Over restaurant La Route

Biologisch en duurzaam in de polder

Aan het knusse pleintje van Lelystad kun je niet om La Route heen. De vriendelijke bediening lijkt je te bedienen in je eigen woonkamer of eigen terras. Met de gerechten gaan ook de wanddecoraties mee met het seizoen. Heel veel waarde hecht La Route aan duurzaamheid; er worden gebruik gemaakt van biologische producten, zoals de zelfgemaakte locale frieten en appelmoes.

Meer informatie over restaurant La Route

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Brigitte_Harald V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op basis van Iens wezen eten. Vandaag hadden ze een wild menu.

Voorgerecht was wild salade. Helaas iets teveel basalmico in de salade waardoor de wild smaak werd weggeslagen. Was de eerste dag en dit gaan ze aanpassen.

Hoodgerecht was subtiel. Alles was vers - zelfs de verse patat- goed op smaak en erg lekker.

Dessert had een flens zoals je die alleen in frankrijk krijgt. Super lekker. Ook hier verse slagroom en geen spuitbus.

Bediening was goed, had misschien iets attenter kunnen zijn op de drankjes.

De inrichting was gezellig, alleen plafond zou misschien vervangen moeten worden. De sfeer was een huiskamer. Een super fijne avond.

Al met al: tot de volgende keer!
Sum .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met z'n zessen hier gegeten, teleurstellend helaas. Fantasieloos en niet lekker. De garnalen van het voorgerecht waren klein maar wel op smaak echter saai gepresenteerd met 2 sneetjes brood.
De confit de canard was droog en werd geserveerd zonder jus met zeer grote patatten. De groentjes waren overgaar en smakeloos. De salade werd op tafel gezet zonder vinaigrette. Ik heb maar geen toetje genomen. Bij mijn tafelgenoten was het helaas niet veel beter.
De bediening was stug, geen water op tafel maar wel vaak vragen of er nog iets te drinken moest komen.
Marinus J. D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
prima keuken, prima ontvangst en bediening, redelijk geprijsd, een restaurant waar je terug komt.
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijke zaak om te eten en een drankje te nuttigen.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Een stukje in de krant over het 25 jarig bestaan heeft onze aandacht op dit restaurantje gevestigd. Jammer dat we dit niet eerder wisten. Een leuke bistro, met idem inrichting. Ook de prijs van de gerechten is prettig te noemen. De bediening is ook prima. De voorgerechten, kalfsragout en salade met lamsham waren prima. De meerval, diamanthaas en kogelbiefstuk waren perfect bereid. Hier had voor mij, als liefhebber van een stukje groen op het bord wel wat meer groente bij gemogen. Dat was erg karig. Nagerechten waren smakelijk. Kortom, een leuk restaurantje dat vaker een bezoek van ons kan verwachten
InekeGeert .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij waren met vier personen en hebben alle vier het menu van 24,50 genomen, er was keuze voor allemaal. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht en nagerecht waren uitstekend wij hebben van alles genoten zowel vlees als vis. Overigens serveren ze een uitstekende huiswijn tegen een goede prijs. Al met al een geslaagde avond, wij komen zeker terug . Oh ja de a la carte kaart is ook niet mis variatie genoeg, tegen goede prijs. Geert en Ineke
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Doordat ik op Iens gelezen had dat dit een goed en leuk geprijsd restaurant was hier gaan eten. Nou niets verkeerds gelezen hoor. Was gewoon fantastisch. Heerlijk eten, prima bediening, fijne sfeer en na afloop viel de rekening mee. Veel extraatjes van het huis zoals heerlijke olijven voor, een glaasje gazpacho als amuse en bij de koffie een likeurtje me t slagroom. Vooraf hadden wij brood met aioli genomen. Mijn partner had het menu de paris en koos voor mosterdsoep, gebakken lever en toe een enorme soes met ijs en sagroom. Ik had a la carte gekozen voor gamba's in warme olie/boter met veel knoflook, kruiden en rode peper. Daarna had ik confituren de canard en toe het petitie dessert, bestaande uit een stuk watermeloen, klein bakje crème brulee en een soesje met bloedsinaasappelijs en slagroom. Alles hier was van goede kwaliteit en duidelijk zelfgemaakt. Zelfs de appelmoes en patat. Wat moet de kok enorm veel liefde voor zijn vak hebben dat hij ongetwijfeld erg veel tijd steekt in het inkopen en voorbereiden van de gerechten. Bediening was ook heel netjes en vriendelijk. De gerechten kwamen op gepaste afstand na elkaar. Er is trouwens ook gratis wifi.
Echt een super aanrader.
Anjovi17 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Lekker gegeten, in eerste instantie leek het dat onze reservering niet was doorgekomen. Was gelukkig wel een tafel voor ons vrij. Hebben en gezellige avond gehad! Hadden het restaurant uitgekozen ivm gebruik van biologische voedingsmiddelen. Staat tevens op de menukaart vermeld.
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het eten was zeker niet slecht, maar ook erg weinig verrassend. De inrichting van de zaak is verbeterd t.o.v. de vorige keer dat we er waren, maar het kan nog wel gezelliger.
Stephan .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vanavond samen gedineerd bij La Route. Het eten (gamba's vooraf, diamanthaas als hoofdgerecht en verrassing vd chef als dessert) was heerlijk! Goede producten, goede porties en zeer redelijke prijzen. Zeer zeker voor herhaling vatbaar!

Het enige minpuntje was het brood bij de gamba's. Zoals van speltbrood verwacht kan worden, was het zeer zwaar en compact brood. Om je brood lekker te dippen in de olie van de gamba's vonden wij dit brood niet zo passen. Maar dit is een inieminie minpuntje hoor!
RalphL .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Lekker en eerlijk eten. Een pareltje verstopt in Lelystad. Bediening was zeer goed ook voor onze zoon van 6. Het eten is lekker met voldoende finesse maar zeker niet over de top. Een aanrader voor tussendoor
Sebastian K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Zondag met z'n drieën gegeten. Ongedwongen sfeer en genoeg ruimte in dit restaurant, vlakbij het centrum van Lelystad. De kaart biedt verschillende opties, van de standaard kipsaté, tot gamba's en seizoensgerechten zoals asperges. Deze waren lekker, maar de saus was wat overdadig met veel mayonaise. Personeel is vriendelijk en de prijzen zijn niet hoog. Qua eten was het - voor wat wij hadden - verder ok maar niet bijzonder.
Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad, maar even voor de goede orde,
de saus bij de asperges is geen mayonaise maar Hollandaise saus. Jammer dat u dat niet even gevraagd heeft dan had ik het meteen toe kunnen lichten
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Al jaren kiezen we voor La Route. Een vertrouwd adres, waar twee hardwerkende ondernemers hun uiterste best doen om de lekkerste gerechten te serveren tegen een zeer schappelijke prijs. Zo kun je nog eens wat vaker uit eten gaan. Optimale sfeer, eerlijke kaart met duurzame producten vanuit de streek. Wij kunnen La Route van harte aanbevelen!
Lien40 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Alle gerechten wat je ook neemt is helemaal geweldig,heerlijk eten vreselijke aardige mensen en eigenlijk is dit altijd de plek waar we willen gaan eten en deze mensen verdienen ook een dikke 10.
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten, ditmaal met echtgenote en twee kritische dochters. En voor de tweede keer was het voortreffelijk. Ik nam zelf het voordeligste menu, gebakken en pikant gevulde champignons vooraf, kalfslever met toebehoren daarna, en tot slot een grote soes, gevuld met ijs en slagroom.
Echtgenote koos voor de eendenborst, gevolgd door klassieke asperges met ham en ei, terwijl de dochters zich tegoed deden aan een in principe vegetarische schotel van pasta met pestosaus en asperge, maar toen zij op de vraag of ze vegetariërs waren aangaven ook wel vlees te eten werd de schotel nog met enig vlees uitgebreid.
Idereen enthousiast, vandaar een hoge score. Helaas : Nog steeds een minpuntje wegens het ontbreken van terrasverwarming voor vertokte Bourgondiërs die af en toe een sigaartje willen opsteken.
Ad27sep .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
La Route is een van onze favorieten. Je kunt er gezellig en goed eten. Een mooie bescheiden kaart met de mogelijkheid om ook kleine porties te bestellen. Specialiteiten zijn seizoensgebonden (deze keer asperges). Geen moleculair-bereidde gerechten met schuimen e.d., maar eerlijke Hollandse / Franse gerechten met biologisch geteelde ingrediënten. In La Route heerst een bijna huiselijke ambiance. Die sfeer ontstaat niet alleen door de entourage en de open keuken, maar ook door de attente bediening, door de eigenaars en ook door het overige personeel (in opleiding). Wij gaan hier altijd met een goed gevoel weg en zullen hier zeker vaker komen!
Gemma V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Eten prima, maar het duurde erg lang voordat het hoofdgerecht werd geserveerd!
Bediening vriendelijk.
Tafels aan het raam staan te dicht op elkaar, zodat je de gesprekken van anderen letterlijk kunt volgen.... Irritant. We hebbben om een andere tafel gevraagd en dat was geen probleem.
Bjorn_vd_meer .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zoals altijd lekker eten, goede service en in alle rust kunnen genieten. Een van de best bewaarde geheimen van Lelystad!
bedankt jullie waren ook gezellige gasten.
groetjes .
Rob en Reina
Bridget65 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Bij aankomst denk je oh, wat zal dit brengen, buitenkant pand oogt niet echt gezellig, jammer. Binnen staat de gastvrouw gelijk klaar. Een goed ontvangst. Mooie kaart, lekkere wijn en een uitstekende bediening. Voorgerechten van 'trio vis' carpaccio en garnalen, vers, puur, heerlijk! Vlees en eend hoofdgerechten perfect gegaard en botermals! Daarbij groente, sla en frietjes en appelcompote.
Nagerecht vonden wij wat minder, dat was jammer. Dame blanche en pistache ijs, niet veel ijs, veel slagroom. De brownie was vrij droog, heel klein bolletje ijs en veel slagroom. Liever wat minder slagroom van betere kwaliteit en een betere brownie. Al met al heerlijk gegeten, goede tijd tussen de gangen, goede sfeer, personeel en gastvrouw, kok allemaal even vriendelijk en attent!
Aanrader!
Peter.kuipers .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gewoon goed: aandacht voor elke gast, elk gerecht.
Rustige sfeer. De reservering voor glutenvrij was begrepen.
Voor ons al 20 jaar een vertrouwd adres