La Scala

Hof 24 3811 CK Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Scala

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,8
Duur
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Na een middagje Bach in Amersfoort op 8 oktober wilden we wat gaan eten: wel tien restaurants geprobeerd maar steeds geen plaats. Eindelijk bij La Scala konden we terecht. Het interieur was niet geweldig maar we werden heel vriendelijk ontvangen. We bestelden een pizza en een hoofdgerecht met vis. Beide waren voortreffelijk en de rekening viel mee. Zeer aan te bevelen.

Janvanw
Schoonhoven55 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
In het verleden verschillende malen heerlijk gegeten. Daar is wel wat veranderd. Het begon al met een beduimelde menukaart die vol zat met oude etens resten. Voor 2 voorgerechten en 2 pasta gerechten met 3 glazen wijn en een glas Campari € 84,-- rekenen voor echt geen bijzondere gerechten vind ik erg veel. € 5,-- rekenen voor 4 sneetjes stokbrood zonder dat dit besteld was vind ik ook erg veel. Wel vriendelijke bediening maar dit gaan we niet weer doen.
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten is altijd superlekker! We hebben er al vaker gegeten. De laatste keer hebben we de pizza bella Italia, pizza caprese en de pasta garganelli besteld en stuk voor stuk waren het heerlijke gerechten! Daarnaast is de sfeer van het restaurant super en de bediening is fantastisch!
W. H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
La Scala heeft een niet zo grote kaart, maar dat is geen probleem, misschien zelfs wel een voordeel. De gerechten die op de kaart staan zien er allemaal aantrekkelijk uit. Ik heb pizza gekozen en er staan een aantal verrassende combinaties op de kaart. De pizza was erg goed.
La Scala ligt aan de gezellige Hof. Wij hebben binnen gegeten vanwege het weer. La Scala heeft om binnen te eten twee mogelijkheden: het gezellige restaurant en de even gezellige serre.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Geweldig gebouw met een prachtige inrichting, voornamelijk de kant aan de krommestraat is heerlijk om te zitten.

Vooraf had ik een vitello tonato, heel lekker vrij weinig op aan te merken al had er wel een ietwat verfijndere smaak aan mogen zitten. Het hoofdgerecht, de pizza Bella Italia, was grandioos. De lekkerste pizza in Amersfoort, naar mijn mening.

Dus wil je pizza eten in t hartje van Amersfoort, dan is dit the place to be.
Rjcd .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Het eten bij La Scala was OK, maar niet bijzonder. Het miste de kenmerkende Italiaanse smaak. De ober was vriendelijk en de twee gangen werden in een goed tempo opgediend. Alleen de sfeer is echt beneden niveau. Heel ouderwets en versleten, zowel het meubilair, de wanddecoraties als de lampen aan het plafond. Papieren tafellakens doen heel armoedig aan. Ook de muziek droeg weinig bij aan een betere sfeer. De slechte prijs/kwaliteit verhouding is voor ons de reden om deze eerste kennismaking met La Scala ook ons laatste bezoek te laten zijn.
Rinus E.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hadden zin in een pizza voordat we 's middags naar de film zouden gaan. De door ons bestelde pizza's (4 Formaggi en vegetariana) waren verrassend lekker. De rode huiswijn was niet verkeerd en de jus d'orange was goed.
De inrichting van La Scala is sober.
Jammer dat wij bij het afrekenen moesten ontdekken dat er twee gerechten op de rekening stonden die wij niet hadden besteld. Een afscheidsgroet bij het verlaten van het restaurant was er ook niet bij.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Reserveren lijkt iets wat ze wel vragen maar de uitvoering ervan lijkt nutteloos. Ergens wordt alsnog een tafel van iemand anders voor ons in orde gemaakt.
De bediening is waarschijnlijk vandaag voor het eerst aan het werk. De kwaliteit van het restaurant neemt duidelijk af. De gemakkelijke aanloop van het winkelend publiek aan het eind van de dag lijkt zijn tol te eisen. Het eten is nog steeds goed maar de kwaliteit wordt duidelijk minder. Het interieur is duidelijk toe aan een opknapbeurt.
Wil je even snel een pizza eten of een makkelijke pasta dan ben je hier aan het juiste adres. Zoek je een kwalitatief hoog niveau Italiaanse tafel tijdens een sfeervolle avond zou ik op zoek gaan naar een andere deur.
Toch jammer want we kwamen hier graag.
Mjdejong .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
La Scala is een van ons meest favoriete restaurants in Amersfoort. Als je je even in Italië wilt wanen, moet je hier zeker heen. Tosca is een vakvrouw en haar team heeft de spirit! Ze weten wat goed eten is. Iedere gast voelt zich welkom; of je nu voor een overheerlijke pizza komt, of uitgebreid luxe wilt eten met goed glas wijn, alles is mogelijk. We kunnen er veel over vertellen, maar kom gewoon zelf het stukje Italië in Amersfoort ervaren :-)
Jochem1973 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Na het winkelen besloten om uit eten te gaan bij La Scala. We kozen voor het Assaggi Menu 7 gangen lang genoten van het lekkere eten. Echt een aanrader. De wijn was ook lekker en de sfeer in het restaurant goed. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Ffranky .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Een heerlijke ontdekking, dit leuke restaurant met een fijne en zeer vriendelijke gastvrouw, waar je bovenal bijzonder smakelijk kunt eten: de pizza zo lekker krokant of de lasagna, die ik nog nooit zo vers en mooi gekruid proefde. Ook de huiswijn laat niets te wensen over! La Scala weet wat goed eten is :-)
Moeilijkeeter .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Bij La Scala heerlijk gegeten.
Bij binnenkomst valt meteen de goede informele sfeer op. Het personeel werkt leuk samen en je ziet gewoon dat ze het leuk vinden om te werken ondanks dat het aardig druk was.
Verder is de Serre erg traditioneel ingericht (ook hele mooie schilderijen vaak gemaakt door ene Tosca volgende keer ga ik vragen wie dat is) en als je dan ook even zit vergeet je bijna dat je in Nederland zit te eten.
Wij zijn hier gaan eten doordat een collega van mijn partner aangaf hier de lekkerste pizza's te eten van de regio.
Onze ervaring:

2x tomatensoep

Heerlijke verse soep met een goede volle smaak.

2x Pizza

ongeacht welke Pizza je neemt vallen er een aantal zaken positief op. De bodem en de korst heerlijk krokant en goed van smaak.
geen overmatig kaas gebruik oid het is duidelijk dat ze weten hoe het moet. En overduidelijk dat de meeste ingredienten die ze gebruiken gewoon vers zijn waardoor je ook echt goed met elke hap proeft wat je eet.
Ik heb niet vaak zulke lekkere pizza's gegeten.
Echt een aanrader.

Helaas geen dessert genomen omdat we allebij een beetje proberen af te vallen. Maar het was heel lastig want er kwam een bord met tiramisu voorbij het was alles behalve een klein stukje misschien dat we volgende keer dat maar moeten bestellen met 2 lepeltjes.

Zijn er dan ook min/aandachtspuntjes.
Ja
De koffie was waarschijnlijk bij het maken niet goed aangedrukt of te fijn gemalen waardoor er wat koffiestukjes in de laatste slok koffie zaten de smaak was nog ruim voldoende. Verder moet je voor het toilet naar boven via een prachtige antieke trap die scheef is waardoor je zeker de leuning moet gebruiken en wat een groot obstakel kan worden op het moment dat je iets te veel van de lekkere huiswijn in je systeem heb zitten.
En de stoel waar ik op heb gezeten was prima maar de tafel was aan de lage kant helemaal voor mijn partner.

Tamara bedankt voor de goede zorgen en service en zeker tot een volgende keer.
Demib .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Ik heb heerlijk gegeten bij la scala ! Heerlijke wijnen en super eten, gevarieerd van verschillende pasta's en pizza's. Ook de bediening was helemaal top, aardig en ze boden een goede service aan, zeker de moeite waard om er vaker te gaan eten
Varietas_delectat .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Op een zondagavond heb ik met een collega hier gegeten. Het eerste wat opvalt is de grote serre aan de Krommestraat. Daarnaast zijn er 2 terrassen, waarvan een aan het gezellige plein 't Hof. We besloten dan ook om hier te gaan zitten. De gastvrouw, Tosca, raadde ons de Pinot Grigio aan voor bij het eten. Ik zelf had de entrecôte met gegrilde groenen, rucola en parmezaan. Mijn collega had de pasta vongole. Het gerecht was heerlijk, en de wijn paste hier uitstekend bij. Liefhebbers van la cucina Italiana zoals ik kunnen hun hart ophalen bij la Scala: het restaurant is verre uit het beste Italiaanse restaurant van Amersfoort!
Mayra K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Laatst met mijn moeder bij La Scala gegeten. Eindelijk weereens echt italiaans. We kozen de piccata en canneloni met aubergine en het was heerlijk! Ook van de montepulciano wijn hebben we genoten. De service was hartelijk en oprecht, de gastvrouw Tosca zorgde goed voor ons.
Heerlijk033 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Zodra je binnen stapt waan je in Italie, al meerdere malen ij dit restaurant gegeten ik kom er al jaren.. Maar dit keer kon ik niet kiezen en de kok heeft ze eigen fantasie gebruikt ik kreeg heerlijke huis gemaakt ravioli gevuld met aubergine en ricotta mmm krijg spontaan weer trek!
We dronken de molitpationo erbij en we genoten.. Een echte aanradeder dit restaurant vooral voor de gene die heel ff toch de sfeer wil proeven van Italie..
Laurameeuwesse .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Erg leuke gastvrouw, gewoon gezellig ongedwongen leuk! Het eten was lekker vers dat kon ik gewoon proeven, zelfs iets speciaals gekregen wat ze ons aanbood wat niet op de kaart stond!
Decor vond ik ietsjes minder, maar dat is gewoon niet mijn smaak denk ik. Ook hier weer een leuke avond gehad.
RuudvdB .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Het menu van La Scala is inmiddels aangepast, minder keuze maar dat is juist in het voordeel. Naast de pizza's, zijn het juist ook de pasta's die bijzonder fijn zijn.
Tip 1: de kok maakt graag iets buiten de kaart om klaar, speciaal op je eigen wensen afgestemd.
Tip 2: vraag ook naar de wijnen buiten de kaart om.
Izabel K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Onlangs weer bij La Scala wezen eten en het blijft toch een favoriet. Geen slappe pizza's zoals bij vele andere Italiaanse restaurants maar heerlijke echte Italiaanse gerechten die met ambacht zijn gemaakt. Ook nu met de nieuwe kaart waar kwaliteit en verassende gerechten op staan blijft het heerlijk vers eten. Wij zaten in de lichte serre met prachtige wandschilderingen wat voor veel sfeer zorgt. Ook de gastvrouw en personeel maken het altijd tot een gezellige sfeer. Ik nam de tagliatelli del bosco. pasta met bospaddestoelen. heel erg lekker! ook het desert (tiramisu) was heerlijk en huisgemaakt. Je merkt gewoon aan alles dat dit restaurant gerund wordt door echte Italianen, iets wat je niet vaak meer ziet bij een Italiaans restaurant!!
Henriette78 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Heerlijk gegeten bij La Scala. Vooral genoten van de verschillende antipasti gerechtjes. Heerlijke langoustine en proscuito. Ook de pasta waarvan je proeft dat deze vers is was heerlijk. Ook nog een erg genoten van de rode wijn. Qua Italiaans eten een echte aanrader. Ook een goede prijs kwaliteit verhouding.