La Terrasse (Grand Hotel Huis ter Duin)

Koningin Astrid Boulevard 5 2202 Noordwijk Nederland Kaart

Over het restaurant La Terrasse (Grand Hotel Huis ter Duin)

Vanaf 1 maart tot 11 april a.s. vindt u het team van Brasserie La Terrasse op andere locaties. Vanwege investeringswerkzaamheden aan de keuken zal Brasserie La Terrasse tijdelijk gesloten zijn.
Gedurende deze periode bent u van harte welkom in onze Van Diepeningen Lounge, geopend vanaf 09.00 uur of in Breakers Beach house vanaf 12.00 uur.
De brigade van restaurant Latour serveert gedurende deze periode op dinsdag, woensdag en donderdag een speciaal voor u samengesteld 2-gangen diner voor € 39.50 per persoon exclusief dranken.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en kijken er naar uit u na 11 april weer te ontvangen en onze gerechten uit een “state of the art” keuken te serveren.
Ook wijzen wij u graag op de shuttleservice van en naar Breakers Beach House.

Met culinaire groet,
Team Brasserie La Terrasse

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant La Terrasse (Grand Hotel Huis ter Duin)

OV9292 Noordwijk aan Zee
  • Kom je met de auto?
    Vanuit Amsterdam: U volgt de A4 langs Schiphol, bij de splitsing (na het brugrestaurant en benzinestation) afslag Leiden West/ Den Haag Centrum aanhouden (A44). Op de A44 neemt u de afslag Noordwijk/ Voorhout/ Oegstgeest Noord (afrit 6) aan het einde van
  • : U kunt uw auto parkeren op het parkeerdek of in de parkeergarage van Grand Hotel Huis ter Duin € 3,00 per uur met een maximum van € 7,50.

Brasserie La Terrasse is het gehele jaar geopend van;

April t/m September terras open
maandag t/m zondag van 12-17 Lunch en van 18-23 Diner

Oktober t/m Maart terras gesloten
maandag t/m zondag van 12-17 Lunch en van 18-22 Diner

6,9

Jouw recensie over het restaurant La Terrasse (Grand Hotel Huis ter Duin)

Iris V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer.
Vriendelijke en vlotte bediening!
Mooi uitzicht op de Noordzee en de Noordwijkse duinen.
petwil .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Duidelijk ver beneden het niveau, dat je zou mogen verwachten! Kennelijk waren de individuele gasten minder van belang als de groep van 22 mensen.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vandaag hier de lunch gebruikt. Mijn vrouw had de tosti die fors van omvang was. Deze was goed van smaak en zag er mooi uit. Ik zelf nam een uitsmijter met bacon. Deze was summier van opmaak. 3 eieren op 2 boterhammen. Iets van sla en een stukje komkommer en een tomaatje als ik mij goed herinner. Niet iets wat je in dit restaurant verwacht. Jammer. Ik had iets meer verwacht, al is het alleen maar een leuke opmaak met iets van een bolletje salade of wat anders erbij. Een gemiste kans. De serveerster was bijzonder aardig en het restaurant zag er mooi uit. Niets mis mee. De wijn, per glas, was zeer zeker goed te noemen. De prijzen zijn keurig in verhouding. Alleen niet voor de uitsmijter. Dat was echt jammer!
Fosje .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het was een zomerse dag met een vol terras. We hadden gereserveerd. Helaas begon het al met een niet erg welkom ontvangst op het parkeerterrein. Met opmerkingen op niet al te vriendelijke toon dat we de aanwijzingen van het personeel te allen tijde moesten opvolgen en dat het met parkeerkunst te maken had ons uitje een goede start. De plek op het terras was erg fijn evenals het uitzicht.
We bestelden een stokbroodje en de lunch. Het stokbroodje heeft bijna een uur geduurd, ondanks twee keer vragen. En de lunch heeft ruim anderhalf uur geduurd. En als dat nou allemaal de moeite waard was oke. Echter de kipsalade bestond uit een uit elkaar gehaalde krop botersla, daaroverheen een kwart appel, twee stukjes geblancheerde bleekselderij, een druif en welgeteld 5 stukjes kipfilet. De dragon en spek die erin zou zitten hebben we niet aangetroffen. Geen smaak aan en veel te duur voor 13.50!
De bestelde gamba's bleken niet de afmeting van een gamba maar meer iets weg te hebben van een Noorse garnaal. De smaak was goed, maar veel te weinig en dus ook prijs/kwaliteit niet in verhouding (16,50). We wilden onze bijzondere dag niet laten bederven, dus hebben we het voor dat moment geaccepteerd zoals het was.
Het was een redelijk warme dag, de bediening oogde oververhit en weinig efficient. Misschien zou er meer oog voor de gast zijn als ze niet met 25 graden in lange mouwen en panty's hoeven te lopen...
Jörgen B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Wat fijn: een overzichtelijke kaart, zodat je niet uit 100 gerechten hoeft te kiezen. Alles vonden we lekker, zowel vegetarisch (daar zou wel wat meer keuze mogen zijn ) als vis. Door de warmte wil iedereen onder een parasol. Het personeel is steeds bezig de parasols te verplaatsen omdat de zon natuurlijk steeds verschuift. Atttente service die veel extra inspanning vraagt. Het dessert Hollandse kersen is adembenemend, met heerlijk ijs erbij.
Miriam D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Vandaag hier onverwacht terecht gekomen.Heerlijke Sardines gegeten,was eigenlijk een voorgerecht ,maar aangepast naar hoofdgerecht.Daarbij een ouderwetse groene salade genomen,gewoon lekker met ouderwetse sla en tomaat en ei en simpele mosterd dressing.Eindelijk weer eens een gewone salade zonder toeters en bellen.De spaguetti met pistache en groene asperges is ook een aarader.Wij komen snel weer terug en hopen dan op mooi weer op het terras.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Oogt als makkelijk scoren met een hotelrestaurant. Net als Huis Ter Duin wat gedateerd, zowel qua inrichting als de eerste indruk wanneer je een blik op de kaart werpt. Als je wat verder kijkt zie je echter verrassende, originele gerechten staan die ook nog eens betaalbaar zijn en uitstekend smaken.

Samen met de prima bediening dus een prima optie in Noordwijk - al kan de setting veel beter.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Het kan nog aanstaande woensdag... de tweede zomer op rij is het alle woensdagen barbecueën. Als het qua weer niet kan, worden de gerechten aan tafel opgediend. De voorgerechten (zalm, rivierkreeftstaartjes, oesters, seranoham, watermeloen, enkele salades, gazpacho) kwamen in mooie afgemeten porties, het was meteen genieten, wilde je meer van iets: geen probleem. De hoofdgerechten, je kon wederom onbeperkt kiezen, het werd aan tafel geserveerd, (rib eye, spare ribs, sate, lam, zeebaars, gamba's, chicken wings, hamburgers), het vlees was over het algemeen goed. En uiteindelijk het dessert... uit eigen patisserie was een moeilijk te overtreffen sluitstuk: een lust voor het oog en voor de smaak! De voorgerechten en het dessert overtroffen de hoofdgerechten. Het dessert ga ik niet beschrijven, want ik zou zeggen, deze woensdag (of wellicht volgende zomer) naar La Terrasse! Het uitzicht en de plek: magnifiek!
F M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Eten was goed, alleen vis te zout. Huiswijn voortreffelijk. Service vriendelijk en alert. Hielden op een afstandje goed in de gaten of alles naar wens was. Op deze sinterklaasavond zag alles er feestelijk uit.
Aad O.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Het eten in la terrassen is zonder meer lekker zeker gezien de prijs voor de hoofd gerechten.
De hoofd moot vd rekening is de drank (nee niet heftig uitgepakt) echt heerlijke wijnen voor 8 euro per glas. water 6 euro per flesje.
Echter de domper zit hem voor mij in de rekening van het parkeren : gereduceerd tarief 7 euro 50 voor 2 1/2 uur lijkt niet veel maar met een rekening van 80 euro eten en 45 euro drinken vind ik betalen voor parkeren op privé terrein het zelfde alsof ik zou moeten betalen voor jas en toilet gebruik (dat ontbreekt er nog maar aan)
Vind het hautain gedrag van een over rated restaurant.
Ter refferentie : Ik kan vergelijken ; eet al 30 jaar gemiddeld 5 keer per week uit in goede restaurants
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Alweer een tijdje geleden gegeten en toevallig gisteren hadden we het er over. We hadden een niet besproken lunch voor 2, en mijn dochter kwam ook nog even langs met kleinzoon. We komen niet uit de buurt, maar kenden de naam. De entree van het hotel is een beetje vergane glorie, maar het restaurant ziet er goed uit. Het was rustig en we hadden top-bediening. Voldoende open mooie wijnen en prima wijnadvies. Het was echt goed en al met al eigenlijk helemaal niet duur.
PS, ik lees zojuist een vorige recensie:
Parkeergeld van een paar euro per uur lijkt een beetje raar, maar voorkomt dat mensen na een hele dag op het strand 1 biertje komen drinken om gratis te parkeren. Ik vind het prima zo.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
ik begrijp de negatieve ervaring van 11 mei 2013 niet. wij komen hier ook regelmatig en hebben dan een volledig ander gevoel.
zoals bijvoorbeeld afgelopen zondagavond. we zaten gezellig in de Van Diepeningen Lounge....heerlijk te genieten van een fles Astruc wijn. je kunt dan ook een aantal heerlijke eenvoudige gerechten krijgen ( die komen dan uit brasserie La Terrasse)....heerlijke stampotjes bijvoorbeeld..! vooral de zuurkool stampot met 3 variaties vlees is een "must"
Huis ter Duin blijft voor ons een echte Aanrader.
RiaenPeter .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Prima wijnadvies o.a. Primitivo, was erg lekker.
Chefs tomaten soep erg lekker.
Carpaccio gehaktbrood, erg smaakvol en op precies de juiste temperatuur.
Entrecote, bereid exact zoals was gevraagd qua gaarheid.
Dessert, diverse soorten schepijs, verfijnde smaak (o.a. bramen en kaneel), prachtig opgemaakt met heerlijk bedje er onder.
Tot slot een sfeervol koffie servies hetgeen een geweldige avond compleet maakte.
Heel vriendelijke bediening (in het bijzonder Lotte). Uitstekende service. Heerlijk gegeten, de sfeer was prima. Gastvrijheid staat hier hoog in het vaandel.
Musketitas .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Ter ere van de verjaardag van onze moeder hebben we hier mogen genieten van de High Tea, een zeer aangename ervaring. De diverse soorten thee waren goed gekozen met de canapés, de zeer smakelijke pompoensoep en de overheerlijke brownies en bonbons. Uitzicht op zee, een fijne ambiance, vriendelijke mensen en een uitstekende service, we komen graag nog een keer terug!
BritS .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
27 augustus 2013
warme avond, zicht op zon en zee zicht
sfeervol terras, mediterrane sfeer, sfeervol meubilair
specialiteiten van de chef:
crabcakes en coquilles:
een lust voor de tong!!
tip:
neem op een arme avond vooraf een wijntje op het groene veldje in de New England chairs: voor een buitenlandse beleving!
Pravind B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Leuke ervaring, zeker voor herhaling vatbaar, fraaie inrichting, prachtig terras (bij mooi weer uiteraard), beleefde, bijzonder hulpvaardige bediening (al werd een verkeerde gerecht besteld). Het eten was zeker niet slecht, maar viel eigenlijk toch iets tegen gelet op de prijzen en verwachtingen die ik bij de naam 'Huis ter Duin' heb. Het terras en sfeer maakt veel goed. Ik kom er graag nog een keer terug.
Mar V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2013
We kwamen hier terecht omdat we op maandag (veel restaurants zijn dan gesloten) met een gast die vegetarisch wilde eten (er zijn weinig restaurants met goede vegetarische gerechten) in de buurt wilde lunchen. De brasserie is onderdeel van het Grand Hotel Huis ter Duin en straalt dezelfde grandeur uit. Hoofdtinten van het interieur zijn zwart en geel koper. Uitzicht op het strand. Er waren bijna geen gasten, misschien de reden om de muziek (Glen Miller en Frank Sinatra) maar wat harder te zetten. Tot twee keer toe moesten we vragen of de muziek wat zachter kon, maar dat werd centraal geregeld bij de receptie.
Op de gerechten: een Ceasar Salad soep, de Chefs tomaten soep, de BLT Linguini, Eggs à la Florentine, de gerookte zalm, gebakken kabeljauw, en het nagerecht, champagne mousse met peer, was weinig aan te merken; alles goed bereid en mooi opgediend. De bediening was vriendelijk, maar wel wat traag.
Tegenvaller was dat we 6,50 euro moesten betalen voor een karafje leidingwater (hier duinwater genoemd) en dat we 6 euro moesten betalen voor het parkerem op het eigen parkeerterrein.
Voor een gezellige lunch zijn er betere adressen (bijvoorbeeld Bries en Het Zuiderbad) aan de kust in Noordwijk.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
gisteravond met zijn zessen hier gegeten. We hadden gekozen voor het all-in menu. het was echt heerlijk. de gerechten ( hoofdgerecht : op de huid gebakken dorada ) en ook de wijnen waren zalig. alles begeleid door een zeer prettige bediening, die onder voortreffelijke leiding stond van Nicole Schubert, die alles zeer deskundig en heel attent en op een persoonlijke klantgerichte manier aanstuurde.het was een bijzonder geslaagd avond!
Geniet123 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Samen met mijn vriendin hebben wij hier gegeten op donderdag 2 mei. Wij hebben het 3 gangen "verrassings" - menu genomen. Voorgerecht bestond uit een trio van coquille, tonijn en zeebaars. Voorgerecht was naar wens, mocht wel wat netter worden opgemaakt. Hoofdgerecht was helaas niet echt de moeite waard, bestaande uit een kippenborst(?) met aardappelpuree. Dit was dan wel weer mooi opgemaakt. Dessert was redelijk.

Personeel was netjes en kundig, "Selection Huis ter Duin Rouge Languedoc" was uitverkocht, had ons een mooi alternatief aangeraden. Wellicht een herkansing binnenkort, het personeel en uitzicht maakt veel goed.
Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2013
Voor mijn verjaardag als verrassing een high tea gekregen. Met dochter en zus ontzettend genoten! De start met earl grey, passend bij de heerlijke sandwiches met keuze uit zalm of kip. Daarna chai die wonderwel paste bij de garnalensoep, gamba's en 2 soorten canapee's en tot slot bij de witte thee een feest van zoetigheden met ruime keuze. Daarbij een enthousiaste bediening! Nog nooit eerder zo genoten!