La Puerta

Duur
Lang
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hou je van chilisaus? Dan zit je hier goed... Wij gaan er iig nooit meer eten. Restaurant ziet er leuk uit, leuke sfeer, maar het eten heeft weinig met Spaanse Tapas te maken. Eigenlijk helemaal niks. Bediening was wel ok, de 1 wat beter dan de ander. Er kwam niemand aan tafel om te vragen of we nog iets wilden drinken.
Xandy V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
met een aantal collega's na het werk hier gaan eten. Aantal keren telefonisch de zaken doorgesproken omdat er ook nog collega;s 1,5 uur moeten terug reizen naar huis,het was allemaal mogelijk, Na de ontvangst meteen bediend met drankjes en een klein bakje nacho's op de tafel. Na een aantal keren vragen wanneer het eten kwam ...kwam er na 1,5 uur dan 2 schalen met gebakken stokbrood.dat was naturlijk zo op dus ging ik maar weer vragen waar de tapas bleven . Eindelijk kwamen er dan tapas de keuze vanuit de keuken omdat dit sneller was, nou na 1,5 uur ... daarna volgde er meer. Om de vaart erin te houden heb ik zelf de 2 gekozen tapas p.p. opgenomen, toen kwam men op stoom. De smaak vd tapas is goed, maar soms ook koud.de drankjes werden vaak opgenomen maar de lege schalen bleven helaas vaak op de tafel staan. Het dessert en de koffie/ thee ook weer zelf opgenomen ivm de snelheid.de groep had het gezellig en het eten smaakte goed maar soms koud.het was heel lang wachten en erg rommelig. Later bleek dat ook de spareribs express leveringen uit de zelfde oven kwamen vh restaurant waardoor het erg druk was. Maar dat hoorde ik pas achteraf, beetje jammer. Ik dacht alles goed vooraf geregeld te hebben en bleek toch in de praktijk anders te gaan. Puntjes op de i kunnen gezet worden opscheplepels bij het uitserveren met grote schalen, op tijd stokbrood bakken, lege schalen meenemen vd tafel, doorgeven waarom het niet loopt. De dag na het eten telefonisch contact gezocht en dit ook door gesproken en ik zou nog een terugkoppeling krijgen maar nu 1 week later niks meer van hun gehoord. Beetje jammer, ga ik nog een x????
Wanny02 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Met z'n 2e het onbeperkt tapas arrangement genomen a €25 p.p. Bediening was vriendelijk en interieur ziet er leuk uit. We mochten een voorgerecht uitkiezen, mijn partner had brood met knoflook mayonaise en ik de brushetta. Het brood was alleen erg veel, na het brood zatten we al redelijk vol. De tapas was over het algemeen prima, de kabeljauw en het kipspiesje waren voortreffelijk. De rest o.a biefstuk (er werd door de bediening gevraagd welke roodheid, helaas klopte daar niks van, rare besteld en kreeg medium/Well done), paprika met kaas, meloen met serranoham, gehaktballetjes en nog wat andere gerechtjes waren prima. Helaas werden niet altijd de gerechten tegelijk geserveerd waardoor ik bijv. mijn tapas al op het en mijn partner nog niks had gehad. We waren vergeten aan te geven dat mijn partner een champignon allergie had, uiteindelijk was dit geen enkel probleem erg fijn vanuit de keuken. Het was een gezellig avond en we hebben prima gegeten.
Marco7180 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hier gegeten met een bon van Groupon. Goede service, eten erg warm opgediend en lekker.
Decor is apart, zo in de kelder. Het zat al vol toen we kwamen, oogt gezellig. Schijnt iets minder te zijn als het leger is, maar daar kan ik niet over oordelen.
Enige minpunt: we hadden een bon voor 10 tapas (overigens meer dan voldoende voor 2 personen) met een waarde van €55,-.
Maar als je daar gaat eten en je bestelt voor 2 personen 9 tapas, ben je €40,- euro kwijt, 12 tapas voor €50,- en 16 voor €60,-.
Waarde komt dus volgens mij niet overeen met de prijs in het restaurant.
Charles B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Wat een belachelijk vertoning. De start was veel belovend met de keuze voor 3x onbeperkt tapas en een aangepast kinder menu. Het voorgerecht, salade geitenkaas, worstplankje en salade gerookte kip was oké. Het kindermenu kwam gelijk met het voorgerecht zoals beloofd. Toen de tapas. Na ruim 1 uur kwamen de eerste hapjes. Verbrande champignons met tapanade. Biefstuk die veel te lang op een zijde had gelegen op de bakp en ga zo maar door. Nagerecht, ijs voor de kinderen oké, maar de crème brullee,van binnen koud en het bakje loei heet. Tjonge jonge wat een beginners fouten. Bediening ronduit slecht. 3 keer opmerking gemaakt en antwoord van we geven het door. Bij het afrekenen van dik 100 euro nog geen enkele toenadering. Hier komen we niet meer terug.
Blom1984 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
gisteren gegeten met zijn 2tjes het eten was overduidelijk lekker wij komen hiervoor zeker terug la puerta vinden wij echt een aanrader.
echter kwamen wij er snel achter dat een tafel naast ons een beetje aan het profiteren was hierbij bedoelen wij.. gratis drankjes gratis eten ect.
echter was de bediening top! ook was ons duidelijk vermeld dat er sommige gerechten er helaas niet waren.. de 2 dames van de bedieningen hebben het super opgelost echter konden ze er veder ook niks aan doen.
wij raden la puerta aan.
tot snel !
Niels A.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Bediening was zeer matig, 1 serveerster sprak slecht Nederlands en zei tot 3 keer toe terug te komen, maar kwam niet terug. Daarnaast had ze er duidelijk geen zin in vanavond. Nadat we meerdere keren aangaven dat we ontevreden waren merkten we bij de jonge serveerster met bril dat ze er alles aan deed om de avond goed te maken. Achteraf gezien vonden we het sneu voor haar, omdat zij bijna al het werk alleen moest doen.
Een van ons bestelde een glaasje kraanwater er bij en dit was prima, maar de andere serveerster kwam een flesje chaud Fontaine brengen. Toen we zeiden dat we kraanwater besteld hadden zei ze dat ze dat niet doen en wilde alsnog het flesje water geven. 8 gerechten waren al op en we kregen vaker achter elkaar 'daar kunnen wij ook niks aan doen wij zijn bediening' te horen. Later zei ze dat de keuken er ook niks aan kan doen. Toen we zeiden dat ze dit van tevoren wel even had kunnen laten weten, zei ze dat het gewoon vervelend voor ons is. Toen we zeiden dat ze dan aan de keuken mochten doorgeven dat we dit vervelend vonden keek ze ons achteloos aan en liep weg. We hebben lang moeten wachten, zo lang dat we al tijdens het eten ons volgende tapas wilden bestellen, echter kon dit niet.
Eten was goed, behalve de spareribs, die waren niet mals en taai.

We hebben aangegeven dat we echt niet blij waren met deze ervaring en toen hebben ze wel 1 persoon van onze rekening afgehaald en in plaats vd biefstuk die niet op voorraad was kregen we ossenhaaspuntjes. Daarnaast kregen we een drankje vh huis, dit compenseerde het enigzins, maar maakt je avondje uit een stuk minder. Al met al, geen aanrader, we komen niet meer terug!
Rachel T.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Het gebouw van La Puerta was mooi, leuk met de gewelven, al had het leuker aangekleed kunnen worden.
De service was matig. Het personeel had weinig kennis van zaken, en verzon zelfs welke wijn ik dronk. Het meisje was gemaakt netjes. Het kwam op ons over dat ze zo snel mogelijk haar uren wilde maken en naar huis kon.
De meeste gerechtjes waren ok. De gamba's in knoflookolie waren prima, het brood met tapenade ook, al was dat erg simpel. Het dieptepunt was toch wel het groentegerechtje: witlof met schapenkaas. Dat bestond uit 4 blaadjes witlof met daaroverheen wat geraspte kaas (dit kwam niet uit de oven oid, gewoon rauw op een bordje). Wij zijn erg blij dat we met een grouponactie hier terecht zijn gekomen want we zouden voor de witlof nooit €3,90 betaald hebben.
Wij gaan hier niet meer terugkomen, helaas want de plek kan iets veel beters bieden!
Joeri D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Heel gezellig restaurant, de bediening is bij mij altijd top, de tapa's met kip zijn altijd goed, ook de gamba's of biefstukjes zijn lekker, ondanks dat de patata's bravas simpel zijn, zijn ze wel erg lekker
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Met een hapas en tapas-bonnetje hier terecht gekomen. Leuk en knus restaurant, vriendelijke bediening. De gamba's waren echt super lekker! We kregen voor ons bonnetje twaalf gerechten, allemaal smakelijk maar behalve de goddelijke gamba's niet heel bijzonder. Wat ik jammer vond is dat we alles tegelijk kregen met als gevolg dat we met anderhalf uur weer buiten stonden...
CarlaBosman .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Hoewel we een prima avond hebben gehad ( goed gezelschap doet veel) gaan we beslist niet terug naar la Puerta. Met een Groupon was de avond niet duur, maar de prijs-kwaliteitverhouding bleef vrij ongunstig.

Zoals eerdere proevers al opmerkten, is er behalve de naam niets Spaans aan la Puerta, en dat vinden wij jammer. De bediening is echt Arnhems, best vriendelijk maar matig efficiënt (laten je lang wachten op drankjes, niet slim want daar moet de winst uit komen).

Dat het voedsel tapas is moet blijken uit het feit dat het in kleine bakjes geserveerd wordt. Patatas bravas bijvoorbeeld zijn gefrituurde aardappelblokjes (zoals die wel panklaar bij de supermarkt te koop zijn) met een kwak cocktailsaus en een zoete Aziatische chilisaus (helaas dan weer niet de pittige variant). De groene asperges waren de kleinste en dunste die ik ooit had gezien. De gemengde salade vond ik een dieptepunt: wat stukjes komkommer en tomaat (echt niet meer dan zes kleine stukjes) een sliertje sla, drie farfalle (pasta, waarom?) met een oninteressante slasausdressing en dat piepkleine bakje stond voor 4,50 euro op de kaart! Ovenbrood met aioli was Turks brood met knoflooksaus van snackbarkwaliteit. De andere gerechtjes waren vooral erg zout. Het was allemaal niet vies, maar ook niet echt lekker.

De locatie is leuk, maar de sfeer een beetje vreetschuur-achtig, grote gezelschappen mensen die voor weinig zitten te eten. De smaak doet er blijkbaar niet zo toe. Wij zoeken nog steeds naar de echt lekkere tapas in Arnhem.
Fijnproeven1 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
We hebben hier met onze grouponbon (10 tapas voor 2 personen voor 25 euro) gegeten. Ontvangst was vriendelijk. Tapas zijn helaas geen echte spaanse tapas. Het mist de echte spaanse smaak. Garnalen in filodeeg leek gewoon diepvriessnacks. Patatas bravas zijn gefrituurde aardappelbolletjes. De duivelse biefstukjes waren we erg lekker mals, maar helaas niet pittig van smaak. Het eten is allemaal wat inspiratieloos. De locatie is wel leuk, zo in de kelders. En de bediening was wel prima, maar niet geweldig. Het meisje liet een bakje chilisaus vallen net naast onze tafel. Meteen excuses hiervoor, maar vervolgens lag de chilisaus nog op de grond toen we naar huis gingen.
Ik zou hier niet meer heen gaan.
Joris-b .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Hele goede ervaring met dit restaurant, zeer goede, vriendelijke en behulpzame bediening! Het eten was erg lekker en het restaurant is heel sfeervol. Gezellig druk maar niet allemaal hutjemutje op elkaar. We hebben hier samen met een groep van 11 personen gegeten, en iedereen was even enthousiast! Voor de liefhebbers van tapas een echte aanrader!
Punkie .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Een aantal jaren geleden waren we hier voor het laatst, toen enthousiast, nu teleurgesteld.

Het was druk, we kregen wel meteen een tafeltje, maar vervolgens moesten we lang wachten en kwamen drie personeelsleden om de beurt hetzelfde vragen. De rode huiswijn besteld: prima wijn. We vroegen om een karaf kraanwater, er werd gezegd dat ze alleen flessen water hadden.... Tja, geen zin om te mopperen en dus gedaan.

Vervolgens de TapasdeLuxe besteld, 16 hapjes p.p. Aangegeven geen zeevruchten en inktvis te willen. Wat zat erbij: inktvisringen... Een aantal hapjes was echt lekker: kip met tomatensaus was lekker pittig, kippevleugeltjes, gevulde paddestoelen, gamba's. Een paar hapjes niet: patatas bravas waren alleen maar moddervet, gevulde pepertjes: tsja die kan ik zelf ook wel kopen (niet zelfgemaakt, geserveerd op sla zonder iets), champignons in een soort bouillon (?) waren smakeloos.
De rest was ok, maar niet geweldig.

Bediening was rommelig, wel vriendelijk.
De historische kelder an sich is prachtig, meubilair sfeerloos en erg jammer dat de menukaart niet meer op een elpee staat.

Best ok gegeten al met al, maar in een restaurant wil ik meer dan 'best ok'. Geen reden gevonden om nog eens terug te gaan.
Aistar .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Tapas Royal besteld, 9 tapashapjes per persoon. Op zich lekkere hapjes echter heel weinig. Bijvoorbeeld: 1 portie is twee doppelsteentjes gefrituurde vis, dus 9 hapjes is echt niet voldoende. Bovendien had een persoon een hapje te weinig.
De eerste keer 5 tapashapjes per persoon, een half uur later de tweede ronde, dat duurde veel te lang. Het personeel hierop aangesproken, ook omdat we nog een lange autorit voor de boeg hadden; helaas werd hier niets mee gedaan. Personeel had als argument dat het erg druk was maar dat was helemaal niet het geval: personeel was duidelijk al aan het opruimen en het poetsen!
Het was zondagavond, we kwamen tegen acht uur binnen. Het restaurant was redelijk bezet maar er waren voldoende lege tafeltjes.
Pluspunten: mooie, gezellige ambiance, de gamba's waren lekker.
Minpunten: lange wachttijden, klantonvriendelijk personeel, veel te weinig waar voor je geld!
Wij zijn matige eters, maar zo matig hadden we het nog niet eerder meegemaakt.
Bij het afrekenen werd gevraagd of alles naar wens was geweest, duidelijk gezegd dat dat niet het geval was. Reactie personeel: jammer dan!
Geen aanrader, er zijn veel betere taps restaurantjes.
-T- .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Met Groupon voor 4 personen hier gegeten. Erg onduidelijke uitleg van de serveerster m.b.t. wat er op de voucher stond, waardoor er een miscommunicatie was. Tapas waren wel lekker, maar vond het best weinig voor 4 personen (totaal 10 tapas in 2 rondes, dus 5 tapas per ronde). Al met al was mijn ervaring over het geheel niet positief en zal ik hier waarschijnlijk niet snel terugkomen.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Ik kwam hier met de bongokaart. Ik wilde graag reserveren maar dat mocht alleen op vaste tijden omdat ik een bongo had, op de vraag of we dan eerst een drankje mochten drinken moest er overlegt worden niet heel erg klantvriendelijk want het mocht niet. Bij binnenkomst hadden we een tafel in de hoek ver weg van de rest en binnen 5 minuten alle tapas te gelijk. Echt slecht. Kwaliteit laag weinig bijzonders. Stonden binnen half uur weer buiten. Mensen niet klantvriendelijk. Zeer slechte ervaring zeer niet aan te raden.
Maria_77 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Wij hebben hier gisteren gegeten, zomaar spontaan liepen we er langs. Decor is fantastisch, heerlijke wijn besteld( de huiswijn) niet duur voor een fles! We hadden gehaktballetjes, varkenshaasmedaillons, garnalen in knoflook, dadels met spek en nog wat gerechtjes,allemaal echt heerlijk!ik weet niet wat er mis is gegaan bij de voorgaande negatieve recensies, maar wij hebben echt heerlijk gegeten en zijn in veel andere tapasbarretjes geweest, ook in Amsterdam en omgeving.
Christiaan R.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Het begon absoluut goed. De locatie was geweldig in een soort kelder. De entree was rommelig, maar het zitgedeelte was uniek.
Eenmaal aangekomen duurde het lang voordat wij wat te drinken konden bestellen. Uiteindelijk hebben we toch drinken en eten besteld:
- Gefrituurde mosselen
- Meloen met seranoham (wat dus coebergerham was)
- Gamba's is knoflook
- Varkensmedaillons
- Patatas Bravas
- Bliksembiefstukjes

Het eten was werkelijk waar bedroevend slecht. Zelfden heb ik me zo bekocht gevoeld. De mosselen waren keihard, de ham was de goedkope versie en de biefstuk en de medaillons waren mega taai. Eigenlijk hebben we alles nog proberen op te eten, maar ondanks dat we geen zeurpieten zijn hebben wij het laten staan en zijn we boos weggegaan. Wat een wanvertoning en geldverspilling!
Dawson .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Het restaurant valt niet direct op omdat deze in het centrum in een kelder zit en je de trap af moet. In het verleden een aantal keren wezen eten maar na zaterdagavond besloten niet meer te gaan.

Bij binnenkomst ziet het personeel je staan maar laten je gewoon bij de voordeur staan, als ze je na wachten naar de tafel brengen duurt het erg lang voor ze drinken of bestelling opnemen. Wat zeer merkbaar was is de kou, bij de voordeur was het wat warmer maar in het restaurant zelfs met trui en vest aan was het niet behaaglijk. Meerdere malen de bediening gevraagd of er verwarming aan mocht maar deze bleken ze niet te hebben. Het bestelde eten was Tappas Royal, doorgaans lekker dit keer heel lauw van temperatuur, matige smaak en ontzettend kleine portie dan ik gewend was; lijkt wel gehalveerd met voorgaande keren. Teruggeven aan de keuken zag ik niet zitten, personeel was bijna niet aanspreekbaar en had ook niet het idee dat het er beter op zou worden. De huiswijn is prima, toch nog iets positiefs te melden.

Tot slot de toiletten, ijs en ijskoud, smerig en stinken naar de urine, zowel bij mannen als vrouwen.

Ik weet niet waar deze ondernemer mee bezig is, maar ik wil hier absoluut niet meer naar toe. Ongastvrij personeel, lauw eten en je zit te rillen op je stoel van de kou. Hier ook geen dessert meer genomen die hebben we in het centrum in een 'grand cafe restaurant' genuttigd waar het personeel wel gastvrij is en het heerlijk warm was (met -1'c buiten).