La Vilette

Westblaak 152 3012 KM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Vilette

Bijzonder eten in een relaxte sfeer

Op deze onwaarschijnlijke locatie in het centrum van Rotterdam valt alles op z'n plek. De entourage is sfeervol, de bediening charmant en deskundig, de borden lijken net kleine schilderijtjes en de gerechten zitten vol verrukkelijke smaakexplosies. Een van de meest geliefde adresjes van de stad, en terecht!

Meer informatie over restaurant La Vilette

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 20:30
Zondag Gesloten

Tjerk D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Heerlijk samengesteld 5 gangenmenu gegeten met prima bijpassende wijnen. Chocoladetaartje met witte chocoladevulling was een heerlijke afsluiter.
Francis D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
De laatste keer op AH bon. Heerlijk gegeten en aanpassingen waren geen probleem met kleine supplementen voor ander voorgerecht en kaasplateau. Keuze van wijnen en advies goed afgestemd op onze wensen. Vriendelijke en attente bediening.
Lindi B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
leuk restaurant, fijne sfeer en inrichting..ietwat rioolgeur in toilet dames. Eten degelijk en smaakvol. Maar toch niet het sterrenniveau wat ze ooit hadden. Brood nog steeds erg lekker. bijpassende wijnen ook erg goed...vooral de Bergerac rood. Al met al leuk avond en fijn restaurant.
Daaf S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ook hier een AH-menu voor twee: een vast menu bestaande uit voor-, hoofd- en nagerecht. Maar het kon uitgebreid worden met een tussengerecht, een uitbreiding van het hoofdgerecht en een kaasplank. We aten: velouté van pompoen en kreeft, gebakken dorade met coquille, parelhoen uitgebreid met eendenborst (iets te laat uitgeserveerd) en een parfait van passievrucht, en tot slot dronken we koffie. Bij elkaar een goede combinatie, prima van smaak met als top het nagerecht. De tijd tussen de gangen was net niet te kort. En een vriendelijke bediening in rustige ruimte. Prima avond.
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Als vanouds. Fijne sfeer, goede ontvangst en hoog niveau gastheerschap. Kwaliteit gerechten is hoog. Het was hetzelfde menu als van de vorige keer met de AH-kaart, maar thuis eet je binnen enkele weken ook wel eens hetzelfde. Wijnen in goede harmonie met de gerechten. Parkeren voor de deur met de parkeer-app. Kortom: wij komen terug.
Dudlin J.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Lekker etenaar
Klantgericht
Geen lange wachttijden
Gemiddeld prijs
Ik zal zeker al mijn vrienden aanraden om hier te gaan eten
P.vanveen53 V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten, voorgerecht romige pompoensoep met basilicumcreme en rivierkreeftjes, mijn vrouw had het tussengerecht dorade met coquille en garni oa een heerlijke beurre blanc. Bij het hoofd heb ik ganzenlever als supplement bij de parelhoenfilet genomen, beslist een heel goede keus. Na kaas en mijn vrouw het dessert. Allemaal heerlijk, ook de wijnen rood en wit vh huis, alsook de banyuis en principe bij het dessert waren een goede combinatie. Kortom weer een geweldige ervaring. Prijs viel uiteindelijk mee. Voor herhaling vatbaar.
sasjer .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de AH restaurant actie. Hierdoor een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De porties zijn aan de kleine kant.
Het eten was erg smakelijk en de bediening vriendelijk.
Voor herhaling vatbaar.
cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
In december bij La Vilette gegeten met de welbekende ah actie. Het menu was aan te vullen met een tussengerecht, supplement bij het hoofdgerecht en kaasplank, waarvan allen erg goed op smaak en van portie. De gerechten waren variërend doch goed bij elkaar passend. Ondanks onze extraverte groep hield de bediening zich goed staande. De licht was prettig, warm en niet te fel, en je kon elkaar goed verstaan in het volle restaurant.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Vanwege de AH restaurantactie was het wel een vastgesteld menu., maar zeker mooie gerechten gegeten in een sfeervolle omgeving. Slim om tegen een meerprijs een extra gang te serveren indien gewenst, dit werd op een goedemanier gebracht.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Vanavond heerlijk gegeten met het menu van de AH. Begonnen met de Velouté van pompoen met rivierkreeft en bosui. Goed op temperatuur en goed op smaak. Daarna een tussengerecht van gegrilde dorade met coquille en een beurre blanc. De dorade was voor mij iets zout, de garnituren waren goed op bijpassend. Het hoofdgerecht bestond uit gegrilde parelhoender met crème van pastinaak, aardappelpuree en geglaceerde biet. Een prima hoofdgerecht waarbij de parelhoender iets langer onder de grill had gemogen. Wederom waren de garnituren erg goed passend! Het dessert was een parfait van passievrucht met een schuim van framboos. Goede combinatie. Het eten is goed. De bediening laat borden lang staan, een bestelling drank kwam laat. De eerste drie gangen werden in vijf kwartier uitgeserveerd, het nagerecht duurde 40 minuten. Onevenwichtig en jammer. Wel vriendelijk, maar soms wat slordig. Zonde wat het restaurant is top. Met een goede bediening maak je de klant koning.
Yaris .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met de AH bon zaterdagavond hier gegeten.
Jammer dat ze geen kraanwater schenken en de rekening moet je heel goed nakijken ! Eenmaal thuis kan je er niets meer mee!
Eerst wijn van €3,95 en een 3e persoon later wijn van €5,75 geven, vind ik raar om over het aantal maar te zwijgen!
Kortom als je geen zin hebt in "AH" klanten , doe dan niet mee!
Ineke en Rein .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Hebben hier gegeten via AH restaurantactie. Zaten dicht bij het toilet en bij de buitendeur aan een leestafel . Voorgerecht was heerlijk, hoofdgerecht vonden wij matig. Kaasplankje extra erbij besteld en het dessert ( wat bij het menu hoorde) overgeslagen. Koffie genomen en wij hadden het nu leuk gevonden als we i.p.v. het dessert de koffie hadden gekregen . Helaas doen ze daar niet aan. Jammer !! Gemiste kans voor het restaurant om ons nog een keer terug te zien. Het gaat ons niet om het geld maar om het gebaar.
Leon W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We komen met enige regelmaat in La Vilette als we wat te vieren hebben. De kwaliteit van de gerechten is van een constant hoog niveau, de bediening ook. Een terechte klassieker in Rotterdam.
Marianenmartin58 K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ik wilde al heel lang hier een keer eten. De AH actie was voor ons de aanzet om te gaan en ze hebben ons niet teleurgesteld. Voortreffelijk gegeten. Geen minpunten. We komen zeker nog een keer.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk gegeten vooral de soep met basilicum vond ik erg smakelijk, de gerechten zagen er mooi uit en de smaak was prima, ook mooi dat de tafels met linnen gedekt waren, Anneke en Lisa
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
uitstekend restaurant. Zelfs voor een dinsdagavond was het restaurant goed gevuld. Prima gegeten. Prijs voor glas rode wijn is ietsje te hoog. (wel lekkere wijn)
WilmaD .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Het vaste menu bestond uit mooi opgemaakte en heerlijke gerechten. De inrichting is plezierig met voldoende afstand tussen de verschillende tafels.
Minpunt is dat er geen rekening werd gehouden met het tevoren opgegeven glutenvrije dieet. Er kwam gewoon brood op tafel en toen we zeiden dat we dat niet mochten eten, kregen we als antwoord dat er geen glutenvrij brood was omdat het moeilijk is om dit van voldoende kwaliteit in te kopen. De hoge kwaliteitsstandaard is te prijzen en is voor de gerechten ook beslist behaald, maar deze uitkomst is - zeker gezien de vermelding op de kaart 'aanpassing indien nodig' - onder het verdere niveau van dit restaurant. Er is heus (voorgebakken) glutenvrij brood van behoorlijke kwaliteit op de markt.
jannie2199 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben hier gisteren een heerlijk gegeten, veel verschillende smaken op het bord. Service is prima, er wordt rekening gehouden met voorkeur in het menu ondanks dat het via de AH aanbieding eigenlijk een vast menu is. Zeker een aanrader!
Festen .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vorig jaar met de Albert Heijn restaurantactie was ik hier ook. Ik heb de indruk dat de sfeer wat losser en informeler is geworden en dat doet, wat mij betreft, het restaurant goed. Ook vorig jaar hebben we hier heerlijk gegeten en dat was dit jaar niet anders. Na een heerlijke zachte soep vooraf volgde een mooi opgemaakt hoofdgerecht met parelhoen, wat echt heel goed was en ze kunnen hier ook echt een voortreffelijk kaasplankje samenstellen, waarvoor ik graag mijn dessert inruilde. Ook al viel dat dessert bij mijn vrienden ook enorm in de smaak. Niet om per se een minpunt te willen noemen, maar als je dan zo'n goed restaurant bent: waarom dan meer dan € 5 vragen voor een fles plat water. Laat die paar euro schieten en je voelt je als gast echt als een vorst behandeld.