La Vita e Bella

Oostzeedijk Beneden 229 3061 VV Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant La Vita e Bella

Een Italiaans liefdesverhaal

La Vita è Bella, de naam van deze lunchroom is een oase voor mensen die verlangen naar een vleugje Sicilië. Op dit eiland vonden Peppe Cappelano en zijn vrouw Linda vonden elkaar in de liefde. Deze Italiaanse romantiek brachten zij mee naar Nederland. Samen zorgen zij ervoor, dat wij het hele jaar kunnen genieten van echte Italiaanse specialiteiten, zoals belegde broodjes en delicatessen. Ook catering op locatie is mogelijk, informeer naar de mogelijkheden.

Meer informatie over restaurant La Vita e Bella

Maandag 12:00 - 19:00
Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 19:00
Zaterdag 10:00 - 17:00
Zondag Gesloten

Joepvandenblink V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Bij binnenkomst een grote counter voor meeneemproducten. Eenvoudige inrichting, paar houten tafeltjes en stoelen die niet direct uitnodigen te gaan zitten. Mijn gast is er nog niet dus ik vraag aan de counter een glas witte wijn. Er wordt geen alcohol geschonken. Dus heb ik het daar maar bij gelaten. Dit is geen lunchrestaurant. Buiten zie ik op het raam La vita et bella catering, daarin zijn ze vast goed.
M. M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
La vita e bella is een pareltje in Kralingen! Heerlijke hammen, verse pasta's, prachtige desserts. Lunchen met een goed belegd broodje en een gratis lach, ze hebben het. Niet goedkoop, wel stek om voor om te rijden...
Hugootjoo .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijke lunch; anti pasti heerlijk vers en goed op smaak. Goed belegde broodjes met lekkere producten. Helaas geen wijn of rosé want dat er is geen alcohol vergunning.
Bediening is vriendelijk maar te weinig personeel leidt tot lang wachten.
Wel een heerlijke frozen cappuccino nociola tot besluit. Een topper!
Verder zijn er mooie authentieke Italiaanse producten te koop.
Renate K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Ik kan alleen iets over de lunchroom zeggen, in het restaurantje ben ik nog nooit geweest, alleen even overdag binnengekeken. Leek me niet aantrekkelijk.

In de lunchroom kom ik best vaak. De broodjes zijn lekker maar ik vind ze nou niet zo bijzonder moet ik zeggen. En een flesje water veel te duur. De bediening is aardig, maar als net de leveranciers komen of ze onderling in gesprek zijn, word je gewoon niet bediend.

Maar ik kom er voor de cappuccino. Daarvoor fiets ik echt wel om!
Sommers .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Erg gezellig, typisch Italiaans zaakje waar de kwaliteit van de producten erg hoog staat. Mijn vriendin had een broodje met parmaham en buffelmozzarella en ik ging voor de ravioli, fantastisch! Aardige bediening die vroeg of we ook nog wat mee naar huis wilde nemen, we kozen ervoor om wat verse pasta mee te nemen die we 's avonds zouden eten, erg lekker!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk gegeten en mooie gerechten, helaas moet je wel oppassen. Dachten een borrel van het huis te krijgen, maar er stond toch mooi 13 euro op de rekening. Dan voel je je wel bekocht. Bij het toetje wordt een en ander in half Nederlands en Italiaans aangeprezen, maar je krijgt een heel duur drankje. Zelfde geldt voor de wijnen, er wordt steeds een en ander aangeraden, zonder dat je weet wat het kost. Jammer van een goed en Italiaans chaotisch gebeuren.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Misschien wel de beste Italiaan van Rotterdam.
Afgelopen week hier voor het eerst gegeten en zeker niet voor het laatst.
Een Osteria die uit Italië weggeplukt is en in Rotterdam neergezet. Italianen in de bediening, neem de tijd, gaat wat rommelig en soms mis maar wordt met charme gecorrigeerd. Maar het eten:
de beste Vitella Tonnata in jaren, uitstekende pasta(truffel) en kalfsvlees. De wijnen sluiten prima aan bij het eten. Als ik dit schrijf wil ik weer terug.
Pvanbakel .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Op basis van zeer hoge scores op iens, de koe bij de hoorns gevat en bij dezedelicatesse / broodjeszaak gaan eten. Prima broodjes alleenhet broodje met mortadella en artisjokken vonden wij bijna waterig en redelijk smaakloos. Leuke zaak maar misschien beetje overrated. Wel zeer vriendelijke bediening.
Maarten O.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Gisteravond voor het eerst hier gegeten. Er hangt een gemoedelijke en intieme sfeer. Het eten was erg lekker en echt Italiaans. Wij zullen zeker nog eens terugkomen.
Bassie303 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
We zijn bij de osteria wezen eten, Sala Federico. Echt top! Iedere dag een ander menu. Dus de eigenaar kwam met het buitenbord naast ons zitten om uitleg te geven. We hebben een 3 gangen menu genomen. Alle gerechten waren heerlijk. Niet al te moeilijk, maar met heerlijke smaken. Je merkt dat het gerund wordt door Italianen. Ga er een keer eten!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
CURIOSO....!
Het lekkerste broodje dat ik dit jaar gegeten heb.
Super vers, fijne ingredienten en een perfecte smaakbalans.
Geen woorden voor....
Willembot .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Bij la vita e bella waan je je in Italie! Oprechte en lieve mensen. Worden super verse ingrediënten gebruikt en dat proef je zeker! De prijs is op het eerste gezicht wat hoog, maar als je ziet wat je er voor krijgt is het helemaal goed.
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Lekker, lekker, lekker! Echt genieten, heerlijk om te lunchen, maar je kunt ook broodjes en koffie afhalen. Ik had de Bella Chiara met een cappuccino. Echte Italiaanse smaken, alles lekker vers en heerlijke combinaties. Ik ben verliefd!
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Broodje burratta genomen. Dit kaasje is op zich al heerlijk maar het luchtige en knapperige broodje van la vita e Bella maakte het geheel zalig. Ik had er pijnboompitten gedroogde tomaat en pesto op met een slice gegrilde courgette onder.... Het eten was zo lekker dat ik direct geïnspireerd werd om een pizza te eten elders in de stad...Het geeft je dus een gevoel wat heel de dag beetje bij je blijft en je doet inspiratie op. Op zondag is dit zaakje helaas gesloten anders zou ik morgen weer gaan verder proeven..
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Onvoorstelbaar wat een kwaliteit en leuke tent. Vanmiddag gelunched. Authentiek Italiaans eten van zeer fijn en hoog niveau. Ik kan mij serieus niet herinneren zo'n lekker broodje gegeten te hebben. Nee, ben niet bevriend met personeel of eigenaar :-)
Een kritiekpuntje na lang zoeken? Op het moment dat wij er waren misten wat Italiaanse klanken door de speakers. Verder, alles zeer goed en komen zeker terug. De ijscappuccino was ook erg lekker.
Kaatje W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Heerlijk enthousiast personeel die ook echt een passie hebben voor het eten. Met z'n tweetjes heerlijk geluncht. De thee is erg lekker. Mijn stoel zat niet zo lekker, maar eten en bediening maakte alles goed.
Otis V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Heerlijk geluncht hier! Je komt binnen en waant je meteen in Italië. De bediening spreekt Nederlands met je, maar soms ook wat Italiaans tussendoor. Buiten dat zijn ze erg vriendelijk en snel in service. De klanten die binnen zitten, zijn veelal Italiaans, wat het nog leuker maakt eigenlijk. De koffie is echt heerlijk hier. De cappuccino zeker ook nog na 11.00 (al merk je dat het eigenlijk niet gebruikelijk is ;-)). Zelf heb ik de Vendicari en de Curioso gegeten. Deze laatste was echt goddelijk! Een aanrader voor iedereen en een goed verscholen geheim in Rotterdam.
Jimithing .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Met onze jonge kinderen hier vandaag op het terras heerlijk zitten lunchen. Geweldige broodjes, heerlijk vers brood, top beleg en voor de kinderen heerlijk ijs toe. Ronduit genieten en een echt Italians gevoel.

Mensen in de bediening allemaal even vriendelijk. Wij keren snel weer eens terug.
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Wij zijn hier gaan lunchen. Eerst neergestreken in het winkeltje, waar wij direct aan de wijn wilden.
Vriendelijk erop gewezen dat het zaakje/restaurantje ernaast er ook bij hoort, en dat daar wijn geschonken werd. Zijn aardig lang blijven hangen, omdat het zeer goed aanvoelde, werden als gasten behandeld maar ook met rust gelaten. Het was jammer dat we qua tijd weg moesten. Gaan zeker terug. Als je op zoek bent naar echt Italiaans..... zit je hier meer dan goed.
Raul S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Het zijn 2 prachtige zaken naast elkaar. Aan een zijde de delicatessen en traiteur winkel, aan de andere de Osteria waarin je s avonds heerlijk kunt dineren. Bij de winkel zijn wij er zeker 5 a 6 keer per maand om lekker te lunchen met broodjes of warme dagverse gerechten. Het sfeer is huiselijke en de kwaliteit is zeker erg goed. Afgelopen dinsdag zijn wij bij de Osteria gaan eten. Afwisselende menu met keuze uit meerdere pasta gerechten en 1 vlees of 1 vis gerecht als hoofd deze week. Wij hebben de pasta met zeevruchten genomen omdat wij de vis gerecht ons enorm aanspraak. Top gegeten, heerlijk bereid door Damiano, die als finalist bij de Nederlandse Pasta kampioenschappen in Wageningen 2e is geworden! De pasta was vers gedraaid en de vis moest super vers want je proefde echt de zee. Het geheel was gewoon top, erg goede wijnen, behoorlijk goed, de ambiance is warm en gemoedelijk, de bediening is correct en ongedwongen. Wij hebben gewoon echt genoten. Wij raden het aan iedereen die op zoek is naar authentiek Italiaans, zonder meer een van de beste in Rotterdam.