La Trattoria di Donna Sofia

Anjeliersstraat 300 1015 NK Amsterdam Nederland Kaart
31-206234104

Over het restaurant La Trattoria di Donna Sofia

Authentieke Italiaanse streekgerechten

Hier staat de deur werkelijk wagenwijd voor je open! Stap naar binnen en proef van alle traditionele en smaakmakende streekgerechten die Donna Sofia haar gasten voorschotelt. Zij laat zich inspireren door de keuken van Napels, een prachtige stad in het zuiden van Italië. De gerechten van Sofia kenmerken zich door hun eenvoud, wat ervoor zorgt dat alle ingrediënten goed tot hun recht komen. Een absolute aanrader!

Meer informatie over restaurant La Trattoria di Donna Sofia

Jouw recensie over het restaurant La Trattoria di Donna Sofia

Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Het eten was geweldig,chapeau voor de koks!De tiramisu viel een beetje tegen qua smaak en substantie
Nik K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Naar mijn mening 1 van de beste Italiaanse restaurants van Amsterdam. De heren en dame hebben een perfecte productkennis , wijnen zijn voortreffelijk en zelfs als het druk is wordt er zo gepuzzeld met zitplaatsen dat je nooit lang hoeft te wachten. Er wordt huiselijk gekookt dus geen kunstzinnig opdienen van het bord wat je ziet is wat je krijgt. De producten waar mee gekookt wordt zijn van de hoogste kwaliteit zoals het hoort. Van de vis tot aan het brood. Ja ik ga hier zo vaak mogelijk heen altijd een feest om hier te eten.
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Vriendelijke uitstraling en goed lekker Italiaans eten!
Roos C.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Een kleine kaart maar echt heel goed eten. De ambiance is gezellig en het personeel zeer vriendelijk. Bij elk gerecht geven ze goed wijn advies. Het is niet goedkoop maar het geld absoluut waard. Wij gaan zeker terug.
San J.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten!
Kleine kaart, maar altijd heerlijke gerechten!
Fillet di manzo, super mals !
En de toetjes????????
Kortom, echte aanrader!
Stathis L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
barbara J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
prima, gezellig, schattig restaurantje met heerlijk eten. Wel een beetje aan de prijs.
Adriana F.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Te klein ruimte voor te veel tafels en schreeuwende Italianen.Eten was prima, ondanks het prijzig kant.
Bediening matig en ongeïnteresseerd , we gaan niet terug.
Helenson .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijke Italiaanse keuken waar alles in het Italiaans gaat! Pasta met truffel was echt heerlijk!
Heel leuk knus restaurant voor een Italiaanse avond met vrienden of je partner
Xenia S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten bij Donna Sofia.Saltimbocca is mijn echte favoriet precies zoals in Rome gegeten.Prijzen zijn OK aangezien dat alles dagelijks vers is.Atmosfeer lekker, luidruchtig Italiaans, midden in Jordaan.
D V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ronduit belabberde ervaring. Vooraf een melanzane parmigiano van 2 plakjes aubergine met 2 plakjes ongesmolten rubbermozerella. Het was lauwwarm en daar wordt dan €15 voor gerekend. Dan het hoofdgerecht Saltimbocca. Dit was wel de meest liefdeloze versie die ik heb gegeten. Volgens mij was de salie op en ook hier weer de rubbermozerella. Daarbij werd een paar oké geroosterde aardapppelblokjes en een heel klein beetje koude slappe groente met een sliert vieze zoete fabrieksbalsamicosaus overheen geserveerd. Voor dat gerecht wordt dan €25 euro gevraagd. Zeer dure teleurstelling. Dat was voor ons genoeg. Voor de uitmuntende espresso met grappa met een heerlijk stukje chocoladetaart zijn we verderop naar La Perla gegaan.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
heerlijk gegeten. alles is echt super vers. De carpaccio van zwaardvis was echt subliem. en de gegrilde tonijn steak zo lekker zacht kortom top gegeten. Gastheer en gastvrouw ook heel goed. echt authentiek italiaans en niet zoals je overal kunt eten. echt een aanrader
slkoopmans .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Leuk klein napolitaans restaurant midden in de Jordaan. Heerlijk eten, alhoewel ik het wel wat prijzig vond. Maar zeer smaakvol!
Ik had spaghetti met zeevruchten die was verrukkelijk!
een aanrader.
harissa62 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het eten is oke, de pastas zijn zelfs lekker. De hoeveelheden zijn echter hilarisch klein, en de prijs is werkelijk absurd hoog gezien het gebodene. Me zelden zo bekocht gevoeld als in deze rare zaak, die vooral wordt bezocht door de nonchalant-yupperig Amsterdamse 30'ers en 40'ers die denken dat ze hier met een heel fijn authentiek zaakje van doen hebben (en dat mag wat kosten, niet waar).
dirk.de.naeyer .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Verse pasta en burrata, eerlijke en oprechte keuken, vlotte en hartelijke bediening.
Good fresh pasta and burrata, honest and uncomplicated food, quick and friendly service
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het is altijd gezellig bij Donna Sofia. Lekker eten, heerlijke wijn en een hartelijke ontvangst van Angelo en zijn collega's.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Nogal behoorlijk geprijsd restaurant. Voorgerecht/pasta 15 euro, hoofdgerecht 25 euro. Mijn tafelgenoot en ik kozen beiden voor een voorgerecht met plakjes varkensvlees met een groene salade erbij. Het vlees leek op pekelvlees. Gaat niet echt mijn voorkeur naar uit, maar smaken verschillen nu eenmaal. Als hoofdgerecht koos de andere kant een kalfsvleesgerecht. Hij werd er niet echt vrolijk van. Daarentegen was mijn dorade verrukkelijk. Heerijk gaar en smaakvol bereid. Er zat dezelfde salade bij als van het voorgerecht, maar deze keer met sponzige stukjes aubergine er door. De sporadische aardappelschijven waren ook goed eetbaar. Dit was alles werd begeleid door een witte huiswijn die prima te drinken was en niet al te duur. Al met al voor het geld wat je betaalt, vind ik het allemaal wat tegenvallen. Zo zou een beetje meer fantasie op het bord alvast helpen. En een (desnoods kopietje van) een menu in het Nederlands zou ook al een verbetering zijn, want nu was het gissen wat er met de in het Italiaans opgestelde gerechten (en aan tafel in niet al te best verstaanbaar Engels vertaald) bedoeld werd. Gelukkig is de bediening uiterst vriendelijk.
karea .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Hier gegeten met drie personen. Vooraf een (3x) mozzarella omwikkeld met courgette en zachte paprika reepjes, als hoofdgerecht hadden de tafelpartners een ravioli met artisjok, zelf had ik spaghetti met verse tomaten saus en stukjes varkensvlees. Alles vers uit eigen keuken. Het was heerlijk. Ambiance wat minder, erg vol maar niet direct hinderlijk. Bediening was goed, Engelstalig, maar Amsterdam is dan ook een wereldstadje. Incl een fles plat water, vier consumpties bij het eten (2xwijn) en koffie na was het ongeveer € 40 per couvert. Eerlijk gezegd was de prijs niet helemaal in evenwicht met de wel zeer goede, maar niet uitzonderlijke kwaliteit. Wat mij verder opvalt in andere recensies is het gebrek aan beschrijving wat er gegeten is en de uiteenlopende klachten die bij ons bezoek niet werden herkend.
Gisse1967 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Ik dacht,ik ga vanavond lekker linguine vongole eten!! Dus waar ga je heen?
Naar een Italiaan zeker, maar helaas had ik beter zelf kunnen het maken, want bij deze trattoria midden in de Jordaan hoef ik niet meer. Ik krijg een bord pasta met schelpen een zand geserveerd, en ik begrijp wel dat schelpen uit de zee komen, maar je kan echt geen pasta serveeren met zand.
Bij de bediening gemeld wat aan de hand is, maar helaas krijg ik te horen dat kan zijn dat in de schelpen nog wat zand is.
Nou als kok zijn, weet je vast wel hoe je schelpen moet schoon krijgen lijk me.
Maar goed , pasta afgerekend,en verder op in het straat pizza gegeten.
Lieke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Gezellig! Kleinschalig en knus! Heerlijk gegeten. Wel redelijk aan de prijs. Leuke bediening. Zeker een aanrader. Je kan ook leuk buiten eten