Over het restaurant La Vallade

Een reis naar Frankrijk

Een romantisch, knus restaurant dat zo lijkt te zijn weggeplukt uit Frankrijk. Een plek waar je op en top kunt genieten van sublieme gerechten, lekkere wijnen en goed gezelschap. Elke dag wisselt het menu, zodat er altijd met dagverse ingrediënten gewerkt kan worden. A bientôt!

Meer informatie over restaurant La Vallade

Annerieke L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk puur eten, zeer vriendelijke bediening en dit alles in een aangename ambiance.
chavahkeshet .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heel goed concept. Gezellige huiskamer sfeer en uitstekend eten voor redelijke prijs. Redelijk goed presentatie en vriendelijk, behulpzaam en snel bediening.
Het enige opmerking is dat het binnen heel warm en benauwd was. En dat bij binnenkomst het lucht muf ruikt. Wat meer ventilatie zou op zijn plaats zijn, ook al was het een regenachtig avond.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Helaas is onze ervaring niet positief. De gerechten waren smakeloos, slecht bereid en ontzettend duur. Geen van de vijf gerechten hebben wij helemaal opgegeten, omdat het echt niet lekker was. De linzensoep (die vegetarisch zou zijn) smaakte toch naar vleesbouillon (???) Daarbij vonden wij de bediening nogal achteloos. Geen een keer gevraagd of alles naar wens was, eten werd nog net niet op tafel gekwakt. Voor deze kwaliteit eten 35,- per persoon vragen vonden wij ronduit schandalig. Ik hoop van harte dat het een eenmalige blunder van een verder goed restaurant was, maar wij zullen niet terugkomen om dat zelf vast te stellen.
elena C.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Heerlijke sfeer en heel goed (en veel) gegeten. Het menu is met creativiteit bedacht en de bediening was ook aardig en professionel. Alles was perfect, wij gaan er vast wel terug!
Emily K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Een sfeervol, romantisch restaurantje met een aparte keuken.
Heel lekkere soep van kastanjes geserveerd gekregen als starter en een heerlijk taartje als dessert. Het visgerecht was smaakvol en vullend. In plaatst van een kleine salade en een kaasplankje als tussendoortje, zou ik kiezen om 1 van beide rijker te maken. De ambiance was uitstekend. Het voer je terug naar een tijd van minder zakelijkheid en eten wat de pot schaft. Heel avontuurlijk dus.
Henny86 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Met een flesje wijn erbij. Water werd automatisch geserveerd. Heerlijke overzichtelijke bon waar dus maar 2 dingen op stonden.
T M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Een erg fijne plek om te eten. De sfeer is er perfect en ook het personeel is geweldig! Daarnaast goed (en veel) eten voor een goede prijs
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Gezellig, sfeervol en heerlijk frans. Fijne bedieining. We waren er op de vegetarische avond. Het was erg lekker en vlees hebben we totaal niet gemist.
Frans F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuke plek. om te eten. Ik zou zeggen het was een 4 gangen i.p.v.
5 gangen menu. De salade gang was net een bijgerecht van het hoofdegerecht. Mogelijk kunnen de poten van de stoelen eens nagelopen worden. Je zit de hele avond te wiebelen.
Elise T.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Meerdere keren gegeten! Het ene menu viel meer in de smaak dan het andere. Maar dat hoort erbij. Een fijn, leuk, schattig restaurant met lekker eten:) Absoluut een aanrader!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
La Vallade heeft iedere dag een 5-gangen verrassingsmenu voor Euro 35,50 en op maandag, vandaag dus, is dat menu vegetarisch. We maakten gebruik van de AH-zegels en dat betekende in dit geval dat het tweede 5-gangen menu gratis was.

We kregen wat brood vooraf en bij het bestellen van een flesje wijn kregen we er een karafje kraanwater bij.

Het menu vandaag begon met een mosterdsoep met een tartaartje van onder andere doperwten. De soep had wat warmer gemogen maar smaakte verder prima.

Het tweede gerecht was een salade met onder andere rode biet, wortel, komkommer en witlof. Een aantal ingrediënten was in spiraalvorm gesneden. Dat was wel leuk maar ook wat onhandig eten. De salade was simpel maar zeker smakelijk.

Het hoofdgerecht bestond uit gepofte knolselderij met peer en een beignet van ricotta. Een heerlijk combinatie.

Vervolgens, zoals we hier gewend zijn, een kaasplankje. Drie soorten kaas, met onder meer gorgonzola en een briesoort. Walnoten en vijgen als extra.

Het nagerecht was crème brûlée. Goed gemaakt, een koude gladde crème met aan de bovenzijde een gekarameliseerd krokant suikerlaagje.

Al diverse keren bij La Vallade geweest, de ene keer tref je het even beter dan de andere keer, maar het blijft toch een locatie om vaker heen te gaan.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Lekker gegeten met restaurantzegelactie. Jammer dat we pas om 8.30 konden komen terwijl het restaurant bij aankomst grotendeels leeg bleek. Gerechten volgenden elkaar erg snel, om 8.30 kwamen we binnen en om 10 uur hadden we 5 gangen gekregen. Tijdens de laatste gangen waren ze al erg druk bezig met indekken voor de volgende dag, leek daardoor alsof we er niet echt bij hoorden en gaf een onwelkom gevoel. Gerechten waren vegetarisch en erg lekker.
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Ik heb vorig jaar in dit restaurant gegeten dus deze recensie is niet heel actueel. Pluspunten: de sfeer! Echt heel gezellig, heel Frans. Ook dat er maar 1 menu is is superfijn: het is allemaal lekker dus je hoeft niet bang te zijn iets verkeerds te krijgen. Echter, de kwaliteit van de gerechten was lekker maar niet heel bijzonder. Je zou het thuis ook zo kunnen maken (als dessert hadden wij bijv. panna cotta, niet heel speciaal dus). Als je geen ingewikkelde gerechten zoekt ben je hier dus prima op je plek. Alleen de huiswijn die wij hadden smaakte mij echt niet, heel wrang. Vriendlief heeft hem maar in z'n eentje opgedronken.
FemkeWiersma .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Mijn recensie is gebaseerd op twee bezoeken, eerste keer fantastisch gegeten en positief verrast. Schol op sublieme wijze bereid, heerlijke smaken en mooi opgemaakt. Toen ik voor mijn verjaardag een diner als cadeau kreeg was de keuze voor 'La Vallade' dan ook gauw gemaakt... Helaas vonden wij beide het eten tegenvallen. Op zich prima en eetbaar hoor, maar stoof met puree was van de kwaliteit zoals ik het thuis ook maak.

De verwachting die ik had na de vorige keer, is helaas niet waargemaakt. Dit, naast het feit dat men vorige keer per ongeluk 2 glazen dessertwijn als flessen had aangeslagen (wat wij te laat opmerkten) maakt dat ik hier, ondanks de uiterst vriendelijke bediening, niet snel weer zal komen...
AV-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
La Vallade is een fijne plek om af te spreken; het restaurant is warm, gezellig en de bediening heel direct en vriendelijk. Het format van een vast menu vind ik prettig: ik laat me graag verrassen, gisteren door heerlijke geroosterde aubergine met limoenyoghurt en malse zeebaars met rode bieten. Mmm
Julia S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik heb hier ongelofelijk lekker gegeten. Ik was een beetje huiverig over het feit dat je zelf niet kan kiezen wat je eet maar dit beviel me ook wel weer heel goed! De bediening was erg aardig en snel, de gerechten kwamen rond de juiste tijd steeds binnen en eten eten was verukkelijk. Ik ga hier snel weer heen!
Benedicte L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Met zijn 8-en gegeten. Heerlijk eten en super gezellige sfeer. Heel fijn dat er gewoon 1 menu is, zodat je niet hoeft te kiezen.
Elly W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk diner: Franse keuken met een vleugje Japanse inspiratie. Pittige linzensoep, bietensalade met Japans worteltje, prima vis, kaasplateautje en worteltaart. Aandacht voor detail: lekker klaargemaakt en mooi geserveerd. Gezellige informele sfeer. Vriendelijke bediening.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten. De rode wijn uit Sicilië is zeker een aanrader. De ambiance is zeer prettig en de Franse chansons op de achtergrond maken het helemaal af.
Anneklaauw .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
La vallade is een heerlijk restaurant waar we tot nu toe altijd lekker hebben gegeten. De vijf gangen zijn altijd goed op elkaar afgestemd en heeeerlijk!
Echt een favoriet in onze buurt