Over het restaurant La Rive (Amstel Hotel)

La Rive is een toonaangevend restaurant in Amsterdam met een jarenlange traditie van culinaire hoogtepunten, een uitgebreide wijncollectie en oprechte gastvrijheid.

Het culinaire team zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Restaurant La Rive is geïnspireerd door de Frans-Mediterrane keuken met groenten en seizoensproducten die op innovatieve wijze bereid worden. Daarnaast oriënteert de keuken zich op de Aziatische invloeden die op subtiele wijze worden toegevoegd.

Voor de wijn-spijscombinaties is het team van La Rive continu op zoek naar parels uit de gehele wereld die de gerechten op bijzondere wijze belichten. Je kunt deze culinaire hoogstandjes ook proberen: reserveer daarvoor snel bij restaurant La Rive in Amsterdam!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant La Rive (Amstel Hotel)

• : Valet parking

Maandag t/m Zondag - Diner 18:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant La Rive (Amstel Hotel)

Herman H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Onnavolgbare smaak combinaties, startend met de amuses, hoe krijg je die cherry tomaatjes gemarineerd en krokant, snoekbaars met vanille... heerlijk. En dan die geweldige bediening.
Kortom een fantastische ervaring, we hebben genoten.
Bruno D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Zeer lekker. Wel aan de dure kant
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Echt geweldig gegeten! Perfecte service en mooie ambiance. Onbegrijpelijk dat dit restaurant geen ster heeft gekregen, schande!
René B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Prachtige locatie, top maître, huiselijk, klassiek, mooie wijnkaart, fijne staff, heerlijk eten. La Rive behoort naar mijn mening nog steeds in de top 50 van Europa. Heerlijke klassieke smaken. Puur. Een vertrouwd rustpunt tussen het hippe, culinaire geweld in Amsterdam welke vaak van korte duur is.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Very good
F.P.J. V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijke klassieke gerechten, geserveerd met fantastische sausen. Service op hoog niveau en dat alles met het fanatische uitzicht op de Amstel. Zeker een mooie gelegenheid voor een goed gesprek met je partner of vrienden...
Antonio B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Excellent dinner and ambiance!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
La Rive is een tempel van het goede leven, een van de beste restaurants in Amsterdam. De staf is zeer vriendelijk en maakt je blij met stijl en humor. Het 5 gangen-diner (6 kan ook) was erg lekker, kleine porties zodat je bij thuiskomst niet eerst 2-3 uur rechtop moet gaan zitten om bij te komen. Mooie gerechten, verfijnde smaken. Wat haperende start (we moesten bijna een uur wachten op het 2de gerecht), daarna geen probleem meer. Uitgebreide wijnkeuze, met voldoende mooie wijnen per glas. Fijn als je met z'n tweeën zowel rood als wit wilt drinken met niet méér dan 3-4 glazen pp/avond.
Waarom de haute cuisine van La Rive in 2017 zijn Michelin-ster kwijtraakte is mij een raadsel.
Helaas moeten mijn vrouw en ik door de hoge prijzen onze bezoeken beperken tot een paar keer per jaar. Twee glaasjes champagne voor 39€ is een nogal ontnuchterende start. Het menu is minimaal 105€ voor 5 gangen. Met wijn, koffie en tip bereik je makkelijk de 200€ pp. We gaan zeker terug, maar pas na een flinke spaaractie.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Grandioos ontvangen. Vorstelijk gegeten. Liefde voor het vak, zowel de keuken als de bediening. En dan die topwijnen! Als dit geen ster waard is, dan weet ik het niet meer.
Adriaan M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het is altijd geweldig bij La Rive, geweldige locatie, goede bediening en heerlijk eten, top!!! Alleen al het binnenkomen in het hotel is een ervaring
henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het eten was uiteraard fantastisch, de presentatie heel mooi. Er kan gekozen worden uit een Rive Gauche en Rive Droite menu (waarom), elk met zes gangen. Dan wordt verteld dat je (natuurlijk) ook minder gangen mag nemen of a la carte mag eten. Dit leidt -niet alleen bij ons- tot verwarring. Gewoon een lijst met gerechten lijkt me handiger. Allles is goed, en de combinaties (melkkoe met paling) zijn vaak creatief. Alle gerechten zijn (piep)klein: Twee koude en twee warme voorgerechten, warm hoofd, toetje.
We zitten ongelooflijk mooi, avondzon, de Amstel, bootjes voor het raam.
De prijzen: voor een mini-stukje wagyu op een menu van 125 euro supplement van 25, en bij de anderhalve asperge (mooi eitje bij!) een fliebertje Oosterscheldekreeft voor 15 extra, is echt overdreven.
De tijd: de sfeer is jaren 70 stijf, gelukkig hoef je geen das meer aan, maar het wordt steeds rustiger aan onze (normaal zo levendige) tafel van zes. En dan duurt het ook nog drie en een half uur, in een halfvolle zaak.
Bediening: formeel, keurig, professioneel. Het menu wordt redelijke comprmisloos uitgelegd, de zichtbare jetlag van onze gasten wordt genegeerd.
En zo wordt een potentieel culinair feest een lange zit.
Graag meer tempo erin, verbouwen die tent, en het personeel op vlotheids- en aandachtscursus.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten was zo goed als je mag verwachten voor €125. Elk gerecht een verrassing en erg lekker. Ondanks de kleine porties ga je toch heerlijk voldaan weg.
Wijnarangement is een aanrader. Elke sommelier verteld een eigen verhaal bij dezelfde wijn, een genoegen om mee te maken.
De bediening is echt geweldig, ze voegen echt iets toe aan de presentatie van het eten en zorgen, ondanks dat ze erg formeel lijken, voor een hele warme en enthousiaste ontvangst.

De entourage in het restaurant is wat gedateerd en op een enkele plek wat sleets. Maar het uitzicht over de Amstel maakt erg veel goed.
Camilo V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Bij La Rive voel je je gelijk bijzonder door het fantastische personeel, de setting en jet goede wijnboek(een kaart is het niet meer te noemen). Jammer, dat ze deze trend niet in het eten weten vast te houden. Alleen het hoofdgerecht wist mij echt te raken.
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Na een korte receptie (voorzien van bubbeltje en spannende amuses) in goed internationaal gezelschap genoten van mooie gerechten en smaakvolle wijnen. Personeel is attent en steeds op de achtergrond aanwezig met maar een doel: gasten culinair verwennen en een mooie avond bezorgen.
ejvansas .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het eten is uiteraard van topklasse, al proef ik het verschil met een 1-ster nauwelijks. In vergelijking met zulke restaurants is een compleet menu bij La Rive duur, ongeveer 2,5 keer. Dat vind ik persoonlijk een hoge prijs voor de ambiance en uitgebreide(re) bediening.
kokkie257 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
6 gangen plus wijn arragement, zeer feestelijk om eens te doen. Mag ook wel voor meer dan 200 pp.
eerste amuse sloeg niet aan, flauw en onplezierige textuur van canape. Dit had men door en een vaste klassieker van gefrituurde tomaat met soja saus slush puppy werd ongevraagd aangesneld. Wow, dat was wat..heerlijk.
verdere gerechten zeer lekker, maar niet alles een 10. Slowcooked draadjesvlees biefstukje, smaakt uitendelijk toch naar draadjesvlees..bv ok maar niet hemelstormend.. coquilles voor met crab en milde miriks/wasabi dressing wel weer een 10. Duur maar zeker een keer gedaan hebben.
RJ2016 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
De ambiance, het personeel, het heerlijke eten. In 1 woord af!
En dan die locatie, ook geweldig.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Fantastisch! Mooie tafel aan het raam, goede service en heerlijk eten. Bediening was niet te 'stijf', waardoor wij ons erg op ons gemak voelden. Amuse van tomaat was prachtig, toen we onze complimenten hierover uitspraken kregen we zelfs het recept mee naar huis. Een onvergetelijke ervaring
Jeron H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gisteren fantastisch gegeten bij La Rive. Bediening was wat je van een Michelin ster restaurant mag verwachten: zeer vriendelijk, attent en met zeer veel kennis van zaken. We hadden een mooie tafel aan het raam met uitzicht over de Amstel. De vinoloog raden ons een perfecte wijn aan passend bij ons menu. Het 6 gangen menu was voortreffelijk. Net als de tongstrelende amuses en tussengerechten. Aan het eind werd nog een heerlijke selectie van bonbons aan tafel gebracht maar die kregen we lang niet allemaal op. Kortom een heerlijke avond met fantastische bediening die de avond onvergetelijk hebben gemaakt.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Wat een smaaksensaties! Hoogstandjes waren toch zeker de amuse van tomaat, de rundersukade met truffel en het worstje van fazantbout. Kan over elke gang wel iets zeggen, maar ik zou zeggen laat je verassen en geniet ervan!
Wij hadden alle 3 hetzelfde menu, en losse flessen wijn van de kaart gekozen met hier en daar een tip van de sommelier. Wederom perfect.

Als ik dan toch iets van kritiek mag uiten (blijven Nederlanders he) vond ik de witte chocola te overheersend in het dessert, en viel het een beetje tegen dat er nep kerststukjes aan de lampen hingen.