstocht, mooi weer, dus terrasje. Dat werd Marken. Fantastisch leuke plek aan het haventje. Meteen een aardige, rasechte Noord-Hollandse die mijn bestelling opnam. We kwamen uit op een vis die niet op de kaart stond (omdat ik weer eens kritisch was) , maar ze raadde hem aan: tarbot. Ik kreeg ook een relaxed advies welk soort biertje er goed bij zou smaken. Wie schetst mijn verbazing dat ik niet veel later een loei van een tarbot voor mijn neus kreeg, omringd door een flinke dot verse groente? De tarbot was perfect klaargemaakt. De groente.... echt waar.... rode kool (perfect gekookt) en postelein (perfect gekookt). Hartje zomer! Je moet maar durven. Je proefde direct dat hier met aandacht en liefde wordt gewerkt. Ik heb de kok de complimenten laten geven. Dank aardige bediening ook, voor dit supersmakelijke intermezzo, gewoon zomaar op Marken.
Oscar D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
We lagen met de boot in de haven. Super lekker gegeten. Mosselen en lekkere wijn. Aanrader. Ook erg vriendelijke mensen. S'ochtend werd ook nog even een eitje voor ons in de pan gegooid! Top.
Trudi J.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wij kwamen met een groep van 20 gehandicapte mensen grotendeels in rolstoel. Door het weer konden wij niet buiten zitten. Dank aan Dick en de medewerkers die het restaurant hebben omgebouwd zodat iedereen erin paste en de rolstoelen handmatig naar binnen hebben getild. Voor onze bewoners was het een onvergetelijke ervaring. Hopelijk tot ziens en super bedankt voor de service.
Bewoners en medewerkers van Burgemeester Burgerhof Reinaerde
Tiny B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijke paling en dorade gegeten echt een top tent en dicht bij Amsterdam en toch echt een vakantie gevoel. Je kan met de auto of de boot of de fiets.
leny S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Geluncht
T had erwtensoep :super. Ik een clubsandwich met garnalen zalm ei lekkere saus en veel chips. Heerlijk. Uitzicht op de haven. Vriendelijke bediening.
Jpmdessing .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Zaterdag 19 september met een gezelschap van 50 man (man en vrouw tussen de 20 en 80) in een keer aangeschoven in een keurig, hier op voorbereid, deel van het zo al gezellige restaurant.
De bediening was zeer vriendelijk en het eten heerlijk.
Ook kon een ieder nagenoeg tegelijkertijd eten.
De uitbater is vriendelijk en behulpzaam.
De prijs wat we moesten betalen op een vooraf samengeteld menu was eerlijk.
Tijdens het diner werd gezorgd voor water en de side orders werden aangevuld.

Zeker voor weer een keer!

Jeffrey
Diane G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
We hebben met 4 personen bij Land en Zeezicht gegeten. We hadden mosterdsoep met zalm, met IJsselmeer paling, Hereford steak en saté van kippedijen. Het was verrukkelijk! Ik ben geen kleine eter, en het was meer dan voldoende qua hoeveelheid. En de mosterdsoep met zalm: zálig. Het is een heel gezellig ingericht restaurant, als een grote huiskamer. De bediening is heel behulpzaam en service gericht.
Een aanrader!
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Catch of the day: schol... Het leek wel of die gisteren gebakken was en even in de magnetron was gezet, zelden zo'n vieze vis gegeten. De erbijhorende gebakken aardappels waren koud. Het commentaar was: ik zal het doorgeven aan de keuken, daarna niets meer vernomen. Bij het verlaten van de zaak werd ons nog een smakelijke voortzetting van de dag toegewenst, dat weer wel!
het doet me pijn om zo"n cijfer te krijgen. en elke op of aan merking zou gemeld moeten worden in en aan de keuken, en acktie op genomen moeten worden. wij bakken de vis ala minute en word daarna in de rational even geregenareed, dus geen magnatron.nog maals ik betreur dit , maar een 1 is echt ongeloofwaardig . hoop dat uw nog eens een keer langs komt en ik u kan overtuigen van de goeden keuken. zie de recenties. gr dick koorndijk
Trijntje B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Als afsluiting van ons afdelingsuitje in Marken hebben wij geborreld en gegeten bij Land en Zeezicht. Op het laatste moment hebben wij de borrel met hapjes ingepland. De eigenaar is zeer flexibel en klantgericht. De borrel op het terras aan de haven liep vanwege het heerlijke bier en hapjes flink uit. We gingen een uur te laat aan tafel, maar zonder problemen. De tafel stond mooi gedekt. Het eten was prima en we konden aardappeltjes bijbestellen zoveel we wilden. Er werd goed drank geschonken. De bediening was professioneel en vriendelijk. Een toplocatie voor zowel kleine als grote gezelschappen. Ik eet hier ook al jaren met de kerst en ook familiefeestjes houden wij hier. Een plek om je "thuis"te voelen.
Cockie .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Wij hebben zondag geluncht bij Land en Zeezicht, hadden gereserveerd voor 13 personen en hebben genoten van een uitgebreide lunch met verschillende kleine gerechten die allemaal van een uitstekende kwaliteit waren. De lange tafel zag er prachtig uit, de bediening was top. Het uitzicht over de haven en de dijk is mooi en heel gezellig. Een aanrader als je iets te vieren hebt, maar zeker ook om gewoon even te lunchen en te genieten van het gezellige terras!
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Geluncht met vrienden uit Parijs. Een prima Markersalade met voldoende zalm, paling en Hollandse garnalen. Een prettige Chardonnay uit de Pays d'Oc. Prijs/kwaliteit in orde.
M O.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Prachtig toch om aan het haventje van marken op een terras te zitten, dat is een mooie locatie. Over het eten ben ik kort, de lunch is aardig eetbaar maar zeker niks speciaals. Echter, ik geef de service een 8, we troffen een zeer vriendelijk meisje dat toen ik 2 water bestelde (en niet eens de moeite deed om te proberen kraanwater te krijgen want daar wordt te vaak moeilijk over gedaan) uit zichzelf vroeg: "kraanwater of uit een flesje?". Dit zorgt ervoor dat ik Land en Zeezicht een 8 geef voor service.
Markst .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Merker Salade, paling leek oud. Erg sumier voor 13,50. Geen dressing over de salade, salade was alleen nat van het water.
Dagsoep was een pommedori soep. Daar zat geen kraak of smaak aan. Mijn vriendin had er een panini chorizo bij. De Chorizo was taai en leek oud. Gelukkig kon je hem bijna niet proeven door de enorme hoeveelheid sambal.

Aan het eind van het diner aangegeven dat het slecht was, hier werd niks mee gedaan.

Ps. Na aanleiding van deze recensie heeft de eigenaar contact gezocht en alsnog mijn verhaal aangehoord. Dit getuigd van klasse!
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Als je op Marken aan de haven wilt eten, moet je zeker naar Land en Zeezicht gaan. Erg mooie ligging en mooi ruim terras. De zaak is net gerenoveerd en ziet er gezellig uit. Zeer vriendelijke bediening. Als je gaat eten, neem dan een lekkere Marker Hamburger. Erg lekker!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Heerlijke Marker hamburger gegeten hier, met gebakken uien, champignons en een gebakken ei met kaas eroverheen. Tussen een broodje en met frietjes erbij. En heerlijk de saus (mayonaise en ketchup) apart - weliswaar in zakjes, maar ja, dat mag van mij in een eetcafé. M'n vriend had een prima varkenshaassaté met lekkere pindasaus en ook patatjes en salade. Vriendelijke bediening, leuke zaak, ik denk ook 's zomers op het terras (nu lag er sneeuw).