La Taqueria

Hoogstraat 28A 3011 PP Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant La Taqueria

Voel Mexico om je heen

Het kleurrijke logo van een Mexicaans masker springt gelijk in het oog. De Latijns Amerikaanse cultuur voel je in alles om je een en in alles wat er geserveerd wordt. Flessen met diablo en roja, boekenkasten, een piano: pure sfeer. En met een keuken vol Mexicanen vind je hier de zachtste quesadillas, pitige taco's en geweldige sangaria. In de zomer kun je lekker buiten zitten.

Meer informatie over restaurant La Taqueria

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 15:00 - 23:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Voordelig
Arie Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Mooie winkele, wel een beetje buiten het centrum! Best gelopen. Zou nog wel een keertje terug willen
Annika L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Eten hartstikke lekker, bediening wat minder. Begonnen met nachos en quesadillas. Beide goed op smaak en zeker voldoende. Hierna een vegetarische taco en rijst als bijgerecht. Taco was ook erg lekker, rijst een beetje zompig helaas. De bediening was niet erg oplettend. Erg lang met een leeg glas gezeten en toen onze borden leeg waren duurde het ook vrij lang voordat er iemand kwam om te vragen of we nog iets na wilden. Ook zaten we redelijk dicht bij de deur waardoor het soms koud was. Een gordijntje oid eromheen zou een goede verbetering zijn. Decor is verder ontzettend leuk, goede Mexicaanse sfeer.
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Ik heb in tijden niet zo lekker gegeten. Vooral de cochinita pibil (pulled pork) is deliciosa! Als je vanaf de koude Hoogstraat de deur opentrekt, is het net of je via een teleportatiemachine in Latijns-Amerika binnenstapt. Het decor, internationale gasten, winkel met latino-producten, het boekengedeelte en het gezoem van de Spaanse taal om je heen. Je verwacht eigenlijk ieder moment dat er een lucha-libre worstelwedstrijd begint; de maskers hangen al klaar.
Per L.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuke kleurig gedecoreerde zaak. We hadden het menu en kregen van alles wat, geen idee of de gerechten authentiek zijn maar de taco's en tortillas waren erg lekker. De bediening correct maar wat afstandelijk, iets meer attentie zou meer punten opleveren.
John.lavooij .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wij hadden het menu van € 21,50.

Opmaak van bord/schaaltje is niet een sterk punt en ook de smaak viel wat tegen. 2 gerechten (beide met kip) vrij flauw en smaakloos.

Over het geheel toch wat teleurstellend t.o.v. een eerder bezoek waar we gerechten los hadden besteld.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Leuk eethuisje met vriendelijke bediening en verassend Mexicaans eten. Vooraf natuurlijk nacho's met kaas en guacemole. Verder het degustation gerecht met verschillende taco's met heerlijke vullingen. Vooral de pittig zure enchilada's waren om je vingers bij op te eten. Salade erbij en heerlijk taarten en fruitsalade als dessert. Kinderen vonden het ook allemaal even lekker.
Drj .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Bij binnenkomst was de zaak helemaal leeg, wat natuurlijk voor de vrijdagavond een slecht voorteken is, maar door de doorgaans positieve reviews op Iens over het eten zijn we toch maar gaan zitten.

Het decor bij La Taqueria is prima. Volop Mexicaanse sfeer zoals je mag verwachten, hier is duidelijk aandacht aan besteed. Mexicaans muziekje erbij, Mexicaanse bediening, helemaal af.
Het eten daarentegen valt enorm tegen. We begonnen met de Alitas Ardientes, burning hot chicken wings. Dit waren kleine flauwe kippenpootjes, vrij smaakloos van zichzelf en droog, niet vers gemaakt. Je hoorde telkens de magnetron piepen in de keuken dus dat bevestigde ons vermoeden.

De Arrachera was ook droog, wederom niet vers gemaakt en ook hier piepte de magnetron in de keuken weer vlak voor het opdienen. Qua smaak overheerste vooral de koriander. Zelf nog flink saus toevoegen om er een beetje smaak aan te geven.
Dan de Enchiladas Rojas, ook dit gerecht helaas weer vrij smaakloos en opgewarmd in de magnetron.
Als side order had ik de Frijoles Refritos en ook dit schaaltje met bonen had het kenmerkende droge randje van de magnetron.
Kortom dit was een behoorlijke teleurstelling en dus ook gelijk de laatste keer dat we hier komen.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een dagje uit in Rotterdam en speciaal op zoek gegaan naar een Mexicaans restaurant, omdat mijn vriendin de keuken erg lekker vindt.
Leuke omgeving, ok bediening, maar het eten was eerlijk gezegd slecht. De quesedillas waren niets anders dan een tortilla plakje met alleen gesmolten kaas, de enchiladas was een rolletje vet, met uien en veel gesmolten kaas. De arrachera een paar kleine stukjes rund met koriander, het leek wel een thais gerecht.
De guacamole was misschien nog het beste.
Erg jammer, want hij staat hoog aangeschreven op IENS...maar voor ons het zeker niet waard.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
authentiek mexicaans, lekkere taco's (en dan niet die onzinnige harde schelpen, maar gewoon de kleine zachte maistortilla's) probeer vooral de "el pastor"!! de Enchiladas verdes zijn ook absoluut het omfietsen waard. buiten dat zijn de prijzen ook nog eens enorm schappelijk.
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gezellig restaurant en heerlijk echt Mexicaans eten maar de service liet helaas veel te wensen over.
De serveersters waren steeds heel vaag, onduidelijk en rommelig. Ze waren ook totaal niet behulpzaam met onze dochter van twee, waarvoor ze wel een kinderstoel hadden maar die steeds geen eigen bordje of bestek kreeg. Bovendien hebben we een verkeerd gerecht gekregen en kwam een gerecht veel later dan alle andere.
Het is wel heel leuk dat er meerdere kleine gerechtjes op de kaart staan waardoor je verschillende dingen kan proeven en zelf je menu samenstellen. Ook de 'duo tartas' zijn een aanrader!
Lennaert V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ben ik nou gek of gaat de rest zelde uit eten ? Hebbij veel tentjes in me leven gegeten maar zo karig zoals als hier zelde . Taco(erg klein) zat niks bij mensen geen creamfraiche sla of guacamole tortilla met droog vlees en 1 uienring klaar . Enchilades waren ok . Pasteitjes echt aanrader spijt dat ik hier geen 4 portie van besteld had . Nee ik kom hier waarwchijnlijk nooit meer prijs/ kwalitiet een mager 6je ik zat niet vol na uit eten te zijn geweest. Smaken prima maar echt te simpel
Reno M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij een echte mexicaan. Het eten is smaakvol zo als het hoort. Bediening is net zo relaxed als de inrichting van het restaurant. Super tip.
Telemach0s .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De taco's hier zijn heel erg lekker en smaakvol. Het is leuk om er een aantal van het menu te bestellen om zo verschillende te kunnen proberen. De losse peper die mij werd geserveerd was me jammer genoeg te pittig, maar er staan genoeg sauzen op tafel waarmee je je taco naar wens kunt besauzen en zo pittiger kunt maken. Ook leuk dat er op de kaart Mexicaanse bieren staan.

De bediening was goed en vriendelijk. Het interieur kan wat gezelliger, maar het is wel fijn dat het erg ruim is opgezet. Er hangt een ontspannen sfeer en dat eet prettig. Ik ga hier zeker nogmaals eten.
RoelandFotograaf .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Een gezellig huiskamerrestaurant. Toen we aankwamen werd een groep van 4, wegens vol, weg gestuurd, maar wij 2-en pasten er nog net in.

Kaart is redelijk onhandig, maar na wat zoekwerk kwamen we er uit. Veel verschillende dingen geprobeerd. 1 Of 2 taco's waren beetje saai, maar overall, heerlijk gegeten. Nacho's, taco's, empanades, biertjes, lekker, lekker, lekker. Alles vers bereid, want er waren meerdere dingen uitverkocht,..

Bediening was niet de snelste, maar het is ze vergeven. Het was drukker dan ze gewend zijn, en beide dames waren erg sympathiek.

1 Tip, zet wat meer vegetarisch op de kaart, nu 1 taco, en 2 salades (1 uitverkocht) en 1 empanada. Maar geen vegetarische tortilla, oid. Ik wil eigenlijk meer keuze. Nu uiteindelijk 2 keer dezelfde taco moeten bestellen, (hapjes van 3 euro vullen me natuurlijk niet als hoofdgerecht)

Dus lekker, niet duur, maar iets meer keuze voor vega's zou leuk zijn.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ben niet zo bekend met de authentiek Mexicaanse keuken, maar hier kun je wel echt heel lekker eten, anders dan de grote Mexicaanse restaurants, met heerlijke quesadillas, zachte tacos, waarbij er variatie is tussen pittig en mild. Daarbij lijkt de voorkant van het restaurant klein, maar achterin staan de tafels ver uit elkaar en is er zelfs een piano en een kast met boeken en spelletjes. Het is heel sfeervol en de gerechten worden in de open keuken gemaakt.
Luc W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
taco's, tequila waren superlekker! De lichtgroene pepertjes zijn héél héél héél héél héél héél héél héél héél heet! Watch out!
Koen82 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Erg lekkere gerechtjes. Wij waren met drie en hebben gewoon verschillende menu-items besteld en samen geprobeerd. Het duurde even voordat ze onze bestelling kwamen opnemen, eenmaal besteld was het eten vrij vlot klaar.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heel enthousiast waren mijn vriend en ik: eindelijk een échte mexicaan. Toen wij in San Francisco waren hebben we veel mexicaans gegeten (nee, geen taco bell, maar écht mexicaans, bv bij Papito). Verrukkelijk. Misschien wel het lekkerste eten dat er is. Terug naar Rotterdam: de verwachtingen lagen dus hoog. Het restaurant was gezellig ingericht en het personeel vriendelijk. Het eten is vers en zag er feestelijk uit. Mijn vriend en ik vonden het eten alleen wat flauw van smaak. Waar mexicaans een soort smaakexplosie hoort te zijn, viel mij dat erg tegen. De kip in de enchiladas was droog en de tomatensaus was erg mild. Ook de taco die ik had, had weinig smaak. Ik miste echt de pittigheid in de gerechten. Erg jammer, want volgens mij is er wel hun best gedaan om een mooi gerecht neer te zetten. Als je niet van pittig eten houd en toch mexicaans wilt proberen, dan is dit restaurant een goede keuze. Voor ons helaas niet.
Hoi Tom bedankt voor jullie bezoek aan La Taquería en voor de recensie. Ik benieuwd welke tacos je hebt geprobeerd; de reacties op met name de cochinita pibil, taco al pastor en pompoentaco zijn over het algemeen erg positief en worden ook zeer smaakvol genoemd.

Overigens is Mexicaans eten niet per definitie pittig, het zijn de huisgemaakte sauzen en pepers die je er bij krijgt waarmee je het zo pittig kunt maken als je zelf wilt. Jammer dat de enchilada niet naar wens was. Deze hoort wel pittig te zijn (het woord echilado zegt het al) en wordt hier naar authentiek recept gemaakt. Door sommige mensen worden ze zelfs als vrij pittig tot heet bevonden hier. Het kan zijn dat de pepers die zijn gebruikt wat milder waren dan normaal.
Fryght .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Eindelijk echte taco's in Nederland! Heerlijk gegeten met twee voor een zeer zachte prijs. Het menu is niet heel groot, maar dat is ook helemaal niet nodig. Vier verschillende taco's en empenadas geprobeerd en alles viel zeer goed in de smaak.

We gaan zeker vaker terug!