Over het restaurant La Señorita Tapas

Lekkerste tapas en sangria in Utrecht

Beleef een heerlijke tijd in Utrecht met een bezoekje aan het tapasrestaurant La Señorita! Het restaurant ligt in de mooie, oude historische binnenstad van Utrecht. Een avondje La Señorita betekent gezellige drukte, heerlijk eten, sfeer en uiteraard gezelligheid! Sinds maart 2014 is dit restaurant open voor iedereen die op zoek is naar de lekkerste tapas en sangria.

Meer informatie over restaurant La Señorita Tapas

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant La Señorita Tapas

ferdi K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Eindelijk weer eens een fraaie voorjaarsdag hier even neergestreken met lieve vriendin noah tijdens een dagje Utrecht. Omdat we nog een uurtje de tijd had voordat we een rondvaart deden, hier even neergestreken bij dit gezellig ogende tapasrestaurant aan de Oudegracht, onder de Rembrandt Bioscoop. Lekkere tapas genomen bij een glas witte wijn en, het mag gezegd, heel vriendelijke bediening die goed rekening kon houden met onze tijdslimiet i.v.m. de boottocht. De tapas waren goed op temperatuur, maar hadden van ons iets pittiger gemogen. Volgende keer misschien? Hoe dan ook, een prima uurtje daar bij La Senorita. Hasta luego!!!
Laura P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We hebben bij La senorita gebruikt gemaakt van de AH restaurantactie en dat viel tegen. We hadden gekozen voor het 4 gangendiner (verschil met 3 gangen was dat je bij 4 gangen ook een toetje kreeg).
- Eerste gerecht was brood met aioli, kruidenboter en tapenade, wat prima was.
- Het tweede gerecht, het voorgerecht, viel echter tegen. We kregen met z'n 2en één bord, waar een beetje sla op zat, 2 stukjes meloen, ham en 4 olijven. Op de menukaart stond dat we pinchos zouden krijgen, dus wij hadden iets heel anders verwacht. Spaans was het ook niet. Werd goedgepraat met het feit dat het volgende gerecht 7 tapas zouden zijn en dat meer dan genoeg zou zijn. Het ging ons echter niet om de hoeveelheid, maar om het gerecht zelf.
- De tapas zelf waren verder gemiddelde kwaliteit. Door de variatie gelukkig genoeg keuze. Was wel veel, hebben het niet opgekregen.
- Nagerecht was enorm veel; met z'n 2en een bord met enorm veel fruit, 4 bolletjes ijs, slagroom en 2 taartjes. Notentaartje (ik denk dat dat het was?) had bijna geen smaak.

Kortom, gaat meer om kwantiteit dan kwaliteit. Zou het niet aanbevelen om naar dit restaurant te gaan met de AH restaurantactie.
Ted G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Op het terras aan de werf bij ondergaande zon met de herfstkleuren weerspiegeld in het water is het prima toeven bij La Senorita. Los señores van de bediening waren erg prettig en bovenal het eten was zeer smakelijk.
Marloes S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We waren hier met de AH restaurantactie. De kwaliteit van de gerechten is heel verschillend. De smaken zijn goed, de bereiding laat hier en daar te wensen over. De opmaak van het voorgerecht is heel karig. Maar al met al is het een gezellig restaurant als je even wat wil eten. De prijs van het menu is niet serieus te nemen, het is duidelijk dat hier is gekozen voor een fictieve prijs voor deze actie, wat het dan weer rechtzet.
Meerf S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Reservering bij restaurant la senorita met een groep, afscheidsfeestje die erg geslaagd was. Alles ging volgens plan en de bediening heeft een grote bijdrage hieraan geleverd.
hutspotutrecht R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wij verblijven een aantal dagen in Utrecht en zijn getipt om bij La senorita te gaan eten. We werden al erg fijn ontvangen en het eten was erg lekker. De bediening was heel vriendelijk en nam de tijd voor je. We waren zelfs zo enthousiast dat we er de dag erna weer zijn gaan eten. De avond was minstens even geslaagd als de dag ervoor! Volgende keer als we uit Groningen komen weten we zeker waar we weer een tafel gaan reserveren.
Stefanie E.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Gezellig restaurant waar het personeel zeker hun best doen om het een ieder naar de zin te maken en te vragen of alles naar wens is. Zeer behulpzaam en vriendelijk!
beau J.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
De tijd van onze leven bij la senorita! Mijn zus had een vrijgezellefeestje voor mij georganiseerd bij la senorita. We kregen een aparte zaal waar we konden zitten. Bediening was erg alert en vriendelijk. Bij het eten waren we vergeten dat er wat vegetariërs tussen zaten en dat hebben ze heel fijn voor ons opgelost! Ideaal voor groepjes!
Maarten Y.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
We hebben een grill variatie genomen et een wijn en bier. Het was aardig goed om te eten.
jorick D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Gisteren met een grote groep gegeten bij la senorita, eten was ruim voldoende. Ondanks de grote groep kwamen de drankjes mooi op tijd, gastheer was vriendelijk.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Voor het eerst bij dit restaurant geweest. Zeker een aanrader. Hele vriendelijke en correcte service, leuk ingericht.
Michel J.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Hier geweest op een redelijk zonnige dag, echter werd het al wat frisser, dus afgesproken dat wij een drankje op het terras nuttigen en daarna naar binnen gaan voor het eten, komt men toch met de voorgerechten naar buiten.
ok kan gebeuren, keuze gemaakt voor het 4 gangenmenu ZONDER vis, wordt een menu MET vis geserveerd.
dit wordt netjes opgelost, vervolgens willen wij graag nog wat drinken, maar de bediening is niet attent genoeg om dat op te merken, overigens is de medewerker met wie wij de bestelling hebben opgenomen niet meer aan onze tafel geweest, en kwam er telkens iemand anders.
uiteindelijk nog een drankje besteld, deze is alleen niet gebracht, maar wel op de rekening terecht gekomen.
Nadat wij het hoofdgerecht hebben genuttigd, kwam er niemand meer om de nagerechten op te nemen, wij hebben maar om de rekening gevraagd, waar overigens wel de nagerechten werden berekend.
het werd wel weer opgelost, maar weer moesten we er om vragen.
Toto een volgende keer zegt de ober nog, nou dat denk ik niet, overigens was de eigenaar te druk op zijn mobiele telefoon ipv zijn personeel aan te sturen, het was niet druk in het restaurant, en dan zulke fouten maken, het zal er niet snel druk worden denk ik.
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker gegeten,vooral de huisgemaakte notentaart was heerlijk!!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Gisteren met z'n vieren gegeten daar en ons is het goed bevallen. Moest wel wennen aan het rumoer. Maar dat werd minder nadat iedereen z'n gerecht had. Bediening was vriendelijk en ons eten kwam ( vonden wij) redelijk snel en daar hou ik wel van. Kortom wij komen zeker nog een keer terug.
rob N.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Eten komt snel en goed, drankjes laten te lang op zich wachten.
En als er 20% korting wordt vermeld is dat blijkbaar alleen op het eten en niet op de drank.
Veel gedoe met de rekening daardoor.
Akoustiek is dramatisch
Wybe K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De tapas smaakten goed maar de gerechtjes waren wel zeer simpel. Iets meer verfijning zou het restaurant nog aantrekkelijker maken
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De mensen zijn aardig, dat is het belangrijkste wat er te melden valt over dit restaurant, naar mijn idee.
Het zijn vooral jonge mannen die er werken en ze doen echt goed hun best.
Er komen ook vooral jonge mensen eten en de sfeer is goed, mensen hebben er lol.
josje V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Verleidelijke restaurant, je loopt er langs en ziet gelijk een grote karaf sangria! heel aantrekkelijk!
Ik heb laatste keer in spanje tapas gegeten en dat was zeer speciaal omdat het volgens hele oude recepten gemaakt werd. En toen dachten wij we gaan het ook eens in Nederland proberen en terwijl wij langs de grachten aan het varen waren merkte ik het restaurant la senorita op.
Dus zijn we later op de avond hier gaan eten met de albertheijn actie.
We gingen voor de 4-gangen waarbij je dus ook een dessert kreeg. Het eten was vrij bijzonder. Veel verschillende soorten tapasgerechtjes we kregen het helaas niet allemaal op dus heb ik het meegenomen.
Aparte dessert (granddessert) met veel variatie zoals chocoladetaart, notentaart en fruit met ijs.
shoft S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Al een maandje bezig met het zoeken naar de juiste locatie waar ik mijn vrijgezellefeest kon vieren. Hier heb ik 3 maanden over gedaan. Uiteindelijk ben ik beland bij La senorita, hier hadden ze op 9 September nog een aparte zaal beschikbaar voor ons. Ik kwam even langs om te kijken en het was perfect! We mochten onze eigen muziek aansluiten op de speakers via onze telefoon en konden de ruimte inrichten volgens onze eigen wensen. De bediening is zeer netjes en hulpzaam ingesteld. En naar onze mening de beste tapas restaurant als het gaat om eten en service. Beste vrijgezelle feestje ooit !!!!
chefde L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Gereserveerd voor 9 september om 6 uur, helaas kwamen we een half uur te laat en we hadden dat ook netjes gemeld en dat was geen enkel probleem want ons tafeltje stond al gerserveerd. Éénmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door de lieve gastheer. Het eten is bijzonder goed. We bestelden meerdere soorten schalen tapasgerechtjes, ik ben gewend dat tapas enorme kleine porties zijn waar je echt 4 rondes van moet eten maar hier zijn ze gelukkig wel gul! Nette bediening, mooie locatie en als je toevallig nog naar die bioscoop moet komt het goed uit want die is precies boven het restaurant. Sangria is aanwezig en de Parreno tinto wijn is ook een aanrader.