Over het restaurant La Vallade

Een reis naar Frankrijk

Een romantisch, knus restaurant dat zo lijkt te zijn weggeplukt uit Frankrijk. Een plek waar je op en top kunt genieten van sublieme gerechten, lekkere wijnen en goed gezelschap. Elke dag wisselt het menu, zodat er altijd met dagverse ingrediënten gewerkt kan worden. A bientôt!

Meer informatie over restaurant La Vallade

Alan M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
La Vallade is gewoon een heel leuk restaurant dat eenvoudig maar heel lekker eten kookt. Ik ben er vorige week met mijn vrouw geweest voor een speciale gelegenheid, zo'n 10 jaar na de laatste keer, en het was net zo goed als de eerste keer. Wij wonen in Engeland en hebben hier nooit een restaurant zoals La Vallade gevonden. Jullie Amsterdammers hebben echt mazzel dat jullie dit restaurant in jullie stad hebben!
Stefano B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Prijs kwaliteit is wat mij betreft, helemaal in balans.
Heerlijk gegeten!
Flesje chardonnay was prima.
Ik ga hier zeker vaker eten.
Pani P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Lekker gegeten. Wel dit keer simple gerechten maar wel lekker. (Voorgerecht en tussengerecht 2 x een soort salade achter elkaar(oufe mayonaise en antishok salade) maar in algemeen lekker!!
linda H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Ambiance was goed. Het eten minder; Slappe witte vis, weinig smaak en saai. Bediening was ongeinteresseerd, kwam nauwelijks langs, vergat het nagerecht en was aan het schoonmaken. Het voelde een beetje als we hebben een formule en de rest maakt niet uit.
Eveline P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, doet echt frans aan. Leuke setting, gezellige ambiance! De bediening was wat ongeïnteresseerd en kwam nauwelijks langs, laat staan dat ze vroegen of we nog iets wilden bestellen. Toen we wilden afrekenen zaten ze zelf te eten, dat vonden we een beetje raar. Verder wel echt heel erg lekker en goed gegeten, ik zou het iedereen aanraden!
Marieke_sassen .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Na hier jaren geleden al eens geweest te zijn, en toen teleurgesteld, nog maar eens geweest. Hoewel het eten ok was zal ik hier toch niet snel teruggaan. Het restaurant is knus en sfeervol. De eerste gang was iets dat ik echt niet luste (dat zal vaker voorkomen) maar er was geen enkel alternatief voor handen. Dus kreeg ik 2 gangen sla. De wijn die we bestelden bleek op en later op de avond moest ik tot 3 keer toe om extra brood vragen. De gangen die volgen waren lekker! Al met al hebben we lekker gegeten maar voor wat je krijgt vind ik het wat aan de prijs. Een leuke bediening kan heel wat goed maken maar dat deden ze dus niet. Veel slordigheidjes en net niet de aandacht geven die je als klant wilt. Tenzij er onverwachts een collega ziek was: erg jammer.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Het is een geweldig restaurant. Heerlijk eten, mooie ingericht en goede bediening.
Efraim S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
We hebben heel erg genoten van dit fijne restaurant en de fantastische Franse keuken! Onder andere hebben we een hele lekkere pompoensoep gegeten en de sfeer was net zo romantisch als in een klein dorpje in Frankrijk. Dank jullie wel, we komen graag terug!
Haenenmnr .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Fijne avond gehad. Lekker gegeten en alle ruimte gehad om rustig bij te praten met een oude vriendin. Bediening was vriendelijk en onnadrukkelijk - gelukkig geen gezeur of 'alles naar wens' was, daar ga je toch niet naar vragen? - geen storend aanwezige muziek en we konden lang blijven zitten zonder dat we het gevoel hadden dat we weg moesten.
Annerieke L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk puur eten, zeer vriendelijke bediening en dit alles in een aangename ambiance.
chavahkeshet .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heel goed concept. Gezellige huiskamer sfeer en uitstekend eten voor redelijke prijs. Redelijk goed presentatie en vriendelijk, behulpzaam en snel bediening.
Het enige opmerking is dat het binnen heel warm en benauwd was. En dat bij binnenkomst het lucht muf ruikt. Wat meer ventilatie zou op zijn plaats zijn, ook al was het een regenachtig avond.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Helaas is onze ervaring niet positief. De gerechten waren smakeloos, slecht bereid en ontzettend duur. Geen van de vijf gerechten hebben wij helemaal opgegeten, omdat het echt niet lekker was. De linzensoep (die vegetarisch zou zijn) smaakte toch naar vleesbouillon (???) Daarbij vonden wij de bediening nogal achteloos. Geen een keer gevraagd of alles naar wens was, eten werd nog net niet op tafel gekwakt. Voor deze kwaliteit eten 35,- per persoon vragen vonden wij ronduit schandalig. Ik hoop van harte dat het een eenmalige blunder van een verder goed restaurant was, maar wij zullen niet terugkomen om dat zelf vast te stellen.
elena C.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Heerlijke sfeer en heel goed (en veel) gegeten. Het menu is met creativiteit bedacht en de bediening was ook aardig en professionel. Alles was perfect, wij gaan er vast wel terug!
Emily K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Een sfeervol, romantisch restaurantje met een aparte keuken.
Heel lekkere soep van kastanjes geserveerd gekregen als starter en een heerlijk taartje als dessert. Het visgerecht was smaakvol en vullend. In plaatst van een kleine salade en een kaasplankje als tussendoortje, zou ik kiezen om 1 van beide rijker te maken. De ambiance was uitstekend. Het voer je terug naar een tijd van minder zakelijkheid en eten wat de pot schaft. Heel avontuurlijk dus.
Henny86 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Met een flesje wijn erbij. Water werd automatisch geserveerd. Heerlijke overzichtelijke bon waar dus maar 2 dingen op stonden.
T M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Een erg fijne plek om te eten. De sfeer is er perfect en ook het personeel is geweldig! Daarnaast goed (en veel) eten voor een goede prijs
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Gezellig, sfeervol en heerlijk frans. Fijne bedieining. We waren er op de vegetarische avond. Het was erg lekker en vlees hebben we totaal niet gemist.
Frans F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuke plek. om te eten. Ik zou zeggen het was een 4 gangen i.p.v.
5 gangen menu. De salade gang was net een bijgerecht van het hoofdegerecht. Mogelijk kunnen de poten van de stoelen eens nagelopen worden. Je zit de hele avond te wiebelen.
Elise T.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Meerdere keren gegeten! Het ene menu viel meer in de smaak dan het andere. Maar dat hoort erbij. Een fijn, leuk, schattig restaurant met lekker eten:) Absoluut een aanrader!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
La Vallade heeft iedere dag een 5-gangen verrassingsmenu voor Euro 35,50 en op maandag, vandaag dus, is dat menu vegetarisch. We maakten gebruik van de AH-zegels en dat betekende in dit geval dat het tweede 5-gangen menu gratis was.

We kregen wat brood vooraf en bij het bestellen van een flesje wijn kregen we er een karafje kraanwater bij.

Het menu vandaag begon met een mosterdsoep met een tartaartje van onder andere doperwten. De soep had wat warmer gemogen maar smaakte verder prima.

Het tweede gerecht was een salade met onder andere rode biet, wortel, komkommer en witlof. Een aantal ingrediënten was in spiraalvorm gesneden. Dat was wel leuk maar ook wat onhandig eten. De salade was simpel maar zeker smakelijk.

Het hoofdgerecht bestond uit gepofte knolselderij met peer en een beignet van ricotta. Een heerlijk combinatie.

Vervolgens, zoals we hier gewend zijn, een kaasplankje. Drie soorten kaas, met onder meer gorgonzola en een briesoort. Walnoten en vijgen als extra.

Het nagerecht was crème brûlée. Goed gemaakt, een koude gladde crème met aan de bovenzijde een gekarameliseerd krokant suikerlaagje.

Al diverse keren bij La Vallade geweest, de ene keer tref je het even beter dan de andere keer, maar het blijft toch een locatie om vaker heen te gaan.