La Vilette

Westblaak 152 3012 KM Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant La Vilette

Bijzonder eten in een relaxte sfeer

Op deze onwaarschijnlijke locatie in het centrum van Rotterdam valt alles op z'n plek. De entourage is sfeervol, de bediening charmant en deskundig, de borden lijken net kleine schilderijtjes en de gerechten zitten vol verrukkelijke smaakexplosies. Een van de meest geliefde adresjes van de stad, en terecht!

Meer informatie over restaurant La Vilette

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 20:30
Zondag Gesloten

Hein_ratna .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gegeten met de AH bonnen. Het hele restaurant at, opvallend genoeg, hetzelfde menu. Er was een mogelijkheid tot uitbreiding van het 3 gangen menu, wat een aanrader is. Goede wijnen als wijnarrangement. Heerlijk gegeten!! Bediening had het met 2 man erg druk en was daardoor wat gehaast, maar toch correct.
Dit restaurant is een aanrader!
Simoons .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Enkele jaren niet bij La Vilette gegeten. Sfeer en bediening als vanuit.
inrichting wat ouderwets, jaren 60-70, maar goed verzorgd.
Voorgerecht (soep) voortreffelijk. Vis eveneens goed, parelhoen wat vet.
goede wijn keuze en kaas.
voor herhaling vatbaar.
Ricverdan .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Kwaliteit eten uitstekend maar wachttijd tussen voor en hoofdgerecht te lang.
Weing keuze,maar een hoodfgerecht, als het iets is wat je niet lust heb je pech gehad.
Koffie erg duur
Ruudborgdorff .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het voorgerecht werd erg snel opgediend. We waren ons eerste drankje nog aan het drinken. Na een opmerking werd het tempo duidelijk aangepast. Eten is uitstekend, alleen hoofdgerecht wel erg nouvelle cuisine.
Daarnaast kan er hier geen (kraan)water geserveerd worden, een misser zeker als er wel andere drank aan tafel besteld wordt.
Toos V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Prettige bediening en heel gezellige sfeer. Wij kregen in eerste instantie een tafel toegewezen die ons niet beviel, na overleg werden wij naar een andere tafel verwezen en dat werd door ons zeer op prijs gesteld.
Heerlijk gegeten zoals altijd bij La Vilette.
Komen hier met regelmaat en zijn nog nooit teleurgesteld.
Wij komen zeker weer terug.
Emiel R.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Met vrienden voor de eerste keer gegeten bij La Vilette met de AH bonnen. De ontvangt was netjes en verzorgd. We hadden gereserveerd voor een 3 gangen menu maar dit hebben we uitgebreid naar 4 gangen. (Dit is wel aan te raden) Na het hoofd gerecht hebben we nog 2 kaasplankjes besteld en dit met zijn vieren gedeeld. Alle gerechten waren echt heerlijk en verrassend. De bediening was prima, niks op aan te merken. Kortom heerlijk gegeten in een mooi restaurant. Zeker een aanrader!!
TvW .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dit restaurant heeft een goede keuken. We hebben genoten van het 3 gangen diner. De bediening was deze avond onvoldoende:niet attent, slordig. Vreemd dat men met koffie en thee aan tafel kwam, zonder het eerst te vragen Jammer.
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Top bediening, erg lekker gegeten, vooral het hoofdgerecht heb ik erg van genoten. Ziet er prachtig uit van binnen en ik zou La Vilette iedereen aanbevelen.
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
supersjiek en heel rustgevend, we kregen veel aandacht van de ober ( die ook zijn wijnkennis op orde had)
het eten was een smaaksensatie, elk element op het bord had de aandacht van de kok gekregen waardoor het een feestje was om te eten.
al met al reden genoeg om weer eens terug te gaan
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijke / gezellige avond gehad.
Zeer vriendelijke /nette bediening, niets is te veel gevraagd.
We komen hier zeker nog eens terug.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Prima gedineerd hier aan de Westblaak in Rotterdam. Voortreffelijke en attente bediening die onopvallend toch opvallend aanwezig is. Het drie/viergangenmenu biedt voor elk wat wils en mocht je iets niet graag willen dan is aanpassing mogelijk. Ook de wijnkaart en aanwezige wijnkennis is prima in orde.
Bennie010 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Zeer prettige bediening, vlot en correct. Kleine aanpassing in een gerecht was geen probleem. 4 gangen gegeten, allemaal van hetzelfde niveau, heerlijk. Een plek om terug te gaan.
Marjo D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gerechten werden (te) snel uitgeserveerd. We hadden een wijnarrangement waarbij het volgende gerecht al geserveerd werd, terwijl het glas van het gerecht daarvoor nog niet leeg was.
Geen amuses, jammer, want dat mag je bij dit restaurantniveau wel verwachten. We moesten vragen om een broodmandje.
We hadden om 19.45 uur gereserveerd en stonden om 22.15 buiten (4 gangen, wijnarragement en koffie).
Miekeberghout822 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken, fijne en correcte bediening.
Ideaal restaurant voor een romantisch etentje met z'n tweeën maar ook zeer geschikt voor een etentje met vrienden.
Mvr .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Geweldig restaurant om heerlijk rustig te dineren.
Op het eerste gezicht waren wij even bang dat het té sjiek was maar we voelden ons al snel thuis en hebben heerlijk gegeten. Voor fijnproevers een absolute aanrader!
Bee222 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Eten bij la Vilette is altijd een feest. De bediening is goed en persoonlijk, helemaal niet stijf zoals soms in een beter restaurant. De gerechten zeer verzorgd, smaak geweldig afgestemd. Gewoon heerlijk!
Eveline76 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wat een heerlijk restaurant is dit toch. Gastvrij ontvangen en bediening perfect! Heerlijk gegeten met de AH actie. Drie gangen diner, dat je kan uit bereiden naar vijf gangen. Bijpassende wijnen kun je per gerecht kiezen, je zit dus niet vast aan een wijnarrangement. Top! Wij komen zeker terug.
Jongeneelen .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk eten, lekker smaken. met het AH menu. Bediening kon wat beter, beetje slordig . Al met al prima prijs/kwaliteitverhouding.
RobGer .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor het eerst in La Vilette geweest met vrienden. Het nadeel van de AH restaurantactie vind ik dat je altijd weer een menu voorgeschoteld krijgt, dus echt spectaculair was het niet. Je merkt dat er een speciaal prijskaartje aan hangt.
De pompoensoep met bosui en rivierkreeftjes was lekker maar ook niet meer dan dat. Het hoofdgerecht van Parelhoen was wat aan de droge kant, het winter garnituur wat er bij lag was prima, niet veel maar net mooi.
opgemaakt.
Nagerecht was lekker maar geen specialiteit.
Al met al was het lekker.
Wie durft nu echt is zijn nek uit te steken met de AH actie en iets speciaal neer te zetten in plaats van de gerechten die ik thuis ook maak, daar kom ik niet voor terug.
Laat zien wat een kok in huis heeft en dat je zegt van, goh......dat is nu eens aandacht aanbesteed.
Wij hebben veel van de restaurant actie gebruik gemaakt. Waar begint bijna elk restaurant mee de "carpaccio"
Het is zo gewoon!!!!!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
La Vilette stelt nooit teleur. Met familie eten we er regelmatig. Vooraf pompoensoep met kreeftestaartjes, hoofd parelhoen met een geweldig gebakken korstje en na een passievruchtparfait met een mousse. Fantastisch gegeten. Dank voor de gezellige avond en tot een volgende keer.