Over het restaurant La Storia della Vita

Authentiek Italiaans in hartje Amsterdam

Sta je buiten nog in bruisend Amsterdam, zodra je hier een voet over de drempel zet, zit je direct in Italië. La dolce vita, daar gaat het hier om. Geniet van authentieke, Italiaanse lunch- en dinergerechten die met heel veel liefde zijn bereid. Alsof La Mamma zelf de lakens uitdeelt in de keuken.

Meer informatie over restaurant La Storia della Vita

- Lunch vanaf 12:00

Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Alweer een tijd niet meer geweest en blij met de (betere) kwaliteit vh eten vanavond. Lekkere rode wijn, passend bij de lekkere vitello en saltimbocca, was goed aangeraden. De secondi volgde zeer vlot op de antipasta. Service ging goed van start, maar kan beter. Dessert: geen vraag naar koffie / thee / likeur. Regelmatig iemand die bij de laden naast t tafeltje moesten. Misschien logistiek anders op te lossen. Tafelgenoot tevreden over carpaccio en royale ossenhaas. Saltimbocca zonder primi voor wat grotere trek aan de magere kant, maar voor mij vanavond perfect. Fijne sfeer & piano-spel .
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Een kaart die op safe speelt maar wel goed eten biedt voor een redelijke prijs. De caprese was goed, de ravioli was beter en het toetje van de chef (iets met ijs, gesmolten chocola en nootjes) zelfs verrukkelijk! De Italiaanse Chardonnay is ook een aanrader en wederom redelijk geprijsd.
benja .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Erg goed gedineerd bij La Storia della Vitta, normaliter als ik uiteten ga eet ik geen Italiaans maar op zich is afwisseling wel fijn. Het erg knus en druk ingerichte restaurant maakt het een beetje chaotisch naar mijn smaak maar je kan zeker zien dat er erg veel moeite in is gegaan. We hebben gekozen voor een Tomaten crème soep vooraf en als hoofdgerecht de ‘Tagliatelle Marinara’ oftewel tagliatelle met soorten zee vruchten. Het was allemaal verrukkelijk, goed van temperatuur en gekruid. Het tempo achter de gerechten had van mij wel wat sneller gemogen maar dat is een verbeterpunt geen directe kritiek.
Sammy F.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
lekker met vrouwtje naar La storia gegaan, heerlijke antipasta gegeten, verse bruscuetta met tomaatjes en pesto, gemengde vlees en verassende vis gerechtjes. als primi had ik spaghetti vongole, lekker op smaak en goede vongole, mn vriendin de ravioli met spinazie en ricotta in een saus van citroen en munt, echt heerlijk op smaak, goede combinatie, als secondi had ik de bavet in een rozemarijn saus, lekker mals ! mijn vriendin echte vis liefhebber en heeft een gegrilde dorade met gambas en spinazie gegeten, verukkelijk vond ze het. als dessert een lekkere semifredo met nootjes en chocolade dressing, limoncello achteraf en we dronken een heerlijke livon en ripasso valpoliciella, koffie als afsluiter. heerlijk gegeten bij een van onze favoriete italiaan. tot snel !!
Thea R.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Brushetta was erg flauw met smakeloze tomaat.
Spaghetti Vongole was zanderig, smaak prima!
Dessert was ok. Mogelijkheid kraanwater prima!. Personeel was erg vriendelijk en rent de benen uit het lijf maar is niet ontspannen, geeft onrust, je krijgt het idee van onderbezetting
We hadden meer verwacht van deze prachtige ambiance.
Adriana G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Voor mij de plek waar ik goed italiaans ga eten, wat zeg ik, ik rijd van Utrecht naar Amsterdam ! Heerlijk eten, lieve mensen, goede uitleg, kortom voor mij de gelegenheid om bij te komen van de hectiek en zalig te eten
E.M. L.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker gegeten...het was niet echt veel, maar wel goed ! Klassieke, gezellige inrichting. Muziek was wel storend, want al heel druk en dus veel geroezemoes. Vriendelijke bediening!
Ernie K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima formule met antipasta en toe vast en te kiezen hoofdgerecht!

Voor tweede keer er gegeten en ze geven vuurwerk bij een te vieren feestje!
Leuk!
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
AH-menu. Prima voorgerecht. Hoofdgerecht (pasta) was goed. Portie had iets groter gekund. Vriendelijke en
correcte bediening.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We gingen met drie personen eten met 1 AH-bon. We hadden gereserveerd om 19.30 u. Aangekomen bleek dat er geen plek was, omdat enkele mensen zo maar aan onze tafel waren gaan zitten. Het personeel was hier boos over maar ze wilden de mensen niet wegsturen. We moesten daardoor even wachten (was geen probleem), ter compensatie kregen we een heerlijk glas prosecco aangeboden. Om 20.00 u konden we aan tafel. We kregen eerst enkele lekker hapjes, en daarna kwam het voorgerecht; antipasti. Was prima alhoewel niet heel veel voor drie. Hoofdgerechten waren goed; we hadden eenmaal pasta met zeevruchten (lekker) en tweemaal ravioli met truffel. De ravioli was lekker alleen de porties waren niet heel groot. Bij het voor- en hoofdgerecht hadden we een wijn uitgekozen: een Babera d'Alba. Deze was heerlijk! Het dessert was eveneens lekker. Al met al een prima adres waar we misschien nog wel eens terugkomen.
Rachel V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben hier gegeten met de Albert Heijn-restaurantactie. Antipasti was aardig maar er werd niet van tevoren gevraagd of we bepaalde dingen niet aten (ik eet geen tonijn en dat zat in 2 gerechtjes), het vlees was aan de randjes wat droog, ik denk dat de borden al een tijdje stonden te wachten op gasten. Hoofdgerecht (ravioli met ricotta/spinazie en salieboter) en dessert (lopend chocoladetaartje) waren lekker. Al met al, prima gegeten.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
De gerechten waren niet verkeerd en de porties waren iets te klein. De bediening had iets efficiënter gekund. Volgende keer beter?
Els H.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Het was een beetje art-deco interieur, mooi en een beetje chique. De bediening was heel erg vriendelijk en ook snel en wij hebben echt heerlijk gegeten. Ben er zo vaak langs gelopen en had geen idee dat het er zo leuk was, echt een aanrader.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Uitstekend driegangenmenu met de AH-actie. Prima witte wijn (Chardonnay). De temperatuur binnen had wel iets warmer gekund. Vaker gehoorde klacht. Er waren toch al wat tafeltjes bezet om 18.00 uur. Komen zeker terug.
Sabine D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Restaurant zag er mooi uit. Er liep heel veel bediening rond en we werden heel snel geholpen, achter elkaar werd het eten opgediend. Bediening sprak ook Italiaans (naast gewoon Nederlands).
De keuze was erg weinig van het AH menu, waardoor er voor mijn man - die niet zo dol is op vis -weinig keuze over bleef. De antipasti bevatte veel vis (ik vond het lekker!). Mijn hoofdgerecht (tagliatelle met zeevruchten) bevatte mosselen en kreeften waardoor ik eerst een kwartier bezig was met alles pellen voordat ik kon beginnen. De ravioli van mijn man was toen allang op, omdat het niet zo heel warm werd opgediend. De hoeveelheid was weinig, maar wel lekker. Mijn saus over de tagliatelle was wat aan de pittige kant.
De rosé huiswijn smaakte goed. Ze hadden helaas geen zoete witte wijn op de kaart staan.
Het toetje (chocoladesouffle met bolletje pistache ijs) was echt goddelijk: het lekkerste van alles!
Rosanne E.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gezellig authentiek Italiaans restaurant. Vriendelijk personeel, een pianist die voor heerlijke achtergrondmuziek zorgde en een uitgebreide menukaart, zelfs op het gebied van drankjes, wijn en cocktails. Wij aten er met de AH restaurantactie en genoten van een grote schaal vol kleine voorgerechtjes, lekkere ravioli met truffelsaus en als toetje een warme chocoladesoufflé met een bolletje ijs. Leuke avond gehad.
E M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heel vriendelijke bediening en goede service. Het eten was heerlijk, echt Italiaans. We komen hier zeker nogmaals eten. Goede kwaliteit/prijs verhouding.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Met een bon van de ah restaurantactie hier gegeten. Aardige ontvangst. We hadden een vaststaand menu. Als vooraf een lekkere antipasto. vervolgens een ravioli tartufata en als dolce een verrukkelijke chocolade mousse en pistache ijs. Dit smaakte naar meer. We komen zeker terug
houtenas .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Teleurstellend dat er een aangepast menu was voor de IENS-zegeltjes actie van AH; metwat meer keuze en een stukje brood bij het voorgerecht en wat parmezaanse kaas over de pasta was het completer geweest
Susan S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het restaurant was gezellig en mooi. De bediening snel en vriendelijk. Het eten lekker en uitgebreid. En dan ook nog eens het tweede menu gratis! Een en al lof voor dit restaurant, een echte aanrader!