Over restaurant La Storia della Vita

Authentiek Italiaans in hartje Amsterdam

Sta je buiten nog in bruisend Amsterdam, zodra je hier een voet over de drempel zet, zit je direct in Italië. La dolce vita, daar gaat het hier om. Geniet van authentieke, Italiaanse lunch- en dinergerechten die met heel veel liefde zijn bereid. Alsof La Mamma zelf de lakens uitdeelt in de keuken.

Meer informatie over restaurant La Storia della Vita

Florentina1 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Prinsesmarion .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Samen met mijn partner via AH actie kwamen wij bij dit restaurant terecht. Voorgerecht was erg goed en uitgebreid, keuze uit 3 hoofdgerechten met pasta, was heerlijk. En ook het dessert was prima. Alles een beetje aan de prijs, maar voor de kwaliteit wel ok. Bediening was erg goed en snel.
CJC .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
met AH-actie heerlijk gegeten! Een restaurant waar ik normaal niet zo snel binnen zou stappen, maar na deze ervaring zeker een keer terug zal komen nog. Enige minpuntje vonden wij dat we het menu niet op papier kregen en de ober alle keuzes zo snel opratelde dat we de helft alweer vergeten waren.
Famvanhal .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Loesvhulst .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We waren hier met de AH-actie en we kregen een beetje het idee dat we daardoor niet voor vol werden aangezien. Door de AH-actie is er een zeer beperkte keuze wat betreft menu, 1 voorgerecht, 3 hoofdgerechten en 1 nagerecht. De kwaliteit van het eten is heel goed, de ambiance van het restaurant ook. Er ontstond na afloop een misverstand, dat is prima opgelost, dat maakte de ietwat koele ontvangst wel goed.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zeer vriendelijke service in een mooie zaak. Prettige sfeer en lekker eten. Maakt de verwachting nav eerdere recensies helemaal waar. Aanrader!
Anna64 G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij hebben hier met 6 volwassenen gegeten met de AH restaurantactie. Erg lekker! Wij kregen extra vegetarische hapjes omdat er onder ons 2 vegetariers waren. Er was een pianist, er heerst een bijzonder sfeertje in het restaurant. Witte tafelkleden, hoge plafonds. Voorgerecht was uitbundig, hoofdgerecht viel beetje tegen qua aankleding maar smaakte prima, nagerecht was een echt feestje. Het was zeer geslaagd.
Tim L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met de AH-actie hier gegeten. Absoluut een aanrader, zowel qua locatie, inrichting, eten en service. Uitgebreid voorgerecht, hoofdgerecht (Met spinazie gevulde pasta) heel goed van smaak en zeer lekker toetje (chocoladesouffle).
Stephanie N.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ik vond het een leuke en gezellige avond waarbij ik samen met mijn beste vriendin heb gegeten in een leuk Italiaans restaurant. We zaten wel heel dicht op de andere gasten wat ik als niet prettig ervaar. Het eten was goed maar niet heel bijzonder. In het begin werd er een fout gemaakt met het voorgerecht, dat bleek voor een andere tafel te zijn, maar daar verontschuldigde de ober zich voor. Ik vond het jammer dat het niet mogelijk was om uit meerdere toetjes te kiezen maar het toetje was heel erg lekker!! Helaas het live-muziek niet meegemaakt.
Franswillemsen W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad in een mooie ambiance. De bediening was accuraat en vriendelijk, het eten heerlijk. Toen van mijn pasta vongole bijna alle schelpjes leeg waren (kan gebeuren, weet ik uit eigen ervaring) kreeg ik een nieuw bordje met schelpjes die de kok, zei de serveerster, stuk voor stuk had gecontroleerd. Zo hoort dat.
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
La Storia della Vita schotelt uitstekend en vers eten voor in een aangename ambiance. Het AH menu was goed: Een voorgerecht van diverse Italiaanse lekkernijen, een keuze uit 3 hoofd- en 2 nagerechten. Alleen verstokte vleeseters komen er met dit menu wat bekaaid af. Voor ons geen enkel probleem, alles was smakelijk. Ook de wijnen.
Dorinewinkels .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wij hebben een heerlijk etentje gehad: de rijke antipasti schotel vooraf, ook het hoofdgerecht en dessert waren heel goed en erg lekker.
Wij werden hartelijk ontvangen, het personeel was de hele avond uiterst attent: naast het lekkere eten staat ook de gastvrijheid hier hoog in het vaandel.
Kortom: La storia della vita is een aanrader!
C.A S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Het restaurant is erg mooi inricht en je want je in een oud Italiaanse setting. De maaltijd was heerlijk met verst gemaakte pasta en een heerlijke antipasta en een heerlijk dessert. Het personeel is vriendelijke en verleent een goeie service. Italiaans zoals Italiaans zou moeten zijn.
Amsteldijk .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik heb heerlijk Italiaans gegeten Het restaurant heeft de sfeer van een gezellige huiskamer, waar je je meteen thuis voelt. Een aanrader!
EngelOverDeTong !.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Op een dinsdagavond met de AH-restaurantactie het keuzemenu gegeten bij La Storia Della Vita. We waren er al vele malen langs gewandeld of gefietst maar nog nooit naar binnen geweest. Het is een prachtige zaak met mooi warm hout, leuke smaakvolle inrichting en een prachtig plafond met glas in lood. De bediening is Italiaans (maar spreekt prima Nederlands) en supervriendelijk.

Het menu begint met als voorgerecht een grote schaal met allerlei antipasta: vitello tonato, meloen met ham, grote garnalen, carpaccio... teveel om op te noemen. Stuk voor stuk heerlijke smaken, ondanks de eenvoud van de gerechtjes. Als hoofdgerecht is er keuze en mijn tafelgenote en ik kozen allebei voor een ravioli, één met ricotta en spinazie en één met truffel. Fenomenaal. Heerlijk verfijnde smaak en niet teveel en niet te weinig. Als nagerecht een chocoladesoufflé met een simpel bolletje vanilleijs en heerlijke pure chocoladeaus. We hebben het diner gecombineerd met een glas pinot grigio en een ijskoude passito dessertwijn bij de soufflé.

Dankzij de AH-actie heb ik een juweeltje ontdekt in Amsterdam. Absolute aanrader!
Vansteijn .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Lekker écht Italiaans gegeten, vriendelijke bediening, mooi gedekte tafels met tafellinnen, fijne entourage.
We gaan hier zeker nog een keer eten.
Hansito T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
een groot Italiaans festijn, helemaal super heerlijk gegeten met 13 man met gebruik van de AH restaurant actie spaarkaarten...helemaal top!!!
Carolien T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Fantastische sfeer! Er wordt live piano muziek gespeeld wat het erg gezellig maakt. Het hoofdgerecht was lekker, maar niet erg bijzonder en de ravioli was een te kleine portie. Voorgerecht en dessert waren heerlijk!