La Stanza

Van Vollenhovenstraat 19 3016 BG Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant La Stanza

De passie spat van je bord

In een statig herenhuis in het Scheepvaartkwartier is restaurant La Stanza gevestigd. De binnentuin heeft de charme van een piazza en met mooi weer kun je hier fantastisch dineren. Binnen is het warm en knus en wacht je een onvergetelijke eetervaring. De koks zijn Italiaans, maar hebben daarnaast grote bewondering voor de Franse keuken. Proef deze uitgebalanceerde samensmelting! Zoals het een echt Italiaans restaurant betaamt, krijgen de desserts extra aandacht.

Meer informatie over restaurant La Stanza

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooi opgemaakte gerechten van goede kwaliteit. Toen we ietsje langer op hoofdgerecht moesten wachten (30 min) wat volgens ons wel mee viel kregen we direct gratis glas wijn aangeboden voor het wachten.
We zaten in beneden gelegen gedeelte bij het raam en dat was het enige minpunt, buiten was het ca 5 graden en met enkel glas tochtte het vreselijk en was het gewoon koud waardoor partner met sjaal om is gaan zitten...
Aanrader: ja, maar niet bij raam aan straatkant in de winter.
Mindel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben de laatste keer bij La Stanza heerlijk in de tuin mogen genieten. Een prachtige plekje in het centrum van Rotterdam. Maar een oase van rust, welke gesierd wordt door de vriendelijke bediening. Lekker eten, simpel en eerlijk.
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, heerlijke gerechten. We komen graag nog een keer terug.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Op zich een prima restaurant met goed eten en prima service. Maar ondanks dat wij wel een plekje bij het raam kregen met uitzicht op de tuin vond ik de inrichting een beetje saai en oubollig. Voor een romantisch diner met partner daarom niet de beste keus.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fijne rustige ambiance met prima bediening. Teleurstellen was dat 2 van de 3 visgerechten niet verkrijgbaar waren. Gasten waren overall tevreden. Persoonlijk vond ik de kwaliteit op onderdelen tegenvallen: Bisque was prima, Beef Angus was taai, nagerecht chocolade mousse zwaar romig, niet luchtig. Heb hier wel eens beter gegeten.
Marcelavd .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Voorgerecht met tonijn met sesamkorst was geweldig! Helemaal niets op aan te merken. Hoofdgerecht met Angus biefstuk was oke, niet verrassend en iets aan de kleine kant.
Nagerecht (panna cotta met rode vruchten en frambozen sorbet) was weer prima.

De wijnen die geschonken werden (per glas besteld, dus geen fles uitgezocht) waren lekker, vooral de rode Merlot beviel prima.

Alles bij elkaar lekker gegeten; mooi weer, dus we zaten buiten. De ambiance daar is redelijk, daar zouden ze meer van kunnen maken.
Maleendekeijzer .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het was een fantastische warme zomeravond, de tuin is geweldig leuk,mooi en romantisch aangelegd.
Voorgerecht halve kreeft warm met knoflookboter geserveerd deze was heel lekker.
Hoofdgerecht kalfszwezerik, nog nooit zo lekker gegeten, met truffelrisotto en allerlei verschillende groenten en bospaddenstoelenjus.
Nagerecht panna cotta met rode vruchten en vanille ijs.

Fijne avond gehad, we komen gauw weer.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Bij mooi weer is het heerlijk vertoeven op het terras achter dit historische pand.
Als dan ook het eten prima voor elkaar is kan de avond niet meer stuk !
De gegrilde tonijn was perfect bereid en ging goed samen met de rosé huiswijn.
Ook is het prettig om bij binnenkomst meteen een mandje brood op tafel te krijgen.
Door de grote drukte was de bediening verder wat traag maar dat is op zo'n mooie zomeravond niet erg.
Een aanrader dus !
Marcel120377 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hadden een mooi tafeltje op het balkon.
We startten met een riesling.
En al snel kregen we een mandje met lekker brood met olie.
Beiden kozen we voor het 4-gangen menu, bestaande uit
Gebakken tonijn met sesam en komkommer
Op de huid gebakken dorade en een gamba met limoenrisotto, romige venkel en saffraan beurre blanc, als hoofdgerechten hadden we de runder ribeye met aardappelmousseline, romige preien jus van sjalot en tijm en risotto met groenten en kaas.
Als nagerecht hadden we een taartje van yoghurt/abrikoos met een salade van appel en mango, witte chocoladebrood en vanille roomijs.
Begeleidende wijnen waren: de bergerac (50% sb/50% semilion), de valpolicella en bij het nagerecht een desertwijn die wij nog niet eerder gedronken hebben, namelijk een pacherenc, heel verrassend en lekker.
Alle gerechten werden bij uitserveren uitgelegd en smaakten prima.
Ook bij de wijnen werd een kort omschrijving gegeven.
Tevens werd het brood vooraf nog een keer aangevuld.
Het bedienend personeel was attent en had oog voor de gasten.
Na afloop nog een kopje koffie en cappuccino.

Goede prijs/kwaliteitverhouding
Asloot .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
De bediening is super! Heel vriendelijk en goedlachs. Eten goed (iets te veel citroen bij de kabeljauw) , het nagerecht was geweldig!
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Op een maandagavond gegeten op het balkon van La Stanza met uitzicht op de mooie binnentuin met klimop, wingerd en druif. Wat een mooie plek om te dineren! Plantenbakken leuk rommelig met diverse 'onkruiden'.
De chardonnay huiswijn smaakte goed.
Vooraf een salade met makreel en een krabsalade gekozen. Lekkere smaken, mooi gepresenteerd, heerlijk! Ook het brood met olijfolie was een blijmaker. Prima!
Als hoofdgerecht gekozen voor een runderlende met roseval-aardappels en een puree van knolselderij. Het vlees was boterzacht, de saus geslaagd en de diverse groentes, mooi gepresenteerd, goed op smaak maakten dit tot een bijzonder mooi gerecht.
De halve kreeft van mijn disgenote smaakte goed, de saus erbij ook. Kreeftentang en kreeftenvork waren niet op tafel gelegd. De reden is waarschijnlijk dat het meeste vlees goed bereikbaar was maar voor de kleinere pootjes zouden die gereedschappen toch handig zijn geweest.
De frites waren goed bereid, lekker.
Voor kraanwater werden geen kosten in rekening gebracht. Netjes.
De vriendelijke dame die ons bediende verstaat haar vak.
Al met al een prettige ervaring.
Laroeswinckers .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Zeer goed gegeten op sfeervolle veranda.
Met z'n tweeën heerlijk gegeten. Eten goed op elkaar afgestemd en elke gerecht verrasend qua smaak. Toetjes zijn heerlijk!
Aanrader.
Arthur M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Met 8 personen gegeten de ik had 4 gangen menu van de chef was allemaal goed op elkaar afgestemd het eten werd allemaal te gelijk opgediend goede bediening zeer alert.
Mooi opgemaakte borden.
De sfeer was goed lekker in de binnentuin gegeten echt een aanrader.

Quik .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij la Stanza. Mooi opgemaakte borden. Dagmenu voor een goede prijs-kwaliteit verhouding. A la carte wel vrij prijzig. Bediening aardig maar nog niet allemaal heel ervaren zo leek het.
De tuin is werkelijk prachtig om te eten bij mooi weer. Decor dan ook een dikke 10.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Wow wat kan je hier toch heerlijk eten en vertoeven.
Een zwoele zomerse maandagavond in de gezellige tuin La Stanza .

Fantastisch 3 gangen verrassingsmenu gegeten. Welkom 2 soorten brood met olijf olie.
De laatste asperges van het seizoen als romige soep met kleine gamba's.
Kalfslende met verschillende groentes en mousse en een coup van aardbei op 3 verschillende wijze. Bediening is voorkomend.

Aanrader.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Ik kom regelmatig in La Stanza en het viel me op dat ik niet eerder een recensie heb geschreven. En dat is onterecht, want ze verdienen een goede recensie.

La Stanza ligt dichtbij het centrum, maar je loopt er niet zomaar langs. Even opzoeken dus, want het is de moeite. Vanaf Rotterdam CS is overigens in 1 rechte lijn te lopen.

Afgelopen vrijdag met zijn tweeen gegeten. Ik het 4 gangen menu, mijn partner 3 gangen a la carte. Zij had vooraf de Antipasti en die bleek lang genoeg mee te gaan voor mijn voor en tussengerecht. Als je geen reuzenhonger hebt, kun je overigens ook prima de Antipasti met zijn tweeen nemen.

De gerechten zijn geen overdadige porties, maar er liggen wel een heleboel verschillende smaken op 1 bord. En op geen enkel bord kwamen dezelfde bijgerechten terug.

Lekker gegeten, goeie wijn erbij en de bediening deed het ook goed. Gaat allen daarheen (maar hou wel een plekje voor ons vrij)
Coenvdenberg .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij hadden vroeg gereserveerd vanwege andere verplichtingen, helaas duurde het erg lang voordat het eerste gerecht uitgeserveerd werd. Pas na een uur zaten we aan het voorgerecht. Wel heerlijk gegeten, het eten was echt bijzonder lekker. Rijke smaken bij de vis en heerlijk mals vlees bij het hoofdgerecht. Erg leuke locatie verder, jammer van de rioollucht die wel te ruiken was aan het begin van de avond.
Mattijs V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch eten, truffels waren in het seizoen, heerlijke echte smaak geproefd (geen truffelolie).
Mooie wijn. Bediening en deco waren goed (daarom een 8), maar ik de negens en tienen bewaar ik nog even.
Een echte aanrader, ik kom er zeker weer!
Melliesa .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We waren met een grote groep en de avond was gezellig en een groot succes: we zaten in een mooie, aparte ruimte met 'eigen' balkon met uitzicht op de prachtige en romantische binnentuin, alwaar een gezellige buzz. De locatie is bij uitstek geschikt voor groepen en gesloten partijen! Het speciaal door de kok samengestelde menu was voortreffelijk en zeer betaalbaar. De scholfilet met kreeftensaus de lekkerste vis die ik in lange tijd at. Smakelijke bijgerechten. Toetjes volgens seizoen en lekker verfrissend. Eten blijft je niet lang bij afzonderlijk, maar in combinatie met alles is het perfect: een superfijne ervaring. De bediening was zeer vriendelijk, professioneel en snel (en zelfs bijzondere muziekwensen konden worden ingewilligd).
Kortom: een heerlijke plek voor iedereen die zin heeft in lang natafelen op een warme zomeravond + oplettende, hartelijke service + bijzonder lekker eten = een aanrader.
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Na geruime tijd weer eens bij La Stanza gegeten. Verrukkelijk viergangen diner met een romige aspergesoep, vervolgens een kabeljauwmoot op de huid gebakken met een heerlijke risotto met garnaaltjes. Hoofdgerecht bestond uit malse runderlende met een pureetje van aardpeer en een heerlijke risotto. En wie niet van zoetigheid houdt, kan ook kiezen voor een prima kaasplankje. De bediening is perfect en erg vriendelijk. Chapeau! Een van onze favoriete restaurants in Rotterdam.