La Ruelle

6,7

Jouw recensie over het restaurant La Ruelle

Andrea V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Heerlijk gegeten hier . Had het 3 gangenmenu voor 24,95 . Patee met cranberry als voorgerecht , mixed grill vlees ( met salade , gegrilde groente , gebakken aardappeltjes en frietjes ) en kon kiezen uit cheesecake en ijs als desert . Werd keurig rekening gehouden met gluten-intolerantie . Heerlijke rose erbij . Leuke achtergrond muziek , fijne bediening , leuke sfeer .
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Een beetje verlate reactie, maar wel gemeend. We aten hier in augustus, maar het weer was niet zó dat je buiten wilde eten. We moesten zelfs vragen om één van de twee ingangen te sluiten. Tocht!
Twee jongedames deelden de bediening, en dat liep lekker. Nog belangrijker, ze waren uiterst vriendelijk en attent. Voorgerechten: Wildpaté en slakken. Niet verrassend, maar veilig. Een heerlijke tournedos ossenhaas als hoofdgerecht - precies gebakken zoals wij dat wilden. Lekkere wijn (Nero d' Avola) erbij, die ook per glas is te bestellen. Geen onvergtelijke avond, maar zeker een aanrader als je toch in Weesp bent. Totaal 100 Euro incl. 1 fles wijn, zonder dessert.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
NIet per se een slecht restaurant, maar ze draaien wel harde -Nederlandstalige- muziek. Daar moet je wel van houden. Veel.
Coriene B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gezellig restaurant. Diverse keren gegeten prima prijs kwaliteit verhouding. Prima en vlotte bediening en de eigenaren zijn top.
Spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Met familie gegeten bij La Ruelle,de gerechten zagen er goed uit ik had sath echter de smaak was wat vlak en de groente vond ik wat mager er uitzien.Bij mijn tafelgenoten was het OK.De bediening was vriendelijk maar niet erg oplettend.Koffie werd bijna goed geserveerd.Weet nog niet of we hier terug komen.
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We waren hier 6 mei, ik had gereserveerd. We kregen een tafeltje vlak voor de bar, dus goed in het zicht. Pas na een half uur konden we wat te drinken bestellen, De kaart kwam na 3 kwartier. De bediening was slecht: we kregen steeds pas de kaart of iets te drinken nadat we er om vroegen. In het begin wel druk vanwege terrassen buiten maar toch. Raar als je gasten wachten dat je eerst alle tafels en stoelen buiten gaat vastbinden, vooral als je maar met z'n tween bedient. Verder veel bekenden van de kok en bediening, wij voelden ons niet gezien. Het eten was heerlijk maar wij gaan hier niet meer naar toe.
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De ribeye en de kabeljauw plus garnituur waren uitstekend. Een echt vriendelijke en vlotte bediening. De indeling open keuken, tafels beneden en boven is overzichtelijk. Het gebouw zelf oogt goed.
Verhouding kwaliteit/prijs is gunstig voor de diners, een aanrader.
Komen hier zeker nog terug
Myrthe V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Hier al meerdere malen gegeten. Leuke aankleding, leuke sfeer. Sommigen tafels iet wat krap maar niet vervelend. Bovendien kan een verzoek worden gedaan voor een bepaalde tafel. Leuk vriendelijk personeel. Het eten is er altijd erg lekker. Ditmaal carpaccio en angus biefstuk gegeten, zeker aan te raden.
Gert T.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We gingen naar binnen voor koffie met (heerlijke) appeltaart en bleven hangen voor het eten. Heerlijke klassieke kaart - geen frutsels maar goede gerechten! Vanavond alleen hoofdgerecht - 2 x goede entrecote met knapperige friet en prima spruitjes. Wij komen terug - al was het maar voor de aardige bediening en mooie uitzicht
RaHo .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Regelmatig diner ik bij La Ruelle, af en toe een lunch. De kwaliteit van zowel lunch en diner zijn uitstekend en constant! Met name de biefstuk van de Agnus rund is een echte aanrader. Goed advies voor de wijnkeuze, professionele en vriendelijke bediening, ook snelle bediening bij een vol restaurant. De keuze op de kaart is goed en wisselt regelmatig, minpuntje dat de kaart alleen in het Nederlands is, dit moet in een toeristenstad in meerdere talen. Na het diner lekker ontspannen een drankje aan de bar. Vorig jaar was er een buiten - terras, helaas is deze aanwinst voor het toerisme in Weesp opgeheven. Voor mij en mijn vrouw veruit het beste restaurant van Weesp en omstreken!
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Na hun verhuizing luttele meters verderop voor het eerst in de vernieuwde La Ruelle geweest. Leuk bistro-interieur, met een speelse splitlevel indeling. Minpuntje: van een paar tafeltjes bovenin kijk je half de keuken in, wij hadden zicht op rommelig gestapelde dozen, een haastig neergelegde jas, et cetera. Een open keuken is leuk, maar houdt het dan ook netjes. Broodjes gerookte zalm en de mozzarella, tomaat, pesto waren prima in orde. Lekker wijntje erbij (de vijf beschikbare witte wijnen werden vlekkeloos opgesomd) . Eigenlijk weinig op aan te merken, gewoon goed. Zeer vriendelijke en goede bediening. Jammer dat bij het afrekenen te veel wijn in rekening werd gebracht (ondanks de kleine bezetting verward met een ander tafeltje). En €9,00 voor een kaasplankje klinkt redelijk, maar niet bij dergelijk kleine porties. Toch nog eens terugkomen voor een diner.
bhoekman .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Afgelopen zaterdag gelunched bij La Ruelle. Het was erg druk waardoor we een tijdje moesten wachten op ons eten en drinken, maar dat kan gebeuren. Vooraf werd ons verteld dat de erwtensoep op was (buiten stond nog een bord met reclame hiervoor) en dat er nog maar 1 hamburger was. Ik bestelde uiensoep en mijn man een kipsatespies met brood. Na ongeveer een half uurtje kwam ons eten. Helaas was de kip van mijn man rauw, dus niet eetbaar. Dit werd teruggenomen met hun welgemeende excuses. Nieuwe kip kon er niet besteld worden, want dat ging te lang duren. Daarom ipv de kip ook maar uiensoep besteld. Als financiele compensatie werd voorgesteld om 5 euro ipv 2.50 euro te betalen voor de uiensoep en de kipsate hoefden we uiteraard niet te betalen (nee, dat moest er nog bijkomen!) Ik dacht dat ze een fout maakten en zei: je bedoelt zeker 2.50 ipv 5 euro. Nee, nee, nee: u betaalt 5 euro ipv van 7.50 voor de soep! Oke, net zei je het wel anders maar vooruit! We hebben snel betaald en zijn gegaan, om hier nooit meer terug te komen!
A. D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De service en bediening in dit restaurant is niet meer wat het was. Het eten is simpel, verder oké.
De bediening schiet snel in de stress en het duurt lang voordat ze de klanten begroeten en vragen naar hun wensen.
Patty R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten bij La Ruelle, wij wilde graag even een kopje koffie drinken en zagen een klein terrasje op een stukje parkeerplaats aan het water. De vriendelijke serveerster vertelde ons dat ze druk bezig zijn met de gemeente om er straks een mooi terras te maken! Wij zien dit wel zitten ;) de koffie smaakte goed maar helaas hadden ze geen huisgemaakte appeltaart meer, hier gaan we nog wel een keer voor terug. Wij werden getriggerd om toch wat te eten en bestelde een broodje met pesto en mozzarella en een boerenomelet. Smaakte allemaal erg lekker! Wij zullen zeker nog eens terugkomen!
WillemienT .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten! De tafels waren mooi gedekt met echt tafellinnen, kortom de ambiance was goed. De bediening was zeer attent en vriendelijk. Er heerst een prettige sfeer. Wij waren verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding. We hebben een fantastisch drie-gangen menu verorberd voor het luttele bedrag van 22,50 euro. Alle gerechten smaakte goed en werden mooi gepresenteerd. Ik kom zeker terug!
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
La Ruelle zat in een steeg, maar is sinds kort verhuisd naar het aanliggende pand op de hoek, dat smaakvol is ingericht. Gisteren uitgeprobeerd met een vriend. Bediening is erg vriendelijk, goede wijnadviezen en steeds op tijd aan tafel als je iets wilt. Menu met zalmterrine, steak met saus naar keuze, gegratineerde aardappel, frietjes en sperziebonen en een heerlijk toetje met warme stoofperen, ijs en slagroom voor slechts €22,50. Het eten is heerlijk, al zou het zonder de goede ambiance waarschijnlijk als iets minder bijzonder overkomen. De setting is leuk, je kijkt een halve verdieping lager in de open keuken. Het enige dat detoneert is een gokautomaat bij de toiletten.
In Weesp zijn we gezegend met veel goede restaurants en La Ruelle hoort daar zeker bij.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
La Ruelle is onlangs verhuisd naar de Slijkstraat, 100 meter van oude locatie. Inrichting is minder kroeg en meer restaurant geworden. Het sterke concept met de open keuken is verder verbeterd, waardoor je vanuit je tafel letterlijk op de vingers van de koks kunt kijken. De bediening is professioneel en vriendelijk. Verschillende voorgerechten genuttigd, avocadosalade, uiensoep en paté. Allemaal van voortreffelijke kwaliteit. Hoofdgerechten tournedos en kalfsentrecote , beide heerlijk mals en keuze uit meerdere sauzen. Ter afsluiting stoofpeertjes die iets zoeter hadden gemogen met minder alcohol en een goede dame blanche. Kortom een geslaagde avond!
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Een beetje verscholen, in een steegje bij de oudegracht in Weesp ligt dit kleine (huiskamer)restaurant met open keuken en een sfeervolle Franse stijl (muziek en inrichting).
Wij genoten van een heerlijk 3 gangen diner. Eerst kregen we een knapperig vers broodje met kruidenboter.
Als voorgerecht een taartje van zalm, kappertjes, sla, geserveerd met toast.
Hoofdgerecht een malse kalfentrecote met gorgonzalasaus en spinazie met spekjes in roomsaus, aardappelpartjes met rozemarijn en friet met mayo. Het waren 2 zeer royale gerechten, ik ben een grote eter en het was meer dan genoeg.
Toe de dame blanche.
De bediening is oplettend, luistert goed en vroeg meerdere malen of alles naar wens was, niets op aan te merken dus.
Schaap .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Via groupon 3 gangen diner. Heerlijk vooraf, hoofdgerecht een goede kalfentrecote met diverse groenten, patat en aardappelgratin en als dessert een creme brulee.
Klein gezellig restaurant ongeveer 10 tafels, servicegericht en aardig personeel, prachtig gedekte tafel, wijn en rose heerlijk en ook de koffie. Jammer dat wij zo ver weg wonen, een aanrader waard, als je in de buurt van Weesp woont.
Patricia T.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Helaas was de hertenbiefstuk taai en teveel doorbakken. De lasagne was ronduit slecht. Doorgekookte groenten en doorgekookte lasagnebladen
Van een goed restaurant met allure die dit restaurant jarenlang had toen het homostel het nog runde is het een we willen het evenaren naar het lukt ons echt niet geworden.