La Tajinerie

Mercatorplein 5 1057 BX Amsterdam Nederland Kaart
31-203635382

Over het restaurant La Tajinerie

Marokkaanse trots

Een maaltijd bij La Tajinerie in Amsterdam is onlosmakelijk verbonden met de Marokkaanse keuken. Alle gerechten worden tot een perfecte gaarheid gekookt en opgediend in een eigen pan, de tajine. Typische smaken belanden hier in geuren en kleuren op jouw bord en de vriendelijke bediening zorgt voor een ontspannen sfeer met die aanstekelijke glimlach! Kortom, puur genieten!

Meer informatie over restaurant La Tajinerie

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Marijn D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Hier kun je volop genieten van heerlijke Marokkaanse gerechten! Het restaurant heeft een sfeervolle ambiance, de bediening is goed en de prijs/kwaliteit-verhouding is perfect! Kortom: een aanrader voor iedereen die een gezellig avondje uit wil!
Ktje S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Tajine ala Hollandaise.
Afgelopen week hier gegeten, tajine rundvlees en kip genomen. Dit was geen authentieke marokkaanse tajine, maar meer een Nederlandse tajine. De tajine kenners weten dat een tajine niet zo hoort te smaken. De tajine miste een hoop, daarnaast moest je ook nog eens voor elke topping extra betalen anders heb je een stuk vlees in een sausje. Als je een topping erbij kiest, zit je al rond de 18-20 euro. Porties zijn minimaal, de 'marokkaanse' salade is werkelijk maar 2 eetlepels. Dit is absoluut niet de traditionele marokkaanse keuken die ik gewend ben. Ik kan begrijpen waar die goede recenties vandaan komen, enkel van de nederlanders die niet anders weten.

Dat het eten heel wat kruiden mistte is aangegeven bij de kok, zijn reactie hierop was dat niet iedereen dezelfde kruiden lust. Vervolgens liep hij naar de keuken en was het duidelijk te zien dat hij niet gediend was van kritiek. Als restaurant eigenaar/runner dien je te weten dat je niet aan alle eisen kan voldoen, maar het minste waar je aan dient te voldoen is de authentieke marokkaanse keuken weten te behouden. Een authentieke marokkaanse tajine is niet authentiek meer als je 70% van de kruiden weglaat. Voor mij niet meer, helaas.
Ktje S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Tajine ala Hollandaise.

Nadifa T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Top restaurant.
Lekker eten en gezellig knus!
Aanrader voor iedereen die een gezellig avondje uit eten wil!
Marieke O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
La Tajinerie is niet alleen een aanwinst voor de Baarsjes, nee, het is een aanwinst voor heel Amsterdam. De échte Marokkaanse keuken icm met een heerlijk glas Marokkaanse wijn vind je maar zelden. De filodeeg gevuld met kip was fantastisch (bereid door de moeder van de eigenaar, hoe authentiek wil je het hebben). Als hoofdgerecht de tajine rund met abrikoos, pruimen en dadels. Dessert de cheesecake met vijgen. Ik heb werkelijk genoten van alles! Ik kom zeker terug en raad het een ieder aan het een keer te proberen.
Magdalena T.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken. Rijke smaken in simpel ogende gerechten. Verassende "fusion" desserts, lekkere wijn en zeer aardig personeel. Moet er wel de tijd voor nemen, duurde namelijk wel even voordat het hoofdgerecht er was. Fijne plek voor een ontspannen avond.
chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wat een tegenvaller. De eigenaar die niks weet van restaurant runnen en een kok die niks culinairs kan neerzetten. Dat u een droom heeft is niks mis mee, maar dan moet u het ook waar maken, begin met marokkaanse salade die vlak en flauw was, de tajine lamsvlees met dadels, abrikozen en pruim hier sta ik stil bij geen structuur de balans is ver te zoeken en simpel kok zou weten dat hij met zoet ingrediënten werkt (balans) niks mierzoet, heb in België, Marokko en hier in Nederland veel marokkaanse gegeten en dit is ver beneden het niveau, mijn advies is begin nooit iets waarvan u geen verstand van hebt
Sheherazade .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Afgelopen week gegeten bij La Tajinerie met een vriendin. Smaakvol en gezellig restaurant met open koken. Fijne kaart met een paar keuzes tussen Marokkaanse gerechten. Vriendelijke eigenaar die zelf in de bediening staat en echt zijn best doet. Kortom een aanrader om lekker en betaalbaar te eten!
Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Echt een leuke aanvulling bij de buurt! Lekker verse producten en een mooie kaart die goed geprijsd is. Gaan zeker vaker terugkomen!
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Afgelopen dinsdag wederom heerlijk gegeten bij la Tajinerie. Anti pasta van de chef was top. Daarna de bastilla kip en de tajine dorade gehad. Wij kregen er heerlijk Marokkaans brood bij. Verder bestelde ik er van die heerlijke huisgemaakte frites bij. De ontvangst door de gastheer was ook weer fantastisch. Kortom, La Tajinerie maakt het wederom waar!
Trudi K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We waren vrijdag 15 juli bij de Tajinerie. De communicatie met bediening verliep stroef. Voorgerecht kreeg ik een Harire terwijl ik een vissoep had besteld. Mijn vriendin kreeg een Marokkaanse salade in een cirkel doorsnede van 10 cm. Die zou erg machtig zijn. Toen ze hierover klaagde kreeg ze een tweede portie. De ober wilde ons Marokkaans water laten drinken, terwijl wij kraanwater wilden. We hebben 2 flessen wijn gedronken met zijn vieren. Een glas werd door de bediening per ongeluk omgegooid, er werd niet voor een nieuw glas gezorgd. De taijnerie waserg lekker. Omdat mijn vriendin allergisch is voor melk en citusvruchten kon zij geen toetje nemen. De keuze was een citoenlikeurtje of een cognac. We scgrokken bij de eindafrekening voor de prijs van die cognac: €19,50. We voelden ons nogal genomen. Wij komen zeker hier niet meer terug
Hanswestgeest .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Excellente service en bediening! Heerlijk gesmuld van de Bastilla en de harrira was ook smullen geblazen. Ik kon het niet laten om toch een tajine te bestellen naast de iftar maaltijd. Ook deze was verrukkelijk! Tot snel weer!
anoniempje77 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Ik lees allemaal goede recensies, maar moet toch mijn (slechte) ervaring van gisteren kwijt.
Omdat het momenteel ramadan is, verwacht je dat je het eten bijtijds bediend krijgt.
Naast dat we daar een tijd op hebben moeten wachten, kregen we eerst een bijgerecht en daarna pas de soep (verkeerde volgorde). Soep was niet smaakvol!
Ook het water wat we hadden besteld liet lang opzich wachten, todat wij er nog een keer om hebben moeten vragen. Voor mij de eerste en laatse keer.
Florien V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Erg lekker gegeten, goede service! Het was erg rustig dus het eten was er snel. Wij komen zeker weten weer een keer terug!
a.mehraz .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ik heb vorige week vrijdag met mijn partner bij Tajinerie gegeten en het was erg lekker. Ik heb kalfsribben gegeten en mijn vrouw tajine met garnalen. Ik zou iedereen aanraden om te een bij Tajinerie.
ChrisMokum .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Geweldig. We waren heel vroeg, op een zondagavond en dus eerst nog alleen, maar later stroomde het kleine zaakje aardig vol. Het eten was eenvoudigweg fantastisch. De tajines zijn gewoon smaakbommen met mals vlees. Ik ben eigenlijk niet van de zoete toetjes, maar de cheesecake was tot op het laatste hapje om te smullen... Heel fijn restaurantje...
m_ezzafzafi .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
In een groep van 6 mensen geweest die de Marokkaanse keuken erg goed kennen. Allemaal erg genoten van onze verschillende gerechten. Vlotte service en zeer gastvrij.
La tajinerie is een absolute aanrader !!!
Marc996 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Stom toevallig binnengevallen omdat ik iemand in de buurt moest oppikken. Wat een geweldige mensen en voortreffelijk eten. De Tajine Agneau de Fruits was botermals en vol van smaak. Prima wijn erbij. Goed om te zien dat de zaak vol zat met Marokkanen die juist daar de keuken uit hun thuisland komen proeven.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wederom heerlijk gegeten bij La Tajinerie. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht sluiten moeiteloos op elkaar aan. Mijn tafelgenoot had het vegatarische hoofdgerecht en dat was qua beeld en smaak super. Top dat La Tajinerie het geweldige niveau van service, ambiance en eten vast kan houden. Kijken al uit naar de volgende keer.
Tiffany E.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Ik had een rundvlees tajine met groente en de portie was precies goed. Er zat ook nog friet bij en brood. Het was een zeer geslaagd etentje en ook niet duur!