Lakes Bar & Kitchen

Vreelandseweg 50 1216 CH Hilversum Nederland Kaart

Over het restaurant Lakes Bar & Kitchen

Wonderschoon

Zowel de ligging aan het water, het hip-chique decor als de presentatie van de gerechten zijn hier wonderschoon. Omringd door zoveel schoonheid is het wel heel makkelijk om in alle rust te genieten van een bijzonder maal. Neem lekker de tijd en geniet met volle teugen!

Meer informatie over restaurant Lakes Bar & Kitchen

• : Parkeerplaats

Openingstijden Keuken:
Lunch: dinsdag t/m zondag 12:00 uur - 15:00 uur. Zaterdag lunch gesloten.
Lunchgroepen op aanvraag op zaterdag.
Diner: dinsdag t/m zondag 18:00 uur - 22:30 uur.
Openingstijden Bar:
Dinsdag t/m donderdag: 12:00 uur tot

7,2
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Recent een bezoek gebracht aan dit restaurant en wat een teleurstelling na alle verhalen.

De bediening is jong en matig getraind, alles wat gevraagd werd over de producten op het bord moest nog een keer nagevraagd worden aan de keuken. Het serveren van gerechten aan tafel was niet logisch en alles behalve de etiketten.

De gerechten zien er mooi uit maar de smaakbeleving is vrij vlak en in mijn ogen niet speciaal. De prijs/kwaliteit is daarmee dan ook totaal niet in verhouding. 18 - 25 euro voor een voorgerecht? Dit zijn * prijzen.

De selectie wijnen per glas is klein en gaat vanaf 7,50 per glas. Op tafel staan enorme wijnglazen wat het voor de bediening onmogelijk maakt om een fatsoenlijk glas in te schenken, ik heb dan ook 7,50 betaald voor een klein laagje wijn. (had dit in een normaal glas geschonken en je had gezien dat je niet eens tot de helft komt).

Tot slot de akoestiek, wat een drama. Het restaurant zat helemaal vol. Door het lage vlakke plafond en glas rondom weerkaatst het geluid enorm, wij konden elkaar op een gegeven moment niet meer verstaan. Waarschijnlijk hadden meer tafels hier last van en ging iedereen harder praten waardoor het einde zoek was. Echt verschrikkelijk.

Kortom, weinig beleving, de bediening maakt er geen feestje van, de keuken doet ontzettend zijn best maar ook hier mist de beleving.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Heerlijk restaurant met een mooie ambiance en prettige medewerkers.
Gekozen voor 4 gangen menu van de chef, waarbij we enkele verrukkelijke bijpassende amuses kregen. Het menu is een grote verrassing en je kijkt uit naar elke volgend gerecht. Alles zeer smakelijk en een lust voor het oog. Het tempo is precies goed tussen de gangen door en alles komt met een prachtige inleiding en omschrijving door medewerkers.
Heerlijke wijn van de wijnkaart gekozen top.
Dit restaurant geeft je gegarandeerd een zalige culinaire middag in alle rust en in een fijne omgeving.prachtig terras en eigen parkeergelegenheid.
Wij hebben genoten en komen zeker terug.
Tot snel.
J. H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Ik was hier al vaak langsgereden en een vriend van mij gaat hier graag heen. Onze eigen ervaring na het eten bij Lakes is helaas minder goed.
De locatie is geweldig. Mooi uitzicht binnen met terras aan het water. De bediening was wat onhandig maar deed haar best terwijl het restaurant bijna leeg was, totaal vier tafels bezet. Wijn was heerlijk. Tot zo ver weinig aan te merken.
Dan het eten: Ik ben al jaren vegetarisch en daar begon de uitdaging. Voorgerecht een salade: prima. Als vega hoofdgerecht stond er eigenlijk niets op de kaart. Er kon iets gemaakt worden met asperges. Dat gerecht werd gebracht en het bleken slechts 5 asperges te zijn zonder noemenswaardige bijgerechten. Bij het afrekenen moest dat 25.- kosten... voor 5 asperges. De Catch of the Day (vis) was 27,50 (met een paar asperges erbij ;)
Toen wij hier iets van gezegd hebben, werd hier niets mee gedaan. We hebben met twee personen 134.- betaald en ik heb een slechte nasmaak over de prijs/kwaliteit verhouding.
Gemiste kans! Wij gaan hier niet meer heen.
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Prima eten hier, klassieke keuken. Ganzenlever, truffel, lekker rib eye, redelijke wijnen per glas. Allemaal niks mis mee, maar vreemde, wat afstandelijke en wereldvreemde bediening. Zetten eten op tafel zonder je aan te kijken, voelt afstandelijk... Eten was verder prima, mooie gerechten, niet het meest innovatieve maar gewoon prima voor elkaar. Kom er graag nog eens terug in de zomer, wellicht op het terras, maar die bediening, dat moet echt beter hoor...
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gegeten bij Lakes en de verwachtingen waren hoog gespannen. De entree was rommelig, ondanks dat er veel personeel rondliep wordt je niet opgevangen. je staat er een beetje verloren bij. Alvorens je het restaurant vereikt loop je lang een lounge waar gerookt mag worden, een beetje vreemd. Naar onze tafel gebracht en dan wachten. Wijnkaart gevraagd en wederom wachten. Bediening liep een beetje te rennen door de zaak zonder echt aandacht te gebben voor de gasten. Veel stagiaires? Maar goed uiteindelijk besteld. En echt een uur zitten wachten op het voorgerecht en was iets fout gegaan met de bon. Als professional moet je dat opvallen als je langs tafels loopt. De eigenaar loopt te rennen met wijnen voor enkele goede gasten maar heeft totaal geen overzicht. De bediening is een groot aandachtspunt, dames niet in de jassen helpen, deur open houden stoelen aan schuiven. Lege borden, boter en olie te lang laten staan. Slordig en rommelig. Qua ambiance mooie zaak, wel erg rumoerig en m.i. te harde dance achtige muziek. Het BIB menu redelijk en wij hadden beide een andere keuze. Bij sommige gerechten zag je verfijning o.a de steak tartare en bij andere gerechten was simpelweggrof. Jammer.
Binnenkort gaan we op herhaling kjjken of dit een eenmalige uitglijder was.
A.M. B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gisteravond voor het eerst sinds jaren weer eens bij Lakes gegeten...nog nooit een recensie geschreven...maar Lakes verdient een groot compliment voor in de eerste plaats het sublieme eten, met name de grove steak tartaar die in ons 4gangen menu zat, is de moeite van het vermelden waard, maar ook ons voorgerecht met allerlei lekkere visofood hapjes, het vishoofdgerecht en de bijzondere tiramisu waren vingeraflikkend lekker..uiteraard het lekkere brood met pompoenpitjes en de fles plat water, die je niet hoeft af te rekenen! De locatie is prachtig, zowel binnen als buiten, ideaal parkeren, plek genoeg, "lekkere muziek"en prima bediening...de prijzen liggen bovengemiddeld, maar daar krijg je dan ook wel wat voor!!
maxamize .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
We waren al jaren niet meer bij Lakes geweest, maar sinds de trendy 'relaunch' heeft het restaurant inderdaad een aantal grote sprongen voorwaarts gemaakt. Goede ontvangst, prettige bediening en een goede kaart. Let wel op wat je besteld, want als je buiten het 'relaunch menu' gaat, lopen de prijzen hard op. De rekening deed een beetje pijn, maar daarvoor waren alle gerechten perfect uitgevoerd. De risotto met truffel was uitzonderlijk goed, de steak tartare vooral mooi uitgevoerd, gamba's groot en smakelijk en de prime-rib hoewel erg rood, wel heel goed van smaak. Desserts bestonden uit de Tarte Tatin met ananas (enige keer dat je warme ananas mag serveren) en een moderne dame blanche. Leuke uitvoering die in niets lijkt op de bekende dame blanche en dat bedoel ik als compliment. Kortom, ondanks de gepeperde rekening toch een geweldige avond.
Aris B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Vrijdagavond met vrienden fantastisch gegeten in Lakes echt een aanrader. Leuk terras en 's avonds super gezellig. Open keuken met top koks! Aanrader het relaunch menu, grove steak tartaar, daarna grietfilet afgeblust met champagneboter en scroppino als afsluiter. Wij komen echt terug! Complimenten!!
Christian-P .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We kenden Lakes al als goed restaurant. Er is nu gewerkt aan het bargedeelte. We waren nieuwsgierig geworden door de aankondiging van de relaunch. Op de prachtige zondagmiddag was het gezellig druk. Het is niet alleen een plek om lekker te eten maar je kan er nu ook gewoon even langs om te borrelen. Een biertje, wijntje of een cocktail. En daarbij is er nu een barkaart met lekkere hapjes en 'plankjes'. We komen zeker terug!
Vonjo .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het is niet mijn gewoonte om zo’n uitgebreide recensie te schrijven, maar nu vond ik het nodig. Aangezien het restaurant zegt een bijzonder goed restaurant te zijn.
Op 25 augustus om 19:15 gereserveerd.
Toen wij aankwamen hebben we ons gemeld dat we een reservering hadden. We wilden graag buiten zitten.
De jongeman die ons hielp vroeg of wij eerst nog wat wilden borrelen of nu al aan tafel wilden. We zeiden dat we nog wel wat wilden borrelen vanwege het mooie weer. Het was nog 29 graden. Vervolgens bracht hij ons naar een zitje. “Moeten wij aangeven als wij aan tafel willen” vroeg ik. “Nee u wordt gehaald”. Er was al een tafel voor ons klaar zei hij. Hij nam onze bestelling op voor het drinken en of wij plat of koolzuurhoudend water wilden hebben. Wij wilden graag plat.
De bediening was niet erg vlot na zo’n 15 minuten kregen we onze drankjes. Het water was niet ‘plat’ maar met bubbels.
Toen de jongeman nog eens langskwam vroeg ik hem of wij al konden gaan zitten. Hij zou ons ophalen werd er verzekerd.
Na bijna 3 kwartier wachten ben ik naar binnen gegaan en heb aangegeven dat we al een hele tijd zaten te wachten. Hierop zij een andere man, wat later de directeur/eigenaar bleek te zijn: “het komt allemaal goed, we hebben genoeg tafels alleen een slechte bediening”. Pardon dacht ik. Weer terug naar mijn plek. Na 5 minuten kwam de ‘directeur’ bij ons met een verontschuldiging dat ze een beetje overlopen worden, maar dat hij een tafel voor ons gereed zou maken. Hij gaf ons alvast de menukaart. Na 10 minuten (we zaten er toen al ruim een uur) kwam een andere jongeman en vroeg of wij al besteld hadden. Nee natuurlijk niet. Er zou immers een tafel voor ons gereed gemaakt worden. Hij schaamde zich een beetje en verzekerde ons dat binnen 10 minuten een tafel voor ons klaar zou staan. Eigenlijk wilde ik allang weggaan, maar mij vrouw wilde nog respijt geven. Inderdaad na bijna 10 minuten was er een tafel gereed.
De ‘directeur’ kwam heel frivool zeggen dat hij het klaar had staan. Er was nu wel een tafel maar deze was nog niet gedekt. Met de vraag of er nog bestek kwam zei hij dat er een ‘speciaal’ iemand dit kwam doen. Wat er ook voor speciaals was, geen persoon die de tafel ging dekken. Totdat ik maar een vrouw die de kaarsen aanstak bij de tafels vroeg of zij de tafel wilde dekken en van bestek wilde voorzien.

Een pluspunt was dat het eten goed was, mooi opgemaakt en het smaakte heerlijk. Wat we dan maar even door de vingers zien is de lange tijden tussen de gerechten, van meer dan een half uur.
Maar de bediening liet te wensen over. Er werd geen uitleg gegeven over de gerechten en tussendoor werd ook niet gevraagd of het goed smaakte.

De ‘directeur’ was een 'popie jopie' figuur die door allerlei praatjes het allemaal probeert recht te breien. Hij is erg druk met zijn wijnen. Bij elk tafeltje zit hij zijn kunsten te vertonen.
Wat hij beter kan doen is zorgen dat hij overzicht houdt op zijn jonge en onervaren personeel en zijn klanten goed kan bedienen en tevreden kan stellen. Dat doet hij absoluut onvoldoende.

Een gemiddeld eetcafé heeft betere service en bediening. Het ontbreekt aan communicatie en goed management. Dit restaurant krijgt een hele dikke onvoldoende voor service!!
Johannalea .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Eerst lekker op de loungebanken gezeten en geborreld met zijn 2-en. Lekker om zo relaxed zittend over het water uitkijkend de avond te starten. Alles klopte. Het eten was verfijnd, vers en zeer goed van smaak. De bediening wist veel van wijnen en gaf een persoonlijke touch aan de avond. Echte aanrader als je jezelf eens echt wilt verwennen.
Christian-P .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten in het vernieuwde Lakes, nu met toevoeging Bar & Kitchen. Na een prachtige verbouwing is een ding hetzelfde gebleven. De geweldige ambiance, de gastvrijheid en natuurlijk de kwaliteit van het eten. De sfeer is informeel maar correct, het interieur is modern maar chique. De vernieuwde bar is een aanwinst. Voor een drankje vooraf en een digestief na een prachtig vijfgangen diner. Hulde aan chef Erik-Jan en zijn brigade en top-gastheer/sommelier Majid met zijn collega's.
TanjavandenBergh .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat een mooie plek om te genieten van al het lekkers wat voorbij komt.... het 5-gangen verrassings menu...elk gerecht ziet er prachtig uit en de kwaliteit is top!!!
Met advies voor de juiste wijnen...een avond om niet te vergeten!!!!
barrysmit .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Donderdag 04-08-2016 bij 'het nieuwe Lakes' .

Na een drankje op het schitterende nieuwe terras aan de Hilversumse vaart eten wij het 4-gangen menu van de chef (Erik jan schotsma).
Elke gang is even lekker met als uitschieter toch wel de salade van kreeft.
Bij Lakes eet je als koning maar dit alles in een zeer relaxte sfeer en absoluut niet opgeprikt of stijf.
Dit is een avond uit zoals je dat wilt....top eten top wijnen en cocktails in een relaxte ambiance.
Ook leuk om een drankje te doen in de bar of een klein hapje te eten.

ErikHemmes .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Na jaren weggeweest te zijn, weer eens bij restaurant Lakes in Hilversum gegeten.
Woensdagavond 29 juni met een HBS vriend uit vroeger jaren. Aangekomen bij de ingang verrast het uitgebreide terras. Zo verzorgd, zo prachtig met die verschillende hoogtes.
En dan het uitzicht over het Hilversums kanaal. Het feest begint daar al. Persoonlijke gemotiveerde bediening. Ze weten precies op welk moment ze langs moeten komen.
Tegelijk met het aperitief ontvangen wij een soort kroepoek, flinterdun, zeer smakelijk. Daarnaast fors formaat smakelijk groene olijven. Prachtig geserveerd qua servies, stokjes.
Een kwartier later verschijnt de amuse: kroketmodel met luchtige en qua smaak verrassende inhoud, kan het niet meer precies omschrijven, weet alleen dat we enthousiast waren. Daarbij iets gazpaccio- achtigs met creme on top. Super smakelijk. Voor en hoofdgerecht zijn schilderijtjes, maar alles wat er op je bord ligt is lekker. Bijpassende wijnen besteld. Ook leuk persoonlijk contact met bediening. Ze willen wel met je delen. Het dessert binnen bij de openhaard geconsumeerd. Daarbij hebben wij Majid, de enthousiaste eigenaar uitgenodigd om even met ons te praten. Dat doet Majid graag. Majid houdt van zijn klanten en dat merk je op alle fronten.
Lakes gaat nu een paar weken verbouwen werd ons verteld. Daarna zou Lakes nog gevarieerder zijn in het aanbod naar klanten toe. Wordt vast zeer de moeite waard.
Ik kan een ieder aanraden om hier te gaan eetbeleven. Erik Hemmes

Majid, de eigenaar uitgenodigd
hans C.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wij hebben afgelopen woensdag met z'n zessen gegeten en een top avond gehad. Het eten was verukkellijk. De gastheer doet super tips voor bijpassende drankjes en wijnen. Hij maakt er een feestelijke die je niet zal vergeten.
Lideweij B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zodra we binnenkwamen, werden we heel welkom ontvangen. Aperitief in mooie bar met open haard. Interieur is chique, hip en toch knus, echt super! Heerlijk gegeten, bv zeer malse Rib Eye, waanzinnig lekker en verfijnd allemaal. Uitstekende service, met name ook door (denk ik) de bedrijfsleider.
Robinvdhoeven .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
De manier waarop je wordt benaderd bij Lakes heb ik als zeer prettig ervaren. Naast dat de gerechten erg lekker zijn, zijn deze ook nog eens prachtig gepresenteerd ( het is bijna zonde om op te eten). Het is een feestje om te dineren bij Lakes !
Thijn L.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Op dinsdag 20 oktober werden door vrienden gevraagd om naar lakes te komen. Op weg naar 'n ander goed aangeschreven restaurant in Hilversum, we changed plans en gingen naar Lakes. Op deze rustige avond kijkend naar de kaart maar geen keuze kunnen maken, zittend bij de bar( wat informeler) kwam de chefkok met mooi voorstel. Waar hebben jullie zin in? Vervolgens kregen we de meest geweldige shared dining dishes voor geschoteld. Van Aziatisch tot oesters. Alles echt geweldig inclusief heerlijke witte wijn. Helaas weet ik de naam niet meer. Ik was hier niet eerder geweest. Ook de service was on-Nederlands. Heel goed dus. Wij komen terug. Well done.
GuusCramer .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We hebben heerlijk gegeten in een mooie ambiance. Als voorgerecht hadden we de ganzenleverpate, hoofdgerecht de tarbotfilet. De borden waren mooi opgemaakt, een lust voor het oog. Dessert hadden we verschillend, tiramisu en kaasplankje. De tiramisu werd anders geserveerd dan je misschien gewend bent nl in een glas, wat er erg leuk en smaakvol uit zag. Het kaasplankje was precies een goede hoeveelheid van 5 verschillende aparte kaasjes ( geen brie of camenbert) en geserveerd met een apart plankje voor de druifjes, stroop, een confiture van vijgen en walnotenbrood. Alle gerechten begeleid door het huis geadviseerde wijnen. Personeel uitstekend en heel vriendelijk.