La Tosca

31-204282898

Meer informatie over restaurant La Tosca

Natia G.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Restaurant is klein en gezellig. Heerlijke ravioli met spinazie en gehakt gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar. De eigenaar is chef kok Filippo, hij maakt alle gerechten met verse ingeriëndenten.
Laura G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wij hebben vandaag bij La Tosca gegeten: een Italiaanse vlag buiten en en de tekst 'Italiaanse specialiteiten': lekker, toch?

Helaas was dit alles behalve waar. De eigenaar was een oudere man die gebrekkig Nederlands sprak en geen fijne toon aansloeg. Na het ontvangen van een prikloze cola (geen flesje) kregen we 2 setjes bestek op onze tafel gegooid: we moesten zelf de tafel dekken..

Op tafel ontbrak peper, zout, gezellige sfeermakers, en er stonden dode plantjes.

Ons eten arriveerde erg snel, maar het was dan ook bijzonder slecht. De pizza Vierkazen was flinterdun, klein en amper belegd. De pasta 'à la Chef' dreef in een vieze waterige saus, de tomaten leken tomaten uit blik en de ham die erin zou zitten, bestond uit 3 kleine plakjes tussen de drap in.

Bij het afrekenen moesten we het persoon per bedrag, -we wilden het graag apart afrekenen, - zelf uitrekenen. Geen snoepje of afsluitertje, geen bedankje niks. De pinbon moest per se meegenomen worden, of hij werd in je handen gedrukt.

Kortom, thuis eten zou nog een beter idee zijn geweest en je verlaat met een slecht humeur het restaurant. De kwaliteiten zijn waardeloos.
RickH3 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Een kleine eenmanszaak waarop de kok op rustige dagen tevens de bediening is. Dit geeft een apart "kneuterig" (positief) karakter aan de zaak. Het eten is goed. Alles word zelf gemaakt. Hierdoor smaakt het geweldig, maar kan het zijn dat sommige gerechten aan het eind van de dag op zijn. Tip: Kom hier op een doordeweekse dag, niet te laat, met een klein groepje vrienden en heb geen haast (snelheid is niet zijn sterkste kant). Geniet van de kneuterigheid en het eten. Dan komt het helemaal goed.
Julia W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
We hebben hier geluncht. Van buiten lijkt het een typisch traditioneel Italiaanse trattoria... Dit is echter schijn. Een kleffe, tevens ook aangebrande pizza magherita van €10,00 is niet te eten. Spaghetti met knoflook en 1 rood pepertje voor 12,50! Als klap op de vuurpijl een heel onaardige kok/serveerder... Die vond dat de klanten maar zeurde... Nee ga hier niet naartoe... Zeer slecht
Riesj66 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Absolute afrader.
We strandden bij toeval bij dit in eerste instantie leuk uitziend Italiaans specialiteitenrestaurant, met klein terras, centrum Amsterdam. Natuurlijk konden we een hapje eten. Het drankje lukte nog, echter bier uit blik, maar was ook het laatste bier dat aanwezig was en het was pas 17:45. Ook de fris (cola, bitter lemon) kwam uit blik. De kaart gaf niet veel variatie, maar dat is niet erg als het ook goed is. Helaas konden we geen voorgerecht bestellen, geen salades, geen zuppa, dat was allemaal op. Nou dan maar beginnen met een pasta. Dit lukte wel, echter geserveerd op een lunchbordje, kleine porties dus. Welgeteld zaten er 7 zeevruchten in de Pescatora, bestond de Tortellini dello Chef ook uit ong. 7 (wel eigengedraaide) deegkussentjes. De ravioli met spinazie zag er goed, maar er werd niet naar de milde of pikante variant gevraagd, zoals de kaart aangaf. De smaak van alle gerechten was over het algemeen flauwtjes en vlak, maar zeker onvoldoende in portie als je bedenkt dat je als kok geen voorgerechten kunt serveren. Omdat je met 2 kinderen zit denk je toch af te sluiten met een lekker dolci. Met maar 2 varianten op de kaart (ijs of tiramisu) denk je dat je gebeiteld zit, maar ook hier kregen we te horen dat dit op was, van de 1 persoonsbediening. Hoe is het mogelijk als je een keuken draait op een vrijdag en tot 22:00 uur open wil houden en dan nog niet 2 simpele nagerechten, die goed te conserveren en voor te bereiden zijn niet in voorraad hebt. De bediening, waarschijnlijk een studente met bijbaantje, had ook totaal geen kennis van zake. Ze wist niet hoe ze op moest dienen, borden moest vasthouden of af moest ruimen. Toonde totaal geen interesse en vergeet lege glazen bij te vullen (de inkomstenbron voor een restaurant!!) Zelfs mijn dochter, die nu voor het eerste jaar op een horeca vakopleiding zit doet dit al beter. Bovendien werd ze telkens door de chef toegesnauwd met doe dit of doe dat, zodat ze telkens achter de feiten aanliep. Als klap op de vuurpijl moest er gepast betaald worden, omdat de betaalautomaat van het restaurant het niet deed!! De kassa werd ook alleen door de chef bediend. Dus eerst nog naar een pinautomaat in de buurt moeten zoeken. Die stickers van Maestro, PIN, Mastercard en Visa, mogen wel van de deur af!! Prijzen zijn redelijk als alles klopte, maar voor bovenstaand geleverde veel te duur!!
Aflopende zaak, de krantenrecensie met een 8- (uit 2007!!) beslist niet meer waardig.
Elisabeth D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2013
De ober van het restaurant bleek ook de kok. Het hoofdgerecht "Aglio, olio e peperoncino, knoflook en verse peper" bestond uit kale spaghetti met wat gekruimelde gedroogde chilipepers en peterselie(?). De visversie hiervan werd geserveerd met koude rauwe (niet gerookte!) stukjes zalm. Het leek bijna een grap. Een schepje van de strooikaas, die ik erbij vroeg om er nog iets van te maken, stond voor 2,5 euro op de rekening. De uiteindelijke prijs sloeg dan ook alles, i.p.v. factor 3 over de kostprijs hanteert La Tosca factor 10! Het decor is zeer misleidend omdat je je de eerste paar minuten in een gezellig klein eethuisje waant.

Niet naartoe gaan!
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
We hadden verse goede carpaccio. Wel flauw van smaak, vlees vers en mals.

Hoofdgerechten waren belachelijk klein en wel heel erg summier gevuld met bijv zalm of bijv, de pasta gorgonzola idem flauw weinig en saai. Wel verse pasta. We waren met z'n vieren en we hebben na een voor en hoofdgerecht een pizza gedeeld. En echt geen grote eters!

We betaalden voor een simpele fles witte huiswijn van 1 liter 25 euro. Deze werd op tafel gezet en niet uitgeschonken. Laat staan de schroefdop eraf gehaald. De smaak deed denken aan de goedkoopste soave.

De bediening door een allesbehalve enthousiaste jongedame liet te wensen over. Er waren geen servetten / bordjes bij de in vieren gesneden droge minipizza met olijven met pit.

Er is beter en sfeervoller en gastvriendelijker Italiaans eten buiten de deur te doen in Amsterdam.

De zaak was overspoeld door rugzaktoeristen die met muts op aan tafel zaten.

Johannes van dam heeft zijn beste tijd gehad.
Sauerkraut .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Op vele punten ben ik het eens met de recensie van Groenger maar ik vond datgene wat ik en mijn partner op het bord kregen ( de kalfsschnitzel met citroen en witte wijn en jawel ronduit 50 gram vlees ) wel een smakelijk geheel. De pasta is vers gemaakt en dat kom je niet zo snel tegen.
Vooraf had ik de uiensoep en die was echt super. Eigenlijk wilde wij wat anders bestellen maar bijna alles was opgegaan in de middag. de Chianti Reserva had hij niet maar wel een heerlijke Cir?. Bij binnenkomst ruikt het wel naar ongewassen kleren ( de kussens op de bank ? ). Mijn partner vind het wel voor herhaling maar ik niet vanwege te veel rekenen voor
weinig en het decor.
Groenger .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Hoge verwachting, gebaseerd op de recensie van Johannes van Dam die op het raam was aangeplakt. Geen datum gecheckt en niet gegoogled! Dom. De man is een aardige Italiaan en dat is het enige positieve dat er te melden was. Vooraf had ik een gemende vegetarische salade. Deze bestond uit een onverschillig op het bord gegooide laag kropsla, waarop een paar enorme gedroogde tomaten lagen, met daarop, druipend in het vet, een paar plakken gebakken aubergine. Ergens tussen de slabladen vond ik 1 verdwaalde kapper. Daarna had ik de spaghetti al aglio, een eenvoudig gerecht, dat goddelijk kan smaken, als er ingredienten van goede kwaliteit worden gebruikt. Ik kreeg een bord in ranzig vet opgebakken spaghetti, die behalve naar dat vieze vet nergens naar smaakte. Gelukkig was de portie niet groot. Mijn tafelgenoot had de kalfschnitzel besteld. De portie vlees was idioot klein, ik denk amper 50 gram. Deze werd geserveerd naast een bergje groene kropslabladen met daarop 2 enorme gedroogde tomaten en een kwak tagliatelli met een smakeloze tomatensaus. Bij het eten dronken wij elk een glas water. Voor deze maaltijd betaalden wij 50 euro. Belachelijk veel! Toen ik, na het afrekenen, nog even naar het toilet ging, kon ik een blik in de keuken werpen. Die was niet bepaald schoon. Ik heb hiervan geleerd, mij niet meer te laten verrassen, maar eerst de recensies op het internet na te lezen. De prijzen op de site zijn lager dan de prijzen in het restaurant, heb ik zojuist nog vastgesteld.