La Stanza

Van Vollenhovenstraat 19 3016 BG Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Stanza

De passie spat van je bord

In een statig herenhuis in het Scheepvaartkwartier is restaurant La Stanza gevestigd. De binnentuin heeft de charme van een piazza en met mooi weer kun je hier fantastisch dineren. Binnen is het warm en knus en wacht je een onvergetelijke eetervaring. De koks zijn Italiaans, maar hebben daarnaast grote bewondering voor de Franse keuken. Proef deze uitgebalanceerde samensmelting! Zoals het een echt Italiaans restaurant betaamt, krijgen de desserts extra aandacht.

Meer informatie over restaurant La Stanza

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Marie Jose V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Gisteren gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu. Nog wat lekker warm brood vooraf. Prima kwaliteit. Lekker flesje huiswijn erbij. Goede, prettige service in een gezellig restaurant.
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Wij hebben er via lekker gegeten. (bijna) niets op aan te merken. lekker 3-gangen menu in een gezellig restaurant. Het enige minpuntje is de fantasie van de kok, we hebben ruim van te voren aangegeven liever geen zoet toetje te eten, dan zijn 4 stukjes kaas zonder verder iets er bij wel erg fantasieloos.
MBloom .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Samen met mijn vriend voor ons jubileum hier wezen eten. We hebben besloten om voor het vier gangen menu te gaan dat nog net geen 40 euro kosten. Dit vinden wij wel een realistisch bedrag omdat de prijs kwaliteit zeer goed was. Je kon gewoon zien dat het allemaal op en top vers was. De presentatie was geweldig en hier was duidelijk goed over na gedacht bij het bedenken van de gerechten. Verder was het restaurant zelf chique aangekleed met mooie moderne schilderijen. Alleen hadden er naar onze mening wel andere stoelen mogen staan deze voelde en zagen er verouderd uit.
Lievt .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellig en knus restaurant. Hele fijne en kundige service. Eten was goed, vooral het voorgerecht van Kalfsmuis met tonijnmayonaisse met een héérlijke bijpassende wijn. Op vraag ook een ander dessert gekregen dan bij het menu hoorde, dat was attent. Gewoon goed en ongedwongen.
Guy S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Vanavond in La Stanza gegeten. We kozen het menu en dat viel niet tegen. De bediening vergiste zich regelmatig maar dat mocht de pret niet drukken. Het lekkere eten, alhoewel wat prijzig, vergoedde veel.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooi opgemaakte gerechten van goede kwaliteit. Toen we ietsje langer op hoofdgerecht moesten wachten (30 min) wat volgens ons wel mee viel kregen we direct gratis glas wijn aangeboden voor het wachten.
We zaten in beneden gelegen gedeelte bij het raam en dat was het enige minpunt, buiten was het ca 5 graden en met enkel glas tochtte het vreselijk en was het gewoon koud waardoor partner met sjaal om is gaan zitten...
Aanrader: ja, maar niet bij raam aan straatkant in de winter.
Mindel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben de laatste keer bij La Stanza heerlijk in de tuin mogen genieten. Een prachtige plekje in het centrum van Rotterdam. Maar een oase van rust, welke gesierd wordt door de vriendelijke bediening. Lekker eten, simpel en eerlijk.
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, heerlijke gerechten. We komen graag nog een keer terug.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Op zich een prima restaurant met goed eten en prima service. Maar ondanks dat wij wel een plekje bij het raam kregen met uitzicht op de tuin vond ik de inrichting een beetje saai en oubollig. Voor een romantisch diner met partner daarom niet de beste keus.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fijne rustige ambiance met prima bediening. Teleurstellen was dat 2 van de 3 visgerechten niet verkrijgbaar waren. Gasten waren overall tevreden. Persoonlijk vond ik de kwaliteit op onderdelen tegenvallen: Bisque was prima, Beef Angus was taai, nagerecht chocolade mousse zwaar romig, niet luchtig. Heb hier wel eens beter gegeten.
marcelavd .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Voorgerecht met tonijn met sesamkorst was geweldig! Helemaal niets op aan te merken. Hoofdgerecht met Angus biefstuk was oke, niet verrassend en iets aan de kleine kant.
Nagerecht (panna cotta met rode vruchten en frambozen sorbet) was weer prima.

De wijnen die geschonken werden (per glas besteld, dus geen fles uitgezocht) waren lekker, vooral de rode Merlot beviel prima.

Alles bij elkaar lekker gegeten; mooi weer, dus we zaten buiten. De ambiance daar is redelijk, daar zouden ze meer van kunnen maken.
maleendekeijzer .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het was een fantastische warme zomeravond, de tuin is geweldig leuk,mooi en romantisch aangelegd.
Voorgerecht halve kreeft warm met knoflookboter geserveerd deze was heel lekker.
Hoofdgerecht kalfszwezerik, nog nooit zo lekker gegeten, met truffelrisotto en allerlei verschillende groenten en bospaddenstoelenjus.
Nagerecht panna cotta met rode vruchten en vanille ijs.

Fijne avond gehad, we komen gauw weer.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Bij mooi weer is het heerlijk vertoeven op het terras achter dit historische pand.
Als dan ook het eten prima voor elkaar is kan de avond niet meer stuk !
De gegrilde tonijn was perfect bereid en ging goed samen met de rosé huiswijn.
Ook is het prettig om bij binnenkomst meteen een mandje brood op tafel te krijgen.
Door de grote drukte was de bediening verder wat traag maar dat is op zo'n mooie zomeravond niet erg.
Een aanrader dus !
Marcel120377 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hadden een mooi tafeltje op het balkon.
We startten met een riesling.
En al snel kregen we een mandje met lekker brood met olie.
Beiden kozen we voor het 4-gangen menu, bestaande uit
Gebakken tonijn met sesam en komkommer
Op de huid gebakken dorade en een gamba met limoenrisotto, romige venkel en saffraan beurre blanc, als hoofdgerechten hadden we de runder ribeye met aardappelmousseline, romige preien jus van sjalot en tijm en risotto met groenten en kaas.
Als nagerecht hadden we een taartje van yoghurt/abrikoos met een salade van appel en mango, witte chocoladebrood en vanille roomijs.
Begeleidende wijnen waren: de bergerac (50% sb/50% semilion), de valpolicella en bij het nagerecht een desertwijn die wij nog niet eerder gedronken hebben, namelijk een pacherenc, heel verrassend en lekker.
Alle gerechten werden bij uitserveren uitgelegd en smaakten prima.
Ook bij de wijnen werd een kort omschrijving gegeven.
Tevens werd het brood vooraf nog een keer aangevuld.
Het bedienend personeel was attent en had oog voor de gasten.
Na afloop nog een kopje koffie en cappuccino.

Goede prijs/kwaliteitverhouding
asloot .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
De bediening is super! Heel vriendelijk en goedlachs. Eten goed (iets te veel citroen bij de kabeljauw) , het nagerecht was geweldig!
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Op een maandagavond gegeten op het balkon van La Stanza met uitzicht op de mooie binnentuin met klimop, wingerd en druif. Wat een mooie plek om te dineren! Plantenbakken leuk rommelig met diverse 'onkruiden'.
De chardonnay huiswijn smaakte goed.
Vooraf een salade met makreel en een krabsalade gekozen. Lekkere smaken, mooi gepresenteerd, heerlijk! Ook het brood met olijfolie was een blijmaker. Prima!
Als hoofdgerecht gekozen voor een runderlende met roseval-aardappels en een puree van knolselderij. Het vlees was boterzacht, de saus geslaagd en de diverse groentes, mooi gepresenteerd, goed op smaak maakten dit tot een bijzonder mooi gerecht.
De halve kreeft van mijn disgenote smaakte goed, de saus erbij ook. Kreeftentang en kreeftenvork waren niet op tafel gelegd. De reden is waarschijnlijk dat het meeste vlees goed bereikbaar was maar voor de kleinere pootjes zouden die gereedschappen toch handig zijn geweest.
De frites waren goed bereid, lekker.
Voor kraanwater werden geen kosten in rekening gebracht. Netjes.
De vriendelijke dame die ons bediende verstaat haar vak.
Al met al een prettige ervaring.
Laroeswinckers .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Zeer goed gegeten op sfeervolle veranda.
Met z'n tweeën heerlijk gegeten. Eten goed op elkaar afgestemd en elke gerecht verrasend qua smaak. Toetjes zijn heerlijk!
Aanrader.
Arthur M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Met 8 personen gegeten de ik had 4 gangen menu van de chef was allemaal goed op elkaar afgestemd het eten werd allemaal te gelijk opgediend goede bediening zeer alert.
Mooi opgemaakte borden.
De sfeer was goed lekker in de binnentuin gegeten echt een aanrader.

quik .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij la Stanza. Mooi opgemaakte borden. Dagmenu voor een goede prijs-kwaliteit verhouding. A la carte wel vrij prijzig. Bediening aardig maar nog niet allemaal heel ervaren zo leek het.
De tuin is werkelijk prachtig om te eten bij mooi weer. Decor dan ook een dikke 10.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Wow wat kan je hier toch heerlijk eten en vertoeven.
Een zwoele zomerse maandagavond in de gezellige tuin La Stanza .

Fantastisch 3 gangen verrassingsmenu gegeten. Welkom 2 soorten brood met olijf olie.
De laatste asperges van het seizoen als romige soep met kleine gamba's.
Kalfslende met verschillende groentes en mousse en een coup van aardbei op 3 verschillende wijze. Bediening is voorkomend.

Aanrader.