La Route

1823-A De Schans 8231 KB Lelystad Nederland Kaart
31-320221818

Over het restaurant La Route

Biologisch en duurzaam in de polder

Aan het knusse pleintje van Lelystad kun je niet om La Route heen. De vriendelijke bediening lijkt je te bedienen in je eigen woonkamer of eigen terras. Met de gerechten gaan ook de wanddecoraties mee met het seizoen. Heel veel waarde hecht La Route aan duurzaamheid; er worden gebruik gemaakt van biologische producten, zoals de zelfgemaakte locale frieten en appelmoes.

Meer informatie over restaurant La Route

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

peperkaas .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
We hadden het wildmenu gekozen. Alles goed vers. Mooi opgemaakt en van een goede kwaliteit. De gerechten waren goed bereid. De gastvrouw was vriendelijk en attent. Het restaurant had een gezellige kerstsfeer. Alles bij elkaar was het een plezierige ervaring en zeker de moeite waard om naar terug te gaan.
ingrid701 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk gegeten , voor een prima prijs , in een warm,gezellig ingericht restaurant met gastvrij en vriendelijk personeel .
Trigger H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Wat een leuke zaak! Ongedwongen. Prima kwaliteit (biologische groenten en rundvlees)! Heerlijk gegeten en genoten van de kalfslever met ui en kalfs-entrecote met sjalotten. Bijgaand een prima garnituur in voldoende hoeveelheden. De bediening was zeer vriendelijk en informeerde of alles in orde was en wij smakelijk aten. Nu, dat hebben we gedaan! Voor sympathieke prijzen en geweldig eten was het een heerlijk avondje uit.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Bistro La Route is in Lelystad gelegen aan het enige echte horecapleintje (Schans 18-23a).
Het restaurant heeft een klein buitenterras en is binnen gezellig en huiselijk ingericht met losse tafels, houten vloer, lange gezellige bar, open haard en siezoen gebonden canvas foto's aan de muur (nu in herfstsfeer met paddenstoelen).
Met z'n tweetjes werden wij vriendelijk ontvangen, jas aangenomen en naar onze plaats begeleid door gastvrouw Reina. Haar man Chefkok Rob staat in de open keuken. Wij namen eerst een oude rode port en kregen hierbij van de zaak een bakje olijfjes en ieder een toastje met hierop een plakje komkommer en peperpaté. Mijn glas port had bij de laatste slok wat bezinksel wat volgens Reina normaal is bij oude port. Volgens mij hoort dit in de fles achter te blijven en niet in het glas. Als voorgerechten hadden wij Gamba’s a Ajillo met veel knoflook en piri piri geserveerd met daarbij een warm eigen gebakken broodje en een Geitenkaasje omwikkeld met spek en een mosterd honing dressing. De Gamba's kwamen lekker pruttelend in een aardewerk schaaltje op tafel. Wij bestelden een heerlijke fles rode huiswijn uit Argentinië. De hoofgerechten waren: Ossenhaas met Roquefort saus (eventueel te wijzigen in cognac saus) met sperci boontjes versierd met een strooisel van nootmuskaat en een Zalm moot (jammer genoeg zonder enig sausje) met aardappel puree waar doorheen stukjes wortel en prei. De ossehaas en zalm waren perfect gebakken volgens onze wens ! De opmaak/presentatie van de gerechten op de borden kon beter. Bij de gerechten kregen wij nog een schaaltje eigengemaakte appelmoes, frietjes en lekker aangemaakte salade. Tussendoor kwam de serveerster nog vragen of alles naar wens was. Een toetje kon er niet meer in. Daarom namen wij French- en Irish-coffee als afsluiting van het heerlijke, smaakvolle en sfeervolle etentje. Een aanrader voor mensen die van een warme sfeer en lekker eten houden !