Over restaurant La Vallade

Een reis naar Frankrijk

Een romantisch, knus restaurant dat zo lijkt te zijn weggeplukt uit Frankrijk. Een plek waar je op en top kunt genieten van sublieme gerechten, lekkere wijnen en goed gezelschap. Elke dag wisselt het menu, zodat er altijd met dagverse ingrediënten gewerkt kan worden. A bientôt!

Meer informatie over restaurant La Vallade

Voordelig
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wij hebben heerlijk vegetarisch gegeten. Ik vond de gerechten prachtig en gevarieerd. Altijd leuk die 5 gangen sla na het voorgerecht en een kaas plankje voor het toetje. Nog net zo als 25 jaar geleden. Heerlijk.
Gerdien B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten! Ook werd er goed rekening gehouden met het glutenvrijdieet van mijn vriendin, wat misschien wel wat meer tijd gekost heeft.
Een aanrader.
Ger K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het eten is goed, alleen jammer dat ze geen zoete witte wijn hebben. Janna Kohler
Daisy V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heel lekker gegeten via de ah actie. Goed menu met mooie producten en gezellige Franse sfeer. Wij komen zeker nog een keer terug!
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Een pareltje verstopt onderaan de Ringdijk. Een restaurant met de knusse gezellige sfeer van een rustiek Frans eethuis met een vleugje Amsterdamse nostalgie. Er werd een leuk menu geserveerd waarvan de gerechten goed op elkaar aansloten.. Pure gerechten gemaakt van verse producten. Smaakvol maar zonder pretenties. Een aanrader voor een informele en gezellige avond tafelen.
Johannadv .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heel erg lekker en fijn gegeten! Alle gangen waren goed bereid en met plezier gegeten en gedronken. Aardig personeel en goede service; al met al zeker een aanrader!
Manja H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteravond in La Vallada gegeten. Was weer prima allemaal. Ik wist alleen niet dat er geen 3 gangen menu meer te bestellen was. Daar hadden we qua tijd rekening mee gehouden. Moesten rond 20.30 uur weg voor een andere afspraak. Moesten ons daarom toch nog haasten. Dat was jammer. Daarvoor is het eten te lekker en de sfeer in het restaurant te gezellig. Maar zeker weer voor herhaling vatbaar.
Inge L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We hadden een fantastische avond. In La Vallade wordt uitmuntend gekookt. Een heerlijk voortje van eendenborst met linzen. Het hoofdgerecht was een prachtige gebakken visje met rode wijn risotto, tussendoor een mooie salade en kaasplankje en een toetje om van te dromen. Er wordt gekookt zoals het moet. Met mooie eerlijke ingredienten. En met LIEFDE. ( geen laboratorium eten, maar eten zoals het moet zijn). We komen terug !
Rachelle V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben een fantastische avond gehad bij lavalade! Stond al lang op ons lijstje om hier naar toe te gaan en het is zo goed bevallen dat we zeker weer een keer gaan!
Billybo .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten! We kregen 5 gangengen stuk voor stuk verukkelijk!
Een echte aanrader en zal zeker terugkomen!
Aria B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Een onverwacht heerlijk 5 gangen diner bij La Vallade. We hadden vroeg 18.00 uur besproken daardoor heerlijk rustig. Lekkere flesje bubbels vooraf. Vriendelijke bediening. Eten was bijzonder lekker en mooi opgemaakt. op de salade na was alles verrukkelijk.
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Heerlijk gegeten, relaxte ongedwongen sfeer. Leuke gezellige bediening. Pure smaken, eenvoud. Echt eten, geen poespas. Ik kom zeker weer terug.
FemkeWiersma .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Eten ontzettend lekker en smaakvol. Terwijl mijn man niet van vis houdt vond zelfs hij de Schol ontzettend lekker! Gezellige ambiance en vriendelijke bediening.

Eén grote maar: Bij de laatste gang werd ons gevraagd of wij een koffie of wellicht een dessertwijn wilden. Drie van ons hadden nog wel zin in een dessertwijn. Niet wetende, en daar werd ook niet voor gewaarschuwd, dat deze maar liefst € 24,- PER GLAS kostte! U kunt zich voorstellen dat wij bij het afrekenen onaangenaam verrast waren. Ik vind dit een nogal buitensporig bedrag en zeker iets wat men zou moeten aankaarten wanneer je dut asn je gasten aanbiedt. Jammer om zo een fantastisch leuke avond af te sluiten.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Prima 5-gangen menu op het terras van La Vallade. Parelhoen en toetje sprongen er voor ons uit. Informele, ongedwongen, gezellige bediening. Mooi plekje om nog een keer terug te komen.
Koksmuts1 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We waren al lang van plan hier eens te gaan eten, nu met de AH restaurant actie hebben we eindelijk geboekt voor een maandagavond. De maandagavonden zijn vegetarisch zo wordt ons van tevoren per e-mail meegedeeld. Geen probleem, al zijn we geen vegetariërs, we houden erg van groenten. Vinden het jammer dat in veel restaurants groenten niet of nauwelijks geserveerd worden. Dat zal hier geen probleem zijn.

Zodra we zitten, krijgen we automatisch een kan kraanwater en heerlijk vers brood, zonder dat we erom vragen en zonder kosten. Dat is alvast 1-0 ten opzichte van veel andere restaurants.
La Vallade serveert per avond een 5-gangen diner dat voor iedereen hetzelfde is. Het menu van deze avond is uitstekend. Het begint met bietensoep met kokos, gember en verse groene kruiden. Daarna een salade, hoofdgerecht is een lasagne van pompoen met salie, walnoot en beurre noisette gevolgd door een kaasplankje. Tot slot een crème brûlée.
Dat er met dagverse producten gewerkt wordt is duidelijk te merken: alle gerechten smaken heerlijk. Natuurlijke smaken, niet te flauw en niet te zout, precies goed. De fles Spätburgunder past prima bij de gerechten.

De gangen worden vlot na elkaar geserveerd door erg aardige dames die professioneel werken. Het interieur is typisch Frans: gezellig rommelig zoals je dat in bistro’s in Frankrijk vaak ziet.

Ook zonder AH kaart gaan we hier beslist nog eens eten. Moeten wel op tijd reserveren want het is een populair restaurant, zelfs op maandagavond zit het bijna vol.
Pokilf .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten of je even terug bent in la France.... Nog steeds het zelfde concept...iedereen krijgt het zelfde
En nog steeds smaakvol
Jaapburger .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Ik vond het niet zo exclusief als ik verwacht had maar jullie krijgen een herkansing want ik heb nog een reservering lopen.
Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Na het lezen van verschillende recensies en het concept dat La Vallade aanbiedt ben ik met vooringenomen enthousiasme aan tafel gegaan. Doordat de gasten eten wat de pot schaft is er waarschijnlijk minder verspilling en ook het verrassingselement spreekt mij aan. De avond begon met een gazpacho met een tartaar van zalm en garnalen, dit was simpel maar doeltreffend lekker. Vervolgens een simpele maar prima salade. Vanaf het hoofdgerecht werd het geheel helaas wat minder. Het hoofdgerecht bestond uit haricots verts, krieltjes, kalfsribeye en een salsa met avocado. de eerste twee onderdelen waren prima van smaak maar de avocado was ver van rijp en daardoor hard en smakeloos. De ribeye zag er op het eerste gezicht mooi rose uit maar was erg taai en deed daardoor afbreuk aan het gerecht als geheel. Het kaasplankje was oke maar niet meer dan dat vooral de roquefort was erg zout. Het dessert bestond uit een carrot cake met citroen mascarpone een lekkere combinatie, vooral omdat de mascarpone de droge cake enigzins maskeerde maar ik ken hobbykoks die dit beter kunnen. En dat is het algehele gevoel dat ik heb overgehouden aan een avond, het deed mij denken aan een familie diner waar de hobbykok een aantal steken heeft laten vallen maar de charme van de locatie en de gastvrijheid geven La Vallade bijna iets aandoenlijks wat de gun factor doet stijgen. Daarom kom ik gemiddeld toch op een zeven uit en heb ik La Vallade zeker niet afgeschreven voor de toekomst. Het verdient een tweede kans en ik hoop dat ik dan een recensie kan schrijven met drie achten! Een tip kom met 1 wijn suggestie per gang dat maakt het concept van La Vallade in mijn beleving compleet.