Over het restaurant La Vallade

Een reis naar Frankrijk

Een romantisch, knus restaurant dat zo lijkt te zijn weggeplukt uit Frankrijk. Een plek waar je op en top kunt genieten van sublieme gerechten, lekkere wijnen en goed gezelschap. Elke dag wisselt het menu, zodat er altijd met dagverse ingrediënten gewerkt kan worden. A bientôt!

Meer informatie over restaurant La Vallade

Elise T.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Meerdere keren gegeten! Het ene menu viel meer in de smaak dan het andere. Maar dat hoort erbij. Een fijn, leuk, schattig restaurant met lekker eten:) Absoluut een aanrader!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
La Vallade heeft iedere dag een 5-gangen verrassingsmenu voor Euro 35,50 en op maandag, vandaag dus, is dat menu vegetarisch. We maakten gebruik van de AH-zegels en dat betekende in dit geval dat het tweede 5-gangen menu gratis was.

We kregen wat brood vooraf en bij het bestellen van een flesje wijn kregen we er een karafje kraanwater bij.

Het menu vandaag begon met een mosterdsoep met een tartaartje van onder andere doperwten. De soep had wat warmer gemogen maar smaakte verder prima.

Het tweede gerecht was een salade met onder andere rode biet, wortel, komkommer en witlof. Een aantal ingrediënten was in spiraalvorm gesneden. Dat was wel leuk maar ook wat onhandig eten. De salade was simpel maar zeker smakelijk.

Het hoofdgerecht bestond uit gepofte knolselderij met peer en een beignet van ricotta. Een heerlijk combinatie.

Vervolgens, zoals we hier gewend zijn, een kaasplankje. Drie soorten kaas, met onder meer gorgonzola en een briesoort. Walnoten en vijgen als extra.

Het nagerecht was crème brûlée. Goed gemaakt, een koude gladde crème met aan de bovenzijde een gekarameliseerd krokant suikerlaagje.

Al diverse keren bij La Vallade geweest, de ene keer tref je het even beter dan de andere keer, maar het blijft toch een locatie om vaker heen te gaan.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Lekker gegeten met restaurantzegelactie. Jammer dat we pas om 8.30 konden komen terwijl het restaurant bij aankomst grotendeels leeg bleek. Gerechten volgenden elkaar erg snel, om 8.30 kwamen we binnen en om 10 uur hadden we 5 gangen gekregen. Tijdens de laatste gangen waren ze al erg druk bezig met indekken voor de volgende dag, leek daardoor alsof we er niet echt bij hoorden en gaf een onwelkom gevoel. Gerechten waren vegetarisch en erg lekker.
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Ik heb vorig jaar in dit restaurant gegeten dus deze recensie is niet heel actueel. Pluspunten: de sfeer! Echt heel gezellig, heel Frans. Ook dat er maar 1 menu is is superfijn: het is allemaal lekker dus je hoeft niet bang te zijn iets verkeerds te krijgen. Echter, de kwaliteit van de gerechten was lekker maar niet heel bijzonder. Je zou het thuis ook zo kunnen maken (als dessert hadden wij bijv. panna cotta, niet heel speciaal dus). Als je geen ingewikkelde gerechten zoekt ben je hier dus prima op je plek. Alleen de huiswijn die wij hadden smaakte mij echt niet, heel wrang. Vriendlief heeft hem maar in z'n eentje opgedronken.
FemkeWiersma .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Mijn recensie is gebaseerd op twee bezoeken, eerste keer fantastisch gegeten en positief verrast. Schol op sublieme wijze bereid, heerlijke smaken en mooi opgemaakt. Toen ik voor mijn verjaardag een diner als cadeau kreeg was de keuze voor 'La Vallade' dan ook gauw gemaakt... Helaas vonden wij beide het eten tegenvallen. Op zich prima en eetbaar hoor, maar stoof met puree was van de kwaliteit zoals ik het thuis ook maak.

De verwachting die ik had na de vorige keer, is helaas niet waargemaakt. Dit, naast het feit dat men vorige keer per ongeluk 2 glazen dessertwijn als flessen had aangeslagen (wat wij te laat opmerkten) maakt dat ik hier, ondanks de uiterst vriendelijke bediening, niet snel weer zal komen...
AV-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
La Vallade is een fijne plek om af te spreken; het restaurant is warm, gezellig en de bediening heel direct en vriendelijk. Het format van een vast menu vind ik prettig: ik laat me graag verrassen, gisteren door heerlijke geroosterde aubergine met limoenyoghurt en malse zeebaars met rode bieten. Mmm
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik heb hier ongelofelijk lekker gegeten. Ik was een beetje huiverig over het feit dat je zelf niet kan kiezen wat je eet maar dit beviel me ook wel weer heel goed! De bediening was erg aardig en snel, de gerechten kwamen rond de juiste tijd steeds binnen en eten eten was verukkelijk. Ik ga hier snel weer heen!
Benedicte L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Met zijn 8-en gegeten. Heerlijk eten en super gezellige sfeer. Heel fijn dat er gewoon 1 menu is, zodat je niet hoeft te kiezen.
Elly W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk diner: Franse keuken met een vleugje Japanse inspiratie. Pittige linzensoep, bietensalade met Japans worteltje, prima vis, kaasplateautje en worteltaart. Aandacht voor detail: lekker klaargemaakt en mooi geserveerd. Gezellige informele sfeer. Vriendelijke bediening.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten. De rode wijn uit Sicilië is zeker een aanrader. De ambiance is zeer prettig en de Franse chansons op de achtergrond maken het helemaal af.
Anneklaauw .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
La vallade is een heerlijk restaurant waar we tot nu toe altijd lekker hebben gegeten. De vijf gangen zijn altijd goed op elkaar afgestemd en heeeerlijk!
Echt een favoriet in onze buurt
Elke S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten in een bijzonder prettige ambiance. Het concept van het verrassingsmenu sprak ons erg aan omdat je op deze manier weer eens hele nieuwe gerechten probeert die je anders wellicht niet gekozen zou hebben. We hebben een fantastische avond gehad.
corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Niet goed opgelet bij het reserveren, daardoor aten we op 2e kerstdag vegetarisch omdat dit altijd op maandag zo is. Maar afgezien daarvan viel het menu ons ook tegen. Doordat de zaak sfeervol verlicht is konden we niet goed zien waaruit het voorafje en het hoofdgerecht precies bestonden en moesten we alleen op onze smaak afgaan. De soep was het meest geslaagde onderdeel. Jammer. Verder vonden weet niet prettig om in een shift te moeten eten, zeker als je niet precies om 6 uur binnengekomen was . Er waren immers vijf gangen dus moesten we snel aan de slag. Jammer.
Nikki I.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wederom genoten van ons etentje bij La Vallade! Het menu van de vorige keer vond ik beter; het voor- en tussengerecht waren dit keer ietwat aan de zure kant. Ook lag het tempo hoog en kwamen de gerechten sneller na elkaar dan gewoonlijk. Doet echter niets onder voor de heerlijke avond die we hebben gehad en de fantastische sfeer die er heerst!
SuzanneO .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Altijd fijn om bij La Vallade te eten: fijne bediening, lekkere gerechten. Dit keer vond ik het niet zo bijzonder: een van de vijf gerechten was een salade waar wel héééél weinig dressing op zat en het toetje was een vanillepudding die ook niet heel interessant was. Maar de andere gerechten mochten er wezen. De bediening was fijn; aan het begin wilden ze de gangen er nog snel doorheen krijgen, maar na een tijdje begrepen ze dat wij er de hele avond wilden zitten... Alles bij elkaar een hele fijne avond
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Altijd weer een feest om hier te eten. Ieder gerecht mooi opgemaakt en heerlijk. Ontspannen en gastvrije bediening. Wachttijd tussen sommige gangen was wel eens wat aan de lange kant, maar met 5 gangen in royale porties was dat geen overbodige luxe.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
La Vallade is een informeel restaurant met een vast menu (je hebt geen keus), dat dagelijks wisselt. Ik heb er vaker gegeten en nam nu twee vrienden van buiten Amsterdam mee.
Je eet 5 gangen voor E 35 en iedere gang is een heerlijke verrassing.Ons hoofdgerecht was eendenborst met seizoengroenten.
Ik zat dit keer zo, dat ik de kok aan het werk kon zien. Rustig en efficient, een genoegen om naar te kijken.
Ik kom zeker terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Vertrouwd Frans restaurant met verrassingmenu. Altijd goed. Vijf afwisselende gangen in een gemoedelijke omgeving. Perfecte plek om oude bekenden tegen te komen.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We hadden een reservering voor 8 personen voor sinterklaasavond met vrienden en familie. Dat we uiteindelijk met 2 personen meer verschenen was geen probleem en er werd snel naar een oplossing gezocht.
De sfeer is huiselijk knus en de bediening zeer sympathiek zonder opdringerig te zijn.
Het menu uitgebreid, uitgebalanceerd en overheerlijk.
Hier komen we allemaal graag terug!
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
La Vallade is altijd een goede keus. Ik heb er al zo vaak gegeten. Heerlijk, afwisselende gerechten. Gezond, niet overdadig vet of zout. Toprestaurant in Amsterdam-Oost.