La Punta

Berlagestraat 3 3067 CB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Punta

Italiaans zonder concessies

Italiaanse gerechten zonder concessies. Hier wordt gekookt volgens authentieke Italiaanse receptuur, dus met volle en rijke smaken die allemaal onder de mediterrane zon totstandkomen. De kleine kaart barst uit zijn voegen van de dagverse producten en mooie wijnen. Zeer de moeite waard!

Meer informatie over restaurant La Punta

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 14:00 - 22:00

Kan beter
Karina H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk eten voor een prima prijs.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten, goede service.
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Bij toeval hier terecht gekomen, zeker voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening, gezellige sfeer en goed eten. 1 van de hoofdgerechten was gevulde ossenhaas, erg lekker. Tiramisu als dessert was ook heerlijk, en als afsluiter nog een kop goede koffie. We gaan hier binnenkort nog een keer eten.
Els _.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We waren een tijdje niet meer geweest maar intussen heeft La Punta een nieuwe kok(kin) en dat komt de zaak zeker ten goede. Eten was verrukkelijk, de zaak zat stampvol toen we er waren maar de keuken was ondanks de drukte nog redelijk vlot. De kokkin maakte zelfs even tijd een praatje met ons te maken aan tafel. Vis en vlees perfect bereid, veel smaken en mooi opgemaakte borden. Dessert op aanraden van de cheffin, een hoogtepunt! Bediening was ook nieuw, vlot en vriendelijk. Eigenaar nog steeds aanwezig en liep zelf mee in bediening. Opvallend detail: wij vonden de muren altijd erg kaal en modern.. inmiddels hangen er schilderijen maar daar wordt het niet beter van, haalt de moderne uitstraling naar beneden. Gelukkig is de keuken is beter dan ooit en daar gaat het uiteindelijk om.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Lekker gegeten en goede wijn.
Wachttijd was wel erg lang.
Aardige bediening
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Bij La Punta eet je heerlijk Italiaans met een Siciliaanse inslag. De pizza's en pasta's van de kaart zijn heerlijk. Vraag vooral wat ze vers van de markt hebben en voor je kunnen bereiden naast de kaart.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij logeren regelmatig in de buurt van restaurant La Punta. Dan ga wij altijd even eten in dit restaurant. Voor het gemak, maar ook om dat het lekker is. Attente bediening ook. De inrichting is prima voor een lokaal restaurant.
Het eten is altijd erg vers en net even anders dan bij een ander Italiaans restaurant. Misschien komt dat ook door het enthousiasme waarmee de dagverse producten door de bediening wordt aangeprezen. Deze keer aten wij alleen wat brood met heerlijke net iets anders dan anders kruidenboter. Hoofdgerecht wat ossehaas met Parmaham, gesmoltenkaas en wijnsaus. Geserveerd met heerlijke warme groente en spaghetti in knoflookolie. Gewoon lekker. De pannacotta was het allerlekkerste! Wij komen zeker weer.
anoukvangruythuysen .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Het was een heerlijk avondje eten bij La punta! Het eten was heerlijk en de bediening heel erg vriendelijk!
Zeker een aanrader en kom zeker terug !
rookje2009 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
aan de sfeer van interieur zou wel iets gedaan mogen worden plantjes of zo schilderijtje het is erg kaal daar en koeltjes
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Helaas heb ik mijn eerdere recensie moeten verwijderen, la punta is toe aan de derde kok in twee jaar, die helaas geen verbetering is ten opzichte van de vorige twee. De pizza's zijn nog steeds goed, maar wel wat aan de prijs. De vlees- en visgerechten zijn niets bijzonders meer.
ivdheide .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
La Punta is echt Italiaans restaurantje. Het eten is voortreffelijk en dagvers!
Zowel de koks als eigenaar zijn Italiaans.

Decor: het is een modern ingericht restaurant, niet wat je 1-2-3 bij de doorsnee italiaan verwacht. Dit is echter niet erg aangezien La Punta ook geen doorsnee Italiaan is.

Goed en vers eten staat hier centraal! Echt een aanrader!

Tip: de scroppino met limoncello!
Fabienne O.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Qua locatie heeft La Punta niet de beste ambiance, maar voor mij wel praktisch en met een relaxed terras waar je niet overspoeld wordt door uitlaatgassen of voetgangers. Smaken verschillen, maar ik houd wel van de moderne, strakke inrichting in sobere kleuren. De kaart is niet heel uitgebreid, maar biedt voldoende keuze en variatie. Meestal kies ik voor een vis- of vleesgerecht van het krijtbord. De bediening is oké, maar we moesten best lang wachten op zowel de kaart als de drankjes. De prijzen zijn redelijk: 11 euro voor lasagna is prima, maar 21,50 voor een vleesgerecht (kalfsvlees met spaghetti en een rijkgevulde tomatensaus) vind ik duur, aangezien er geen bijgerechten bij geserveerd werden (bijv. groenten) en het dus niet heel veel was. De smaak was wel helemaal goed, zeer smaakvol en goed bereid. Wel leuk dat de keuken helemaal open is en daar ook echte Italianen hun werk doen.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Gisteravond voor het eerst in dit restaurant geweest. Ik ben er regelmatig langs gelopen zonder een goede indruk te krijgen hoe het er binnen uitzag. Ik werd verrast door de strakke inrichting en eigentijdse uitstraling, en voelde mij direct op mijn gemak. Op de kaart staan alleen maar verse producten en alles wordt in een open keuken bereid.
Ik heb een heerlijke torte melanzane gegeten en als hoofdgerecht een ossenhaas in champignonsaus. Mijn vrouw nam de dagverse kabeljauw. We sloten af met een overheerlijke huisgemaakte tiramisu. Daarbij was de huiswijn prima te drinken,wordt er een overheerlijke cappuccino geserveerd , en is er een zeer vriendelijke bediening.
Wij hebben ervan genoten en komen hier zeker terug.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Je moet het restaurant bij toeval tegen komen in de vergrijsde wijk Alexanderpolder waar nu gelukkig steeds mee jongeren komen te wonen. Eerste indruk bij binnen komst. Koud, saai en een open keuken. De bediening was spontaan en heeft kennis van de Italiaanse keuken. Een kleine kaart, maar toch voldoende keuze. Het was best koud in het restaurant en hebben zelf even de verwarming aan gezet. We waren met vier personen en zijn begonnen met de Pane E Buro, wat kleine warme vers gebakken pizza broodjes zijn die je heerlijk kan dopen in de olie met wat zout. Daarbij een heerlijk glas wijn.
Daarna is de keuze gevallen op diverse soorten pizza en lasagna, die allen goed van smaak waren en de pizza niet zoals bij de meeste Italianen dik en plakkerig.
Als toetje werd het ijs en tiramisu.
In de tiramisu miste ik de alcohol en de smaak van amaretto. Zelf vond ik de lange vingers te doorweekt. Bij navraag werd mijn vermoede bevestigd.
De keuze hiervoor is dat iedereen de tiramisu kan eten, kinderen zwangere vrouwen, etc.
Ik vind het als wijn zonder alcohol schenken. Als iemand geen alcohol mag, neem je iets anders. Nu was deze afsluiter voor mij een domper, terwijl de bediening juist zei: nu ga je een echte tiramisu proeven. Helaas. Ook de slagroom komt uit een spuitbus, wat een gerecht om zeep kan helpen. Terwijl er goede spuitslagroom te koop is.

Tip: serveer goede slagroom, en maak de tiramisu zoals het hoort. Met alcohol en stevige lange vingers.
Bij navraag
Marloes F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
We hebben antipasto gegeten, niet bijzonder, brood en paar plakjes ham en salami, leuke zaak, aardige eigenaar, bediening ok, al met al redelijke zaak, maar eten niet bijzonder, jammer !
John V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Gisteren hier met mijn 2 kinderen gegeten.

Dit is wel een klein pareltje in de verder stille (woon) wijk Lage Land. Simpel gezegd is de prijs-kwaliteit hier echt uitstekend. Autentiek en eenvoudig Italiaanse eten voor een eerlijke prijs. Je kan gewoon voor de deur gratis parkeren, een verademing in Rotterdam met de (naar mijn mening) malafide) parkeergarage praktijken.

Ik kom hier zeker terug.
Rpann .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Tijdens een bezoek aan Rotterdam heerlijk gegeten bij dit kleine restaurant in het was saaie AlexanderPolder. In het begin was ik wat argwanend door de wijze waarop wij werden ontvangen. Een heer wees ons op gehaaste toon een tafel (met leuk zicht op de open keuken) aan en kwam wat onvriendelijk en ongeïnteresseerd over. De man oogde nogal gestrest. Het verrukkelijke eten en de uitmuntende bediening heeft echter alles goed weten te maken. De gestreste man bleek achteraf de eigenaar te zijn. De serveerster, genaamd Lizet kwam aan tafel met de kaart en vertelde ons dat er dagelijks specialiteiten buiten het menu om worden geserveerd. Wat volgde was een vakkundige uiteenzetting van deze specialiteiten waardoor ons het water spontaan in de mond liep. Zo eindigde ik met een keuze van op rode wijn gestoofde kalfswang en mijn vriendin een in witte wijn gegaarde kabeljauw. Vooraf adviseerde Lizet een gerecht van Salsiccia (een soort worstje) met ui en marsala met wat vers gebakken brood; werkelijk fenomenaal! De chef van La Punta weet hoe hij smaken kan combineren en maakt er een feest van! De kalfswang is het meest zachte stukje vlees wat ik ooit gegeten heb en de bereidingswijze, de smaakvolle saus maakte het gerecht absoluut perfect! Mijn vriendin was al even enthousiast over haar uitstekend gegaarde kabeljauw. Het dessert (wederom op advies van Lizet, maar we vertrouwen haar inmiddels blindelings) was een heerlijk stukje Italiaanse taart, van buiten krokant en van binnen een heerlijk zachte chocolade crème, dit in combinatie met een pittige espresso. Als klap op de vuurpijl kregen we bij de rekening een heerlijk glaasje limoncello om ons te verwelkomen als nieuwe gasten. Concluderend; Deze zaak ziet er goed uit, de keuken is open en wordt gerund door een vriendelijke, getalenteerde Italiaanse jonge chef die zijn keuken keurig op orde heeft. Ook de bediening laat niets te wensen over; de serveerster zorgt in haar eentje ervoor dat een bezoek aan la Punta een feestje is. Eindelijk treffen wij een keer een gastvrouw die weet hoe ze het haar gasten naar de zin kan maken; verbluffend veel kennis, inzicht, vakbekwaamheid en bovendien zeer hartelijk. Ook wat de keuken betreft niets dan lof: heerlijke gerechten, goed op smaak en mooie combinaties! door de open keuken heb je als gast veel meer contact met de keuken, een leuk concept! De eigenaar liep mee in de bediening en dook af en toe op in de keuken maar leek meer in de weg te lopen dan dat hij goed doet. Hij valt op omdat hij tamelijk veel en vooral luid (Italiaans) praat, wat enigszins storend is, jammer. Ik kan hem aanraden zich wat minder aanwezig op te stellen en wat vriendelijker om te gaan met gast en personeel; zijn zaak is namelijk een aanwinst voor de omgeving! Wij komen zeker nog eens terug wanneer we weer in de buurt zijn!
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Ik heb veel in Italië gereisd en ben daardoor verslingerd geraakt aan de Italiaanse keuken. Daarom ben ik altijd terughoudend, om in Nederland bij de "Italiaan" te gaan eten. Meestal zijn de gerechten "verhollandsd" en is het bezoek teleurstellend. Hoe vaak heb ik geen pizza met een ongedefinieerde "kaas" voorgeschoteld gekregen. Of carpaccio waar het vlees gezocht moest worden onder een berg sla? De zogenaamde "espresso" is een klein kopje slappe koffie. Echter, de Italiaanse eigenaar van La Punta en zijn koks in de open keuken waren gelukkig niet vergeten, hoe Italiaanse gerechten geprepareerd moeten worden. Mozzarella wordt gebruikt voor de pizza en de Saltimbocca kwam goed in de richting van de versie, waarvan ik in Italië gesmuld heb. De carpaccio was echte carparccio met rundvlees als hoofdingredient en niet salade, die de boventoon voerde. Niets dan lof voor de koks van La Punta. Toen ik ook nog een echte Italiaanse espresso kreeg van de serveerster, met de koffie-smaakexplosie, kon het bezoek aan La Punta niet meer stuk. De bediening was vriendelijk, maar een beetje ongepolijst. De serveerster wist wel inhoudelijk veel van de gerechten. De ambiance valt een beetje tegen. La Punta is gevestigd in een klein modern winkelcentrum. De inrichting is ook modern met kale tafels met marmerachtige tafelbladen. In Italië is een schoon tafelkleed erg belangrijk. Het dekken van de tafels met mooie (witte) tafelkleden zou de ambiance erg opknappen. Nog één goede raad aan de eigenaar: Om een nog beter Italiaans restaurant te zijn, zou er brood op tafel moeten staan (pane e coperto) om de overheerlijke saus op te kunnen deppen.
Ym S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Heerlijk! maar dan ook echt overheerlijk Italiaans eten!
Het is dat we in Berg en Dal (Nijmegen) wonen anders zou ik hier elke week samen met mijn lieve man de Fotograaf (SchulteSchultz) gaan eten.
We hadden een heerlijk Siciliaans zoet worstje als voorgerecht. Daarna ieder een geweldige pizza!
Wanneer we weer in Rotterdam zijn komen we snel weer langs! Top!
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Geweldig lekker echt Italiaans eten. Gaan hier vaker heen en altijd goed. Pizza's prima, maar nog beter de specialiteit van de dag die Lisette met veel enthousiasme aankondigt. Kan deze zaak echt aan iedereen aanraden.