Meer informatie over restaurant La Rusticana

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Elbertsen .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Enige tijd terug zijn we met vrienden wezen eten bij Rusticana en daarna alweer 2x terug geweest.
Beide keren met mooi weer zodat we heerlijk in de tuin hebben kunnen eten.
Fijne, vriendelijke bediening met verstand van zaken.
De wijnkaart is heel erg uitgebreid en bevat veel mooie wijnen die zelf zijn meegenomen uit Italië, dit zelfde geldt voor de collectie grappas.
Qua eten hebben we ondertussen zowel vis, vlees als pasta gegeten en alles was zeer goed klaargemaakt met mooie, verse ingrediënten.
Ook de kaascollectie is zeer de moeite waard, er kan gekozen worden voor een kaasplankje met kazen uit heel Italië of een plankje met kazen uit Noord Italië.
De truffelhoning, vijgenjam en vijgenbrood maken het helemaal af.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Gezellig in de achtertuin gegeten. Het was zoals vanouds weer prima verzorgd en smakelijk. Vooraf het heerlijk Rozemarijnbrood en daarna pasta's waarbij je een kleine of grote portie kon nemen. Goed van smaak. Prettige bediening. Enige minpuntje was het lauwe water in de karaf.
Kalaforni .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Werkelijk een hele goede Italiaanse authentieke keuken , met 4 personen gegeten en alle vier er over eens , dit is een geweldig restaurant , aanrader de drie smaken carpaccio en de pasta kreeft , vitello tonnato , leuk detail werken praktisch alleen maar Italianen
Rogiervhuffelen .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Van de week hier gegeten, op de donderdag koopavond.Gezellig druk, we komen hier vaker en wetende dat de kwaliteit hier altijd goed is, deze keer weer gerechten waren erg lekker en authentiek van smaak, zoals je van een echte italiaan kan verwachten! Decor is simpel maar dat heeft zijn charme. Heerlijke wijnen, zeer goede cuisson van de Black angus mijn vriendin had tagliatelle met truffel zij ook erg enthouisast pasta was mooi al dente. Al met al een zeer lekker gegeten!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Iedere keer als mijn vrouw en ik hier gaan eten is het een culinair genot. Zo ook deze keer.
Als eerste gang hadden we beiden, Animelle di Vitello con Cipolle Stufate e Salsa al Marsala, heerlijke kalfszwezerik gebakken in boter en salie.
Helaas was één van mijn favorieten, Tagliolini Neri con Gamberi e Rucola, vanwege de populariteit als niet meer aanwezig, maar het vervangende gerecht van de dagkaart, Spaghetti con Gamberi e Broccoli all`Aglio e Peperoncino, was een waardige vervanger.
Vervolgens had ik een zeer malse lamskroon, Carré Agnello all`Aglio Dolce e Rosmarino, terwijl mijn vrouw de Saltimbocca alla Romana gekozen had. Als afsluiter een verrukkelijk ricotta taartje Torta Ricotta e Frutti di Bosco. Samen met de bijpassende wijnen bij elk gerecht, was het een paar uurtje volop genieten.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Gezellig op en top Italiaans restaurant in de Arnhemse binnenstad. Vaak staan er mooie wildgerechten op de kaart en ook in de wijnkeuze begeleidt de bediening je goed. De vaste kaart is ogenschijnlijk al enige tijd onveranderd maar de gerechten buiten het menu om spelen goed in op het seizoen. Zomers kun je buiten in de grote stadstuin eten.
Jurgenm .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Op advies van een chefkok gaan eten bij LaRusticana. We hebben hier erg lekker gegeten. Prima wijn, goede service. Allemaal tip top in orde.
Robert, bedankt voor de tip.
Jilly8 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Alweer heerlijke gegeten!
Ik heb Melanzane als voorgerecht gehad en Struisvogel als hoofd.Wij heb eerste een glaasje Prosecco met heel lekker warm brood met zout en rozemarijn. Vriendelijke service ,maar voor mij ging het te snel [veel mensen ga naar Bioscoop dus voor hen prima]. Niet goedkoop wel lekker!
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Voorgerecht en tussengerecht besteld als uno per due. Dat was geen probleem en ook absoluut een aanrader. Voorgerecht was een proeverij van allerlei lekkere Italiaanse hapjes. Er werd ons voorgesteld om bij de gerechten een bijpassende wijn te schenken en ook dat bleek een voortreffelijke keuze. Absolute aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug !
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Vriendelijke ontvangst, in een beetje sombere omgeving . Jammer was dat mijn Italiaanse favoriet, de OssoBucco niet voorradig was. Het voorgerecht ,Bressaola met geitenkaas, was smakelijk, niet echt bijzonder. Hoofdgerecht : mijn partner smulde van haar tongetjes ,mijn zwaardvis was correct klaargemaakt, het garnituur bij beide gerechten smaakte matig en het pureetorentje leek prefab.
Sjany V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Heel lekker gegeten. Uitgebreide kaartkeuze.
Wijnkennis erg goed van het personeel.
Heel jammer van de gedateerde inrichting. Erg druk en vol/rommelig.
Maar nogmaals eten is zeer goed. Wel redelijk prijzig!
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Rustige setting, vriendelijk bediening met veel aandacht en heerlijk eten. Vooral de antipasti vooraf is erg leuk en lekker. Ik had moeite met het kiezen van mijn gerechten, het menu is uitgebreid en alles lijkt even interessant. Wij kozen voor een voor-, tussen- en hoofdgerecht, dit bleek wel echt teveel te zijn. Ookal is het wat aan de prijzige kant, je krijgt er en vol bord voor terug. Ik ga liever voor iets minder, maar het doet niets af aan de smaak.. alles was heerlijk! Leuke avond gehad.
Marisca Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Eten bij Rusticana is tamelijk prijzig, maar erg lekker. De spaghetti alla vongole was erg lekker, evenals de tournedos en de extreem grote ravioli met geitenkaas en bietjes.
Er werd goed voor onze kinderen gezorgd, er waren zelfs kleurplaten!
Cda H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Gisteravond met mijn zwager in La Rusticana gegeten. Al een tijdje geleden gereserveerd en de verwachtingen waren hoog.
Bij binnenkomst werden we in het voorste deel naar een tafel gewezen. Nadat we vroegen om in de art Deco kamer te mogen eten, werden we zonder probleem naar een andere tafel begeleid.
De art Deco kamer is mooi, ruim, hoge plafonds en sfeervol.

We aten als antipasti de breseola, die we smaakvol vonden. Hierna als tussengerecht de risotto met witte truffel(dag specialiteiten). Je betaalt er wat voor maar de smak was uitmuntend. De bediening schaaft aan tafel verse truffel over het gerecht(erg royaal, blijkbaar doen ze hier niet moeilijk over)!! dit gerechtje is echt en sterwaardig!

Als hoofdgerecht nam ik hertenhaas met kastanjesaus(hier speciaal om gevraagd omdat ik niet van cranberry saus houd). Perfect gebakken, erg smaakvol, misschien lagen er iets teveel smaken toegevoegd op het bord, zoals stoofpeer, mooi gedresseerde boontjes, aardappelpuree en iets van courgette/aubergine, maar het was super!

De gedronken wijnen waren lekker, ruim aanbod. Bij binnenkomst de roera aneis uit de Piemonte, daarna een flesje ripasso en nog een glas barolo om ook deze te proeven.

Geen nagerecht maar wel een kaasplank. Erg mooie combinatie van ongeveer 9 verschillende kazen die we combineerden met een glas dessertwijn uit de toscane.

De bediening is erg goed, maar de jonge dame(ik geloof Eliza) verdient een extra compliment. Ze is vriendelijk, heeft humor en heeft voor ons de avond extra mooi gemaakt.

Het prijskaartje was stevig, maar gezien het geen wat we aten en dronken, met daarbij de bediening en de ambiance meegerekend, niet te hoog!

Zeker het bezoeken waard!
Rufus E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Zaterdag hier gegeten met familie, we kregen een tafel in de achterste kamer, haart - en kaarsen aan.mooie plek om te zitten, wel wat tocht, het is ook een oud statig pand.
vooraf bestelde we allemaal een mossel ineen tomaten saus klaar gemaakt.
Het was meer dan dat, er waren nog maar voor twee personen mosselen, dat was jammer.
Maar er kwam een oplossing, mosselen, aangevuld met kokkels, wilde grote garnalen klaar gemaakt in dezelfde saus.
Het was heerlijk, heel fijn van smaak.zou het zo weer bestellen.
Helaas staat dit gerecht niet op de kaart, het was een dag-specialiteit.
Het zou verstandig zijn om dit gerecht dan ook zo snel mogelijk op de kaart te zetten, wanneer het mossel seizoen is begonnen.
Daarna kwam voor ons het hoofdgerecht, was ook zeer smakelijk.
Verschillende gerechten van mals lamsvlees, hertenbiefstuk, lasagne, maar het mosselgerecht was voor mij de topper
Voor een avondje lekker eten kan je hier goed terecht, het is niet bepaald goedkoop .
Maar je houdt er een fijne avond aan over,proost

Bas H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
La Rusticana zit in een schitterend oud pand in het centrum van Arnhem. De inrichting is klassiek (soms een beetje oubollig), maar wel knus, zeker door de vrolijk brandende haard. De bediening is professioneel, attent en vriendelijk, maar is wat bescheiden bij de uitleg van de gerechten of wijnen. De kaart is traditioneel en zeer royaal. We laten ons verleiden tot 4 gerechten, te beginnen met een zeer zacht smakende ganzenlevercreme. Als tussengerecht nemen we fagotinni met peer in een gorgonzola-saus met walnoten. Wat ons betreft had er wel wat meer peer in gemogen, want we proeven er niet heel van in het gorgonzola-geweld. En voor een tussengerecht is het wel heel royaal. Het hoofgerecht nemen we een klassieker: saltimbocca. Ook hier is de chef wel heel erg royaal, maar het het is goed klaar gemaakt. Het nagerecht, panna cotta met bosvruchtensaus, valt een beetje tegen. Alles bij elkaar een heel aardige maaltijd, maar ook niet hemelbestormend. En gezien de rekening die we na afloop krijgen zou je dat wel een beetje verwachten.
Smuljet .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Omdat wij al vrij laat binnen kwamen en het niet erg zomers was konden wij niet in de tuin eten maar wel een aperitief dar nemen.
Goed attente bediening , die ook weten water geserveerd wordt.
Goede wijn en lekker en goed eten, zowel de vis als het vlees.
Dechteelekkerbekkies .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Vooraf aan het bezoek aan André Rieu in de bioscoop met als thema Italië, was het niet moeilijk wat we zouden eten. Nu nog een goed Italiaans restaurant. Wel van Rusticana gehoord, maar nog nooit ervaren.
Helaas voor Italiaanse begrippen wel heel vroeg, want de bioscoopvoorstelling begon om 20.00 uur.
Derhalve stonden we al om even over 17.00 uur op de stoep. We waren de eersten.
Ontvangst uiterst vriendelijk, we konden kiezen tussen binnen of buiten eten. Dat was niet zo moeilijk met die temperatuur. We werden verrast door de mooie tuin. Als het eten net zo zou zijn als de tuin er uitziet, dan kan onze avond niet meer stuk zeiden we nog tegen elkaar.
Het voorgerecht (gepekelde zalm en carpaccio met truffel )werd bemoedigend geproefd.
De lamsrack en de tonijn waren van hoog niveau. Dit aangevuld met een attente en vriendelijke bediening moesten we helaas ons toch nog haasten.
We komen we beslist terug, maar dan voor de hele avond en dan op ons dooie gemak genieten van al dat heerlijks.
Hulde!!
Jvernooij .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Na een eerste keer hier heerlijk te hebben gegeten opnieuw het restaurant bezocht. En weer was het eten erg lekker. De bediening is ook erg goed. Niet opdringerig, maar genoeg mensen in de zaak die je helpen. Het eten is echt Italiaans en blijft van een hoog niveau. De prijzen zijn niet gering, maar het eten is het wel waard.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Tijdens de wijn/spijswandeling Arnhem (12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een gerechtje met bijpassende wijn) op 25 mei La Rusticana als 2e restaurant bezocht en in de mooie binnentuin gezeten. Als eerste werd een glas Vermentino (een iets droge en kruidige witte wijn) geschonken en toen de ober merkte dat ik aantekeningen wilde maken, liet hij de fles even op tafel staan. Attent! Daarbij kregen we een cannelloni van schelpdieren (garnalen, krab en kreeft), die vol van smaak was. Een lekkere combinatie en de kaart maakt nieuwsgierig naar meer.