La Riva

Molenstraat 30 5461 JR Veghel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Riva

• Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zaterdagavond met vrienden wezen eten en zoals gewoonlijk weer heerlijk. Wij komen hier een paar keer per jaar en zijn nog nooit teleurgesteld. De bediening is niet alleen kundig maar ook allervriendelijkst en het eten is zonder meer heel erg lekker. De inrichting is die van een typisch Italiaans restaurant met een open keuken, de tafels staan voldoende uit elkaar om privacy te hebben.

Gisteren als vooraf garnalen met als hoofdgerecht de zeetong, het toetje was vanille ijs met warme kersen en slagroom. Dit alles werd begeleid met een heerlijke witte wijn en Italiaanse koffie na.

Het prettige van La Riva is dat de kwaliteit constant is, de lat ligt altijd hoog waardoor de klant keer op keer verzekerd is van lekkere gerechten. De prijs/kwaliteit is wat ons betreft prima in verhouding, wij verheugen ons in ieder geval al weer op de volgende keer.
Mythio .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Een leuk restaurant dat was aangeraden door een kennis. Eten was goed, maar niet bijzonder. Prijs/kwaliteit is daarmee niet één van de betere. Smaakvol genoeg voor een leuke avond. Daarnaast maakt de gastheer veel goed.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Dinsdagavond met zessen wezen eten, wij hadden vooraf de eigenaar Kamilio Ghali gevraagd of hij voor ons een verrassingsmenu wilde maken, het liefst een diner wat hij zijn gasten voor zou zetten als deze bij hem thuis zouden komen.

Deze man heeft werkelijk hart voor zijn zaak en liefde voor eten, dit merk en proef je aan alles, schalen met heerlijke voor, tussen, hoofd en nagerechten en dit alles begeleid met heerlijke wijnen.

Kamilio is daarnaast een uitermate goed gastheer die precies weet hoe hij het zijn gasten naar de zin kan maken. Zoals ook de voorgaande keren een fantastische avond. De bediening, de wijnen, het eten, er viel werkelijk niets op aan te merken. Als afsluiting natuurlijk een lekker kopje koffie met Limoncello, wat wil een mens nog meer.

Wat ons betreft echt een aanrader, heerlijk eten in een prettige ambiance met goede en vriendelijke bediening en dit alles tegen een hele redelijke prijs. Zeker weten dat wij hier nog vaak terug zullen komen.

Nogmaals Chapeau
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Op zaterdagavond kwamen we wat onverwacht in Veghel aan en het was rond 18.00 uur.
Omdat we de hele dag al onderweg waren zochten we iets informeels waar het eten niet een avondvullend programma zou zijn.
Dankzij een tip kwamen we bij La Riva.
Hoewel we geen reservering hadden konden we hier meteen terecht.
De medewerkers van de bediening waren erg vriendelijk en ondanks de drukte was er tijd voor een persoonlijke noot.
Ik had de pizza Caneloni, die was perfect gebakken. Door de groente in de pizza bevatte deze nogal wat vocht. Smaak was goed, niet bijzonder spannend.
Tafelgenoot was zeer tevreden over de pasta, die was smakelijk en zeker niet te zout.
(vinden we belangrijk)
Toilet was heel netjes en schoon.
Nagerecht, casata ijs, niet heel bijzonder, wat hoog aan de prijs.
Het liep allemaal vlot, dat was precies wat we wensten, want we hadden nog een aardige reis voor de boeg naar huis.
Tevreden.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Zaterdagavond met vieren wezen eten, we zagen er een beetje tegenop in verband met de warmte maar het was een aangename temperatuur in het restaurant.

De afgelopen week was tappasweek en dit wilden wij gezien onze eerdere ervaring met de Italiaanse week natuurlijk niet missen.

De afspraak was dat wij ons de gehele avond zouden laten verwennen en ons helemaal over zouden geven aan wat werd opgediend, dit gold natuurlijk ook voor de wijn.

Ik zou niet op kunnen noemen wat allemaal op tafel is gekomen, zo ver rijkt mijn kennis van de Italiaanse keuken helaas niet maar een ding weet ik wel, het was heerlijk.

Wij werden getrakteerd op 2 schalen met ieder 5 a 6 verschillende voorgerechten, zowel koud als warm. Daarna een schaal met 4 verschillende hoofdgerechten, voornamelijk vis.
Als afsluiting 4 verschillende toetjes.

Dit alles werd begeleid met passende wijnen die onze gastheer persoonlijk voor ons had uitgezocht. Helemaal aan het einde nog een lekkere Italiaanse koffie en daarna een glaasje Limoncello.

Alles was perfect, de bediening, de wijnen, het eten maar ook de tussenpozen waren precies goed, een heerlijke avond.

Wij konden ons alle vier niet herinneren ooit zo te hebben genoten, voor ons heeft deze avond voorlopig in ieder geval een nummer 1 notering.

Chappeau.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Zaterdagavond met 4 personen wezen eten, het was heel rustig op deze avond wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is zo kort na de kerst. Dit had als extra voordeel dat de paar aanwezige gasten alle aandacht van zowel personeel als eigenaar kregen.

Als voorgerecht gekozen voor een triootje van parmaham met meloen, carpaccio en carprese, gevolgd de gegrilde ossenhaas met truffelroomsaus bedekt met parmaham en rucola.
Dit alles werd begeleid door een uitstekende Italiaanse wijn.
Het nagerecht bestond uit een ijsje gevolgd door een French koffie waarna door de eigenaar een nog rijkelijk gevulde fles Limoncello op tafel werd gezet.

Na al dit lekkers nog een tijdje met de eigenaar na zitten praten over de Italiaanse keuken en de eetgewoontes, deze man toonde zich een waar gastheer. De volgende keer zal hij ons verrassen met hetgeen hij zelf thuis zijn gasten voorzet, ik verheug me er nu al op.

Rest mij nog te vermelden dat voor al dit lekker een alleszins redelijke prijs wordt gevraagd, er zijn mij gelegenheden bekend waar je heel wat meer voor heel wat minder betaald.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Tijdens de Italiaanse week met 2 personen een bezoek gebracht aan La Riva.
We werden hartelijk ontvangen en kregen een mooie ruime tafel toegewezen.
Die avond werd er een 5 gangen verrassingsmenu geserveerd inclusief bijpassend wijn arrangement voor de prijs van € 55,- per persoon.
Als afsluiter koffie uiteraard met bonbons en likeurtje.
Samengevat heerlijk gegeten, goede wijnen, een zeer plezierige bediening en dat alles voor een goede prijs in een gezellig restaurant.
Zeker weten dat wij hier terug zullen komen.
Diane32 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
hier heerlijk gegeten gisteren het was wel erg druk maar snap wel waarom, gezellige gastheer die het ieder naar zn zin maakt

Heb je iets te vieren zeg het dan tegen de gastheer en je hebt de avond van je leven .

Team la riva bedankt voor de gezellige avond en snel tot ziens
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2013
Riva zit in de 'restaurantstraat' van Veghel. Het interieur komt wat gedateerd over, en is inwisselbaar voor iedere keukensoort.

De bediening is vlot en de gerechten smaken goed maar niet echt bijzonder. Gewoon een restaurant om langs te gaan als het allemaal wat minder mag.

Wel wat prijzig voor het gebodene, maar dat schijnt tegenwoordig bij bijna alle Italiaanse restaurants te horen?