Lalibela

Erg voordelig
Lang
Macadamia .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met een groep hier gegeten. Hele leuke ervaring; echt een keer wat anders. Samen van een schaal eten met zuur pannenkoekachtig brood. We kozen onder andere voor rundvlees, lamsvlees en een gerecht met feta en pompoen. Er wordt gevraagd hoe pittig je het wilt hebben. De bijgerechten zijn lekker. Sfeer in het restaurant geheel bijpassend. Bediening is vriendelijk. Je moet geen haast hebben want de bediening werkt snel maar zijn met weinig. Prijs-kwaliteit is echt top.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Hier met een groep van 10 buitenlandse gasten gegeten. Lalibela heeft een prettige sfeer, een interieur met veel Ethiopische details, en het eten is van prima kwaliteit met ruime porties geserveerd op de Ethiopische pannenkoeken, tegen zeer schappelijke prijzen. Het personeel is heel vriendelijk en relaxed, maar de snelheid van bediening liet wel wat te wensen over.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Voor het eerst hier gegeten op aanraden van kennissen. We waren de eerste en duidelijk werd uitgelegd dat we met onze handen moeten eten. We kozen voor een menu gemixed met allerlei groenten, lamsvlees, rundvlees, kip in een heerlijke rode saus met een ei in een pannetje. Tevens konden we de "pannenkoeken" bij bestellen. We kozen voor pittig en dit voldeed aan de verwachtingen. De inrichting was zeer Afrikaans te noemen, maar dit hoort bij dit soort restaurants. We aten met 2 personen met 3 drankjes voor € 39,25 wat ons gezien de hoeveelheid zeker niet duur te noemen is. We komen beslist hier ongewenst terug.
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wat een ervaring! Met de hele tafel (gezelschap van 7 mensen) 2 grote schalen met typisch Ethiopische gerechten besteld. Met de handen vervolgens aan de slag, een unieke en bijzonder smaakevolle belevenis. Een Ethiopisch biertje (St Georges) maakt het helemaal af. Ik kom zeker terug.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij Lalibela! Lekker kruidig eten geserveerd met zure pannenkoek. We hadden een gerecht met pompoen (vega-aanrader!) en een gerecht met lam. Beiden waren verrukkelijk. Maar ook het garnituur was absoluut een heerlijke toevoeging. Van frisse dips tot groenteprutje, het was super. Ook de Ethiopisch gekruide thee is erg lekker en past goed bij het eten voor wie geen wijn drinkt. De sfeer is ontspannen en gezellig.
Rinskev .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
We hadden nog nooit Ethiopisch gegeten. Binnen zag het decor er Afrikaans en gezellig uit. Toen ons eten geserveerd kregen bleek het de bedoeling om met de handen te eten. Bovendien aten we met z'n tweeen van een schaal. Wat een leuke verrassing! We aten een kipgerecht en rundvleesgerecht (lalibela). Alles werd op een soort grote pannenkoek gepresenteerd inclusief schaaltjes, sausjes, aardappel en groente. We vonden het heerlijk kruidig en aten onze vingers er bijna bij op! En dat ook nog voor een heel schappelijke prijs. De bediening bestond uit een aantal Afrikaanse dames die keurig uitlegden waar de maaltijd uit bestond. Onderwijl klonk er goede Afrikaanse muziek. We hebben genoten en een visitejaartje meegenomen, want hier hipen we terug te komen!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Voor iedereen die eens 'anders dan normaal' uit eten wilt is dit een super leuk restaurant.

In dit gezellige Ethiopische restaurant wordt je altijd gastvrij ontvangen en is het eten altijd heerlijk (dit ruik je al bij binnenkomst) en zeker niet duur.
Jacques L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Heerlijk gegeten. Ze hebben een schotel waar je alle soorten vlees bij elkaar kan nemen als je kennis wil maken van de Ethiopische keuken. Neem dan een visschotel en eventueel een vegetarische schotel als je met 3 personen bent en je kunt de hele scala van smaken proeven.
Een aanrader.
Trouv .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Na een aantal Ethiopische restaurantjes te hebben geprobeerd, blijft Lalibela toch wel mijn favoriet. Het eten is heerlijk gekruid, maar niet overheersend zodat je alle smaken blijft proeven. Bediening is erg aardig en attent. De sfeer is gemoedelijk en je kan hier lekker zitten met je biertje uit houten kom. Prijs-kwaliteit verhouding is top, ga hier altijd met plezier heen!
Hy C.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Vanavond heb ik door mijn vriend uit Eriteria meegenomen naar dit sfeer restaurant! Toen ik binnenkwam ruik ik zo heerlijk eten vanuit de keuken!

Wat een sfeervol restaurantje met warme lovely achtergrond muziek en de decor is zo huiselijk ingericht met smaak naar hun cultuur van afkomst.

Eten met mijn rechter hand deed ik thuis bijna nooit! Vanavond heb ik wel geprobeerd en het smaakte het eten nog lekkerder dan ooit!

We hebben de hele pan met lekker gerechtje helemaal opgegeten!

De gastvrouw is zo vriendelijk en zeker de kokin is super voor iedereen gekookt met haar voortdurende glimlacht in haar keukentje!

Mijn vriend heeft heerlijk gerechtje besteld en als ik goed herinner was, heeft hij sinjay van rundervlees besteld en heerlijk lamvlees met lekker sausje.

Het was een super gezellig avond !

Het is van harte aanbevelen voor iedereen om dit restaurant een kennis te maken!
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Er zijn inmiddels aardig wat Ethiopische restaurants in Amsterdam, zeker in de buurt van de Jan Pieter Heijestraat. Inmiddels heb ik ze allemaal geprobeerd maar toch blijft Lalibela favoriet. Je kan er heerlijk rustig genieten van het lekkere en bijzondere eten, zonder stress, drukte of lawaai. Het restaurantje is mooi opgeknapt, inmiddels heel sfeervol ingericht en het is er schoon en netjes, ook het sanitair. De bediening is wellicht wat langzaam maar super vriendelijk. Maar allerbelangrijkste is natuurlijk het eten, er is volop keuze, zowel vlees als vegetarisch of je kan kiezen voor een variatie aan gerechtjes. Alles zeer smaakvol en ruimte porties. Overigens ook heel geschikt om er met kinderen te gaan eten, het is een leuke culinaire ervaring voor ze.
Bernard V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Als fan van de Ethiopische keuken, moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik alweer jaren geleden voor het laatst hier gegeten heb. Gelukkig is de kwaliteit nog steeds top. De bediening is voorbeeldig (toen we binnen tegen elkaar zeiden dat we liever buiten hadden willen zitten, werden direct een extra tafel en stoelen buiten gezet) - op een bijna on-Amsterdamse manier.

Mijn vrouw nam een gerecht met kabeljauw, ik met rundvlees. De rundvlees was heerlijk, maar de kabeljauw was werkelijk verrukkelijk (en ik ben normaal absoluut geen visliefhebber). Ook de groenten waren lekker - wat gaar moest zijn was dat ook, gelukkig. Het geheel oogde een beetje karig op het enorme bord, maar we konden het maar net op.

Wat ook opviel was de stevige, smakelijke enjera, die helemaal niet naar gist smaakte. Zelfs het deel van de enjera dat een half uur onder het warme eten had gelegen, was nog goed stevig.
Een mongozo biertje in de bekende halve kokosnoot maakte het geheel af. Ons zien ze hier snel weer terug.

Wat moet dat trouwens met die drie vraagtekens hierboven (voor eten, service en decor)? Aan de hoeveelheid recensies zal het niet liggen, die is reeds twee bladzijden lang. En zoals gezegd is dit ook geen nieuw zaakje. Vreemd hoor.
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Een bijzondere avond in dit Ethiopische restaurant. Bestel van de kaart af: gewoon een gezamenlijk bord met vanalles. Dan krijg je verse producten met de chefs specialiteit. De vrouw die bedient is erg vriendelijk. Ethiopisch bier erbij maakt het af. Lekker centraal in een leuke wijk.
Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Ik kom hier regelmatig eten, en neem ook graag vrienden mee naar dit restaurant. Het eten is ontzettend goed en buitengewoon goedkoop, en de bediening is goed en zelfs lief. Ik zelf ben ook een groot fan van de verbouwing: voor die tijd deed het een beetje smoezelig aan, nu is het nog steeds Afrikaans, maar minder stoffig.