La Villetta

Van Oldenbarneveldweg 12 1901 KB Castricum Nederland Kaart

Over restaurant La Villetta

La Villeta laat je kennismaken met de 21 streken van Italië. Iedere streek heeft zijn eigen culinaire tradities, allemaal even smakelijk. Bij La Villeta kun je kiezen uit drie verschillende menu’s en verschillende pizza’s en pasta’s. Wat je ook kiest, neem voor alles de tijd. Net als in Italië waar de hele avond draait om de gezamenlijke maaltijd. De gastvrije bediening is er klaar voor.

Meer informatie over restaurant La Villetta

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Engels gesproken , Wi-Fi
Voordelig
Ben D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten, prima kwaliteit en gezellige bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Na een geweldig voorgerecht, kregen we prima pasta vlees en vis geserveerd. Ruime porties. Prima bediening. Een geweldige avond.
Moniek .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk gegeten met grouponbon. Erg lekker. 5 gangen diner was veelzijdig, puur van smaak, veel aanbod en goede service. Aanrader.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een geweldig restaurant en wat een vriendelijke mensen! We gingen met een Grouponvoucher voor een vijfgangenmenu van de chef. Met name de tweede gang was erg indrukwekkend; een antipasti bestaande uit vijf gerechten w.o. carpaccio, vitello tonato, Parmaham met meloen, enkele gegrilde groeten en nog wat warme gerechtjes. Alles geserveerd op aparte schotels en aangevuld met zelf gebakken brood. Ook de volgende gangen waren prima, t.w. pasta met een voortreffelijke saus, kalfsvlees en tot slot nog een sliptong. De bediening was bijzonder vriendelijk en wil het je echt naar de zin maken. De fles rode huiswijn was goed van smaak en redelijk van prijs (€17,50). De inrichting van het restaurant is netjes, maar niet bijzonder en kan nog wat winnen aan gezelligheid.
Teus V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Onbegrijpelijk hoe dit restaurant aan een hoog cijfer voor het eten komt. Erg aardige bediening, oubollig interieur maar daar kun je van houden, maar mensen mensen zeg wat een slecht eten. Zout, vet en geen verse ingredienten. Ik denk dat je echt overal in de buurt beter eet dan hier. Kortom een flinke afrader.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hier gegeten op 17/06/16. We hadden voor vier personen gereserveerd voor het vijfgangenmenu. Dit is echt een aanrader!

Het menu is zeer gevarieerd. Voorbeelden hiervan zijn carpaccio, vitello tonato, bruschetta. Er was tevens een gang met vlees en een met vis. We vonden alle gangen goed van smaak. De bediening was de gehele avond zeer vriendelijk.
Femmex .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijke avond gehad bij La Villetta. Bij binnenkomst waren de verwachtingen niet erg hoog. Matig decor wat meer neigt naar een shoarma tent. Ook erg gehorig bij drukte.
Een wijnarrangement is er niet want je kunt alleen de huiswijnen per glas bestellen dus wij begonnen met een chardonnay. Niet mijn smaak. Vervolgens het 5 gangendiner (groupon) dat stuk voor stuk erg lekker en variabel was. Alles kwam op tafel van carpaccio tot gegrilde groente, lamskotelet, vis maar wat ons het meest is bijgebleven is de heerlijke ravioli met een subtiele toon van truffel. Ik heb werkelijk waar nog nooit zulke lekkere (huisgemaakte) ravioli gegeten! Alleen hiervoor zal ik al terugkomen. Het dessert was niet inbegrepen maar wij wilden dit toch graag proberen. Ook helemaal top en bovenal ruime porties. Aan het einde kwam de kok nog even per tafel langs om de bevindingen van ieder aan te horen. Dit zouden meer koks moeten doen want het geeft je een warm gevoel.
Als tips zou ik toch echt het decor eens opfrissen, gezelliger en knusser maken en zorgen dat het wat minder gehorig is. Verder lekker zo doorgaan!
Gerry K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Als er een 15 was, dan 15 sterren voor de kok en gastvrouw!!!
verschrikkelijk lekker en heerlijk gegeten. Wat een feest. Van de ene verbazing vielen we in de andere verbazing, zo mooi opgemaakte schotels.
veel, heel veel eten. Heel hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg over het eten, het praatje van de chefkok, en het huisgemaakt likeurtje. Wij komen zeker nog een keer terug. Wij zijn net terug in alkmaar. Beentjes omhoog, en nog nagenietend. gerry martins.
Ricardo M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten bij La Villetta. Een vijf gangen diner dat klonk als een klok. Alles vers, huisgemaakt. Heerlijk ongedwongen bediening en persoonlijke aandacht. Een echte aanrader.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
leuk menu. redelijke prijs prestatie, maar mag wat verfijnder , te zout. Team doet zijn best echter de echte pure italiaanse smaken komen niet tot zijn recht
Esther-jan .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Wat hebben wij een top avond gehad bij La Villetta. Een heerlijk 4 gangen verrassingsmenu. Het een was nog lekkerder dan het ander. Super antipasti, heerlijke gevulde pasta en ook het vlees en vis gerecht was heerlijk.
Tel daar nog eens de hartelijke bediening bij op en je avond kan niet meer stuk!
Komen graag nog eens genieten van het heerlijke eten en jullie gastvrijheid.
Maja K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Vrij onverwacht dit restaurant gekozen voor kersteten met familie. Vader vorige week overleden, moeder van 87 mee, een andere kerst dan gewoonlijk. Dit restaurant bleek een aangename verrassing. Persoonlijke benadering door een leuke serveerster en een vriendelijke en gezellige kok. Gewoon pizza's besteld, moeder kan geen uitgebreid menu uitzitten. De rekening was een uitsmijter, 8 pers. €165,- Hier komen we graag terug voor het verrassingsmenu! Top.
Marion R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Het 4 gangen verrassingsdiner is een aanrader en was eigenlijk een 5 gangendiner. Zeer uitgebreid en erg lekker. Het personeel deed erg zijn best en de chefkok kwam ook vragen of alles naar wens was. Enige verbeterpunt is de cappuccino, bij een Italiaans restaurant verwacht je de beste toch?
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Wij zijn hier een aantal jaar geleden voor het laatst geweest. Blijkbaar heeft het restaurant nieuwe uitbaters dus wilden wij het weer eens proberen. Het verrassingsmenu is onveranderd en dat was enigzins teleurstellend. De antipasti zijn wat ons betreft de beste gerechten van het menu. Het vlees was te droog, de vis te hard gebakken, de torteloni te mager gevuld en overvloedig drijvend in de saus en de gehaktballetjes waren nog koud. Het horecavak lijkt niet de tweede natuur van de nieuwe uitbaters.
AnnadaS .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Fantastische avond gehad, hemels gegeten en zeer attente bediening. Zowel het verrassingsmenu als de pizza was supervers en het een nog lekker dan het andere. Hier gaan we nog eens naartoe!
Roby S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Sfeervol en gezellig druk restaurant in Castricum. verassingsmenu met vele keuzen tussen o.a. Italiaanse hapjes, pasta vlees, vis ... Dit was de 4e keer dat wij er waren (we komen zelf uit Groningen) en voor de 4e keer waren wij zeer aangenaam verrast door de duidelijk proefbare versheid van de ingrediënten, de verrassende gerechten en de vriendelijke en attente bediening. Ook de wijntjes zijn prima. Na deze vierde fantastische ervaring is dit zonder twijfel mijn favoriete restaurant in de buurt ! tot ziens
Hilde R.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Voor de tweede keer hier wederom fantastisch gegeten. Het verassingsmenu is absoluut een aanrader. Je krijgt echt ontzettend veel en alles is van goede kwaliteit en met liefde en passie bereid. De bediening is zeer vriendelijk. De kok komt zelfs vragen of alles naar wens is. Ik raad dit restaurant absoluut aan. Een stukje Italie in Bakkum.
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
En dan loop je weer eens een verrassing binnen. Bij La Viletta hadden we een geweldige avond. Met eerst een tafel vol antipasti een heerlijke start. Weinig originaliteit, maar erg goede en liefdevolle executie van de klassiekers en dat is toch de basis van de Italiaanse keuken. Alleen op de tomaten van de caprese valt iets aan te merken, maar ja, de Nederlandse kastomaten zijn nu eenmaal niet te vergelijken met de Romeinse broertjes en zusjes. Mozzarella, vitello tonnato, carpaccio en de verschillende gegrilde verdure waren gewoon erg dik voor elkaar.

De kinderen daarna aan de pizza en wij aan een geweldige ravioli met paddestoel en truffel. Perfect op smaak, alleen veel te weinig, hier eet je zo een paar borden van leeg. Alles gecombineerd met prima wijnen, met een Valpolicella Ripasso die echt de tong streelt.

Tot slot een plaat vol met Dolce. Een echte overvloed: huis gemaakte tiramisu (de zomervariant zonder ei, echt heerlijk), voortreffelijke pana cotta (en is echt niet zo makkelijk als het lijkt) en ijs in alle varianten (stilstaand-, room- en sorbetijs). Slagroom en wat tierlantijnen maken het compleet. Lekkere chaos op een bord, iedereen een lepel en Attacco!

De kok/eigenaar was bijzonder vriendelijk en begaan, de bediening vriendelijk en snel (dochter en vrouw) en dat met een vakantiebezetting en toch een volle tent. La Viletta, mi complimenti. En die inrichting, ach, in Italië eet je ook vaak heerlijk onder een TL balk aan een formica tafel met plastic tafelkleed.
Joan20 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Het 4-gangenmenu was top. Het leek overigens wel een 5-gangenmenu. Alles was lekker. Het personeel is heel vriendelijk en de kok kwam aan het eind van de avond vragen hoe we het eten vonden. Ik ga zeker nog een keertje hier naar toe.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Omdat we het etentje een kadotjes was voor een vriend, kozen we het verrasingsmenu. We hebben lekker gesmuld van alle gerechten, soms miste we brood bij een gerechtje. We vonden het jammer da we geen kraanwater konden krijgen. En er is geen veilige plek om je fiets weg te zetten. Al met al hadden we een gezellige avond met lekker eten.