Over het restaurant La Rive (Amstel Hotel)

La Rive is een toonaangevend restaurant in Amsterdam met een jarenlange traditie van culinaire hoogtepunten, een uitgebreide wijncollectie en oprechte gastvrijheid.

Het culinaire team zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Restaurant La Rive is geïnspireerd door de Frans-Mediterrane keuken met groenten en seizoensproducten die op innovatieve wijze bereid worden. Daarnaast oriënteert de keuken zich op de Aziatische invloeden die op subtiele wijze worden toegevoegd.

Voor de wijn-spijscombinaties is het team van La Rive continu op zoek naar parels uit de gehele wereld die de gerechten op bijzondere wijze belichten. Je kunt deze culinaire hoogstandjes ook proberen: reserveer daarvoor snel bij restaurant La Rive in Amsterdam!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant La Rive (Amstel Hotel)

• : Valet parking

Maandag t/m Zondag - Diner 18:30 - 22:00

Uitmuntend
9,4
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant La Rive (Amstel Hotel)

Rita P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Een bijzondere ervaring met een fijne ambiance!
Personeel zeer vriendelijk en top service,daarbij zeer goed op de hoogte van de gerechten.
Wij zijn zeer tevreden en komen zeker terug!
Willemijn P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Fantastische avond gehad bij La Rive, verwachtingen waren hoog en resultaat is meer dan waargemaakt. Eten heerlijk, tomaatje fenomenaal! Wijn arrangement bijzonder mooi en de service zeer goed en gastvrij. Dank!
Geachte mevrouw Pel,

Hartelijk dank voor het delen van uw fijne ervaring met restaurant La Rive. Wij zijn blij te lezen dat u een fantastische avond heeft gehad en dat u heerlijk gegeten heeft. Dank voor de mooie complimenten en tot ziens in restaurant La Rive. Wij kijken eraar uit!

Jan-Paul Kroese & Ronald Opten
Vitri S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Het hooftgerecht werd niet geannonceerd. Toen ik net naar het toilet ging en het gerecht werd toe gedekt. Toen ik terug kwam werd deze verwijderd maar men vergat te annonceren. Voor de rest alles perfect en heerlijk gegeten.
Geachte heer Schmidt,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaringen met restaurant La Rive te delen. Ik wil me oprecht verontschuldigen voor het feit dat uw verwachtingen met betrekking tot onze service niet volledig werden vervuld, het vervult me met vreugde om te horen dat u heeft heerlijk gegeten. Ik hoop dat ik u in de nabije toekomst opnieuw kan verwelkomen.

Jan L.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Uitmuntend restaurant, alle gerechtjes waren heerlijk en zeer goede bediening.
Leuke sommelier met veel kennis, goede wijnen.
Geachte heer Lomas,

Hartelijk dank voor het delen van uw geweldige ervaring met restaurant La Rive. Wij zijn blij te lezen dat u zo genoten heeft van uw avond in ons restaurant en dat u heerlijk gegeten heeft. Wij willen u bedanken voor uw prachtige complimenten voor Team La Rive. Wij kijken ernaar uit u nog eens te mogen verwelkomen aan de Amstel!

Gert G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Goede service, prachtige lokatie in Amsterdam en natuurlijk lekker eten! Ribs zijn zo lekker!! Zeker nog een keer terug komen hier.
Geachte heer Gaal,

Hartelijk dank voor het delen van uw geweldige ervaring met restaurant La Rive. Wij zijn blij te lezen dat u zo genoten heeft van uw avond in ons restaurant en wij willen u bedanken voor uw prachtige complimenten voor Team La Rive. Wij kijken ernaar uit u nog eens te mogen verwelkomen aan de Amstel!

Jasper O.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Een culinaire ervaring waar gastheerschap op nummer 1 staat! Elke gang zorgt zondermeer voor een wow effect een echte aanrader!
Beste Jasper,

Bedankt voor het delen van je fantastische ervaring met restaurant La Rive. Het verheugt ons te vernemen dat u zo veel van uw culinaire ervaring met ons heeft genoten en we kijken ernaar uit u in de nabije toekomst opnieuw te verwelkomen.

Met vriendelijke groeten,

William D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Het was een genot voor onze smaak papillen! Gecombineerd met de perfecte en juiste wijnen die fantastisch waren toegelicht. Het was subliem!
Geachte heer de Vries,

Hartelijk dank voor uw review. Wij zijn blij dat u een goede ervaring bij ons in Restaurant La Rive heeft gehad en kijken er naar uit u in de toekomst wederom te mogen verwelkomen.

Matthijs Blokland & Ronald Opten
Operations Manager, Maître - Sommelier
Ger E.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Top! Waar blijven die Michelin sterren?
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
De prachtige ambiance, de prettige, attente en professionele ontvangst en bejegening, de aantrekkelijke en zeer verrukkelijke gerechten maken een avond La Rive tot een onvergetelijke en feestelijke belevenis. We hebben meer dan genoten! Dank!
V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
groot compliment voor de zwarte brigade, op dit niveau is dergelijk vakmanschap met een natuurlijke flair zeldzaam, van grote waarde voor een palet van creatieve gerechten.
Een mooi geheel!!
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Voor een diner neergestreken in restaurant La Rive. We kregen een mooi tafeltje met uitzicht over de Amstel. Vriendelijk ontvangst. Wel vreemd dat er enkel gevraagd werd of we water wilde en niet of we iets van een aperitief wilde hebben. Een gemiste kans aangezien we na onze amuses pas met de sommelier over de wijnen spraken. We kozen voor menu La Rive Droit. Mijn partner blieft geen vis en daar werd bij alle gangen met vis goed rekening mee gehouden. De gerechten zijn smaakvol. Porties mogen wat mij betreft iets groter. Het restaurant is sfeervol en warm en we hebben heerlijk genoten van al het lekkers wat ons is voorgeschoteld. Met name het kipkrokantje met sate bij de amuse, de kabeljauw, de A4 wagyu en het heerlijke nagerecht met bosbessen. We hebben een heerlijke avond gehad.
Xavier K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
La Rive blijft een van de mooiste plekken van Amsterdam om stijlvol te genieten van een uitmuntende keuken en perfecte, uiterst kundige bediening!
Annette S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
overprized
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Food was delicious!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Gegeten bij La Rive in het Amstel hotel, welke al lang op ons lijstje stond. Allereerst is de locatie natuurlijk prachtig. Het mooie Amstelhotel, de ontvangst in het hotel en begeleiding naar het restaurant. We hadden een tafel aan het raam, kijkend over het water, ontzettend romantisch. Het restaurant zelf is wat oubollig, maar netjes.
De service is erg goed. De sommelier is erg enthousiast en kan erg veel over de wijnen vertellen en waarom ze goed samen gaan met de gerechten. De bediening is allemaal vriendelijk en je hebt eigenlijk niet door dat ze achter je bezig zijn. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld.
Op de menukaart kun je kiezen uit twee menu's; geïnspireerd op de linker of rechterwaterkant. Daarnaast a la carte of minder gangen. Wij kozen voor het chef's menu met 7 gangen en bijpassende wijnen. Alle gangen waren heel erg lekker met verrassende smaken. De wijnen waren goed en gewaagd, maar droegen niet allemaal perse iets bij aan de gangen. We vonden de hele ervaring heel fijn, zalig gegeten. Een aanrader!

Laat ik afsluiten met dat het mij een raadsel is waarom zij hen Michelinster kwijt zijn geraakt of (nog vreemder) niet terug hebben gekregen. Wij hebben in een aantal restaurants gegeten met Michelinsterren die wij veel minder lekker vonden.
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken, leuk om eens een kijkje in "de keuken" te mogen ervaren. Goede sommelier, met duidelijke passie voor zijn vak. In een woord geweldig!
Hans en Esther M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Mede dankzij de meer dan gastvrije en enorm persoonlijke service is ons huwelijks diner een onvergetelijke avond geworden. Het diner was meer dan voortreffelijk! Er was een prachtige tafel voor ons gereserveerd en de aankleding met rozenblaadjes was heel erg warm, ook tijdens het diner werd ons huwelijk niet vergeten! Nogmaals onze dank voor jullie meer dan warme bediening, wij hebben dit enorm gewaardeerd!! Hans en Esther
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Wat ons betreft het beste restaurant van Nederland (en we kennen er een heleboel). Ongelooflijk dat La Rive niet minimaal twee Michelin sterren heeft, want alles klopt gewoon. De amuses en gerechtjes waren tongstrelend en stuk voor stuk plaatjes om te zien. En die sauzen.... je proeft dat er heel veel werk in zit en waren zó lekker! Speciale eervolle vermelding voor Ted en Hans, want wat zijn ze toch goed in hun werk!! En natuurlijk voor Ronald, die je altijd zo speciaal laat voelen als gast en die zo bevlogen kan vertellen over zijn kazen. We zijn net terug van 24 uur Amstel Hotel en La Rive en hebben nu al heimwee.
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Fijn en hartelijk ontvangst. Zeer vriendelijk en professioneel personeel. De kaart vond ik best ingewikkeld opgesteld, maar ook hier zijn we uitstekend bij geadviseerd. De prijzen zijn aan de hoge kant, de kwaliteit en opmaak van de gerechten waren prima.
Geachte mevrouw Boer,

Hartelijk dank voor het delen van uw fijne ervaring met Restaurant La Rive. Wij zijn blij te lezen dat u zo genoten heeft van heerlijke gerechten en de uitstekende service van ons La Rive team. Dank voor de prachtige complimenten en wij kijken ernaar uit u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen.

Anita Bos & Ronald Opten
Fernando R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Perfecto
Dear Fernando Rodriguez,

Thank you so much for sharing your perfect experience with Restaurant La Rive. We are more than happy to learn you enjoyed your evening with us. We look forward to welcoming you again in the near future.

With warm regards,

Anita Bos & Ronald Opten