Over het restaurant La Rive (Amstel Hotel)

La Rive is een toonaangevend restaurant in Amsterdam met een jarenlange traditie van culinaire hoogtepunten, een uitgebreide wijncollectie en oprechte gastvrijheid.

Het culinaire team zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Restaurant La Rive is geïnspireerd door de Frans-Mediterrane keuken met groenten en seizoensproducten die op innovatieve wijze bereid worden. Daarnaast oriënteert de keuken zich op de Aziatische invloeden die op subtiele wijze worden toegevoegd.

Voor de wijn-spijscombinaties is het team van La Rive continu op zoek naar parels uit de gehele wereld die de gerechten op bijzondere wijze belichten. Je kunt deze culinaire hoogstandjes ook proberen: reserveer daarvoor snel bij restaurant La Rive in Amsterdam!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant La Rive (Amstel Hotel)

• : Valet parking

Maandag t/m Zondag - Diner 18:30 - 22:00

Uitmuntend
9,3
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant La Rive (Amstel Hotel)

Xavier K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
La Rive blijft een van de mooiste plekken van Amsterdam om stijlvol te genieten van een uitmuntende keuken en perfecte, uiterst kundige bediening!
Annette S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
overprized
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Food was delicious!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Gegeten bij La Rive in het Amstel hotel, welke al lang op ons lijstje stond. Allereerst is de locatie natuurlijk prachtig. Het mooie Amstelhotel, de ontvangst in het hotel en begeleiding naar het restaurant. We hadden een tafel aan het raam, kijkend over het water, ontzettend romantisch. Het restaurant zelf is wat oubollig, maar netjes.
De service is erg goed. De sommelier is erg enthousiast en kan erg veel over de wijnen vertellen en waarom ze goed samen gaan met de gerechten. De bediening is allemaal vriendelijk en je hebt eigenlijk niet door dat ze achter je bezig zijn. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld.
Op de menukaart kun je kiezen uit twee menu's; geïnspireerd op de linker of rechterwaterkant. Daarnaast a la carte of minder gangen. Wij kozen voor het chef's menu met 7 gangen en bijpassende wijnen. Alle gangen waren heel erg lekker met verrassende smaken. De wijnen waren goed en gewaagd, maar droegen niet allemaal perse iets bij aan de gangen. We vonden de hele ervaring heel fijn, zalig gegeten. Een aanrader!

Laat ik afsluiten met dat het mij een raadsel is waarom zij hen Michelinster kwijt zijn geraakt of (nog vreemder) niet terug hebben gekregen. Wij hebben in een aantal restaurants gegeten met Michelinsterren die wij veel minder lekker vonden.
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken, leuk om eens een kijkje in "de keuken" te mogen ervaren. Goede sommelier, met duidelijke passie voor zijn vak. In een woord geweldig!
Hans en Esther M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Mede dankzij de meer dan gastvrije en enorm persoonlijke service is ons huwelijks diner een onvergetelijke avond geworden. Het diner was meer dan voortreffelijk! Er was een prachtige tafel voor ons gereserveerd en de aankleding met rozenblaadjes was heel erg warm, ook tijdens het diner werd ons huwelijk niet vergeten! Nogmaals onze dank voor jullie meer dan warme bediening, wij hebben dit enorm gewaardeerd!! Hans en Esther
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Wat ons betreft het beste restaurant van Nederland (en we kennen er een heleboel). Ongelooflijk dat La Rive niet minimaal twee Michelin sterren heeft, want alles klopt gewoon. De amuses en gerechtjes waren tongstrelend en stuk voor stuk plaatjes om te zien. En die sauzen.... je proeft dat er heel veel werk in zit en waren zó lekker! Speciale eervolle vermelding voor Ted en Hans, want wat zijn ze toch goed in hun werk!! En natuurlijk voor Ronald, die je altijd zo speciaal laat voelen als gast en die zo bevlogen kan vertellen over zijn kazen. We zijn net terug van 24 uur Amstel Hotel en La Rive en hebben nu al heimwee.
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Fijn en hartelijk ontvangst. Zeer vriendelijk en professioneel personeel. De kaart vond ik best ingewikkeld opgesteld, maar ook hier zijn we uitstekend bij geadviseerd. De prijzen zijn aan de hoge kant, de kwaliteit en opmaak van de gerechten waren prima.
Geachte mevrouw Boer,

Hartelijk dank voor het delen van uw fijne ervaring met Restaurant La Rive. Wij zijn blij te lezen dat u zo genoten heeft van heerlijke gerechten en de uitstekende service van ons La Rive team. Dank voor de prachtige complimenten en wij kijken ernaar uit u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Fernando R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Perfecto
Dear Fernando Rodriguez,

Thank you so much for sharing your perfect experience with Restaurant La Rive. We are more than happy to learn you enjoyed your evening with us. We look forward to welcoming you again in the near future.

With warm regards,

Herman H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Onnavolgbare smaak combinaties, startend met de amuses, hoe krijg je die cherry tomaatjes gemarineerd en krokant, snoekbaars met vanille... heerlijk. En dan die geweldige bediening.
Kortom een fantastische ervaring, we hebben genoten.
Geachte heer Holterman,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring met Restaurant La Rive. Wij zijn blij te lezen dat onze onnavolgbare smaakcombinaties en geweldige service hebben bijgedragen aan een fantastische avond. Dat u heeft genoten is waar team La Rive het voor doet en wij kijken er dan ook zeer naar uit u in de nabije toekomst opnieuw te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Bruno D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Zeer lekker. Wel aan de dure kant
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Echt geweldig gegeten! Perfecte service en mooie ambiance. Onbegrijpelijk dat dit restaurant geen ster heeft gekregen, schande!
René B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Prachtige locatie, top maître, huiselijk, klassiek, mooie wijnkaart, fijne staff, heerlijk eten. La Rive behoort naar mijn mening nog steeds in de top 50 van Europa. Heerlijke klassieke smaken. Puur. Een vertrouwd rustpunt tussen het hippe, culinaire geweld in Amsterdam welke vaak van korte duur is.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Very good
F.P.J. V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijke klassieke gerechten, geserveerd met fantastische sausen. Service op hoog niveau en dat alles met het fanatische uitzicht op de Amstel. Zeker een mooie gelegenheid voor een goed gesprek met je partner of vrienden...
Antonio B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Excellent dinner and ambiance!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
La Rive is een tempel van het goede leven, een van de beste restaurants in Amsterdam. De staf is zeer vriendelijk en maakt je blij met stijl en humor. Het 5 gangen-diner (6 kan ook) was erg lekker, kleine porties zodat je bij thuiskomst niet eerst 2-3 uur rechtop moet gaan zitten om bij te komen. Mooie gerechten, verfijnde smaken. Wat haperende start (we moesten bijna een uur wachten op het 2de gerecht), daarna geen probleem meer. Uitgebreide wijnkeuze, met voldoende mooie wijnen per glas. Fijn als je met z'n tweeën zowel rood als wit wilt drinken met niet méér dan 3-4 glazen pp/avond.
Waarom de haute cuisine van La Rive in 2017 zijn Michelin-ster kwijtraakte is mij een raadsel.
Helaas moeten mijn vrouw en ik door de hoge prijzen onze bezoeken beperken tot een paar keer per jaar. Twee glaasjes champagne voor 39€ is een nogal ontnuchterende start. Het menu is minimaal 105€ voor 5 gangen. Met wijn, koffie en tip bereik je makkelijk de 200€ pp. We gaan zeker terug, maar pas na een flinke spaaractie.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Grandioos ontvangen. Vorstelijk gegeten. Liefde voor het vak, zowel de keuken als de bediening. En dan die topwijnen! Als dit geen ster waard is, dan weet ik het niet meer.
Adriaan M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het is altijd geweldig bij La Rive, geweldige locatie, goede bediening en heerlijk eten, top!!! Alleen al het binnenkomen in het hotel is een ervaring
henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het eten was uiteraard fantastisch, de presentatie heel mooi. Er kan gekozen worden uit een Rive Gauche en Rive Droite menu (waarom), elk met zes gangen. Dan wordt verteld dat je (natuurlijk) ook minder gangen mag nemen of a la carte mag eten. Dit leidt -niet alleen bij ons- tot verwarring. Gewoon een lijst met gerechten lijkt me handiger. Allles is goed, en de combinaties (melkkoe met paling) zijn vaak creatief. Alle gerechten zijn (piep)klein: Twee koude en twee warme voorgerechten, warm hoofd, toetje.
We zitten ongelooflijk mooi, avondzon, de Amstel, bootjes voor het raam.
De prijzen: voor een mini-stukje wagyu op een menu van 125 euro supplement van 25, en bij de anderhalve asperge (mooi eitje bij!) een fliebertje Oosterscheldekreeft voor 15 extra, is echt overdreven.
De tijd: de sfeer is jaren 70 stijf, gelukkig hoef je geen das meer aan, maar het wordt steeds rustiger aan onze (normaal zo levendige) tafel van zes. En dan duurt het ook nog drie en een half uur, in een halfvolle zaak.
Bediening: formeel, keurig, professioneel. Het menu wordt redelijke comprmisloos uitgelegd, de zichtbare jetlag van onze gasten wordt genegeerd.
En zo wordt een potentieel culinair feest een lange zit.
Graag meer tempo erin, verbouwen die tent, en het personeel op vlotheids- en aandachtscursus.