La Punta

Berlagestraat 3 3067 CB Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant La Punta

Italiaans zonder concessies

Italiaanse gerechten zonder concessies. Hier wordt gekookt volgens authentieke Italiaanse receptuur, dus met volle en rijke smaken die allemaal onder de mediterrane zon totstandkomen. De kleine kaart barst uit zijn voegen van de dagverse producten en mooie wijnen. Zeer de moeite waard!

Meer informatie over restaurant La Punta

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 14:00 - 22:00

Lang
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Lekker gegeten en goede wijn.
Wachttijd was wel erg lang.
Aardige bediening
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Bij La Punta eet je heerlijk Italiaans met een Siciliaanse inslag. De pizza's en pasta's van de kaart zijn heerlijk. Vraag vooral wat ze vers van de markt hebben en voor je kunnen bereiden naast de kaart.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij logeren regelmatig in de buurt van restaurant La Punta. Dan ga wij altijd even eten in dit restaurant. Voor het gemak, maar ook om dat het lekker is. Attente bediening ook. De inrichting is prima voor een lokaal restaurant.
Het eten is altijd erg vers en net even anders dan bij een ander Italiaans restaurant. Misschien komt dat ook door het enthousiasme waarmee de dagverse producten door de bediening wordt aangeprezen. Deze keer aten wij alleen wat brood met heerlijke net iets anders dan anders kruidenboter. Hoofdgerecht wat ossehaas met Parmaham, gesmoltenkaas en wijnsaus. Geserveerd met heerlijke warme groente en spaghetti in knoflookolie. Gewoon lekker. De pannacotta was het allerlekkerste! Wij komen zeker weer.
Anoukvangruythuysen .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Het was een heerlijk avondje eten bij La punta! Het eten was heerlijk en de bediening heel erg vriendelijk!
Zeker een aanrader en kom zeker terug !
Rookje2009 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
aan de sfeer van interieur zou wel iets gedaan mogen worden plantjes of zo schilderijtje het is erg kaal daar en koeltjes
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Helaas heb ik mijn eerdere recensie moeten verwijderen, la punta is toe aan de derde kok in twee jaar, die helaas geen verbetering is ten opzichte van de vorige twee. De pizza's zijn nog steeds goed, maar wel wat aan de prijs. De vlees- en visgerechten zijn niets bijzonders meer.
Ivdheide .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
La Punta is echt Italiaans restaurantje. Het eten is voortreffelijk en dagvers!
Zowel de koks als eigenaar zijn Italiaans.

Decor: het is een modern ingericht restaurant, niet wat je 1-2-3 bij de doorsnee italiaan verwacht. Dit is echter niet erg aangezien La Punta ook geen doorsnee Italiaan is.

Goed en vers eten staat hier centraal! Echt een aanrader!

Tip: de scroppino met limoncello!
Fabienne O.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Qua locatie heeft La Punta niet de beste ambiance, maar voor mij wel praktisch en met een relaxed terras waar je niet overspoeld wordt door uitlaatgassen of voetgangers. Smaken verschillen, maar ik houd wel van de moderne, strakke inrichting in sobere kleuren. De kaart is niet heel uitgebreid, maar biedt voldoende keuze en variatie. Meestal kies ik voor een vis- of vleesgerecht van het krijtbord. De bediening is oké, maar we moesten best lang wachten op zowel de kaart als de drankjes. De prijzen zijn redelijk: 11 euro voor lasagna is prima, maar 21,50 voor een vleesgerecht (kalfsvlees met spaghetti en een rijkgevulde tomatensaus) vind ik duur, aangezien er geen bijgerechten bij geserveerd werden (bijv. groenten) en het dus niet heel veel was. De smaak was wel helemaal goed, zeer smaakvol en goed bereid. Wel leuk dat de keuken helemaal open is en daar ook echte Italianen hun werk doen.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Gisteravond voor het eerst in dit restaurant geweest. Ik ben er regelmatig langs gelopen zonder een goede indruk te krijgen hoe het er binnen uitzag. Ik werd verrast door de strakke inrichting en eigentijdse uitstraling, en voelde mij direct op mijn gemak. Op de kaart staan alleen maar verse producten en alles wordt in een open keuken bereid.
Ik heb een heerlijke torte melanzane gegeten en als hoofdgerecht een ossenhaas in champignonsaus. Mijn vrouw nam de dagverse kabeljauw. We sloten af met een overheerlijke huisgemaakte tiramisu. Daarbij was de huiswijn prima te drinken,wordt er een overheerlijke cappuccino geserveerd , en is er een zeer vriendelijke bediening.
Wij hebben ervan genoten en komen hier zeker terug.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Je moet het restaurant bij toeval tegen komen in de vergrijsde wijk Alexanderpolder waar nu gelukkig steeds mee jongeren komen te wonen. Eerste indruk bij binnen komst. Koud, saai en een open keuken. De bediening was spontaan en heeft kennis van de Italiaanse keuken. Een kleine kaart, maar toch voldoende keuze. Het was best koud in het restaurant en hebben zelf even de verwarming aan gezet. We waren met vier personen en zijn begonnen met de Pane E Buro, wat kleine warme vers gebakken pizza broodjes zijn die je heerlijk kan dopen in de olie met wat zout. Daarbij een heerlijk glas wijn.
Daarna is de keuze gevallen op diverse soorten pizza en lasagna, die allen goed van smaak waren en de pizza niet zoals bij de meeste Italianen dik en plakkerig.
Als toetje werd het ijs en tiramisu.
In de tiramisu miste ik de alcohol en de smaak van amaretto. Zelf vond ik de lange vingers te doorweekt. Bij navraag werd mijn vermoede bevestigd.
De keuze hiervoor is dat iedereen de tiramisu kan eten, kinderen zwangere vrouwen, etc.
Ik vind het als wijn zonder alcohol schenken. Als iemand geen alcohol mag, neem je iets anders. Nu was deze afsluiter voor mij een domper, terwijl de bediening juist zei: nu ga je een echte tiramisu proeven. Helaas. Ook de slagroom komt uit een spuitbus, wat een gerecht om zeep kan helpen. Terwijl er goede spuitslagroom te koop is.

Tip: serveer goede slagroom, en maak de tiramisu zoals het hoort. Met alcohol en stevige lange vingers.
Bij navraag
Marloes F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
We hebben antipasto gegeten, niet bijzonder, brood en paar plakjes ham en salami, leuke zaak, aardige eigenaar, bediening ok, al met al redelijke zaak, maar eten niet bijzonder, jammer !
John V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Gisteren hier met mijn 2 kinderen gegeten.

Dit is wel een klein pareltje in de verder stille (woon) wijk Lage Land. Simpel gezegd is de prijs-kwaliteit hier echt uitstekend. Autentiek en eenvoudig Italiaanse eten voor een eerlijke prijs. Je kan gewoon voor de deur gratis parkeren, een verademing in Rotterdam met de (naar mijn mening) malafide) parkeergarage praktijken.

Ik kom hier zeker terug.
Rpann .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Tijdens een bezoek aan Rotterdam heerlijk gegeten bij dit kleine restaurant in het was saaie AlexanderPolder. In het begin was ik wat argwanend door de wijze waarop wij werden ontvangen. Een heer wees ons op gehaaste toon een tafel (met leuk zicht op de open keuken) aan en kwam wat onvriendelijk en ongeïnteresseerd over. De man oogde nogal gestrest. Het verrukkelijke eten en de uitmuntende bediening heeft echter alles goed weten te maken. De gestreste man bleek achteraf de eigenaar te zijn. De serveerster, genaamd Lizet kwam aan tafel met de kaart en vertelde ons dat er dagelijks specialiteiten buiten het menu om worden geserveerd. Wat volgde was een vakkundige uiteenzetting van deze specialiteiten waardoor ons het water spontaan in de mond liep. Zo eindigde ik met een keuze van op rode wijn gestoofde kalfswang en mijn vriendin een in witte wijn gegaarde kabeljauw. Vooraf adviseerde Lizet een gerecht van Salsiccia (een soort worstje) met ui en marsala met wat vers gebakken brood; werkelijk fenomenaal! De chef van La Punta weet hoe hij smaken kan combineren en maakt er een feest van! De kalfswang is het meest zachte stukje vlees wat ik ooit gegeten heb en de bereidingswijze, de smaakvolle saus maakte het gerecht absoluut perfect! Mijn vriendin was al even enthousiast over haar uitstekend gegaarde kabeljauw. Het dessert (wederom op advies van Lizet, maar we vertrouwen haar inmiddels blindelings) was een heerlijk stukje Italiaanse taart, van buiten krokant en van binnen een heerlijk zachte chocolade crème, dit in combinatie met een pittige espresso. Als klap op de vuurpijl kregen we bij de rekening een heerlijk glaasje limoncello om ons te verwelkomen als nieuwe gasten. Concluderend; Deze zaak ziet er goed uit, de keuken is open en wordt gerund door een vriendelijke, getalenteerde Italiaanse jonge chef die zijn keuken keurig op orde heeft. Ook de bediening laat niets te wensen over; de serveerster zorgt in haar eentje ervoor dat een bezoek aan la Punta een feestje is. Eindelijk treffen wij een keer een gastvrouw die weet hoe ze het haar gasten naar de zin kan maken; verbluffend veel kennis, inzicht, vakbekwaamheid en bovendien zeer hartelijk. Ook wat de keuken betreft niets dan lof: heerlijke gerechten, goed op smaak en mooie combinaties! door de open keuken heb je als gast veel meer contact met de keuken, een leuk concept! De eigenaar liep mee in de bediening en dook af en toe op in de keuken maar leek meer in de weg te lopen dan dat hij goed doet. Hij valt op omdat hij tamelijk veel en vooral luid (Italiaans) praat, wat enigszins storend is, jammer. Ik kan hem aanraden zich wat minder aanwezig op te stellen en wat vriendelijker om te gaan met gast en personeel; zijn zaak is namelijk een aanwinst voor de omgeving! Wij komen zeker nog eens terug wanneer we weer in de buurt zijn!
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Ik heb veel in Italië gereisd en ben daardoor verslingerd geraakt aan de Italiaanse keuken. Daarom ben ik altijd terughoudend, om in Nederland bij de "Italiaan" te gaan eten. Meestal zijn de gerechten "verhollandsd" en is het bezoek teleurstellend. Hoe vaak heb ik geen pizza met een ongedefinieerde "kaas" voorgeschoteld gekregen. Of carpaccio waar het vlees gezocht moest worden onder een berg sla? De zogenaamde "espresso" is een klein kopje slappe koffie. Echter, de Italiaanse eigenaar van La Punta en zijn koks in de open keuken waren gelukkig niet vergeten, hoe Italiaanse gerechten geprepareerd moeten worden. Mozzarella wordt gebruikt voor de pizza en de Saltimbocca kwam goed in de richting van de versie, waarvan ik in Italië gesmuld heb. De carpaccio was echte carparccio met rundvlees als hoofdingredient en niet salade, die de boventoon voerde. Niets dan lof voor de koks van La Punta. Toen ik ook nog een echte Italiaanse espresso kreeg van de serveerster, met de koffie-smaakexplosie, kon het bezoek aan La Punta niet meer stuk. De bediening was vriendelijk, maar een beetje ongepolijst. De serveerster wist wel inhoudelijk veel van de gerechten. De ambiance valt een beetje tegen. La Punta is gevestigd in een klein modern winkelcentrum. De inrichting is ook modern met kale tafels met marmerachtige tafelbladen. In Italië is een schoon tafelkleed erg belangrijk. Het dekken van de tafels met mooie (witte) tafelkleden zou de ambiance erg opknappen. Nog één goede raad aan de eigenaar: Om een nog beter Italiaans restaurant te zijn, zou er brood op tafel moeten staan (pane e coperto) om de overheerlijke saus op te kunnen deppen.
Ym S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Heerlijk! maar dan ook echt overheerlijk Italiaans eten!
Het is dat we in Berg en Dal (Nijmegen) wonen anders zou ik hier elke week samen met mijn lieve man de Fotograaf (SchulteSchultz) gaan eten.
We hadden een heerlijk Siciliaans zoet worstje als voorgerecht. Daarna ieder een geweldige pizza!
Wanneer we weer in Rotterdam zijn komen we snel weer langs! Top!
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Geweldig lekker echt Italiaans eten. Gaan hier vaker heen en altijd goed. Pizza's prima, maar nog beter de specialiteit van de dag die Lisette met veel enthousiasme aankondigt. Kan deze zaak echt aan iedereen aanraden.
MB68 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Vanavond getafeld bij La Punta. Voor mij de tweede keer en wederom een fijne avond met heerlijk eten.
Vooraf namen we Focaccia en een (enorme) schaal met huis aangemaakte zwarte en groene olijven.
Hoofdgerecht 1 was de specialiteit van de dag, op aanraden van de vriendelijke bediening die ook bereid was alles uit te leggen, ossenhaas gevuld met parmaham, rozemarijn en rode wijnsaus. Het andere hoofdgerecht was de grote gegrilde garnalen (voorzien van een kom warm water met citroen om de vingers schoon te spoelen). De hoofdgerechten werden geserveerd met een schaaltje groenten en een schaaltje spaghetti.
Als nagerecht kozen we ook 1 maal de specialiteit van de dag, warme Ricotta/chocolade soufflé en 1 maal Zabaione een heel luchtig dessert van ei/suiker en marsalawijn.
Alles is schoon opgegaan. Het was voldoende eten en bijzonder lekker klaargemaakt.
We sloten af met voor beiden een lekkere pittige Doppio espresso.
Voor een maandagavond was de zaak denk ik redelijk gevuld. De muziek stond prettig zacht. Samen met de geluiden uit de open keuken was er een prettige ambiance. En de geuren die uit die open keuken komen....
Voor ons is de strakke inrichting geen enkel probleem. We vinden het juist fantastisch om in een woonwijk zo'n 'stads' modern restaurantje te hebben!
Janine K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Gisteren met een aantal vriendinnen heerlijk bij La Punta gegeten. Voor mij niet de eerste keer, voor anderen wel. Wij hadden meerdere voorgerechten uitgezocht, die heet servicegericht in het midden van de tafel werden geplaatst met voor iedereen een apart bordje, zodat we overal van konden prikken. We werden goed geïnformeerd over de specialiteiten van de dag: zeebaars in gepaneerde stukjes met knoflooksaus en ravioli met pecorino en honing. Zeer verfijnd van smaak, heel lekker. Daarnaast de vitello tonnato, knoflookchampignons, bruschetta en olijven. Allemaal bijzonder lekker. Als hoofdgerechten een aantal keren gegrilde zeebaars en een paar keer ossenhaas, gevuld met panchetta en rozemarijn in rode wijnsaus. Werkelijk uitstekend klaargemaakt! Eén zeebaars werd aan tafel gefileerd ter demonstratie.
De bediening was vriendelijk en servicegericht en de wijn was lekker.
De inrichting is modern: strakke tafeltjes en staaltinten in de kleurstelling. De grote open keuken bevat veel roestvrij staal en een lange, prachtige muur met zwarte glimmende metro tegels met witte voeg. Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de inrichting bijzonder prettig, en doordat de zaak niet zo groot is blijft het toch intiem. Wie van pittoreske, huiselijke italiaanse trattoria met rode kleedjes op tafel houdt, is hier verkeerd.

Al met al een bijzonder geslaagde avond met lekker eten en een prettige bediening. Het was zelfs geen probleem om per persoon op verschillende manier af te rekenen.

Ik ga zeker weer!
M B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Heerlijk gegeten. Prima pizza. En de kip was echt fantastisch. Voor een zondagavond was het behoorlijk rustig. Deze plek verdient meer klanten!
Henny01 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Na enige tijd weer een keer neergestreken in La Punta en dit keer met kerst. Tot ons genoegen waren de tafels voor de gelegenheid sjiek gedekt met parelwit tafellinnen en glinsterend servies. Ook de entourage was feestelijk, een mooie kerstboom en wel honderderden sterren aan de muur maakten van het toch strak ingerichte la Punta echt iets feestelijks.
Het keuzemenu voor kerst was klein maar bijzonder. Ik begon met een antipasto van zacht kalfsvlees. De saus van limoen en de aspergepunten waren hierbij een lekkere combinatie. Mijn tafelgenoten kozen voor de tartaar van tonijn, een mooi opgemaakt gerechtje van verse tonijn op een bedje van Rucola, voorzien van een huisgemaakte soyasaus.
De tweede gang bestond uit een keuze supplement; twee bijzondere gevulde pasta's. Hiermee heeft de chef zichzelf echt overtroffen. Ik kreeg een met rode biet gekleurde pasta, gevuld met een combinatie van wildzwijn en appel, voorzien van een subtiele witte wijnsaus. Mijn dochter koos voor een met kastanje gevulde pasta, erg smakelijk ik combinatie met de saus van gekaramellisserde peertjes.

Het hoofdgerecht bestond uit drie keuzes, mijn man koos voor het visgerecht. Dat was een rol van zwaardvis. Normaliter ben ik geen fan van zwaardvis, maar ik heb het gerecht geproefd en moet toegeven dat de structuur zacht was en de smaak subtiel. De rol was gevuld met tonijn een garnaal, dit zorgde voor een apparte, maar lekkere vissmaak. De combinatie met aardappelpuree was voor de handliggend maar goed. Ik koos voor het wild, puur uit nieuwsgierigheid, de gebraden reebout was zeer zacht van structuur en perfect op smaak, heerlijk! Mijn dochter kreeg gestoofde rosbief, mooi rosé van binnen en erg zacht van structuur, het smolt op de tong!
Het dessert betrof een stoofpeertje op een zachte crème van mascarpone, erg lekker en nog niet eerder gegeten. De cassata van ijs was lekker en zoals je verwacht van een Italiaan.

Al met al kunnen wij alleen maar lof uiten voor het kerstmenu van La Punta, de smaken waren goed, de chef heeft kunnen bewijzen waar zijn kwaliteiten liggen. Daarbij was de sfeer in het restaurant uitstekend, het was duidelijk dat het team er alles aan gedaan had om het bijzonder te maken voor de gasten. Normaliter is La Punta een strak ingericht restaurant, iets wat echt past bij de Italiaanse keuken, maar vandaag bleek dat ook een mooi gedekte tafel, uitstekende wijnen en een verrukkelijk menu iets is waarvoor je bij La Punta terecht kan.

Overigens wil ik nog iets kwijt over de bediening, deze was wederom erg goed, we werden vriendelijk ontvangen, op tijd en netjes bediend en ter afsluiting kregen we een mooie fles wijn mee en een heerlijke pannacotta die we de volgende ochtend bij het ontbijt lekker hebben opgepeuzeld. Alle lof voor dit kleine maar fijne restaurant!