Lades

Oude Vest 19 4811 Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Lades

Anouck B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het eten was erg smakelijk en ik vind het hier erg veelzeggend dat er ook veel Turken in het restaurant komen eten. Blijkbaar doen ze dus iets goed bij Lades! In vergelijking met andere restaurants krijg je hier veel eten voor de prijs die je betaalt, dat valt me echt op.

Fijn dat er kraanwater geschonken wordt.

Bediening is doorgaans vlot, vriendelijk en behulpzaam. Je hebt niet echt een vaste ober, wat verwarrend kan zijn.

Restaurant ziet er netjes uit, niet extreem sfeervol. De akkoestiek is erg slecht, als het druk is binnen moet je echt moeite doen om elkaar te verstaan.
Kristel-Janssen .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Tijdens het Jazzfestival gelukkig toch een tafeltje kunnen bemachtigen, zonder reservering.
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
Het brood vooraf was superlekker, heerlijk knapperig.
Het eten was erg lekker.
We vonden wel dat het erg gehorig was qua akoestiek en dat de tafels dicht op elkaar stonden.
Pluspunt: tafelwater is gratis.
Leroisoleil .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Vriendelijke bediening met persoonlijke aandacht, service met een lach. Zelf gekozen voor Menu Lades, ruime porties en een lekkere variatie.
J-makkinga .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We werden door familie mee uit eten genomen naar dit leuke restaurant in Breda.
We aten er op een zaterdag en het was maar goed dat we gereserveerd hebben.
Het was heel druk, en dus ook rumoerig.
De ontvangst was hartelijk .
En de hele avond is de bediening uiterst correct geweest.
Ze hadden een wijntje vergeten eb deze is alsnog gebracht met excuses en aangeboden namens hun. Heel netjes.
Het eten was voortreffelijk. Turks in een modern jasje. Veel bijgerechten en de smaak was geweldig. We hebben er zelf onze wijnen op afgestemd en dit haalde de smaak extra omhoog.
We hebben een top avond gehad met lekker eten.
Enige nadeel was dat het rumoerig was en de tafels erg dicht op elkaar staan.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Dit restaurant is favoriet bij veel Turken en dat is niet voor niks. Een uitgebreide kaart met veel mooie gerechten. Wij hadden de mixed grill en deze was verrukkelijk. Het wordt geserveerd in een tajine, en dat is jammer want een tajine is niet Turks. De rode huiswijn Yakut blijft prima te drinken bij vlees gerechten.
Het eten werd vrij snel na het bestellen geserveerd en dat is, als je snel wilt eten, prettig.
Bij het opengaan van de deur komt er veel kou naar binnen (het was koud die dag)
MeisjeNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Eten: matig. We kozen het meest uitgebreide keuzemenu. Voorafje was in orde: wat salades, waarvan enkele lekker, de meeste middelmatig waren. Fetastick was gedoopt in chilisaus waarvan de smaak ons sterk deed denken aan die van een bekend merk; jammer. Hoofdgerecht was onvoldoende. Schotel met stukjes vis, die wel goed gebakken waren, maar dreven in gelige saus die sterk naar bouillon rook. Vlees was allemaal op dezelfde manier gegrild, en allemaal te ver doorbakken. Groente was 'in zijn waarde gelaten'. Op de sla zat dressing die niet smaakte alsof deze door de chef zelf was bereid. Nagerecht zou een verzameling van Turkse gerechten zijn; hoe een grote bol vanille-ijs met slagroom en chocoladesaus (die ook niet zelfgemaakt smaakte) hierin past, vragen wij ons dan wel af. In de minuscule stukjes baklava die erbij zaten, zaten nauwelijks noten. Turks eten kan echt een stuk beter!! Jammer. Wij hebben daarnaast ook later twijfels gekregen of alles hygiënisch was bereid... De wijn was verder redelijk, maar ons is niet eens verteld welke wijn we geserveerd kregen, terwijl wij om Turkse wijn vroegen.
Service: matig. Zeer gehaast, en verschillende personen die steeds bij ons kwamen. Verder is het toch jammer als je in een Turks restaurant naar Turkse koffie vraagt, en dan te horen krijgt dat deze niet 'bij het keuzemenu hoort'. Eén jongen uit de bediening was prima: geïnteresseerd en vriendelijk.
Decor: felle lichten, spotjes aan het plafond. Niet sfeervol. Akoestiek niet goed, zeer lawaaierig. Tafeltjes vlak naast de toiletten (die ook niet echt schoon waren).
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Ik heb met een collega bij Lades gegeten en we hebben een prima avond gehad. Vooral de Sarma vooraf vonden we erg smaakvol. Het restaurant heeft goede recensies en ik begrijp waarom. Ik zal zelf een volgende keer wel mijn gerechten gericht uitkiezen, want ik hou niet zo van grotere hoeveelheden saus of gesmolte kaas (zoals op de mantar dolmasi). Ook heerlijk: de turkse koffie achteraf, halfzoet!
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Voorafgaande aan een afspraak in Breda besloten we in de stad te eten. We vonden op internet dit restaurant. We werden allervriendelijkst ontvangen. We wilden, in plaats van een hoofdgerecht meerdere warme voorgerechten en die samen delen. Dit bleek geen enkel probleem. We kregen direct al, gratis, heerlijk Turks brood met kruidenboter. Onze bestelde gerechtjes stonden zo op tafel en waren verrukkelijk. We dronken ieder ook nog iets en waren uiteindelijk nog geen € 25,- kwijt. We gaan zeker terug en hopen dan buiten in de stadstuin te kunnen zitten, al was het binnen ook heel gezellig.
Kirstje .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Eerste x bij Lades vanavond! Maar, TOP!! Superservice!! Ik was zo dom om niet te vertellen dar ik tegen paprika kon. Eenmaal bestelling op tafel rook ik het direct. Maar hoewel mijn fout,werd het direct geregeld. Gerecht terug naar achteren, nieuw gerecht uur mogen kiezen. Was er vrij snel.
En los van deze extra service was de bediening sowieso erg vriendelijk, het eten was echt heerlijk (gratis brood ook erg lekker!)En de entourage in de binnentuin erg gezellig! We gaan zeker terug! Bedankt!!!
Tjeuvo V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Eindelijk er toe gekomen hier een keer te gaan eten (reserveren in de weekenden is aan te raden, want het is vaak vol). Vriendelijke ontvangst, en het viel meteen op dat het best lawaaierig is. Zowel van de gasten, maar ook vanachter de bar en uit de keuken. Een uitgebreid menu met allerlei gerechten besteld, en dat smaakte heerlijk! Samen met de wijn uit Turkije hebben we erg lekker gegeten. De bediening is vriendelijk, maar ze hebben veel haast, en dat is zonde. De stoelen zitten lekker, de aankleding van het restaurant is okay, het lijkt mij dat niet alle tafels even aantrekkelijk zijn om aan te zitten.
We gaan zeker nog een keer terug, want we willen die lekkere gerechten ook wel eens proberen als we op het terras aan de achterkant zitten.
Joepje16 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Omdat de kerstdagen nog vers in ons geheugen maar vooral rond het middel zaten sloegen we het voorgerecht over. We (mijn vrouw en ik) bestelden allebei een andere variatie van een pangerecht met milde turkse peper en groente. Zowel de kipvariant van mijn vrouw als de door mij gekozen lamsvlees-versie, waren zeer smakelijk. Het stond wel razendsnel op tafel, we waren net aan het turksebrood begonnen (ook lekker warm en vers geserveerd overigens).
Mijn eega had aan het pangerecht meer dan voldoende en moest helaas iets laten staan. "Ja", zei de ober lachend, "het zijn wel echte Turkse porties". Zelf had ik ook wel genoeg gegeten maar de dessertkaart beloofde zoveel lekkers dat ik nog voor de met hazelnoot gevulde dadels in combinatie met suikersiroop, ijs en slagroom ben gegaan. Zeker geen spijt van.
Al met al een gelegenheid om vaker te bezoeken, mochten we vanuit Zwolle weer eens in de buurt zijn.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Voor de derde keer gegeten bij dit Restaurant.
Vriendelijke bediening in een gemoedelijke ambiance
Het was druk dus ons tafeltje moest nog ingedekt worden maar dit ging razendsnel.
Het eten smaakte heerlijk en tussendoor kwam er een vriendelijke ober af en toe vragen of alles naar wens was.
Al met al een geslaagde avond voor een prima prijs!
Petra08 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Op vrijdagavond heerlijk gegeten bij Lades. We hadden als voorgerecht verschillende koude Turkse gerechten, deze waren heerlijk. Hoofdgerecht gevulde ossenhaas, deze was perfect. De huiswijn is ook erg lekker, kortom een absolute aanrader. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Aboutbloom .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Heerlijk gegeten, ik heb genoten van de sfeer. De personeel is vriendelijk en de decor is rustig. Het was een leuk avondje uiteten!
Enjoy-food .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Bij toeval terecht gekomen bij Lades
In een heel lang verleden was hier een Italiaan, wat wij ons konden herinneren, nu echter een Turks restaurant.
Toch maar naar binnen, want we hadden niet veel tijd, en wat zijn we blij met de keuze die we hebben gemaakt
We hebben zo lekker gegeten, pure keuken met super smaken
Super verrast
Prachtige zaak, vriendelijk personeel
Gewoon een een echte aanrader
Ik heb het kaartje meegenomen en volgende keer als we in Breda zijn gaan we zeker terug om weer te genieten van deze fantastische keuken
Oosterhouter .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Afgelopen zondag 14 september hier met z'n zessen gegeten. Voorgerechten waren heerlijk (Mantar Dolmatu, mini köfte), zeker gelet op de kleine prijsjes die Lades hiervoor vraagt.
Ook de hoofdgerechten waren super, het Lades Menu en de Lader Iskender. De door twee personen gevraagde ossehaas was "op". Dus kunnen we hierover geen recensie geven. Daarom hebben we de gegrilde runderbiefstuk genomen. Een paar Euro goedkoper dan de ossehaas, maar ook weer heerlijk gegrilld en supermals. Samengevat een zeer attente bediening en bovenal heel vriendelijk. Het eten heerlijk en betaalbaar. We komen hier zeker terug.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
We konden lekker buiten eten waar de bediening erg vriendelijk en heel attent was. Het eten was prima. Wat ook heel fijn is bij Lades, is dat je er ook voor de wat kleinere eter gewoon twee voorgerechten kunt bestellen. Geen enkel probleem. Linzensoep en artisjokkensalade waren heerlijk, maar ook de kipfilet en het wokgerecht met kip waren lekker mals en gelukkig niet uitgedroogd. Een klein puntje van kritiek...De toilet was niet schoon, erg stoffig en de toiletbril lag er zowat af. Ook de afvalbak voor de papieren handdoekjes was zeker al een aantal dagen niet leeg gemaakt. Maar, waar we graag nog voor terugkomen is het lekkere en betaalbare eten en de prima service!
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Ladès.....Heerlijk eten...goede vriendelijke en snelle bediening....MAAR wat een rumoerige omgeving.
Dat is echt zo jammer. Ik ben nu zo'n 5 keer gaan eten bij Ladès...en ik ga terug omdat het eten heerlijk is...maar zoveel lawaai om je heen. De muziek (box hing net boven ons tafeltje) stond te hard, we moesten echt schreeuwen om elkaar te verstaan...omdat er geen afscherming tussen de tafeltjes is, is het gepraat van de gasten toch al behoorlijk aanwezig...en dan die open keuken. Er viel wel eens wat op de grond en dan was er nog die koffiemolen...jeetje....wat 'n herrie.
Dus....ik zou daar wat aan doen als ik een tip mag geven. Het eten is veel te lekker om te laten overheersen door een hoop lawaai, waardoor de gasten weg kunnen blijven.

Paul_s .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Twee keer een menu en 1x kebab. Het pittig lamsvlees is lekker pittig en alle mezzes zijn ook erg lekker. Nog net wat ruimte over voor een toetje: de vijgen waren zeer smaakvol. Bediening maakte soms een foutje, maar was geen probleem
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Acht juli, een vakantiedag waarop het regent dat het giet. Na een bioscoopje gepikt te hebben besluit ik om samen met een vriend te gaan eten bij Lades. Ik ben mijn hele leven al pescotariër (geen vlees, wel vis) dus ben benieuwd naar wat de Turkse keuken mij te bieden heeft.

De keuze voor het voorgerecht valt op Karides Tava, volgens de menukaart omschreven als gamba's met champignons, tomaat en Turkse milde peper in een roomsaus. Wat geserveerd wordt zijn dan wel geen gamba's zoals ik ze ken maar oh, oh, oh... wat een heerlijk voorgerecht! Het enige euvel: als voorgerecht is dit eigenlijk te machtig dus je bent eigenlijk al voldaan nog voor het hoofdgerecht gebracht wordt. Tafelpartner heeft gevulde champignons als voorgerecht en ook die smaken volgens hem heerlijk.

Het hoofdgerecht wat ik heb uitgezocht is vegetarisch: Sebzeli Patlican, een met groente en tomatensaus gevulde aubergine. Wederom heel erg lekker. De disgenoot die wel vlees eet heeft een stoofpotje van mals lamvlees op zijn bord en zit ook lekker te genieten. De bijgeleverde salade, aardappeltjes en rijst maken het helemaal af. Sommigen zullen de saladedressing iets aan de zurige kant vinden maar dat vind ik juist lekker.

Ruimte voor een nagerecht is er niet meer, we houden het bij koffie na. Ondanks het feit dat er na ons nog maar twee andere gasten binnengekomen zijn is de sfeer toch prima. Er brandt een open haard die een behaaglijke warmte verspreidt terwijl het buiten koud en nat is, de bediening is opgewekt en de kleine foutjes die gemaakt worden... ach, daar nemen we geen aanstoot aan want we voelen ons welkom.

De dag erna heb ik met een collega afgesproken om samen te gaan lunchen. Op basis van mijn goede ervaring troon ik haar mee naar Lades. Helaas echter... sommige lunchgerechten zijn niet bestelbaar want die zijn de vorige dag als voorgerecht opgegaan, zo wordt mij verteld. En de kok is er nog niet om het opnieuw te maken. Ach, kan mij het schelen, dus ik bestel wat er nog wel te krijgen is: bladerdeegrolletjes gevuld met fetakaas, munt en dille. Weer erg lekker, alleen niet voldoende als lunchgerecht. Open haard brandt ook niet op het middaguur dus de sfeer is alleszins een stuk minder dan de avond voorheen.

Conclusie: Lades is minder geschikt voor de lunch maar een aanrader voor een maaltijd later op de dag. Ik ga er zeker nog een keer terug naar toe, al was het maar voor de aubergineschotel en de vriendelijke ontvangst.