La Salute Ristorante

• Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Devosbastiaan . Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk gegeten wederom bij La Salute. Verwacht een echte Italiaanse sfeer. De gerechten zijn klassiek, niet verrassend, maar van een zeer goede kwaliteit, dit komt dicht in de buurt van wat ik in Italië gewend ben qua kwaliteit van de producten. Tip: serveer de rode wijnen niet boven de 20 graden.
Jan V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Eten bij Salute staat garant voor een geslaagde avond. Eten is altijd top, bediening vriendelijk en vrolijk, aankleding is echt Italiaans! Ook voor dieetwensen kan je hier prima terecht!
Aanrader. Ik kom er regelmatig, en blijf ik doen...
Smulaap . Gastronoom (30 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
La Salute moet het duidelijk hebben van de glorie van vroeger en de naam die ze daaraan hebben overgehouden. Helaas is inmiddels deze glorie vergaan....de pizza was zeer gewoontjes, zonder lekkere knapperige korst. Mijn partner had zwaardvis waar de graten nog in zaten en die overgoten was door de kappertjes. De chagrijnige ober keurt je geen blik waardig, en zet zelfs de drank op tafel terwijl hij de andere kant op kijkt. Daarbij is hij tot 2 keer toe iets dat we besteld hadden vergeten te brengen. We zaten in de tuin, die zeer dringend een opknapbeurt nodig heeft. Wat een verschil met de lunchroom! Hier zien ze ons absoluut niet meer terug.
Smaaksma . Bourgondiër (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
La Salute is een soort tijdscapsule, een Italiaanse grot in Rotterdam, waar veel voetballers kwamen en komen. Aan de muur hangen foto's met handtekeningen van Cruijf, Koeman, Pelle en dat was voor onze oudste zoon een feest. De andere twee hadden genoeg ruimte om te bewegen en vragen te stellen. Het personeel was lief en vrolijk. Ik vond dat we best lang moesten wachten op het eten en het eten zelf, viel me tegen. De ossehaasstukjes waren droog en de saus was grof. Ik denk dat die van truffelolie en niet truffel was (?), maar ik ben geen expert. De kinderen vonden de pizza's heerlijk (maat klein is groot genoeg voor een flinke eter!). Ze konden hem geen van allen op en mochten de rest in een doos mee naar huis nemen. Mijn man had overigens een heerlijke pizza carpaccio.

Ik heb 2 keer in het restaurant gegeten en beide keren viel dta tegen. Máár...ik heb ook twee keer van de catering gegeten op een verjaardag (omg, de truffel lasagna) en dat was verrukkelijk! Veel beter dan in het restaurant, maar misschien had ik precies dezelfde gerechten moeten nemen om dat echt te beoordelen.
Tussen mijn eerste en tweede bezoek zat een paar jaar. De zaak is steady in kwaliteit. Sfeer is altijd goed, kindvriendelijk, beetje prijzig, vooral omdat je tegenwoordig op andere plekken in Rotterdam voortreffelijke pizza's en pasta's kunt krijgen, maar ach, het is ook een stukje Rotterdamse geschiedenis.
Mkroken . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wederom heerlijk gegeten, nieuwe kaart en 3 nieuwe gerechten genomen en was heerlijk. Koffie is altijd ok en de limoncello overtreft de bediening niet maar zo verschrikkelijk lekker. Echt een aanrader.
Godelieve O. Gastronoom (50 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Eigenlijk is La Salute een dorpsrestaurant in Hilligersberg.
De aankleding is al jaren hetzelfde, houten tafeltjes familie foto's aan de muur. Vrolijke Italianen (of hun Nederlandse vrouw) die de bediening regelen.
Wij aten Vitello Tonato en coquilles vooraf (dagspecialiteit). Beiden ok maar niet bijzonder. De Vitello wat dik gesneden en de coquilles verdronken in de smaak van de saus en waren te lang gebakken. Als hoofdgerecht kozen we lamskoteletjes en sliptong. De sliptongetjes waren lekker. De lamskoteletjes hadden weinig vlees en waren te ver gebakken, waardoor te droog.
Al met al vonden we het eten dus behoorlijk tegen vallen. Om ons heen zagen we veel lekkere pizza's voorbij gaan. Als we nog eens terug komen dan gaan we voor een pizza.
Klacht numer 010 4221122 libero. Lo Monaco grazie
Ray-47 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heerlijk in de tuin met zn 4 en pizza gegeten. Gezellig , heerlijke pizza! Vriendelijk personeel.
Geen standaard pizzeria! Top!
Mary V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Nu in de tuin van Restaurant La Salute ! Heerlijk eten , lekker wijntje erbij en een service , die je thuis voelt komen ! Een beetje vakantie in Hillegersberg .
Rene B. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Toen wij aankwamen was het restaurant tjok vol. Een misverstand met de afgesproken tijd maar na 5 minuten konden we aan tafel zitten. Mijn lamsvlees gerecht was een bijzondere uitzondering in de restaurants van heden - er werd volop aardappelen en groenten geserveerd bij de vlees. Echt lekker lamsvlees, zonder bijsmaak. Mijn partner had een pizza die lekker kruidig was. De toetjes zijn ook lekker groot.
De inrichting is niet modern maar past wel bij La Salute. Ondanks de vriendelijk bediening die soms traag was, was dit uiteindelijk geen straf. Eén ober was gezellig gek en verraste iedereen met meerdere liedjes terwijl hij gitaar speelde. Op een gegeven moment was iedereen aan het zingen. Echt een gevoel van "ons kent ons", lekker Italiaans familie gevoel.
Hier komen wij zeker terug, zo'n gezellige avond eten heb ik in jaren niet meer gehad.
Raelie . Fijnproever (7 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
La Salute is een gezellig restaurantje in Hillegersberg. Er hangt een typisch Italiaanse sfeer, waarbij de service zo nu en dan wordt begeleid met mooi gitaarspel. Met gezellige bombarie worden de gerechten op tafel gezet. Ik heb genoten van een verse pasta (linguine) met kreeft. De pasta en de saus waren heerlijk. De kreeft was goed bereid, maar had ietsje korter in de pan gemogen. Complimenten dat er goed rekening werd gehouden met de allergieën en dieetwensen. Al met al hebben we een heel gezellige avond gehad. Voor herhaling vatbaar!
Marco A. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Na lange tijd weer eens lekker wezen eten bij La Salute. Zelfs op dinsdagavond is de sfeer geweldig. Heerlijk voorgerecht besteld en het hoofdgerecht was ook weer toppie Daarna heerlijk met de fles limoncello op tafel met ze alle als 1 familie zitten na tafelen.
Whitley H. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Hier kun je echt heerlijk eten, zowel lunch als dinner. Ik kom hier heel graag en geniet elke keer weer van het eten met veel gezelligheid :) de risotto is echt een aanrader en ook de pizza is verrukkelijk!
NathalieJanssen . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag gegeten bij La Salute voor de eerste keer, erg lekker gegeten en goede bediening.
Erg gezellig en wat erg leuk was dat de ober op zijn gitaar ging spelen goede sfeer je voelt je er gelijk thuis. Wij hebben heerlijke pasta gegeten lekkere zeebaars in zeezout als dessert tiramisu met limoncello. Echt een aanrader wij komen graag weer terug.
Jeannette54 . Gastronoom (26 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Totaal onverwachts gisteravond bij La Salute gaan eten met zijn 4en en ik moet zeggen dat wij aangenaam verrast waren. Bediening heel joviaal en vriendelijk, speelden goed op onze vragen in. Eten was erg lekker. Wij hadden als voorgerecht een antipasto misto di carne die mooi werd opgediend en daarna nog een ansjovis pizza, een insalata caprese en vitello tonnato, als nagerecht de profitterol. Zomaar op een gewone maandagavond ook nog eens leuk geïmproviseerde muziek op de piano en gitaar.....Hoe speciaal kan een etentje dan worden op de maandagavond? Zeker een zaak om terug te komen.
Jahangul S. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gezellig met mijn man en kinderen lekker gegeten bij La Salute!
Oh wat was het gezellig!!!
Wat was het toch een gezellige en leuke Siciliaanse sfeer!
We voelden zich gelijk thuis.
Er was een man die ging live gitaar spelen en zingen bij ons aan tafel.. echt FANTASTISCH!! Ik had heerlijke zalm lasagne op!
Ik raad dat iedereen aan!
Mijn man had kalfsoester met kastanje en porcini's genomen en dat was ECHT verrukkelijk!
De kinderen namen allebei pizza funghi, eerlijk is eerlijk het was de lekkerste pizza die zij/wij ooit hebben gegeten in Nederland.
Er was een super leuke kinderkamer waar de kinderen konden spelen met een leuke en gezellige oppasser.
Als dessert koos mijn man chocolade soufflé en ik tiramisu fragola (aardbei), de kinderen namen allebei een kinderijsje.
Nogmaals het was heerlijk! We hebben nog nooit zo lekker gegeten!
La Salute staat bij ons op nummer 1 in de lijst!
We komen voor kerst weer bij jullie eten!
Bedankt voor alle service en lekkere eten!
Tot snel!

Groetjes van Jahangul en Riccardo
Marielisa B. Gastronoom (14 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
een leuke eettent in Hillegersberg met een authentiek sfeertje. In eerste instantie verwachtte ik geen bijzondere kwaliteit aangezien het interieur wat sleetse uitstraling had.
Het eten was goed bereid, smaakvol met goede ingrediënten. De ober nam zijn vak serieus, en was professioneel bij het serveren. Er is een ruimte voor kinderen met toezicht (oppas). De oppas vonden wij niet zo vriendelijk, maar dat terzijde.
Er werd live muziek gespeld en dat was super leuk. Aan het einde kregen wij een limoncello van het huis. Wij hebben er met 2 gezinnen gegeten.
Monique V. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Eten bij La Salute is niet chique maar wel heel gezellig met super vriendelijk personeel. De houten stoeltjes en tafels staan dicht bij elkaar en zijn erg eenvoudig maar de Lasagna Tartufo is daarentegen goddelijk! Wat is dat een prachtig gerecht.
Vooraf een anti pasti met kaas (o.a. parmezaanse kaas) en mooie proscutto/serrano ham, erg lekker.
En ze hebben hier een heerlijke Ripasso wijn.
Alles voor een lekker en gezellig avondje uit.
M R. Gastronoom (26 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op zondag 7 November 2015 hier wezen eten. Moest even snel, want had later in de avond een afspraak. Stond op mijn lijstje van Italiaanse restaurants welke ik graag af wilde strepen. Met 2 andere mensen pizza gegeten. Paar drankjes genomen. Niets op aan te merken. Gezellige zaak, prima eten. Kom gauw hier terug om andere gerechten te proeven. De zaak zat bijna vol. Er hangt een sfeer van ons kent ons.
Patrick V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
La salute is een super gezellig restaurant waar je heerlijk kan eten, waar de bediening top is, en waar je in een heerlijke Italiaanse sfeer kan vertoeven. Zelf ben ik een fan van de heerlijke ossenhaas in truffelsaus met een heerlijke zelf gemaakte Limoncello erbij en we komen er erg graag, ik zeg zeker de moeite waard om eens langs te gaan!