La Trinité

Erg duur
Lang
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
De planning was eigenlijk om naar het noorden van het land af te reizen, dit ging helaas niet door. La Trinité leek een goed alternatief. De reis verliep voorspoedig en er was nog tijd om even door het bruisende stadje Sluis te wandelen, echt de moeite waard.

We kwamen binnen in het luxe loungegedeelte en mochten een plaatsje uitkiezen, fijn. Als aperitief een complexe witte blend van Niepoort uit de Dao die erg goed beviel. Ernaast de hapjes, makaron van soja, lekker hartig. Toastje met quenelle brandade en toefjes tomatensaus, mooie vis toets. In een kom nog een vegetarisch erwtensoepje, licht gepeperd met een fijne brunoise van beetgare groentjes.

Het menu werd nog even doorgenomen en de a la carte kaart werd uitgereikt om naar wens nog aan te vullen. Toen was het wachten totdat we aan tafel mochten, ruim een uur duurde het. Het had ermee te maken dat het aardig vol aan het lopen was, jammer.

We werden begeleid naar een tafel in het luxe ingerichte restaurantgedeelte. Ik kreeg een plaatsje op de bank die aardig zat, met de kussens kon je het zitcomfort naar wens aanpassen.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een Vielle Mule Blanc 2014 uit de Languedoc van Jeff Carel, uitbundig aroma in de mond fris en fruitig. Onze eerste gang was een toastje met gerookte zalm met paaltjes van groene appel en dunne plakjes radijs. Lekker maar niet precies wat we verwacht hadden. (7)

Door naar een Spaanse witte, de Acústic 2015 uit de Montsant, mooie goud gele kleur rijp fruit met een vleugje vanille, erg lekker. Het hoofdgerecht was een gevulde coquilleschelp. Als basis kritharaki (Griekse pasta) erop een groene asperge, drie halve coquilles, quenelle piperade (gestoofde tomaat), krokantje van parmezaan en een oesterblad. Het geheel was afgewerkt met een schuimige jus van krab. Mooie smaken en textuur waarnaast de wijn naadloos aansloot, het hoogtepuntje van de middag. (9)

De dessertwijn was een spätlese Illmitzer 2015 van het huis Tschida, aangenaam fris met tonen van peer en citrus en een ronde afdronk. Uit de keuken een behoorlijk zoet dessert. Lolly van chocolade gevuld met luchtige karamel, toefjes notencrème, chocolade pasta, quenelle roomijs, een karamelsaus en bolletjes van peer voor voor de frisse accenten die de koppeling naar de wijn verzorgden. (8.5)
Partner had bij reserveren aangegeven dat ze diabetes had, ze kreeg toch hetzelfde dessert voorgezet. De bediening reageerde hier behoorlijk onverschillig op en nam het nog bijna volle bord terug naar de keuken. Dit mag op dit niveau niet gebeuren.

Bediening was goed op een vriendelijke wijze maar door de fout met het dessert wordt het een ruime voldoende.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik twijfelachtig. We zijn geen grote eters maar dit was wel erg minimaal, zeker voor partner die geen dessert gegeten had.

Samengevat kan ik stellen dat de ambiance voldeed aan de verwachting. De keuken bleef hierbij behoorlijk achter, teleurgesteld gingen we weer naar huis.
Martin_Amstelveen .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten bij la Trinité. De gerookte ganzenlever en het lamsvlees waren werkelijk subliem. Ook kreeg mijn vrouw op haar verzoek en ander dessert, wat frisser was maar zeker zo lekker als mijn gedesintegreerde snicker. Enige kleine smet op de heerlijke avond was de obligate uitleg van een gerecht door 1 van de mensen uit de keukenbrigade en de nogal besmeurde outfit van een ander.
Jill86 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag met een groot gezelschap gegeten bij La Trinité. De ontvangst was zeer hartelijk en omdat bijna het hele gezelschap voor champagne als aperitief koos kwam er een magnum fles tevoorschijn. De amuses die het aperitief begeleidden waren al een goede aanwijzing voor wat nog volgen moest. Vermeldenswaardig de bereiding van lam als hoofdgerecht, (normaal zou ik dit niet kiezen a la carte) maar eerlijk is eerlijk voortreffelijk. Het dessert met een mousse van snickers was ontzettend lekker. Het bijpassende wijnarrangement lieten we ons zeer goed smaken, we waren tenslotte te voet, dus hoera geen chauffeurs.
We verheugen ons op het volgende bezoek.
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ontvangst met champagne en allerlei kleine amuses in de lounge was een goede starter van de avond. We hebben gekozen voor het volledige menu, met wijnarrangement en de kaviaar. De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk. De communicatie tussen de obers kan nog iets verbeteren. Terwijl de ené had afesproken dat hij nog iets zou laten staan op tafel, nam de ander had zonder te vragen mee van tafel. Dit hebben we met nog een paar kleine dingen gehad. Maar ze waren stuk voor stuk allemaal erg vriendelijk, de sommelier mag iets enthousiast zijn bij het presenteren van de wijnen. Prachtig restaurant met een goede sfeer waar je een hele avond lekker kan dineren.
Josetteb .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Genoten van het "tensations" 10 gangen diner met champagne, 4 bijpassende wijnen en koffie met lekkers na voor 100 euro p.p. Daarbij fantastisch vriendelijke en gastvrije beniening in een mooie ambiance. De kunst aan de muur was prachtig. Ook daar enorm van genoten. Wij voelden ons er echt thuis en hebben het ervaren als een heuse belevenis en als een TOP avond om nooit te vergeten.
De_man .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Jammer dat de prijs-kwaliteit verhouding op de nieuwe locatie niet meer in orde is. Apperatiefjes beginnen bij 6 Euro, een glaasje champagne kost 15 Euro. Voor koffie en thee vraagt met tegenwoordig 9 Euro!!! Dit gaat mij iets te ver. Het menu was niet slecht, maar 1 gang was niet te pruimen. Veel te zwaar en niet met de smaaksensatie die je in een sterrestaurant zou verwachten. Wij hadden 4 gangen waarvan er dus eentje niet lekker was. Het nagerecht was klein van omvang en ook niet bijzonder. (Ook hier geen sterervaring meer) De eerste wijn was een Riesling maar had veel te veel zuur naar mijn zin. De tweede was een aparte wijn, maar ook niet bijzonder smaakvol. Ook over de rode wijn ben ik niet enthausiast. Er moest wel 33 Euro voor afgetikt worden... Dat geeft te denken, dat men hier makkelijk geld wilt verdienen. Het (overigens smaakvol) nieuw ingericht pand moet blijkbaar snel terugverdient worden. De service was wel heel goed, niet stijf, maar netjes en ontspannen. Het personeel weet wat er op de borden ligt en kan dit netjes verwoorden. Maar aangezien hoofdzakelijk om het eten gaat is mijn conclusie dat ik la Trinite komende jaren even laat voor wat het is.
RichardvG .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Mij kon de oude lokatie meer bekoren dan de nieuwe: knusser, warmer, intiemer, passende bij de topkeuken. De nieuwe is groter, best mooi, maar duidelijk uit op "draaien van capaciteit" en omzet maken. Dat wordt ook niet onder stoelen of banken gestoken. Extraverte, charmante eigenaresse en goed team om haar heen. Wel veel gezichten aan tafel gehad. Eten bijzonder! Opmaak en smaak m.i. meer dan 1 ster waardig.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Goede ontvangst, Wij hebben op een vrijdag 's middags gelucht.
Het lunch menu genomen € 39,-
Al jaren komen wij La Trinite, op de oude locatie en hebben daar altijd uitstekend gegeten, vooral de amuses (5 stuks) waren subliem. De nieuwe locatie is werkelijk schitterend, maar het lunch menu is goedkoper geworden, van € 50, naar € 39,- een lokkertje dus, heel jammer, het was waardeloos.
We kregen 3 amuses, crackertjes met zoete kerry saus, 4 grijze garnaaltjes met cocktail saus en wat versiering, een ondefinieerbaar gelatine mousseje met appelstroop, het voorgerecht was VitelloTonato, 4 halve plakjes Kalfsfricandeau opgerold en een tonijnsaus (weinig smaak) karpertjes, één mini kaascrackertje en wat versiering. Daarna het hoofdgerecht, dat waren 2 tongfilets in een schuimige saus, de tongfilets waren taai en de saus matig tot slecht van smaak. En zoet toetje, aangezien ik persoonlijk niet van zoet houd en er dus geen oordeel over kan geven, laat ik dit buiten beschouwing. Een kaasplankje genomen en dat waren uitstekende kazen.
Wij waren altijd enthousiast over het lunch menu van La Trinite (vanwege ziekte willen wij niet 's avonds eten!), dus het is jammer dat ze dan zo'n zeer matig menu presenteren voor een lokprijs.
Erika van Andel
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Vanavond het diner "Dimanche Soir" gekozen. Een 7-gangen diner met wijnarrangement en vooraf nog 3 amuses. De gangen waren:
- Coquille/beure noisette (knolselder onder amandelcroute, pompoen, ganzenlevercrème en groene appel) wat een feest van zacht zilt met zoetig vet en fris zurig.
- Europese kreeft (tabouleh, venkel, agrume en Bbq curry) het stukje gelakte kreeft op de tabouleh leverde bijna een traan van ontroering op maar ja dat kan natuurlijk niet in een restaurant.
- Oester platte/deluxe (kort gerookt, Islay whisky, peterseliewortel en romige schorseneren) een smakentrio van de zoetige romige schorseneren, het rokerige bij de eerste bite in de oester maar dan toch de explosie van de ware oester. Wat een genot! Als ik de Islay whisky had mogen kiezen dan was het geen Bowmore geworden die ik persoonlijk nogal plat vind maar een mooie Coal Ila maar dat is gezeur in de marge.
- Patrijs Schotse rood poot (kweepeer, spitskool en aardappel-selder) nooit gedacht dat spitskool zo sexy kon zijn, het borstje van de patrijs was heerlijk zacht en het boutje wat steviger van smaak, wat een heerlijkheid om de kweepeer weer tegen te komen en de jus was kortweg goddelijk, gelukkig kreeg ik een scheutje extra dat ik dankbaar heb aanvaard en 'gesopt' met het heerlijke brood dat op tafel stond.
- Munster/ganzenlever (vijg en brioche) deze combi schijnt klassiek te zijn maar kan mij niet bekoren; munster heerlijk / ganzenlever heerlijk maar in de combinatie overheerst de munster m.i de ganzenlever volkomen. Vandaar dat ik e.e.a. volgtijdelik heb genoten, verrassend was de bonbon van vijg en het heerlijke opkikkertje van de traaan van ahornsirop.
- Amarene kerst/amandel (goji bes sorbet), heerlijke dat bitterzoetje van de amandel en de intense amarene.
- Banaan/Pedro Ximenez (gezouten pinda) m.i. het zwakste onderdeel de banaan was wel duidelijk, evenals de chocolade maar de PX kwam niet helemaal uit de verf. Het zou geholpen hebben als de PX er ook bij geschonken werd. Ook de zoute pinda zou wat promintenter aanwezig mogen zijn. Een, wat mij betreft, iets te lieflijk gerecht dat best wat meer contrast zou mogen hebben.
Voorafgaand gestart met een 'rosé prosecco' dat kan natuurlijk helemaal niet want de Prosecco is een witte druif maar de smaak was goed dus de idylle maar niet direct wreed verstoord. Het diner gecombineerd met een wijnarrangement en alle gangen werden perfect begeleid op het hoofdgerecht na. Bij de patrijs en toebehoren had een veel vriendelijker, molliger rode wijn geschonken mogen worden dan de huidige keuze. Geëindigd met koffie en een smakelijke cognac veille reserve (had een armagnac gewild maar die bleek geen deel uit te maken van het gedistilleerd - wordt aan gewerkt door de sommelier) alsmede friandises (1standaard bestaande uit 3 soorten bonbons, voortreffelijk overigens, en 1 naar ik begreep niet standaard bestaande uit een mini citroentaartje, kokosmeringue en ...). Tenslotte nog een laatste koffie (heerlijke koffie trouwens) om de laatste cognact mee weg te werken.
De gastronomische combinaties waren fantastisch evenals de goede zorgen van de medewerkers van La Trinité, niks stijf maar plezier belevend aan mijn genieten met leuke gesprekjes en de nodige verwennerij.
Ik ben blij dat ik vanavond van alle restaurants op de Groote Markt in Sluis gekozen heb voor La Trinité. Dat wat maar goed ook want tijdens het gesprekje met de chef (initiatief van de sommelier, met dank!) bleek dat ze de komende 2 weken genieten van een welverdiende vakantie. Als ik in Sluis ben zal ik er zeker nog een keer opnieuw gaan genieten. Waarom geen 3 tienen? Er is altijd ruimte voor verbetering, ook al heb je een ster!
Kadb .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Matige ervaring bij la Trinité. Prima ontvangst en buiten gegeten. Tijdens zaterdagdiner valt er niets te kiezen. Tot hoofdgerecht leuke dingen gegeten, hoofdgerecht van halve kipfilet van scharrelkip was teleurstellend. Na hoofdgerecht wordt er geen wijn meer geschonken. Navraag hierover levert vreemde antwoorden op. Koffie werd zonder friandises bezorgd en wel voor 9 euro per kopje op de rekening gezet.
Bijna 300 euro neerleggen voor een dergelijke ervaring is teleurstellend.
Jack L.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Francois en Eveline maken je het hier helemaal naar je zin! Op een rustige zondagavond hier super gegeten. Mooie smaakvolle amuses gevolgd door creatieve en pakkende smaakcombinaties. Mooie wijnen en duidelijke toelichting hierover. Bedankt en tot een volgende!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Wat heeft Zeeuws Vlaanderen toch een aantal bijzondere restaurants! De Kromme Watergang in Hoofdplaat, Oud Sluis in Sluis en Pure C in Cadzand. Daar kunnen ze wat mij betreft nu ook La Trinite aan toevoegen. Afgelopen donderdag daar gegeten en wat een openbaring. We kozen voor het 4-gangen menu maar ook het 7 gangen menu was, zo konden wij op tafel naast ons zien, een belevenis.

Vooral het tussengerecht(Sushi) was om je vingers bij af te likken. Dit alles in combinatie met het wijnarrangement en de zeer attente gastvrouw bezorgde ons een heerlijk avond waarbij er uiteindelijk slechts 2 puntjes waren die wat ons betreft enige feedback verdienen..

1) Water schenken.. Is water om de mond te spoelen of om gewoon om omzet te maken.. Keuze 1 is prima, maar 2 kan tot irritatie leiden... kortom schenk met mate ipv iedere 5-10 minuten

2) De koffie... 9 euro voor een Dubbele Espresso.. Het is de laatste ervaring van de gast.. ja er zitten friandises bij en zalige amuses.. maar toch.. Een glas witter wijn bij het aperitief is 6,50 en de koffie 9 euro.. dit geeft uiteindelijk toch een apart gevoel... maak er 6,80 van of zoiets en je hoort er niemand over..en je verlaat met je hoofd in de gastronomische wolken La Trinite

Kortom een top restaurant en een prima alternatief voor Oud-Sluis in Sluis.. Wij komen volgend jaar zeker terug en nemen dan gewoon weer water, koffie en misschien wel het 7 gangen diner!