La Vilette

Westblaak 152 3012 KM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Vilette

Bijzonder eten in een relaxte sfeer

Op deze onwaarschijnlijke locatie in het centrum van Rotterdam valt alles op z'n plek. De entourage is sfeervol, de bediening charmant en deskundig, de borden lijken net kleine schilderijtjes en de gerechten zitten vol verrukkelijke smaakexplosies. Een van de meest geliefde adresjes van de stad, en terecht!

Meer informatie over restaurant La Vilette

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 20:30
Zondag Gesloten

Anna H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk gegeten vooral de soep met basilicum vond ik erg smakelijk, de gerechten zagen er mooi uit en de smaak was prima, ook mooi dat de tafels met linnen gedekt waren, Anneke en Lisa
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
uitstekend restaurant. Zelfs voor een dinsdagavond was het restaurant goed gevuld. Prima gegeten. Prijs voor glas rode wijn is ietsje te hoog. (wel lekkere wijn)
WilmaD .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Het vaste menu bestond uit mooi opgemaakte en heerlijke gerechten. De inrichting is plezierig met voldoende afstand tussen de verschillende tafels.
Minpunt is dat er geen rekening werd gehouden met het tevoren opgegeven glutenvrije dieet. Er kwam gewoon brood op tafel en toen we zeiden dat we dat niet mochten eten, kregen we als antwoord dat er geen glutenvrij brood was omdat het moeilijk is om dit van voldoende kwaliteit in te kopen. De hoge kwaliteitsstandaard is te prijzen en is voor de gerechten ook beslist behaald, maar deze uitkomst is - zeker gezien de vermelding op de kaart 'aanpassing indien nodig' - onder het verdere niveau van dit restaurant. Er is heus (voorgebakken) glutenvrij brood van behoorlijke kwaliteit op de markt.
jannie2199 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben hier gisteren een heerlijk gegeten, veel verschillende smaken op het bord. Service is prima, er wordt rekening gehouden met voorkeur in het menu ondanks dat het via de AH aanbieding eigenlijk een vast menu is. Zeker een aanrader!
Festen .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vorig jaar met de Albert Heijn restaurantactie was ik hier ook. Ik heb de indruk dat de sfeer wat losser en informeler is geworden en dat doet, wat mij betreft, het restaurant goed. Ook vorig jaar hebben we hier heerlijk gegeten en dat was dit jaar niet anders. Na een heerlijke zachte soep vooraf volgde een mooi opgemaakt hoofdgerecht met parelhoen, wat echt heel goed was en ze kunnen hier ook echt een voortreffelijk kaasplankje samenstellen, waarvoor ik graag mijn dessert inruilde. Ook al viel dat dessert bij mijn vrienden ook enorm in de smaak. Niet om per se een minpunt te willen noemen, maar als je dan zo'n goed restaurant bent: waarom dan meer dan € 5 vragen voor een fles plat water. Laat die paar euro schieten en je voelt je als gast echt als een vorst behandeld.
A V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Wij hebben gisterenavond met vrienden hier heerlijk gegeten, zijn vriendelijk ontvangen en kregen een goede uitleg over het menu er werd bij het aperitief direct heerlijk knapperig brood gebracht Vooraf een heerlijke pompoen soep tussengerecht een lekker stukje dorade en als hoofdgerecht parelhoen, de heren wilde erna kaas
en als laatste alle vier een verrukkelijk dessert, we waren hier al eerder geweest en zal zeker de laatste keer niet zijn een aanrader,
Bjorn E.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Zeer professioneel bediening; misschien wel iets te snel willen afwerken, maar dat begrijp ik met de bon van ah...
Entourage was verder vriendelijk medewerkers behulpzaam bij binnen komen/vertrek.
Mooie restaurant en bediening; zullen we aan onze vrienden aanbevelen!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten, alle gerechten waren goed bereid en in balans qua smaak, service was goed, wij willen hier zeker vaker gaan eten!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben erg lekker gegeten, de bediening vlot en vriendelijk. Toen het restaurant vol liep raakte de bediening de draad een beetje kwijt. Maar alles tip top!
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten met bon van AH, voorgerecht heerlijke pompoensoep met kreeftenstaartjes, hoofdgerecht heerlijke malse parelhoen en het dessert was super lekker, bij het hoofdgerecht prima bijpassende rode wijn en bij de koffie nog een heerlijke bonbon. Personeel aardig, duurde soms wel wat lang ( vooral brood vooraf) maar we komen hier zeker terug.
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten en de bediening is vriendelijk. Je voelt je op je gemak ( huiskamer sfeer) en een prachtig interieur! Zeker een restaurant waar je terugkomt!
jos.dewaart .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ons Eindjaarsdineetje met vrienden uit Alkmaar kan weer in het boekje van heerlijke momenten.
Ons vierde bezoek aan La Vilette heeft ons weer verrast.
Tatiana E.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het eten was lekker maar over de personeel ben ik wat minder onder indruk. Mijn broer was die dag jarig en we hebben gehoopt op een mooie felicitatie gebak bij de dessert maar dat was dus niet aangekomen. De jonge serveerder heeft zijn excuses nogal makkelijk aangeboden als of het daar veel voorkomt dat bij zo'n gelegenheid wordt vergeten. Wij hebben gehoopt op mooie afsluiting!

Dus als iemand jarig is ga dan vooral niet naar de La Vilette de kans bestaat dat je vergeten word.
jvanleeuwen .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Afgelopen donderdag met AH-bon een driegangen menu. Alles was even smaalvol en zag er mooi en verzorgd uit.
Ook de wijn die bij het hoordgerecht werd aanbevolen was erg lekker. Maar euro 7.25 per glas wél erg duur.
jaapenrosemolenaar .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Ontvangst en aandacht was prima. Het eten zeer smaakvol. De borden waren ook prachtig opgemaakt. Je merkte niet dat je maar een AH klant was. Voor herhaling vatbaar.
Ana E.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Uitstekende locatie
Uitstekende bouwstijl
Uitstekende visuals van het eten
Redelijk service en communicatie met klanten
Normale, niet impressieve eten
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Gastvrijheid en kwaliteit staan voorop. TOP!! Goede presentatie van gerechten. Van wijnarrangement beperkt gebruik gemaakt. Combinaties gastronomisch verantwoord. Parkeergelegenheid voor de deur met kentekenparkeren. Gemakkelijk.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Met 6 personen op de AH kaart gegeten. Op grond van eerdere waarderingen een extra gang genomen. Alles was erg lekker en mooi op gemaakt. Pompoensoep, vis, parelhoenfilet en parfait toe. Mooie wijn van de uitgebreide wijnkaart genomen. Bediening is aanvankelijk strak, maar als je het gesprek aangaat verloopt alles meer spontaan. Vreemd is wel dat als je om een spa rood vraagt ze opmerken dat zr zo een paar flessen op tafel zetten en er vervolgens ruim €5 per fles voor rekenen. Koffie is aan de prijs, maar gelukkig een lekkere bonbons erbij. Per saldo geslaagde avond gehad.
Jenny C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Complimenten voor de keuken: eten was goed & vooruitgegaan! Maar de bediening helaas matig voor zo'n mooi restaurant. Wie weet krijgen ze ooit de Michelinster terug...
hein_ratna .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gegeten met de AH bonnen. Het hele restaurant at, opvallend genoeg, hetzelfde menu. Er was een mogelijkheid tot uitbreiding van het 3 gangen menu, wat een aanrader is. Goede wijnen als wijnarrangement. Heerlijk gegeten!! Bediening had het met 2 man erg druk en was daardoor wat gehaast, maar toch correct.
Dit restaurant is een aanrader!