Meer informatie over restaurant La Teatina

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30
Zondag Gesloten

John V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Super gegeten hier ! De dag voor vertrek op vakantie hier gegeten met mijn vader die erg veel in Italie gewerkt heeft en een woordje Italiaans spreekt. Wij hadden hier al eerder gegeten en wisten hoe goed het was. Ook mijn vader was onder de indruk ! Wat een vriendelijke sfeer, wat een verrrukkelijk eten ! Niets anders dan lof voor de ingredienten, de kok en de bediening !
SUPER met hoofdletters en uitroeptekens !!!!
Bert1211 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Afgelopen vrijdag hebben wij met vier man gegeten bij deze buurtitaliaan. Het was niet druk, wat jammer en onbegrijpelijk is, want het eten is voortreffelijk en heel origineel, met een telkens wisselende kaart. Vooraf uitstekende gamba's met een stevig gekruide tomatensaus en een gerecht met parmezaan en truffel (vermoedelijk uit de oven) dat we nooit eerder gezien hadden: het was waanzinnig lekker. Als hoofdgerecht hadden we allevier scallopine. Het gesprek aan tafel viel stil, wat bij ons alleen gebeurt wanneer het eten te lekker is. Verder prima wijnen en zoals altijd een zeer attente, deskundige en charmante bediening. De prijs-kwaliteit verhouding was bovendien prima in orde. Kortom, een aanrader!
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Als hoofdgerecht at ik kalfsvlees met gesmolten mozzarella en spinazie. En dat is ook precies wat het is: 3 dunne plakjes kalfsvlees , beetje gesmolten kaas en daar bovenop een hoopje gekookte spinazie. Wel erg simpel en dan ook voor 22 euro te duur geprijsd. De rode huiswijn is een prima keuze. Het toetje was een soort taartje met limoncello erover. Ook weinig verfijnd. Kortom: tegenvaller voor wat betreft de echte Italiaanse keuken. De bediening is uitermate vriendelijk en correct. De entourage is eenvoudig: een soort grote woonkamer zonder enige opsmuk.
Thieng-Uun .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Helaas is onze ervaring niet zo positief. Een zeer gestresste en tamelijk onsymphatieke bediening. Op de vraag of er ipv aardappelen een beetje pasta bij kon werd botweg NEE geantwoord. Het argument dat diegene aardappelen niet zo lekker vindt werd simpel afgedaan dat de anderen dat dan maar op moesten eten. Het eten zelf was wel lekker maar erg weinig. De koffie was goed maar de gevraagde limoncello werd vergeten. De entourage is gezellig. Wel was het er superwarm op het benauwde af. Al met al vind ik het geen aanrader en kan ik voor die prijs ergens anders veel fijner uit eten.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Vanavond hier het begin van de vakantie gevierd. Je ziet het steeds vaker en het is een mooi concept: het menu is een geprint A4-tje. Beperkte keus, dit is het voor vanavond. Maar alles is kraakvers, en in de keuken kunnen de gerechten alle aandacht krijgen. Dat bleek hier ook vanavond. De gerookte mozzarella met peer en balsamicostroop in het voorgerecht was een feestje, en de carpaccio idem. De zwaardvis in het hoofdgerecht (met tomaten en zwarte olijfjes) was misschien ietsje te droog, maar dat is dan meteen ook het enige minpuntje. De eendeborst aan de overkant van de tafel was perfect. Goed advies voor de wijn, lekker dessert. De volgende keer zorgen we voor veel trek, zodat we ook een tussengerecht kunnen nemen, want de linguine met vongole... ! Attente en vriendelijke bediening. Hier wordt met aandacht, vakmanschap en liefde gekookt, en met plezier vakmanschap geserveerd. Dat kost wel wat ja, dat klopt. Maar niet téveel.
Marloes J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Heerlijke avond in een rustiek italiaans klein restaurantje. Vooraf heerlijk brood en groene olijven. Het brood leek wel gefrituurd of zo, heel bijzonder. Voorgerecht groenten met kaas en heerlijke papardelle met authentieke bolognese saus. Als hoofdgerecht had mijn vriend lamsschenkel en ik kalfsmedallions. Niet te grote porties maar meer dan genoeg om te vullen en smakelijk te eten.
Het eten wordt eenvoudig opgediend en begeleid met verse boontjes, venkel en heerlijk gebakken aardappels. Elke hap is smaakvol! Als toetje hadden we een ijstaart met limoncello. Die deelden we in eerste instantie maar we hebben er snel nog een besteld. Voor 120,- in totaal hebben we een heerlijke avond gehad met bijzonder smaakvol eten, goede bediening en authentieke sfeer. We dachten even echt in Italie te zijn
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Voor de eerste keer hier gegeten. Super! Eerlijk, simpel en heerlijk eten. Aardige bediening, die ook voor een groot deel door de eigenaar voor zijn rekening wordt genomen. De prijzen zijn naar mijn idee in verhouding tot de kwaliteit van het eten. 1 toetje (chocoladetaartje) hebben we zelfs een tweede keer besteld, zo lekker. We gaan hier zeker vaker eten!
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Qua eten kan La Teatina kan als Italiaanse restaurant zich meten met de top in Amsterdam; de koning van de 'slow food'. Na redelijk vlot het voorgerecht opgediend te hebben gekregen, duurde het ruim een uur (iets 'te slow') voordat het hoofdgerecht op tafel kwam. Kwaliteit staat niet ter discussie. Samen met een gedecanteerde Brunello van € 80,= (Poggio Il Castellare Brunello di Montalcino 2004) kwam drie maal voor-, hoofd- en nagerecht ons op € 250,= te staan. Ik vond het de kwaliteit van het gebodene absoluut waard. Bediening mag alleen ietsje vlotter en wat minder afstandelijk.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Al meer dan 15 jaar komen we bij dit kleine, intieme Italiaanse restaurant en het wordt nog steeds beter. Nu sloegen bijna al onze smaakstoppen door; zo lekker hebben we nog nooit bij La Teatina gegeten. Tijd om eens echt hoge cijfers te geven en La Teatina een plekje tussen onze favorieten te geven.
In de jaren is de kaart kleiner geworden, maar tegelijkertijd werden de gerechten steeds mooier en geïnspireerd op de seizoenen. Nu bijvoorbeeld wild en truffel. De kaart wisselt veel. Hier geen aaneenschakeling van pasta's en pizza's. Maar een kalfsvlees in filodeeg met een fantastische roomsaus of een konijn'rilette' in zijn eigen jus.
Geniet van de ruime keus aan wijnen, al kunnen alleen de 3 huiswijnen per glas. Laat je verwennen door de bediening en werp af en toe een blik in de keuken.
Aanrader!!!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Op 23 oktober hier met zijn vieren weer gegeten ivm verjaardag vriendin.
Konijn en papardelle als voorgerecht. Hoofdgerecht hert en kalfsoester.
Dessert kaasplanken en schuimtaart met limoncello.
Kwaliteit van het eten is echt verrassend. Goede combinaties en geen standaard menu.
Heerlijke wijn erbij en een warm woord van de eigenaar.
Dit restaurant in hartje oost is echt een aanrader.
FrankenPatricia .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wij hadden een top avond bij dit restaurant! Heerlijk gegeten en gedronken en voelden ons meer dan welkom door de gastheer die niet alleen zorgde voor een goede sfeer maar ons ook extra echt italiaanse dingen liet proeven, zoals echte italiaanse kaasjes en likeurtjes, heerlijk! Komen zeker terug!
MargueriteMP .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Teatina is ons favoriete buurtrestaurant. We eten er regelmatig en het is altijd heerlijk. Echte Italiaanse keuken met goede wijn. De bediening is persoonlijk en zeer vriendelijk. Een echte aanrader.
Beste Gast,
Hartelijke dank voor de fijne recentie!
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Heerlijk gegeten bij La Teatina. Een klein intiem tentje, waar het menu op de krijtborden verspreid door het kleine restaurant te lezen is. Als voorgerecht een carpaccio van coquilles, op het bord zag het er al heerlijk uit en bij het proeven van de smaken werd deze verwachting meer dan waar gemaakt. De vitello tonato van mijn tafelgenoot, was ook zeer de moeite waard. Als hoofdgerecht is de sissende ossenhaas zeer aan te raden (de italiaanse benoeming is mij ontschoten), al was de door mij gekozen spaghetti vongole ook heerlijk. De hoogste waardering krijgt de ober, wat een fantastische man die de bediening perfect uitvoert. Niet opdringerig, altijd in de buurt, sympathiek en zeer correct en rustig als hij aan je tafel staat.
En dan heb ik het nog niet eens over de fantastische wijn gehad... Wij komen zeker graag terug, arrivederci!
Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Leuk klein restaurant, lekker eten lieve bediening. Vergeet de pizza en spagetti en ga voor de steeds veranderende kaart. Vanavond een verrukkelijke vitella tonato gegeten gevolgd door een tonijnbiefstukb met rode wijnsaus. Afgesloten met een limocello schuimtaart. Zalig. Ondanks dat er een grote groep zat was de bediening uitstekend en konden we met zijn tweeen prima praten en samen zijn, de prijs is redelijk hoog maar in the end het ook echt waard.
Geelvinck .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Feest zonder overbodige franje!

Op zaterdagavond tijdens (voor het eerst) een weekend zonder onze kinderen gezellig samen gegeten en gekozen voor La Taetina en dan maar het volledige menu: tonijncarpaccio, ravioli, gestoofde hazenbout en schuimtaart met limoncello (mijn vrouw: idem, maar dan gegrilde mozzarella met balsamicostroop, ossehaas). Zonder uitzondering uitstekend! Geen fratsen, gewoon fantastische gerechten.

Bediening is gemoedelijk, weet veel van eten, heeft humor, en staat open voor een leuk Italiaans praatje over de Italiaanse politiek en het weer.

Het publiek bestaat uit rustige, gezellige mensen die lekker eten waarderen (o.a. een gezin dat aan culinaire opvoeding deed). Het is vergelijkbaar met eten in Italië: de kwaliteit van het eten zelf staat centraal. Fijn dat water ruim beschikbaar is, huiswijn (montepulicano) was prima, het zou wel aardig zijn als er bij dit fantastische eten ook enkele meer bijzondere wijnen per glas geschonken zouden worden (bijv. een ripasso of barolo).

Beoordeel dit restaurant zoals het is, dus als een Italiaan, en dan is het zeer goed. Leuk is dat je ook bijv. een toetje of ander gerecht kunt delen, of een gang minder nemen dan vier. Als je dan niet te gek doet met de wijn/aperitief, kun je hier - net als in Italië vrijwel overal goed gebruik - ook heel betaalbaar eten (hebben wij niet gedaan, maar rekening viel mee).
Tido V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Al jaren een constant hoog niveau. Simpele gerechten, top klaargemaakt. Een feest. De bediening is buitengewoon vriendelijk, zet zonder blikken of blozen 10 grappa flessen op tafel en laat je proeven om de beste keuze te bepalen. Het decor is gezellig, maar niet meer dan dat, in een rustige, aangename buurt.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Heerlijk gegeten, prijs/kwaliteit is absoluut uitstekend. De bediening is zeer goed. Restaurant staat niet vol met tafels en het geeft een intieme sfeer. Zeker een aanrader
Mirte K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Na postitieve recensies te hebben gelezen zijn we hier gaan eten, echter viel het enorm tegen. We hadden gedeelde voorgerechtjes (15pp) wat inhield dat we 4 theeschoteltjes kregen met daarop vitello tonano (die was lekker), carpaccio van kalfhaas (?) die verre van mals was (er zaten zenen in..), carpaccio van tonijn (die was erg lekker) en gegrilde groenten (die waren OK, smaakten alsof ik ze zelf gegrild had, niet echt bijzonder dus). Hoofdgerechten (spaghetti van de dagkaart en ossehaaspuntjes) waren naar onze mening zeer aan de prijs (25 euro per gerecht) voor wat het inhield. Ossehaaspuntjes waren wel mals, maar verder vrij smaakloos. De chocolde fondant was op, dus we hebben een limoncello schuimtaart als toetje genomen, die wel erg lekker was. Uiteindelijk 100 euro betaald voor 2 personen, wat ik graag betaal maar niet als bijna alle gerechten me tegen zijn gevallen. Ik ga hier zeker niet meer terug komen.
David E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Het is iedere keer een feest om in dit restaurant te eten. Het is niet goedkoop, maar de prijs-kwaliteit verhouding is echt uitstekend. Deze keer gegrilde groente vooraf gegeten. Erg smakelijk. Hoofdgerecht lamsvlees was uitstekend (de vis van mijn vrouw idem) en super lekkere wijn uit Sardinie. Het is dat je ook afwisseling wil, maar anders ging ik steeds hier eten!
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Om te beginnen wat negatiefs: ze pakken je jas niet aan. Zou wel moeten in een restaurant van dit kaliber(tje)...want het is wel klein daar, maar niet benauwd. Verder is de kaart uitstekend en de gerechten zijn prima. Lamsschenkel was een van de beste van de afgelopen jaren. Tonijntartaar als voorgerecht was goed. Heerlijke groente - oké de bekende lof en spinazie maar het gaat om de smaak nietwaar. Rekening is aan de maat maar kan er mee door. Bediening is persoonlijk en aardig. Hoeft niet (te) lang te wachten.