la Vaca

Thorbeckeplein 11-13 1017 CS Amsterdam Nederland Kaart
31-206253999

Over restaurant la Vaca

Argentijnse smaken in Amsterdam

Gelegen in de binnenstad van Amsterdam ligt het typische Zuid-Amerikaanse restaurant La Vaca. Het restaurant serveert al jaren gerechten vanuit de authentieke Argentijnse keuken, met als specialiteit Argentijns vlees van de grill dat werkelijk smelt op je tong. Naast de spareribs, ossenhaas en kip, staan er ook verschillende visgerechten en tapas op de kaart. Kom langs en proef de Argentijnse smaken.

Meer informatie over restaurant la Vaca

Sergionl89 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Afgelopen maandagavond heb ik hier gegeten. Besloten naar La Vaca Steakhouse te gaan door mijn trek in een lekker stuk vlees. Die trek is dan ook zeer goed gestilt door het bestellen van de t-bone steak van 500gr. Het vlees was érg goed bereid, en lekker mals. Mijn vriendin had de ossenhaas steak, welke ook erg goed was bevallen. De bediening was vriendelijk, en vlot. We moesten wel wat lang op het eten wachten, maar het was het zeker waard. Qua aankleding vind ik het leuk geprobeerd, maar ik kreeg nog niet écht het gevoel van een Argentijnse steakhouse mee. Voor de rest was alles op en top, en zou ik het zeker aan anderen aanraden hier eens te gaan eten!
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Na een dagje Amsterdam hier op het terras geëindigd. Lekker zonnig plekje. Het terras vulde zich al snel op. We werden in het engels geholpen. Ik koos voor de zalm. Deze was helaas erg droog, maar dat mocht de pret niet drukken. Bij de zalm had ik een 'jacket potato' met zure room. Beetje droog en smakeloos. Mijn man had de drie soorten vlees, maar vond het niet echt geweldig. Jammer van zo'n toplocatie! En...de wc's waren smerig, jammer want dat doet ook af aan de totale beleving hier. Er zijn veel betere Argentijnse restaurants te vinden, maar niet allemaal met een terras.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
ik heb een heerlijke Rib Eye steak op en kan eerlijk zeggen dat ik niet vaak eerder zo'n mals stuk vlees heb gegeten. Perfect gegrild en meteen op tafel...echt heel lekker. Minpuntje is de amateuristisch bediening. Ze zijn absoluut van goede wil, maar als je tijdens het gerecht niet eens gevraagd wordt of het smaakt en of je nog iets te drinken wil dan is er nog ruimte voor verbetering. Ik had het tafeltje met zicht op de keuken en de chef vroeg mij vanuit de keuken of het smaakte...wat een gedreven man is dat!! Heerlijk gegeten en we komen zeker terug!
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Vaker bij La Vaca gegeten, maar nu voor het eerst met een groupon. Voorgerecht bestond uit een bord met p.p. een calamares, gevuld pasteitje en kippenpootje. Lekker! Het hoofdgerecht bestond uit een grill (per 2 personen) met spareribs, pikant saucijsje (vond ik persoonlijk te pittig), karbonaatje en biefstuk. De biefstukken waar net te taai. Eén van ons was vegetarisch, dit hadden we een bezoek daarvoor al aangegeven. Bij aankomst hebben we de baas eraan herinnerd en is er een heerlijke spinazie-in-deeg gerecht voor haar klaargemaakt! Heel erg fijn! Als toetje een dame blanche, zonder chocoladesaus. Simpel maar prima. De bediening is vriendelijk, wel Engelstalig! Vind het erg raar dat je als coupon-koper een status krijgt van 2e-rangs burger en dus niet op het terras mag zitten (met 25 graden!!). Hier natuurlijk erg boos om geworden, helemaal aangezien we daar niet eens voor het eerst kwamen eten. Uiteindelijk toch een tafel gekregen op het terras.
P P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Gelijk menu als andere recensies en eigenlijk ook gelijke ervaring. Pas verbouwd en ziet er zonder meer erg netjes en grillrestaurant achtig uit. Voorgerecht lekker, hoofdgerecht kwam bloedheet aan maar in de tafelgrill zat slechts aan een kant een kooltje welke niet brandde. Dat was dus snel afgekoeld. Biefstuk behoorlijk formaat maar wel taai. Veel vlees, goede hete en lekkere patat met salade en lauwe pannenkoek of dame Blanche.
Opvallend was dat het hele restaurant leeg was en dat de tweede gasten zo ongeveer op onze lip gezet werden. Dat had beter gekund. Al met al aardig maar niet voor herhaling vatbaar.
Remich .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Het restaurant is onlangs verbouwd. Wij konden hier na 11 februari terecht voor een 3 gangen menu groupon.

Het voorgerecht bestaat uit tapas. Deze zijn lekker en bestaan voornamelijk uit vlees en een stukje kip. Het hoofdgerecht bestaat uit lekkere frietjes en lekker veel vlees. De spareribs heb ik wel eens beter gehad, maar de biefstuk en de kipfilet zijn prima.

Het dessert was niet speciaal: een pannenkoek met weinig fantasie: dit had een stuk beter gekund.

De bediening was vriendelijk en vlot.

Voor de spareribs kan je beter ergens anders heengaan, en ook het dessert kan je overslaan, maar de bediening, het voorgerecht en het hoofdgerecht zijn prima!
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Wij hebben hier een 3 gangen menu gegeten met een groupon. Eerst kregen we allerlei kleine tapas; calamares, een gevuld pasteitje, kippenpootje. Een prima voorgerecht. Als hoofdgerecht, gegrilld vlees: spareribs, kipfilet, pikant saucijsje, en biefstuk. De garing was goed , aan kruiden had iets meer gedaan kunnen worden en het was jammer dat de minigrill waarop alles werd opgediend een kooltje had dat geen warmte af gaf, waardoor aan het eind het vlees koud was.. Het toetje was een dame blanche (goed) en pannenkoek (taai en niet warm) met ijs en slagroom en chocoladesaus. De bediening was vriendelijk maar beperkt in de Nederlandse taal. De inrichting mag nog wat afgemaakt worden, maar het restaurant is pas net weer geopend.
Al met al een redelijk diner, maar niet bijzonder.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Verleden week hebben we bij La Vaca gegeten met een groupon bon. Het eten was redelijk goed, maar zeker geen uitschieter. We hadden een mixed grill dat werd opgediend op een warmhoud oventje met een kooltje er in dat niet brandde. Het personeel komt niet echt geinteresseerd over. De inrichting is wel aardig, maar het probleem is dat als je vanaf de Munt loopt, dan kom je al een aantal van dit soort restaurants tegen die er veel gezelliger uitzien. En je moet die andere restaurants wel passeren want La Vaca ligt aan het uiteinde van het Thorbecke plein. Voor ons is dit geen restaurant om naar terug te gaan.
Jurgen H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
gegeten met groupon bon, 3 gangen menu buiten op het terras.Bediening aardig en vlot.Eerste gang was een bord met 3 verschillende hapjes, tweede gang een mixgrill en derde gang dessert.Al het eten was lekker en de porties waren ruim voldoende