La Stancia

• Af te huren , Huisdieren welkom
6,9
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Hoe lastig kan een restauranthouder het maken voor een recensent? Welnu behoorlijk lastig als door de tijd heen blijkt dat de restauranthouder geen restaurateur is in zijn eigen zaak. Het blijkt namelijk dat een aantal zaken door de tijd heen niet verbeterd zijn. Allereerst is de afzuiging absoluut niet aangepast en heb je het idee dat alle buren aan het BBQen zijn en dat kan de eetlust aantasten. Daarnaast is de bediening best heel vriendelijk maar absoluut niet vakkundig. De bestelling werd niet in één keer goed opgenomen, nee, dit gebeurde in drie keer doordat de kennis van de kaart niet voldoende was.

Bij het uitserveren van het voorgerecht werd voor drie personen de gevraagde paté gebracht maar de soep voor de vierde persoon gewoon vergeten en na het “eet u smakelijk” werd weggelopen. De door ons gevraagde soep werd daarna wel snel gebracht maar was niet op de juiste temperatuur. De toast die onder de paté had moeten liggen was vervangen door een matig geroosterde halfom boterham. Helaas werd niet vermeld dat de toast niet meer voorradig was en bij het afruimen hebben we derhalve maar gevraagd of dit Argentijnse (restaurant) of Egyptische (eigenaar) toast was. De bediening zei dit na te vragen in de keuken! Nou dan zit je echt met een mond vol tanden. Bij het hoofdgerecht ontbrak het bestek bij zowel de salades als de frites en dien je dit met behulp van het eigen bestek op het bord proberen te krijgen.

Het is zo jammer want de paté was prima, de soep was goed, de spiezen met vlees helemaal ok en ook de Argentijnse steak ging prima naar binnen. Bij het afrekenen is nog iets gezegd over de boterham halfom en het enige antwoord van de leidinggevende was: “Komt wel goed”.

Laten we het hopen want het eten zelf blijft lekker.
Sabina D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Bediening kan beter. Dames hadden geen wijnkennis van de kaart. Bij de vraag wat het verschil was tussen 2 vissoorten was het antwoord "gewoon 2 verschillende soorten vis" ( ongeïnteresseerd ). Als bediening hoor je dat na te vragen bij je kok en er dan op terug te komen. Jammer. Bestelling ging 2x mis waardoor 1 persoon tot 2x toe geen gerecht kreeg. Chefkok kwam hier uitgebreid zijn excuses voor aanbieden aan tafel en bood een drankje van de zaak aan. Dus dat was netjes. Je kunt hier ook beter vlees eten..en de vis laten voor wat het is.. de vis smaakte matig, was droog en kwam waarschijnlijk uit de vriezer. Vlees smaakte wel uitstekend en was vers. Ambiance van de zaak is goed en gezellig. Tip voor de zaak.. train de bediening of neem geschoold personeel aan.
RR78 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Pluspunten
- Gewoon erg lekkere spare-ribs. Bediening was prima, aardige meiden (in tegenstelling tot sommige reacties hieronder).
- Ik had onberperkt besteld, maar na 2 zat ik toch al wel vol, weet het portie niet van "beperkte", maar er zit zoveel vlees aan, dat ik denk dat dat (voor mij) al wel genoeg is.
- Mijn vrouw had de 5 soorten vis en vond die vond ze ook lekker.

Minpunten
- Mandje stokbrood was matig. Half gegrild, volgens mij oud brood, leken op afgebakte Lidl-broodjes. Dit is een makkelijke manier om heel snel iets (veel) beter te doen.
- Wij zaten achterin het restaurant en inderdaad, zoals anderen hieronder ook al zeggen, de afzuiging werkt niet naar behoren, thuis gekomen alle kleding direct in de was. Misschien heb je er minder last van als je aan de voorkant van het restaurant zit (heb dit daarom als "5" aangemerkt bij "decor").

In ieder geval, het ritje naar Numansdorp was niet voor niks, lekker en goed gegeten. En dat is toch het belangrijkste. Door decor (afzuiging) ga ik mijn volgende bezoek van La Stancia naar Leerdam.
Jovdstel .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Aantal gerechten waren prima. Domper kwam bij het nagerecht. En dat kan allemaal gebeuren maar als de eigenaar aan tafel een en ander komt weerleggen dan ben je bij ons aan het verkeerde adres . Hij garandeerde verse producten. Onze vraag of hij geproefd had, ontweek hij. Kortom, als je kritiek hebt dan willen ze dat niet graag horen, terwijl je met krititiek je zaak kunt verbeteren. Jammer, voor ons geen volgende keer.
Stello .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Prima hoofdgerecht gegeten, jammer dat het nagerecht niet goed was, aangegeven , alleen de baas en zijn bedrijfsleider mistte hun kans door in discussie te gaan met hun klanten ! Wij dus..
Regel 1 in de horeca , klant is Koning en ga nooit in discussie me je klant!
Jurjen T.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Vandaag gegeten bij dit "argentijns" restaurant. Deze zaak wordt gerund door Egyptenaren. Dit is in alles terug te zien, de spelfouten in het menu doen al vermoeden dat men totaal geen benul heeft wat de Argentijnse keuken inhoud. Mijn vrouw had de spare-ribs, deze bevielen redelijk zonder problemen. Zelf had ik de 'parillada mixta' oftewel mixed grill. Deze mixed grill bestaat voor het grootste deel uit spare-ribs, een kleine stukje doorgebakken biefstuk, klein worstje en een spies met rundvlees dat ook volledig door gebakken was en dus uiteraard heel taai. Volgens de eigenaar, die geen tegenspraak duld, was dit normaal en had ik zelf maar aan moeten geven dat het medium moest zijn. Op verzoek heb ik mijn mixed grill omgeruild voor een 'goed stuk vlees, medium gebakken' dit stuk vlees heb eigenlijk tegen mijn zin toch maar opgegeten maar was verre van goed bereid.

Al met al is het mij erg tegen gevallen en is de eigenaar niet voor rede vatbaar. Deze kwaliteit met prijzen die gebruikelijk zijn bij Argentijnse toppers is in mijn ogen oplichterij.
Testproever1 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Ik sluit me gedeeltelijk aan bij andere reviews. Op het moment dat we binnenkwamen was er weinig communicatie van personeel wat tot verwarring zorgde over zit plekken. Dit werd echter wel weer netjes opgelost toen bleek dat we moesten verhuizen naar een andere tafel.

Verder stond het gehele pand blauw van de rook wat blijkbaar gebruikelijk is. Door af en toe de voordeur te openen waait dit er weer uit. Niet heel prettig, want de volgende dag ruikt echt alles naar rook. Wat mij betreft kunnen ze daar nog wat aan de afzuiging doen.

Het voorgerecht was van zowel mij als mijn partner matig. Iets wat je thuis in 5 minuten even klaarmaakt als je geen zin hebt om te koken. Weinig opmaak en naar mij idee niet vers bereidt.

Beide hoofdgerechten waren eveneens middelmatig. 1 visfilet die redelijk van smaak was maar vol met graten. De andere (een steak) die weliswaar goed gebakken was en redelijk van smaak, maar toch vol met spiertjes. De aardappel in folie is enigzins apart. Daarnaast ook overbodig wanneer er friet wordt geserveerd.

Ondanks deze niet al te positieve ervaring werd wel duidelijk dat ze wel graag wilde verbeteren in alle aspecten. Iets wat ik ook zeker zal doen mits ze zorgen dat de kwaliteit van het eten omhoog gaat. Dan is de prijs het ook zeker waard.

P.S. Als je houdt van spareribs met friet, ben je wel aan het goede adres.

Maartenjr .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Afgelopen week wezen eten. Viel niet mee! De bediening viel tegen. De dame die aan onze tafel kwam was niet van alles op de hoogte, wel vriendelijk. Kleding keuze bediening heeft geen uitstraling!
Eten was goed. Vlees aan het spies, echt lekker. Garnituur wel simpel. De zaak ziet er netjes uit, echter de toiletgroepen waren niet schoon. Het restaurant heeft geen Argentijnse uitstraling.
Jennie D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Geweldig gegeten en een aanwinst voor Numansdorp en de Hoekse Waard . Prima bediening en een zeer enthousiast team die werkelijk alles doen om je te verwennen .Eerste kwaliteit vlees en super bereid. De zaak is heel ruim en gezellig ingericht .We aten er met 4 man en vrouw .Het was een feestje.

Marc L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Na een paar tips te hebben gekregen zelf maar gaan eten. Perfect eten, schitterende entourage en aardige bediening. Lekkere wijn en de sausjes worden bijgevuld als zij zien dat het bijna op is. Een aanrader!
Kuppie1 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Zondag gegeten met 5 personen in La Stancia in Numansdorp.
Erg gastvrije sfeer met name veroorzaakt door de joviale gastheer.
Eten was heerlijk en porties zijn behoorlijk aan de grote kant dus hou hier rekening mee !
Vooral de steak en zeer zeker de spare-rins waren voortreffelijk
Personeel is nog iets onervaren maar dat deed niets af aan de service
Decor is nog het oude interieur van het vorige restaurant dat hier heeft gezeten en is strak en basic en heeft geen latijns Amerikaanse sfeer.
Achterin de zaak staan ook een aantal tafels. Helaas bij warm weer geen prettige plek om te zitten vanwege de warmte die er blijft hangen.
AB89 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een strak en netjes ingericht restaurant waar helaas de bediening en kwaliteit(presentatie) van het eten niet mee overeen komen. Op zaterdagavond hebben wij, gezelschap van 3 personen, dit restaurant bezocht. Gelukkig gereserveerd want verder waren alle tafels bezet. We kwamen netjes op de afgesproken tijd aan maar we kregen een verbaasde blik en na even zoeken of er daadwerkelijk gereserveerd was kregen we uiteindelijk een tafel.

Het voorgerecht was daadwerkelijk zo simpel als het op de menukaart staat, gezien de prijs hadden we hiervan toch meer verwacht. Smaak was redelijk/oke maar aan de presentatie kan zeker nog wat gedaan worden. Evenals het hoofdgerecht; het vlees en de vis (entrecote, zalm en ossenhaas) smaakten prima maar ik heb nog nooit mijn vlees verpakt in aluminiumfolie geserveerd gekregen. Of dit ligt aan mijn ervaringen of het restaurant laten we verder maar in het midden. De tafel stond vol met bijgerechten welke ook niet bijster netjes gepresenteerd werden en wederom was de smaak niet fantastisch.

Mijn beoordeling voor de service is gebaseerd op het volgende; tafels werden lang na het verlaten van de vorige gasten pas afgeruimd en daarbij niet even afgenomen met een doekje. De tafel waar ons gezelschap zat had dan ook nog vlekken van de vorige gasten, niet erg hygiënisch en fijn om naar te kijken terwijl je zit te eten. Ook het afleveren van de drankjes voor onze tafel ging niet helemaal vlekkeloos; eenmaal sneuvelden er 2 wijnglazen (kan gebeuren) maar als vervolgens ook het koffiekopje eindigt met een voetenbadje dan moet er misschien iets verbeteren aan de bediening.

De gehele avond verliep chaotisch, zeker gezien het feit dat 2/3 van de bar volstond met glazen en lege flesjes. Ik hoop voor de eigenaar dat dit geen dagelijkse gang van zaken is.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Hier gisteren met 2 personen gegeten en werkelijk genoten! La Stancia zit nog niet zo heel lang op deze lokatie. Het is een mooie, ruime zaak, strak ingericht.
Als voorgerecht besloten we Meloen met Port te delen. Blij toe, want het was een flinke portie. Hoofdgerecht namen we de inktvis en een entrecote van 250 gram. Erbij 2 schaaltjes salade, een mooi gepofte aardappel én een bak met Franse frites. Allemaal prima bereid, heerlijk mals en méér dan voldoende. Toen ik eindelijk mijn bord leeg had, kreeg ik nog een 'ribje' spareribs van de ober. "Om te proeven". Slimme zet, want wat waren die heerlijk! Ik zag wel welke hoeveelheid onze buren kregen, dus ik vrees dat we die ook gaan delen, wanneer we een volgende keer komen. Want dat we terug komen staat wat ons betreft vast!
Na afloop nam mijn wederhelft nog een flensje gevuld met ijs en slagroom en nam ik een heerlijk bakje Chai-thee en mochten we in totaal ca 60 euro afrekenen.
Al met al genoten van het eten en de gastvrijheid.
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Omdat La Stancia onlangs in Numansdorp geopend is in het pand waar tot voor kort een ander restaurant het niet gered heeft waren wij, 4 man/vrouw sterk, nieuwsgierig naar hetgeen dit restaurant te bieden heeft. Aan het decor is weinig veranderd en dat ziet er gewoon heel netjes uit. Jammer is alleen dat de afzuiging nog niet helemaal op orde is want op een zomerse dag is het achter in de zaak behoorlijk warm door de open grillkeuken.
Heel attent was echter de reactie van de eigenaar die aanbood te verhuizen naar een tafel aan de voorkant zodra die vrijkwam en dat hebben we graag geaccepteerd. De bediening was niet echt professioneel maar uiterst vriendelijk en zeker bezig om je een fijne avond te bezorgen. Van de voorgerechten, soep, worstjes, meloen met port en gevulde tomaten hebben we gewoon lekker zitten genieten. Jammer is alleen dat de tomaten gevuld waren met roze garnalen in plaats van de beter smakende grijze garnalen. Dit was overigens wel keurig gemeld toen we op voorhand hiernaar vroegen maar wat ons betreft liever wat minder of een iets hogere prijs in ruil voor de betere smaak van de Hollandse garnalen. Bij het hoofdgerecht smaakten de brochettes uitstekend, was de entrecote van zeer goede kwaliteit en verdween de zwaardvis ook met lovende woorden naar binnen. De frites was prima en meer dan voldoende maar de geserveerde salade maakt echt de indruk van de sluitpost bij het vlees. De nagerechten zijn niet echt verfijnd maar smaakten heel goed en mogen best iets kleiner zijn. Met het gratis kopje koffie werd een mooie avond afgesloten.

Marcels_mening .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
La stancia is recentelijk geopend in Numansdorp.
Ondanks wat minder goede recensies over een andere vestiging (Leerdam) hier toch maar eens een kijkje gaan nemen.
De inrichting ziet wat een beetje somber en saai uit, ook stonden er nog wat kartonnen dozen bij de deur naar de keuken wat een wat rommelige indruk maakte.
De bediening was erg vriendelijk maar zorgde bij het opnemen  van de bestelling voor wat verwarring door eerst bij iedereen het voorgerecht op te nemen en daarna nog een keer rond te gaan voor de hoofdgerechten.
De geserveerde voorgerechten waren flinke porties (de niet zo grote eters zijn gewaarschuwd).
Ook de hoofdgerechten mochten er zijn. Mijn vrouw had de ‘mixed vis’ en nadat alles op tafel was gezet zei de ober: “O dat ziet er wat weinig uit, ik ga nog even wat calamares halen.’ Waarna er nog een portie daarvan op tafel werd gezet.
Zelf had ik de ‘mixed vlees met 5 soorten vlees’ waarbij ik 5 stukjes per soort verwachte. Het bleken echter bijna 5 porties van elk te zijn (waaronder een hele sparerib, een worstje, een spies, een stuk biefstuk en een stuk lamsvlees)
Bij elkaar een flinke maaltijd dus! Minpuntje was wel dat ik om ‘medium’ gevraagd had maar ‘well done’ kreeg.
Alles smaakte echter prima en de sparerib was perfect bereid!
Bij het afruimen vroeg de ober of alles gesmaakt had en maakte ik de grap ‘dat wel maar het was alleen een beetje weinig’ Waarop hij direct vroeg of hij nog wat meer moest halen voor me.
Omdat ik al bijna plofte heb ik daar vriendelijk voor bedankt. Wees dus bedacht op wat je vraagt haha
Als toetje een dame blanche genomen die helaas wat standaard was uitgevoerd met ijs, (spuit?)slagroom en chocolade saus (uit een fles?).
Ter afsluiting kregen we van het huis nog een kopje koffie.