Meer informatie over restaurant La Rive (Amstel Hotel)

• : Valet parking

Eten8,8/10
Service9/10
Decor8,2/10
Henk D. Gastronoom (56 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het eten was uiteraard fantastisch, de presentatie heel mooi. Er kan gekozen worden uit een Rive Gauche en Rive Droite menu (waarom), elk met zes gangen. Dan wordt verteld dat je (natuurlijk) ook minder gangen mag nemen of a la carte mag eten. Dit leidt -niet alleen bij ons- tot verwarring. Gewoon een lijst met gerechten lijkt me handiger. Allles is goed, en de combinaties (melkkoe met paling) zijn vaak creatief. Alle gerechten zijn (piep)klein: Twee koude en twee warme voorgerechten, warm hoofd, toetje.
We zitten ongelooflijk mooi, avondzon, de Amstel, bootjes voor het raam.
De prijzen: voor een mini-stukje wagyu op een menu van 125 euro supplement van 25, en bij de anderhalve asperge (mooi eitje bij!) een fliebertje Oosterscheldekreeft voor 15 extra, is echt overdreven.
De tijd: de sfeer is jaren 70 stijf, gelukkig hoef je geen das meer aan, maar het wordt steeds rustiger aan onze (normaal zo levendige) tafel van zes. En dan duurt het ook nog drie en een half uur, in een halfvolle zaak.
Bediening: formeel, keurig, professioneel. Het menu wordt redelijke comprmisloos uitgelegd, de zichtbare jetlag van onze gasten wordt genegeerd.
En zo wordt een potentieel culinair feest een lange zit.
Graag meer tempo erin, verbouwen die tent, en het personeel op vlotheids- en aandachtscursus.
Geert V. Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten was zo goed als je mag verwachten voor €125. Elk gerecht een verrassing en erg lekker. Ondanks de kleine porties ga je toch heerlijk voldaan weg.
Wijnarangement is een aanrader. Elke sommelier verteld een eigen verhaal bij dezelfde wijn, een genoegen om mee te maken.
De bediening is echt geweldig, ze voegen echt iets toe aan de presentatie van het eten en zorgen, ondanks dat ze erg formeel lijken, voor een hele warme en enthousiaste ontvangst.

De entourage in het restaurant is wat gedateerd en op een enkele plek wat sleets. Maar het uitzicht over de Amstel maakt erg veel goed.
Camilo V. Fijnproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Bij La Rive voel je je gelijk bijzonder door het fantastische personeel, de setting en jet goede wijnboek(een kaart is het niet meer te noemen). Jammer, dat ze deze trend niet in het eten weten vast te houden. Alleen het hoofdgerecht wist mij echt te raken.
Lars C. Gastronoom (35 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Na een korte receptie (voorzien van bubbeltje en spannende amuses) in goed internationaal gezelschap genoten van mooie gerechten en smaakvolle wijnen. Personeel is attent en steeds op de achtergrond aanwezig met maar een doel: gasten culinair verwennen en een mooie avond bezorgen.
Ejvansas . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het eten is uiteraard van topklasse, al proef ik het verschil met een 1-ster nauwelijks. In vergelijking met zulke restaurants is een compleet menu bij La Rive duur, ongeveer 2,5 keer. Dat vind ik persoonlijk een hoge prijs voor de ambiance en uitgebreide(re) bediening.
Kokkie257 . Gastronoom (12 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
6 gangen plus wijn arragement, zeer feestelijk om eens te doen. Mag ook wel voor meer dan 200 pp.
eerste amuse sloeg niet aan, flauw en onplezierige textuur van canape. Dit had men door en een vaste klassieker van gefrituurde tomaat met soja saus slush puppy werd ongevraagd aangesneld. Wow, dat was wat..heerlijk.
verdere gerechten zeer lekker, maar niet alles een 10. Slowcooked draadjesvlees biefstukje, smaakt uitendelijk toch naar draadjesvlees..bv ok maar niet hemelstormend.. coquilles voor met crab en milde miriks/wasabi dressing wel weer een 10. Duur maar zeker een keer gedaan hebben.
RJ2016 . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
De ambiance, het personeel, het heerlijke eten. In 1 woord af!
En dan die locatie, ook geweldig.
Sissy Z. Gastronoom (18 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Fantastisch! Mooie tafel aan het raam, goede service en heerlijk eten. Bediening was niet te 'stijf', waardoor wij ons erg op ons gemak voelden. Amuse van tomaat was prachtig, toen we onze complimenten hierover uitspraken kregen we zelfs het recept mee naar huis. Een onvergetelijke ervaring
DeFijneGasten . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gisteren fantastisch gegeten bij La Rive. Bediening was wat je van een Michelin ster restaurant mag verwachten: zeer vriendelijk, attent en met zeer veel kennis van zaken. We hadden een mooie tafel aan het raam met uitzicht over de Amstel. De vinoloog raden ons een perfecte wijn aan passend bij ons menu. Het 6 gangen menu was voortreffelijk. Net als de tongstrelende amuses en tussengerechten. Aan het eind werd nog een heerlijke selectie van bonbons aan tafel gebracht maar die kregen we lang niet allemaal op. Kortom een heerlijke avond met fantastische bediening die de avond onvergetelijk hebben gemaakt.
Huiskamp1 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
je zit super romantisch aan de Amstel, en het eten is vanaf de amuse tot aan het nagerecht heerlijk, wat een smaakexplosies. Echt genoten.
Paul V. Gastronoom (13 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Het 6-gangen menu gegeten met bijpassende wijnen. Smaken zijn mooi in balans, wijnen passen er zeer goed bij en zijn verrassend goed uitgekozen. De sommelier had er elke keer een leuk praatje bij. Eten mag wel iets spannender, je weet precies wat je krijgt. Wel erg lekker en goede porties, sauzen apart erbij. Z'n Michelin ster waard.
Stella H. Gastronoom (117 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heerlijk om af en toe superdeluxe te dineren met prachtig uitzicht op de Amstel.
We hadden weken van te voren gereserveerd om ons lekker te laten verwennen.
Dat begint altijd al goed met een glaasje bubbels van het oudste champagnehuis te wereld.
Eerst wat amuses, en daarna kozen we voor een mini gerechtje met gold kaviaar.
De kaviaar was heerlijk, het lag op een soort bodempje van bavaroise wat eigenlijk gewoon smakeloos was door de hoeveelheid gelatine...dus wat het had moeten zijn qua smaak?...jammer.
daarna het La Rive Droite menu a 6 gangen wat erg lekker was. Mini gerechtjes van langoustine,coquille,zeeduivel,de specialiteit vd chef: rundersukade,fazant, en een dessert met appel. Allemaal even heerlijk muv het dessert, dat ging gewoon nergens over.
Zoute appelmoes met honing, dadels en olijfolie...niet lekker en een te ver gezochte combi.
Dit alles ondersteund door een verrukkelijk en uitgelezen wijnarrangement.
Het blijft allemaal heel speciaal om hier af en toe te eten. Minpunt zijn de wachttijden. Van 19.00-0.00 aan tafel zitten is te lang, met bijna een uur tussen de gangen wachten.

Marina D. Gastronoom (46 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wow wat een bijzondere locatie aan de Amstel! Verwacht geen modern decor, en er hangt wel een hotel-sfeer. Maar het diner maakt veel goed. Onder andere malse pulpo, spannende zeeduivel en tropisch delicieus dessert. Glutenvrij is helemaal geen probleem, het broodje was zelfs heerlijk (en dat is echt een compliment!). Neem de tijd en relax, vergeet je portemonnee niet.
Johan.ineke . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Het 6 gangen menu met wijnarrangement paste voortreffelijk bij elkaar. We hebben genoten. De uitleg van het eten en achtergronden van de wijnkeuze maakte het helemaal af.
Pbrussel . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
was weer een perfecte avond. geweldige keuken de beste sommelier van Amsterdam en natuurlijk de Amstel aan je voeten. traditie in optima forma!
Jongedoffer . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
La Rive is een typisch klassiek restaurant, de bediening en informatie bij de gerechten en de wijnen was informeel gemoedelijk en erg goed. Chapeau
Jajdegroot . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Fantastische avond die is omgevlogen! En wat was het genieten van eten en wijn. Aperitief op terras was mooie binnenkomer. Gerechten zijn allemaal perfect in balans (zoet, zuur, zout en umami), doordacht en gelaagd. Octopus met paprika, burrata en krokant van pimenton was heerlijk. Bijbehorende Spaanse wijn sloot naadloos aan. Ik waande mezelf in Spanje. Van Spanje naar India met een zeeduivel in romige curry (met diepgang zonder overheersende pepers). De kalfswang met framboos en biet was voortreffelijk (zoet, zuur en het aardse van de biet. De spatburgrunder sloot naadloos aan (ook hier het aardse en frambozensmaak). Bij La Rive gaan wijn en spijs echt samen!
Mstoop1 . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Over het algemeen goed gegeten maar de kwaliteit van alle gerechten en van de presentatie van de gerechten was wisselend. Het warm/koude-Zoet/Zure tomaten gerecht was voortreffelijk en werkelijk een van de lekkerste gerechten die ik ooit gehad heb. Helaas stak de rest daar wat flauw bij af (wat niet wil zeggen dat het niet goed was maar het had zeker niet dezelfde culinaire hoogte).
Het opdienen van de gerechten was bij sommige van de obers een feest bij andere een verplicht nummer waarbij het duidelijk was dat niet iedereen een gerecht smakelijk kan beschrijven.
Wat betreft het bijpassende wijn arrangement was niet alles in goede samenspraak met de gerechten en werden zeker de eerste gerechten (te) snel na elkaar geserveerd waarbij er te snel gedronken moest worden om echt te genieten.
Het uitzicht van het restaurant aan het water is wel genieten maar de conclusie is toch wel dat gezien het prijs nivo La Rive zich niet positief kan onderscheiden van andere restaurants in dit segment en een herhalingsbezoek is dan ook onwaarschijnlijk.
J.e.veldkamp . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk, verfijnd 6 gangen menu met perfect geselecteerde wijnexperience. Goede uitleg per gerecht in ongedwongen sfeer. Aanrader voor verjaardag of viering trouwdag on intieme groep.
Taco T. Gastronoom (57 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Een heerlijke plek om de verjaardag van je partner te vieren; het Amstel Hotel is een van de plekken met een onovertroffen grandeur welke je maar sporadisch vindt in Amsterdam. Binnenlopen in de indrukwekkende hal is groots! Door de concierge naar la Rive gebracht en mooi plekje aan het raam; vanwege de hitte (> 30 C.) besloten we om 'strak in pak' geen aperitief op het terras te doen.

Met een heerlijke - strak droge - sherry komt nu de uitdaging: wordt het 'Gauche' of 'Droite'?
De keuze valt na veel wikken en wegen op het la Rive Droite, en met spanning genieten we van de eerste amuses, spannend en speels met Hollandse nieuwe en en heerlijke balletje verrassing.

De Coquilles met gazpacho, Granny Smith en calamansi is heel mooi met de perfecte tonen die naadloos aansluiten. Het zelfde geldt voor de Zeebaars met daikon, ananas en passievrucht.

De langoustine is een nog grotere favoriet door de combinatie met kokosnoot en schuim van curry; jammer dat het bordje zo snel leeg is.

De Zwezerik met risotto, rode biet brengt ons nog meer in extase: wellicht niet een gerecht voor een ieder maar hier mag je ons 'midden-in-de-nacht' voor wakker maken; schitterende balans van de bij-producten die de zwerk laten stralen.

Het Kamper lam met courgette, sesam en sumac is prima maar na al het geweld van de gerechten ervoor minder indrukwekkend.

Het kaasplateau is prima en het afsluitend dessert van Gin &Tonic met kaneel en komkommer is verrassend.

De gerechten worden begeleid door mooie wijnen welke door de sommeliers bij de gerechten zijn uitgezocht: niets op aan te merken.

Al met al hebben we genoten van een heerlijk verjaardag-menu; zijn verwend door het altijd attente en lieve 'front-of-house'. Mochten er minpuntjes zijn: wellicht voor sommigen iets te klassiek en aan de prijs ook mag de ruimte een beetje t.l.c. maar overal dik voldoende en zeker voor herhaling vatbaar!