Lago

Kruislaan 239 1097 GA Amsterdam Nederland Kaart
31-204639339

Over restaurant Lago

Gezellig, pretentieloos en ongedwongen, zo laat de sfeer bij Lago zich het beste omschrijven. Deze fijne Polderitaliaan, vlakbij de Jaap Eden-ijsbaan, serveert heerlijke pizza's, en pasta's die daar niet voor onder doen. De hele Kruislaan knapt er van op. Voeg daar een superwarm onthaal en een lekker frisse pinot grigio aan toe en alle ingrediënten voor een fijne avond staan op tafel.

Meer informatie over restaurant Lago

Maandag t/m donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en zaterdag 11:00 - 03:00

Voordelig
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Afgelopen zaterdag met zijn drietjes gegeten bij Lago. Wat een supervriendelijke ontvangst,door zowel de eigenaar als de kok zelf. Vooraf namen we de Lago schotel met mediterrane gerechtjes. Heerlijk Italiaans! Een aanrader. Ikzelf ging voor de sliptongetjes, mijn man voor de steak met pepersaus en zwager voor het kalfsvlees eveneens met een zeer lekkere saus. Erg goed gegeten!
Sveen .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Gisteren voor de zoveelste maal gegeten bij Eetcafé Lago. Ik kom hier erg graag. De bediening is altijd erg vriendelijk en ook de eigenaar komt graag in het restaurant een praatje maken met zijn gasten. De aankleding is vrij simpel, een beetje rustique, maar de gezellige en ongedwongen ambiance bevalt mij zeer goed. Qua eten kies ik hier steeds voor de pasta's, om dat ik deze echt heel erg lekker vind, terwijl bij de meeste Italiaanse restaurants de pasta's toch vaak een ondergeschoven kindje blijven. Volgens mijn disgenoten zijn de pizza's en grillgerechten ook van een zeer goed kwaliteit. De prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn idee dan ook zeer goed. Voor 25 euro de man kan je hier uitgebreid eten. Heerlijke warme focaccia met verse kruidenboter krijg je dan vooraf ook nog van het huis. Ook de witte huiswijn, een Italiaans Chardonnay, smaakt mij prima. De Pinot Grigio kan ik ook aanraden. Kortom, ik kom hier zeker weer terug!
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Wat is deze tent gegroeid sinds
mijn laatste bezoek.
Het interieur is verbeterd zo is de bar verplaatst waardoor het geheel een stuk gezelliger is geworden.
Ook heeft de eigenaar het geheel beter uitgelicht.
De service is nog steeds top, het horecahart zit nog steeds op de juiste plaats zowel bij de eigenaar als de charmante dame in de bediening. Ik had een heerlijke mixed grill en mijn tafelgenoot een heerlijk stukje kalfsvlees. De kok heeft duidelijk meer aandacht voor de opmaak op het bord, dit is sinds mijn laatste bezoek een stuk volwassener geworden. Ook het servies is vervangen en doet voor een eetcafe luxe aan.En in het vlees proef je de mediterrane invloeden heerlijk. De sla heerlijk vers met tomaat en rucola en een druppel olie en kruiden precies goed.
Het toetje eigen gemaakte tiramisu was ook heerlijk. Al zou ik hier wel het toefje slagroom op het bordje weglaten.En dit vervangen door een lepeltje mascarpone met een halve aardbei. Verder niks op aan te merken. Het is en blijft een toptent waar je voor een schappelijke prijs heerlijk kan eten.
Remco D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Een gezellige sfeer, leuke mensen , en het eten is prima, lekkere wijn en nog vlak in de buurt ook ,en niet duur.
wij komen hier 3 keer per maand, heerlijke plek.
Pikoe .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Veredelde snackbar. Ik raad iedereen aan een pizza te bestellen, die zijn best prima, maar de eetcafe gerechten zijn onder de maat.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Eettentje op de hoek van de Kruislaan en de Middenweg, verbonden met de naastgelegen snackbar. Uitzicht is niet bepaald romantisch, zo vlak naast de drukke Middenweg, interieur is beetje rommelig zonder al teveel sfeer. Eten is redelijk tot goed, wij bestelden de mosselen met frites, in pittige saus, en daar was weinig op aan te merken. Mooie grote mosselen, en lekker knoflookbrood vooraf. De frites kwamen duidelijk uit de snackbar en waren nogal doorsnee. De bediening, door de eigenaar zelf, was wel heel erg fijn, ontzettend vriendelijk en iemand die duidelijk plezier in zijn werk heeft. Dat is een verademing na alle slechte bediening in de Amsterdamse horeca door mensen die weinig hart voor de zaak hebben. Voor een zaterdagavond was het wel heel erg stil, zaak ligt ook ietwat afgelegen, maar hopelijk trekt het ietwat aan, want dat verdient de enthousiaste eigenaar wel.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Wij gaan hier regelmatig eten. De bediening is uiterst vriendelijke en er is een keur aan verschillende gerechten. De cannelloni is een topper wat mij betreft. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Vandaag heerlijk gegeten met vier volwassenen en een kind. We zaten heerlijk buiten op het terras. Eigenaar was zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij kwam steeds vragen of alles naar wens was en of we nog iets nodig hadden. Vooraf de bruschetta en het plankje lago met verschillende hapjes. Allemaal heerlijk en ruim genoeg! Als hoofd hadden we pizza. Die was echt heerlijk, goede bodem en goed belegd. Maar niemand kreeg hem op door het heerlijke voorgerecht. We kregen nog een drankje van het huis. Al met al heerlijk ongedwongen tent, voor ieder wat wils en zeer kindvriendelijk. Wij komen zeker terug. Aanwinst voor de buurt.
Appie162 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
uit eten geweest met het hele gezin twee volwassenen en drie pubers. Allemaal een ander
voorafje genomen, de gamba's,carpaccio en pasta pesto en de bruschetta's.Alles was even smaakvol en niks op aan te merken.Daarna allemaal een pizza. Een goede bodem en goed belegd,iedereen was erg tevreden.Ook de tiramisu en de chocoladetaart was overheerlijk.De bediening was super vriendelijk en alles was mogelijk.Veel persoonlijke aandacht voor de gasten.De ambiance was gezellig,sfeervol en knus hoewel dat aan de buitenkant niet was te zien.Wij komen zeker terug!!
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Prima bereide, heerlijke grillgerechten, vooral de lamskoteletten en de kippendijen, smakelijke sauzen. Voorgerecht lagoplankje (voor 2 personen), met een keur aan hapjes, is een aanrader. Een kleinschalig restaurantje met een verrassend lekkere kaart tegen betaalbare prijzen. De service is hartelijk. Een leuke ervaring, we gaan binnenkort eens de lunchkaart uitproberen.
Erik1001 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Ondertussen een paar keer gegeten. Of de man of de vrouw je nou helpt, de service is echt supervriendelijk, niets is teveel gevraagd. Hij komt ook steeds vragen of alles naar wens is en of hij nog wat kan doen. Eten is erg lekker wat je ook kiest. Plankje Lago bestaat uit diverse voorgerechten op een plankje die niet alleen heerlijk scherp en goed van smaak waren maar ook zoveel dat ik als flinke eter mijn hoofdgerecht later niet eens op kreeg, hoe lekker ook.
Toetjes nog geen ervaring mee want die krijgen we nooit op.

Decor: vroeger makkelijk samen romantisch bij het raam zitten dmv veel losse tafeltjes. Nu iets meer op groepen gericht, het oude beviel me meer maar als je steeds grotere groepen krijgt kan ik me voorstellen dat dit handiger is.
Niki70 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Van buiten ziet 't er niet erg aantrekkelijk uit, maar wat een toptent is dit! Totaal pretentieloos en ontzettend lekker. Wij aten hier gisteren met z'n vieren: 2 volwassenen en 2 kinderen. De kaart is uitgebreid; je kunt kiezen van chic (we aten een prima kalfsentrecôte) tot snack (nuggets en een broodje hamburger voor de kinderen). Verder veel huisgemaakte pizza's op de kaart – de Giro met serranoham, Parmezaan en rucola was enorm en heerlijk. Het Marokkaanse dagmenu (drie gangen, € 21,50) hebben we niet getest, maar zag er ook supergoed uit.
Je zit er prima, goeie stoelen. Denk: het good old petit restaurant, geen hip gedoe, gewoon een prima eetcafé met dito prijzen. En met heel erg aardig personeel. Wij komen zeker terug!
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Al meerdere malen bij lago wezen eten en lunchen en nog nooit teleurgesteld. De bediening is uitermate vriendelijk. De spareribs zijn zeker een aanrader. Ook de lunch was voortreffelijk een heerlijk broodje met lams shoarma die ook op een Italiaanse bol kan inplaats van pita. Het interieur is sfeervol en gezellig. Maar de eigenaren maken het verschil echte horeca mensen met hart voor de zaak. Ik kreeg meerdere malen drankje van de zaak. Een aanrader en een aanwinst voor de buurt! Ga zo door !
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Op de plaats waar Lago gevestigd is heeft jaren lang een nogal smoezelige snackbar gezeten. Het was dus louter toeval, dat we, op weg naar een plek voor een snelle hap hier terecht kwamen. En inderdaad, de snackbar is er nog steeds, maar ernaast bevindt zich een serre met daarin een eetcafé, dat er zonder meer goed uitziet.
De eigenaar is een Marokkaanse man, die jaren bij diverse (gerenommeerde) Italiaanse restaurants gewerkt heeft, en nu voor zichzelf is begonnen.
We werden erg vriendelijk ontvangen en na een drankje (hierbij werd ongevraagd heerlijk warm pita-brood van het huis aangeboden), bekeken we de redelijk uitgebreide kaart. Naast eenvoudige pasta-gerechten, een twaalftal pizza's, is er een keur van heerlijke voor- hoofd en nagerechten verkrijgbaar.
Mijn vrouw en ik hadden beiden zin in lamskoteletten, die geserveerd werden met een goede salade, gebakken aubergine en friet. Niets op aan te merken! Wel twee maal werd gevraagd of we nog iets nodig hadden, meer salade? Meer friet?
Als nagerecht nam mijn vrouw een chocoladetaartje en ik koos de tiramisu. Het enige bezwaar dat we tegen deze nagerechten kunnen opnoemen is, dat ze beide van forse omvang waren, maar lekker...
We sloten de maaltijd af met espresso en cappuccino, beide van goede kwaliteit en goed warm(!)

Uiteindelijk werd onze "snelle hap" een zitting van ruim twee uur. De eigenaar kwam na onze maaltijd nog even gezellig bij ons kletsen..
De rekening viel tenslotte alleszins mee.
Hier komen we zeker nog wel eens terug!