La Zia Maria

Nieuwe Binnenweg 222A 3021 GM Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant La Zia Maria

Italiaanse trots aan de Nieuwe Binnenweg

De Nieuwe Binnenweg, een culinaire ader die door het centrum van Rotterdam loopt. Hier vind je zoveel restaurants, dat het moeilijk kiezen is waar je uiteindelijk naar binnen stapt. Laten wij je een handje helpen. Chef Stefano Campailla werd geboren in Sicilië, waar zijn passie voor eten al snel vlam vatte. Vind je het gek, in een familie waarin hartstocht voor elkaar en voor alles wat met eten te maken heeft centraal staat? La Zia Maria laat je kennismaken met de wonderen van de Italiaanse keuken en is daarmee een zeer gewilde stop voor elke bourgondiër.

Meer informatie over restaurant La Zia Maria

Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Jolanda L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Vriendelijke bediening gezellige zaak en lekker gegeten helemaal top,
Ga zeker nog eens terug ....
Annekebroek .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Leuk winkeltje! Je kan er Italiaanse producten kopen, die ook leuk zijn om kado te geven. Lekker gegeten, ruim voldoende. Aardige bediening!
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Om 14.30 lunch menu afspraak a 20,50 p.p + A.H.bon . Zeer koud winkeltje en verder geen klanten
Voorgerecht anti pasti 12 plakjes worst , 1 1/2 plakje kaas en 2 olijven 4 sneetjes stokbrood voor 2 personen
Hoofd gerecht pasta uit de magnetron (bah) Nagerecht natte tiramisu
Rekening 30,00 euro + A.H. bon
Wij komen er nooit meer terug , wat een afgang nog geen 5,oo euro waard
RoBnd .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
vriendelijk en ontspannen sfeer. heerlijk gegeten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dionne R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Echt Italiaans; informeel,een warm welkom, erg lekker authentiek Italiaan eten. Het menu was gevarieerd en vullend. Wij zullen zeker als familie vaker daar gaan eten.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Super leuk tentje. Helemaal in de Italiaande sferen. Fantastisch eten. Allemaal uit eigen keuken. Nog wat mee naar huis genomen voor de volgende dag. In 1 woord GEWELDIG
Koosennelleke .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wij waren hier met een AH bon dat we het 2 de menu gratis kregen en ik had niet het ide dat we minder kregen dan normaal. Het eten was erg lekker en ook genoeg. De eigenaar heel aardig en legt uit wat je op je bordje krijgt. Erg leuk klein restaurantje zeker voor een lunch heel geschrikt.
B.korebrits K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk italiaans gegeten op een zaterdagmiddag in een leuke rotterdamse straat met meerdere kleine eettentjes. Een paar tafeltjes. Kleinschalig. Maar goed eten en vriendelijke bediening.
B.korebrits K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Italiaanse sfeer. Eenvoudige entourage zoals in een trattoria. Gastvrij. Goed eten. Grappig om in een soort delicatessenwinkel te zitten. Leuke straat in Rotterdam met meerdere eettentjes in de buurt. Gezellig om hier zaterdag namiddag te zijn.
Info837 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Wil je een leuke lunch, diner of afhaalmaaltijd? Wil je Italiaanse specialiteiten kopen om zelf te koken? Het kan allemaal.
Wij genoten daar vorige week van een heerlijke lunch. Echt, daar kunnen ze koken! De bediening door ober Lorenzo was prima hij schept sfeer en vertelt leuk over Sicilia!
Nicolesmit1 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Leuke tent, klein terrasje aan drukke straat. Ober heeft ons verrast met welke gerechten we kregen en dat was heerlijk. Het is in principe een traiteur, daarom wordt / kan er geen alcohol geschonken worden. Bijzonder vriendelijke personeel. Leuk winkeltje erbij met producten.
Reine R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
We hebben heerlijk uitgebreid gelunched. De eigenaar herkende ons van de vorige keer en wist nog wat we dronken! Hele goede service! Een aanrader.
Danie63 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Voor de tweede keer in dit charmante tentje aan de bruisende Nieuwe Binnenweg, met slechts enkele tafels binnen en enkele buiten aan de straatkant. Bij binnenkomst word je direct hartelijk verwelkomt in zowel Nederlands als Italiaans. De eigenaar en zijn rechterhand geven je het gevoel bij hen thuis aan tafel te mogen aanschuiven. Niks opdringerig uiterst gastvrij. Allerlei Italiaanss frisdranken te krijgen en de lekkerste Italiaanse gerechten. Van eigengemaakte antipasti met artisjok vleeswaren en heerlijke olijven, pasta's en lasagne van diverse smaken. Gisteren maakte de chef penne sepia Nero (inktvisinkt zwarte saus erdoor) die wij gegeten hebben. Samen met de antipasti vooraf en de lekkerste romige tiramisu hebben we fantastisch (Siciliaans) gegeten. De jonge eigenaar komt uit Sicilië vertelde hij. Een heerlijk overdag-restaurantje. Prima prijs-kwaliteit. Jammer dat er niet een van de heerlijke Italiaanse wijnen bij geschonken mag worden. Wel te koop per fles om mee te nemen. Ik kom hier gauw weer!
Lisa-AT .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gezellige sfeer, leuk ingericht. De service was goed, er werd tijd genomen om de kaart toe te lichten. Het eten was erg lekker.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij hebben lekker gegeten. Het is een klein restaurantje / delicatessewinkel. Met de italiaanse liefde van een familiebedrijf wordt de zaak gerund, dat proef je in alles door. Mijn vrouw en ik hebben genoten. Het eten is goed en eenvoudig, de hoeveelheden van de lunch waren voor ons precies genoeg, maar wij zijn geen hele grote eters. Jammer dat ze geen drankvergunning hebben, zodoende kan er geen wijntje bij het eten worden geschonken.
Het is zoals het is en het was gewoon goed.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Typisch een tentje waarin je het idee hebt even op vakantie te zijn. Een charmante Italiaan die zijn accent graag gebruikt om bij te dragen aan de sfeer.
Buiten staan een paar tafeltjes waar je niet alleen kunt genieten van het heerlijke eten, maar ook van de gezelligheid en drukte die de Nieuwe Binnenweg tegenwoordig biedt.
Binnen is het een walhalla. Doordat er relatief veel tafeltjes staan is het moeilijk het ook als een winkeltje te zien zonder mensen weg te kijken.
Het eten is typisch Italiaans, pure smaken, goede hoeveelheden en erg lekker. Waarschijnlijk door de drukte, maar de pasta kwam wat minder heet aan tafel dan gewend. Ondanks dat erg van kunnen genieten.
Doordat het geen restaurant is hebben ze geen vergunning om alcohol te schenken. Met de lekkere limonades van San Pellegrino mis je dit ook niet.
Kort: Zin in een Italiaans vakantiegevoel in Rotterdam, dan zeker hier eten.
Olga1964 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben lekker geluncht in en heel karakteristiek zaakje aan de Nieuwe Binnenweg.
We hadden gereserveerd via de Albert Hein-actie, maar er was nauwelijks een tafeltje voor ons vrij gehouden. Dus we zaten vrij ongemakkelijk aan een hoge tafel op een kruk.
Het 3-gangen menu was eenvoudig en het waren nogal karige porties, maar de smaak was goed.
Mede door de sfeer die het zaakje uitstraalde en door de vrolijke hardwerkende kok/ober was het een gezellige lunch geworden.
Mishabax .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
simpel en knus plekje om te eten. Weinig te kiezen, maar was redelijk goed op smaak. Was een erg leuke ervaring!
Wel jammer dat ik er later achterkwam dat er 2 euro teveel in rekening is gebracht per ongeluk. we waren toen al weg dus wilden niet meer terug hiervoor.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gezellig, klein. Zeer vriendelijk geholpen. Heerlijk gelucht.
Zeker een aanrader! Leuk dat je er ook Italiaanse ingrediënten kan kopen