La Ruelle

Slijkstraat 53 1381 AZ Weesp Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Ruelle

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De ribeye en de kabeljauw plus garnituur waren uitstekend. Een echt vriendelijke en vlotte bediening. De indeling open keuken, tafels beneden en boven is overzichtelijk. Het gebouw zelf oogt goed.
Verhouding kwaliteit/prijs is gunstig voor de diners, een aanrader.
Komen hier zeker nog terug
Myrthe V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Hier al meerdere malen gegeten. Leuke aankleding, leuke sfeer. Sommigen tafels iet wat krap maar niet vervelend. Bovendien kan een verzoek worden gedaan voor een bepaalde tafel. Leuk vriendelijk personeel. Het eten is er altijd erg lekker. Ditmaal carpaccio en angus biefstuk gegeten, zeker aan te raden.
Gert T.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We gingen naar binnen voor koffie met (heerlijke) appeltaart en bleven hangen voor het eten. Heerlijke klassieke kaart - geen frutsels maar goede gerechten! Vanavond alleen hoofdgerecht - 2 x goede entrecote met knapperige friet en prima spruitjes. Wij komen terug - al was het maar voor de aardige bediening en mooie uitzicht
RaHo .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Regelmatig diner ik bij La Ruelle, af en toe een lunch. De kwaliteit van zowel lunch en diner zijn uitstekend en constant! Met name de biefstuk van de Agnus rund is een echte aanrader. Goed advies voor de wijnkeuze, professionele en vriendelijke bediening, ook snelle bediening bij een vol restaurant. De keuze op de kaart is goed en wisselt regelmatig, minpuntje dat de kaart alleen in het Nederlands is, dit moet in een toeristenstad in meerdere talen. Na het diner lekker ontspannen een drankje aan de bar. Vorig jaar was er een buiten - terras, helaas is deze aanwinst voor het toerisme in Weesp opgeheven. Voor mij en mijn vrouw veruit het beste restaurant van Weesp en omstreken!
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Na hun verhuizing luttele meters verderop voor het eerst in de vernieuwde La Ruelle geweest. Leuk bistro-interieur, met een speelse splitlevel indeling. Minpuntje: van een paar tafeltjes bovenin kijk je half de keuken in, wij hadden zicht op rommelig gestapelde dozen, een haastig neergelegde jas, et cetera. Een open keuken is leuk, maar houdt het dan ook netjes. Broodjes gerookte zalm en de mozzarella, tomaat, pesto waren prima in orde. Lekker wijntje erbij (de vijf beschikbare witte wijnen werden vlekkeloos opgesomd) . Eigenlijk weinig op aan te merken, gewoon goed. Zeer vriendelijke en goede bediening. Jammer dat bij het afrekenen te veel wijn in rekening werd gebracht (ondanks de kleine bezetting verward met een ander tafeltje). En €9,00 voor een kaasplankje klinkt redelijk, maar niet bij dergelijk kleine porties. Toch nog eens terugkomen voor een diner.
Bhoekman .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Afgelopen zaterdag gelunched bij La Ruelle. Het was erg druk waardoor we een tijdje moesten wachten op ons eten en drinken, maar dat kan gebeuren. Vooraf werd ons verteld dat de erwtensoep op was (buiten stond nog een bord met reclame hiervoor) en dat er nog maar 1 hamburger was. Ik bestelde uiensoep en mijn man een kipsatespies met brood. Na ongeveer een half uurtje kwam ons eten. Helaas was de kip van mijn man rauw, dus niet eetbaar. Dit werd teruggenomen met hun welgemeende excuses. Nieuwe kip kon er niet besteld worden, want dat ging te lang duren. Daarom ipv de kip ook maar uiensoep besteld. Als financiele compensatie werd voorgesteld om 5 euro ipv 2.50 euro te betalen voor de uiensoep en de kipsate hoefden we uiteraard niet te betalen (nee, dat moest er nog bijkomen!) Ik dacht dat ze een fout maakten en zei: je bedoelt zeker 2.50 ipv 5 euro. Nee, nee, nee: u betaalt 5 euro ipv van 7.50 voor de soep! Oke, net zei je het wel anders maar vooruit! We hebben snel betaald en zijn gegaan, om hier nooit meer terug te komen!
A. D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De service en bediening in dit restaurant is niet meer wat het was. Het eten is simpel, verder oké.
De bediening schiet snel in de stress en het duurt lang voordat ze de klanten begroeten en vragen naar hun wensen.
Patty L.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten bij La Ruelle, wij wilde graag even een kopje koffie drinken en zagen een klein terrasje op een stukje parkeerplaats aan het water. De vriendelijke serveerster vertelde ons dat ze druk bezig zijn met de gemeente om er straks een mooi terras te maken! Wij zien dit wel zitten ;) de koffie smaakte goed maar helaas hadden ze geen huisgemaakte appeltaart meer, hier gaan we nog wel een keer voor terug. Wij werden getriggerd om toch wat te eten en bestelde een broodje met pesto en mozzarella en een boerenomelet. Smaakte allemaal erg lekker! Wij zullen zeker nog eens terugkomen!
WillemienT .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten! De tafels waren mooi gedekt met echt tafellinnen, kortom de ambiance was goed. De bediening was zeer attent en vriendelijk. Er heerst een prettige sfeer. Wij waren verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding. We hebben een fantastisch drie-gangen menu verorberd voor het luttele bedrag van 22,50 euro. Alle gerechten smaakte goed en werden mooi gepresenteerd. Ik kom zeker terug!
Ish K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
La Ruelle heeft geen pretenties waardoor je aangenaam verrast wordt door de nette bediening en het goede eten. Prima prijs-kwaliteit verhouding!
Plnhlsmn .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
het eten was matig, voorgerecht salade zalm met weinig salade, de eendenborst was niet goed gebraden het toetje was kaal, 2 bolletjes ijs met slagroom en chocolade saus.
Het geheel is weinig fantasie vol gepresenteerd.
de service was overdreven vriendelijk, niet echt betrokken.
De plek is prachtig, maar de akoestiek is slecht.
Als aan het eind van de avond de eigenaar, luidruchtig ,ook aan een van de tafels plaats neemt is er naar mijn idee een verkeerde sfeer.
Racoon .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Het is al weer een tijdje geleden dat we hier hebben gegeten. Het restaurant bevind zich op een hoek en is mooi en met rustige kleuren ingericht. Op de begane grond bevindt zich de bar met enkele tafels en je hebt zicht op de open keuken en uitzicht over de gracht. Boven de keuken is een kleine bovenverdieping (soort vlonder) met enkele gedekte tafels. Daarachter bevind zich een kleine garderobe en toiletten, en een speel automaat (die vond ik in deze zaak niet op zijn plaats, meer iets voor in een snackbar).
De bediening was zeer vriendelijk en de gerechten waren goed bereid (slakken, carpaccio, entrecote, friet, salade, erg goede wijn). Wij zaten op de bovenverdieping en beneden hoorde je de koks het eten klaar maken, helaas kon je dat ook zeer goed ruiken (zalm in een rookpan) deze sterke rooklucht trok naar boven. Als je niet van gerookte zalm houd en je ruikt deze lucht dan eet je niet meer zo lekker. Dat was een beetje jammer. Verder een leuk restaurant, met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Dus wel een aanrader! Volgende keer reserveer ik dus wel een tafel op de begane grond.
Kimheldens .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Wij hebben begin 2015 gegeten bij La Ruelle, in het nieuwe pand. Het pand ziet er piekfijn uit! Heel sfeervol door de bruine inrichting en balken maar toch heel modern. Door de uitstraling waren onze verwachtingen toch hoger dan hetgeen wij hebben gegeten. Maar naast het eten viel vooral de bediening erg tegen. De gastvrouw (later bleek dit ook nog eens de eigenaresse te zijn) was erg chagrijnig en lomp, heel onaardig, ook naar de kok, en dat hield ze niet verborgen voor de gasten. Door de open keuken maak je alles natuurlijk ook extra goed mee. Wij komen hier niet meer en die eigenaresse kan beter een andere baan gaan zoeken!
Parlando .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Inmiddels 2 keer geluncht. Fijne plek in het centrum van Weesp. Vooral de tafels bij het raam bieden een mooi uitzicht over de gracht. Vriendelijke, maar rommelige bediening. De charme mist een beetje. Het eten is prima, maar ook hierbij mis je iets speciaals. Vanwege de open keuken zie je de chef het eten bereiden, wat toch bijzonder is om te zien.
RBauwens .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
La Ruelle was opnieuw geopend in een mooi pand aan de slijkstraat. Een goede reden om er dus eens te gaan kijken. Het zat propvol en er stond maar één iemand in de bediening. De vrouw in kwestie was erg vlot en grappig, goede bediening. Ook zag het nieuwe pand er netjes uit. We kregen een prachtige tafel met zicht op de keuken (omdat we gereserveerd hadden), erg netjes. De prijs van het eten was niet duur, ook niet goedkoop. Maar wat er vervolgens op tafel kwam was erg goed, en verzorgd (twee keer brood, voor en bij de voorgerechten) top!!! Ik had zelf de vitello tonato, vooral de tonijnmayonaise was erg lekker en duidelijk zelf gemaakt. Ook mijn black angus was heerlijk, vooral de gorgonzola saus was om te smullen. Ze hadden heerlijke wijnen, passend bij de gerechten. En dat allemaal voor niet eens zoveel geld. De dessert kaart sprak me minder aan, maar dat ligt denk ik vooral aan mij. Ik kom hier zeker terug!
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
La Ruelle zat in een steeg, maar is sinds kort verhuisd naar het aanliggende pand op de hoek, dat smaakvol is ingericht. Gisteren uitgeprobeerd met een vriend. Bediening is erg vriendelijk, goede wijnadviezen en steeds op tijd aan tafel als je iets wilt. Menu met zalmterrine, steak met saus naar keuze, gegratineerde aardappel, frietjes en sperziebonen en een heerlijk toetje met warme stoofperen, ijs en slagroom voor slechts €22,50. Het eten is heerlijk, al zou het zonder de goede ambiance waarschijnlijk als iets minder bijzonder overkomen. De setting is leuk, je kijkt een halve verdieping lager in de open keuken. Het enige dat detoneert is een gokautomaat bij de toiletten.
In Weesp zijn we gezegend met veel goede restaurants en La Ruelle hoort daar zeker bij.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
La Ruelle is onlangs verhuisd naar de Slijkstraat, 100 meter van oude locatie. Inrichting is minder kroeg en meer restaurant geworden. Het sterke concept met de open keuken is verder verbeterd, waardoor je vanuit je tafel letterlijk op de vingers van de koks kunt kijken. De bediening is professioneel en vriendelijk. Verschillende voorgerechten genuttigd, avocadosalade, uiensoep en paté. Allemaal van voortreffelijke kwaliteit. Hoofdgerechten tournedos en kalfsentrecote , beide heerlijk mals en keuze uit meerdere sauzen. Ter afsluiting stoofpeertjes die iets zoeter hadden gemogen met minder alcohol en een goede dame blanche. Kortom een geslaagde avond!
MMMM5 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Naar aanleiding van de (voornamelijk positieve) recensies de proef op de som genomen en een avond La Ruelle gedaan.
De voorgerechten: Gravad lax was in orde, maar niet
een speciaal La Ruelle-tintje te ontdekken. Carpaccio een beetje zelfde laken en pak. De uiensoep: goed gevuld, maar helaas bremzout. Uiensoep met gegratineerde kaas maken lijkt eenvoudiger dan het is, maar dit kan echt veel smaakvoller. Een vleugje zout kan, maar laat de gast het vooral zelf toevoegen.

Hoofdgerechten: Confit de canard, aardig van smaak, maar als je dit in Frankrijk eet, is deze variant hier toch wel een beetje, tja "Nederlands" (het werd ook al in een andere recensie zo benoemd en ik weet er helaas geen andere draai aan te geven).
Tournedos en kalfsentrecote, het wordt eentonig, het is een voldoende, maar er bekruipt nog steeds geen lekker Frankrijk-gevoel en daar was ik wel hier voor gekomen. Dat geldt zeker als de bakjes salade op tafel worden gezet. Tja... mag het iets meer 2013 zijn alstublieft? Op dit moment zit ik toch te denken aan die recensies. Ok, nogmaals het is best aardig, maar de prijs/kwaliteitverhouding klopt niet. Het is eigenlijk meer eetcafé-eten en daar zouden de prijzen ook naar moeten zijn.
De bijgevoegde gerechten zijn meer dan voldoende en we kunnen nog meer krijgen als we willen, maar dat is niet nodig. Heel netjes dus.

De nagerechten: crème brulée, goed geserveerd, koud, maar met een warme toplaag, zo hoort het. Maar dan de smaak: sorry hoor, maar ik verwacht toch wel iets meer dan de smaak die ik van de supermarkt-potjes gewend ben. Dame blanche, tja, best aardig, maar... ik stop er maar mee.

Ik heb me zeker in een huiskamer gevoeld en de bediening was ook zeer vriendelijk en zorgzaam. Maar ik kom toch echt voor het eten en ik verwacht toch voor een 3-gangenmenu van tussen de 40,- en 45,- euro een stuk meer. Inclusief wat drankjes en koffie na, kom je dan persoon op zo'n 60,- euro uit. Ik kom in eetcafé's waar voor 30,- een aanmerkelijk beter en vooral spannender menu wordt voorgeschoteld.
Aanmerkelijk meer liefde voor vakdetails, een flink stuk meer Frankrijk-gevoel en gedurfder gerechten kan mij doen laten terugkeren. Maar voorlopig even niet.
Ster-eter .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Heerlijk gegeten bij het gezellige restaurantje aan de gracht! Prachtige zalm als voorgerecht, hoofdgerecht een malse kalfentrecote met gorgonzalasaus en lekkere groente en een perfecte Latte toe!
Wij komen niet uit Weesp maar komen zeker terug naar dit goede restaurant! Aanrader! ?
Carl K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
We waren met z'n drieën. Werden gastvrij ontvangen. Qua sfeer wat je verwacht van een kleine Franse bistrot. Het eten was prima, maar niet echt bijzonder. Dit gold voor het voorgerecht. Tomaatje op de escargots? Had niet gehoeven, De sla leek nogal "Nederlands". Tournedos was uitstekend. Zeetong ook, maar de ene kon ietsje korter gebakken. Leuk met limoen ipv citroen. Gebakken aardappeltjes waren lekker. Huiswijn is aan te raden. Een leuk restaurant om eens te proberen.