Over het restaurant La Route

Biologisch en duurzaam in de polder

Aan het knusse pleintje van Lelystad kun je niet om La Route heen. De vriendelijke bediening lijkt je te bedienen in je eigen woonkamer of eigen terras. Met de gerechten gaan ook de wanddecoraties mee met het seizoen. Heel veel waarde hecht La Route aan duurzaamheid; er worden gebruik gemaakt van biologische producten, zoals de zelfgemaakte locale frieten en appelmoes.

Meer informatie over restaurant La Route

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant La Route

Annie S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
We hebben lekker gegeten. Gewoon aardige mensen die hun best voor het restaurant doen.
J. K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heerlijk gegeten van de kaart voor de kleine eter. Gezellige sfeer en een warm onthaal.
ilonka V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
maaltijd voldeed aan de verwachting; lekker en biologisch vlees, toegankelijke wijnen en gevarieerd nagerecht.
Thamar J.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
We hebben weer een gezellige avond gehad en heerlijk eten.
Saskia C.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Heerlijk eten gezellige bediening gewoon een heerlijk avondje gehad
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Leuke bistro met heerlijk eten. Goede en aardige bediening.
Hier meerdere keren geweest. Altijd goed gegeten.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Arnaud M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Leuke bistro met uitgebreide kaart en aparte wijnkaart. Biologisch rundvlees en lokale producten.
Lekker en gezellig met een prima bediening!
Thamar J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Hadden de tafels helemaal in Valentijn stijl + een leuke attentie erg leuk. We hebben weer genoten van een heerlijke en gezellige avond. Bedankt!
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
genoten van een heerlijk etentje met mijn Valentijn van een overheerlijk speciaal Valentijndiner
tafels waren leuk gedekt en de sfeer was goed
Loeky B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten ,alles was lekker en vers. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Brigitte_Harald V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op basis van Iens wezen eten. Vandaag hadden ze een wild menu.

Voorgerecht was wild salade. Helaas iets teveel basalmico in de salade waardoor de wild smaak werd weggeslagen. Was de eerste dag en dit gaan ze aanpassen.

Hoodgerecht was subtiel. Alles was vers - zelfs de verse patat- goed op smaak en erg lekker.

Dessert had een flens zoals je die alleen in frankrijk krijgt. Super lekker. Ook hier verse slagroom en geen spuitbus.

Bediening was goed, had misschien iets attenter kunnen zijn op de drankjes.

De inrichting was gezellig, alleen plafond zou misschien vervangen moeten worden. De sfeer was een huiskamer. Een super fijne avond.

Al met al: tot de volgende keer!
Sum .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met z'n zessen hier gegeten, teleurstellend helaas. Fantasieloos en niet lekker. De garnalen van het voorgerecht waren klein maar wel op smaak echter saai gepresenteerd met 2 sneetjes brood.
De confit de canard was droog en werd geserveerd zonder jus met zeer grote patatten. De groentjes waren overgaar en smakeloos. De salade werd op tafel gezet zonder vinaigrette. Ik heb maar geen toetje genomen. Bij mijn tafelgenoten was het helaas niet veel beter.
De bediening was stug, geen water op tafel maar wel vaak vragen of er nog iets te drinken moest komen.
Marinus J. D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
prima keuken, prima ontvangst en bediening, redelijk geprijsd, een restaurant waar je terug komt.
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijke zaak om te eten en een drankje te nuttigen.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Een stukje in de krant over het 25 jarig bestaan heeft onze aandacht op dit restaurantje gevestigd. Jammer dat we dit niet eerder wisten. Een leuke bistro, met idem inrichting. Ook de prijs van de gerechten is prettig te noemen. De bediening is ook prima. De voorgerechten, kalfsragout en salade met lamsham waren prima. De meerval, diamanthaas en kogelbiefstuk waren perfect bereid. Hier had voor mij, als liefhebber van een stukje groen op het bord wel wat meer groente bij gemogen. Dat was erg karig. Nagerechten waren smakelijk. Kortom, een leuk restaurantje dat vaker een bezoek van ons kan verwachten
InekeGeert .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij waren met vier personen en hebben alle vier het menu van 24,50 genomen, er was keuze voor allemaal. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht en nagerecht waren uitstekend wij hebben van alles genoten zowel vlees als vis. Overigens serveren ze een uitstekende huiswijn tegen een goede prijs. Al met al een geslaagde avond, wij komen zeker terug . Oh ja de a la carte kaart is ook niet mis variatie genoeg, tegen goede prijs. Geert en Ineke
judith V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Doordat ik op Iens gelezen had dat dit een goed en leuk geprijsd restaurant was hier gaan eten. Nou niets verkeerds gelezen hoor. Was gewoon fantastisch. Heerlijk eten, prima bediening, fijne sfeer en na afloop viel de rekening mee. Veel extraatjes van het huis zoals heerlijke olijven voor, een glaasje gazpacho als amuse en bij de koffie een likeurtje me t slagroom. Vooraf hadden wij brood met aioli genomen. Mijn partner had het menu de paris en koos voor mosterdsoep, gebakken lever en toe een enorme soes met ijs en sagroom. Ik had a la carte gekozen voor gamba's in warme olie/boter met veel knoflook, kruiden en rode peper. Daarna had ik confituren de canard en toe het petitie dessert, bestaande uit een stuk watermeloen, klein bakje crème brulee en een soesje met bloedsinaasappelijs en slagroom. Alles hier was van goede kwaliteit en duidelijk zelfgemaakt. Zelfs de appelmoes en patat. Wat moet de kok enorm veel liefde voor zijn vak hebben dat hij ongetwijfeld erg veel tijd steekt in het inkopen en voorbereiden van de gerechten. Bediening was ook heel netjes en vriendelijk. De gerechten kwamen op gepaste afstand na elkaar. Er is trouwens ook gratis wifi.
Echt een super aanrader.
anjovi17 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Lekker gegeten, in eerste instantie leek het dat onze reservering niet was doorgekomen. Was gelukkig wel een tafel voor ons vrij. Hebben en gezellige avond gehad! Hadden het restaurant uitgekozen ivm gebruik van biologische voedingsmiddelen. Staat tevens op de menukaart vermeld.
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het eten was zeker niet slecht, maar ook erg weinig verrassend. De inrichting van de zaak is verbeterd t.o.v. de vorige keer dat we er waren, maar het kan nog wel gezelliger.
Stephan .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vanavond samen gedineerd bij La Route. Het eten (gamba's vooraf, diamanthaas als hoofdgerecht en verrassing vd chef als dessert) was heerlijk! Goede producten, goede porties en zeer redelijke prijzen. Zeer zeker voor herhaling vatbaar!

Het enige minpuntje was het brood bij de gamba's. Zoals van speltbrood verwacht kan worden, was het zeer zwaar en compact brood. Om je brood lekker te dippen in de olie van de gamba's vonden wij dit brood niet zo passen. Maar dit is een inieminie minpuntje hoor!