La Trattoria di Donna Sofia

Anjeliersstraat 300 1015 NK Amsterdam Nederland Kaart
31-206234104

Over restaurant La Trattoria di Donna Sofia

Authentieke Italiaanse streekgerechten

Hier staat de deur werkelijk wagenwijd voor je open! Stap naar binnen en proef van alle traditionele en smaakmakende streekgerechten die Donna Sofia haar gasten voorschotelt. Zij laat zich inspireren door de keuken van Napels, een prachtige stad in het zuiden van Italië. De gerechten van Sofia kenmerken zich door hun eenvoud, wat ervoor zorgt dat alle ingrediënten goed tot hun recht komen. Een absolute aanrader!

Meer informatie over restaurant La Trattoria di Donna Sofia

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Duur
Helenson .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijke Italiaanse keuken waar alles in het Italiaans gaat! Pasta met truffel was echt heerlijk!
Heel leuk knus restaurant voor een Italiaanse avond met vrienden of je partner
Xenia S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten bij Donna Sofia.Saltimbocca is mijn echte favoriet precies zoals in Rome gegeten.Prijzen zijn OK aangezien dat alles dagelijks vers is.Atmosfeer lekker, luidruchtig Italiaans, midden in Jordaan.
D V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ronduit belabberde ervaring. Vooraf een melanzane parmigiano van 2 plakjes aubergine met 2 plakjes ongesmolten rubbermozerella. Het was lauwwarm en daar wordt dan €15 voor gerekend. Dan het hoofdgerecht Saltimbocca. Dit was wel de meest liefdeloze versie die ik heb gegeten. Volgens mij was de salie op en ook hier weer de rubbermozerella. Daarbij werd een paar oké geroosterde aardapppelblokjes en een heel klein beetje koude slappe groente met een sliert vieze zoete fabrieksbalsamicosaus overheen geserveerd. Voor dat gerecht wordt dan €25 euro gevraagd. Zeer dure teleurstelling. Dat was voor ons genoeg. Voor de uitmuntende espresso met grappa met een heerlijk stukje chocoladetaart zijn we verderop naar La Perla gegaan.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
heerlijk gegeten. alles is echt super vers. De carpaccio van zwaardvis was echt subliem. en de gegrilde tonijn steak zo lekker zacht kortom top gegeten. Gastheer en gastvrouw ook heel goed. echt authentiek italiaans en niet zoals je overal kunt eten. echt een aanrader
Slkoopmans .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Leuk klein napolitaans restaurant midden in de Jordaan. Heerlijk eten, alhoewel ik het wel wat prijzig vond. Maar zeer smaakvol!
Ik had spaghetti met zeevruchten die was verrukkelijk!
een aanrader.
Harissa62 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het eten is oke, de pastas zijn zelfs lekker. De hoeveelheden zijn echter hilarisch klein, en de prijs is werkelijk absurd hoog gezien het gebodene. Me zelden zo bekocht gevoeld als in deze rare zaak, die vooral wordt bezocht door de nonchalant-yupperig Amsterdamse 30'ers en 40'ers die denken dat ze hier met een heel fijn authentiek zaakje van doen hebben (en dat mag wat kosten, niet waar).
Dirk.de.naeyer .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Verse pasta en burrata, eerlijke en oprechte keuken, vlotte en hartelijke bediening.
Good fresh pasta and burrata, honest and uncomplicated food, quick and friendly service
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het is altijd gezellig bij Donna Sofia. Lekker eten, heerlijke wijn en een hartelijke ontvangst van Angelo en zijn collega's.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Nogal behoorlijk geprijsd restaurant. Voorgerecht/pasta 15 euro, hoofdgerecht 25 euro. Mijn tafelgenoot en ik kozen beiden voor een voorgerecht met plakjes varkensvlees met een groene salade erbij. Het vlees leek op pekelvlees. Gaat niet echt mijn voorkeur naar uit, maar smaken verschillen nu eenmaal. Als hoofdgerecht koos de andere kant een kalfsvleesgerecht. Hij werd er niet echt vrolijk van. Daarentegen was mijn dorade verrukkelijk. Heerijk gaar en smaakvol bereid. Er zat dezelfde salade bij als van het voorgerecht, maar deze keer met sponzige stukjes aubergine er door. De sporadische aardappelschijven waren ook goed eetbaar. Dit was alles werd begeleid door een witte huiswijn die prima te drinken was en niet al te duur. Al met al voor het geld wat je betaalt, vind ik het allemaal wat tegenvallen. Zo zou een beetje meer fantasie op het bord alvast helpen. En een (desnoods kopietje van) een menu in het Nederlands zou ook al een verbetering zijn, want nu was het gissen wat er met de in het Italiaans opgestelde gerechten (en aan tafel in niet al te best verstaanbaar Engels vertaald) bedoeld werd. Gelukkig is de bediening uiterst vriendelijk.
Karea .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Hier gegeten met drie personen. Vooraf een (3x) mozzarella omwikkeld met courgette en zachte paprika reepjes, als hoofdgerecht hadden de tafelpartners een ravioli met artisjok, zelf had ik spaghetti met verse tomaten saus en stukjes varkensvlees. Alles vers uit eigen keuken. Het was heerlijk. Ambiance wat minder, erg vol maar niet direct hinderlijk. Bediening was goed, Engelstalig, maar Amsterdam is dan ook een wereldstadje. Incl een fles plat water, vier consumpties bij het eten (2xwijn) en koffie na was het ongeveer € 40 per couvert. Eerlijk gezegd was de prijs niet helemaal in evenwicht met de wel zeer goede, maar niet uitzonderlijke kwaliteit. Wat mij verder opvalt in andere recensies is het gebrek aan beschrijving wat er gegeten is en de uiteenlopende klachten die bij ons bezoek niet werden herkend.
Gisse1967 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Ik dacht,ik ga vanavond lekker linguine vongole eten!! Dus waar ga je heen?
Naar een Italiaan zeker, maar helaas had ik beter zelf kunnen het maken, want bij deze trattoria midden in de Jordaan hoef ik niet meer. Ik krijg een bord pasta met schelpen een zand geserveerd, en ik begrijp wel dat schelpen uit de zee komen, maar je kan echt geen pasta serveeren met zand.
Bij de bediening gemeld wat aan de hand is, maar helaas krijg ik te horen dat kan zijn dat in de schelpen nog wat zand is.
Nou als kok zijn, weet je vast wel hoe je schelpen moet schoon krijgen lijk me.
Maar goed , pasta afgerekend,en verder op in het straat pizza gegeten.
Lieke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Gezellig! Kleinschalig en knus! Heerlijk gegeten. Wel redelijk aan de prijs. Leuke bediening. Zeker een aanrader. Je kan ook leuk buiten eten
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Eten was matig, droge zeebaars, koude bijgerechten.
Bediening chaotisch en zeer langzaam!
Om 20.00 uur waren de desserts op de menu kaart al uitverkocht!
Teleurstellend!
Benbenieuwd .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Met 6 personen gegeten en helaas de laatste keer.
Heb het vermoeden dat er kennelijk het een en ander bij het restaurant is veranderd door wellicht een andere kok in dienst te hebben genomen in die zin dat al het eten dat aan ons geserveerd werd simpelweg door een ieder van ons niet goed werd bevonden. Het eten was niet goed doorgekookt of het ontbrak aan smaak. Dan heb ik het over de voor, hoofd- en nagerechten van gemiddeld 15,- tot 22,- euro per gerecht. Geen oog voor en aandacht voor detail. Er werd bijvoorbeeld bij het geserveerde brood geen olie, zout en peper op tafel gezet. Hierom moest je dan speciaal verzoeken. Een van de eters had na het eten van het voorgerecht reeds besloten om verder niets meer te bestellen. Achteraf bleek dat inderdaad een goede keus. Na enige opmerkingen over het eten gemaakt te hebben werd 'ter compensatie van de ellende' een fles limoncello op tafel gezet. We hadden echter zin in Scroppino ...Dus fles teruggestuurd. Wederom foute keuze; de scroppino was ons oordeel niet goed gemaakt; te zuur en te ijzig (richting ijsklomp). Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn! Uiteindelijk korting op de totale in rekening gebrachte kosten gekregen. Helaas kan een en ander de teleurstelling niet wegnemen.
NicoleX .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Heerlijk gegeten hier met z'n vieren op mandaag avond. Authentieke italiaanse gerechten, leuke sfeer, goede bediening.
Zelf had ik " fiori di zucca ripieni " en "saltimbocca" besteld.Beide gerechten waren bijzonder van smaak en erg lekker .Een van de beste Italianen in de Jordaan!
Hkistemaker .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Ronduit teleurstellende ervaring. Een tafel waar we nauwelijks ruimte was om bij je stoel te konen en toen bleek het ook nog stervenskoud. Het eten was goed alleen erg weinig en 25 euro voor een simpel hoofdgerecht is erg veel. De bediening is zeeratig en de bijgerechten waren vergeten. Er zijn vele betere alternatieven in de buurt dus eens maar nooit weer.
Hedy H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Voor het eerst in deze trattoria gegeten. Eten prima hoewel niet heel bijzonder. Goede lam en filet, koude aardappel met wat groenten erbij vonden we wat minder. De hoeveelheden zijn goed en werd vlot geserveerd. En het restaurant oogt vriendelijk, net tafellinnen , verder sober en weinig opsmuk. Bediening vonden we niet echt goed: de kelner kwam op borden te brengen en halen en was niet spraakzaam. Een "smakelijk eten" of " heeft het gesmaakt" hebben wij niet gehoord. Aan de dure kant.
AWE .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Op een donderdagavond en we waren de enige klanten! Het restaurant was koud, gelukkig was er ruimte genoeg en konden we van het raam weg. De bediening was eigenlijk ronduit slecht: zoals gezegd waren we de enige gasten maar ik heb weinig gedronken omdat we geen ober gezien hebben (behalve om het eten te brengen). Het eten was oke, niet bijzonder. De lokatie is leuk.
Salinas G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Heerlijk Italiaans restaurant. Je hebt het gevoel in een huiskamer te zitten. Er zijn maar enkele tafels dus reserveren een must. Erg goed eten, wel kleine porties dus alleen een hoofdgerechtje is zelfs voor een kleine eter te weinig. Wij bestelden verschillende gerechtjes met 2 borden. Zijn er al een paar keer terug geweest. Prijs/kwaliteit verhouding prima.
Leonie K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Donna Sofia is met haar personeel (charmant, rommelig, chaotisch) en heerlijk eten (vers, origineel) een heerlijke keuze; en dat voor een prima prijs. Aanrader!